abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_20889315
Ik en een vriend van mij wilden alleenmaar een last minute reis boeken naar Barcelona voor 5 dagen.
Dus we kijken op de website van dreizen.nl en peterlanghout.nl

Alles uitgezocht en de reis uitgezocht bij allebei de reisbureaus, want volgens hun database (op de website) zijn de reizen er gewoon.
Nou goed, we willen boeken en bellen eerst dreizen. Na 20 minuten aan de lijn gehangen te hebben krijgen we eindelijk iemand aan de telefoon.

Telefoniste: "Ja we hebben wel de hotelkamer, maar geen vlucht voor u!. Als u wilt vliegen dient u zoveel euro per vlucht bij te betalen".

Nou peterlanghout dan maar! Ze hebben nog hotel en vlucht voor die datum. En het is goed want alles wat niet beschikbaar is wordt weggehaald van de site.
Wij dus bellen. Er was een vlucht (YaY) maar geen hotelkamer? "We zullen het voor u aanvragen!"
Dat was dus zondag en we wilden donderdag vertrekken.
Maandag niks -> ja bel Dinsdagochtend.
Dindsdag ochtend niks -> ja bel Dinsdagmiddag
Dinsdagmiddag -> "Sorry meneer, nee dat doen we niet alleen de vlucht verkopen! Ook al heeft u een hotelkamer bij dreizen kunnen vinden!"

Ik wil naar Barcelona verdomme!! (ik weet het ik zeik, maar ik heb me er zo op ingesteld en vorig jaar waren er plaatsen in overvloed kan ik me herinneren)
Waarom staat het op hun site, als het toch niet meer beschikbaar is

Nouja ik blijf het proberen...en anders iemand 2 tickets over naar barcelona voor een zacht prijsje?
  dinsdag 27 juli 2004 @ 15:00:52 #2
56000 Patrick281
Oldskool fokker!
pi_20889453
2 jaar geleden ook een last minute willen boeken maar zo goed als nergens terecht kunnen ......
last minute is een wassen neus .. voor aanbiedingen moet je een half jaar vantevoren boeken.
Zal vanavond even kijken waar ik ook alweer geboekt had toen.. hebben een systeem die in alle reisbureau's kan kijken ......

Had je trouwens ook al hier gekeken? http://www.lastminute.nl/
  dinsdag 27 juli 2004 @ 15:01:44 #3
8890 spookvrouw
altijd geestig
pi_20889478
sunweb heeft ook niets? www.sunweb.nl
hofleverancier van sterretjes :)
pi_20889527
quote:
Op dinsdag 27 juli 2004 15:01 schreef spookvrouw het volgende:
sunweb heeft ook niets? www.sunweb.nl
Lastminute.nl en subweb.nl...zal ff kijken!
  dinsdag 27 juli 2004 @ 15:06:30 #5
56000 Patrick281
Oldskool fokker!
pi_20889674
Sunweb doet niet eens aan barcelona en lastminute heeft niks zie ik.
Maar website is wel up-to-date van Lastminut
pi_20889733
Lastminute en de bestemming is zeker Barcelona? Lijkt mij niet moeilijk om te bedenken dat lastminute boeken dan wel wat moeilijker wordt.
  dinsdag 27 juli 2004 @ 15:17:48 #8
56000 Patrick281
Oldskool fokker!
pi_20889758
Collega van mij had gewoon alleen een vlucht geboekt en daar de bonnefooi voor een hotel gekeken.. beetje afdingen ter plaatse .. Ging prima.
  dinsdag 27 juli 2004 @ 15:23:31 #9
38920 dutchdevil
Bunny phone home
pi_20889890
kijk hier eens http://barcelona.citysupport.nl/stedentrips
En anders moet je eens bij http://www.vrijuit.nl kijken. Daar heb ik een paar jaar geleden ook een reisje geboekt naar Barcelona.
  dinsdag 27 juli 2004 @ 15:24:16 #10
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_20889899
Als ze op hun website iets aanbieden dan zou ik gewoon op mn strepen gaan staan en eisen dat ze een reis tegen de vermelde prijs aan je leveren.

Beetje dreigen met reclamecode commissie en consumenten programma's wil dan nog wel eens helpen.
So we just called him Fred
pi_20889922
quote:
Op dinsdag 27 juli 2004 15:17 schreef Patrick281 het volgende:
Collega van mij had gewoon alleen een vlucht geboekt en daar de bonnefooi voor een hotel gekeken.. beetje afdingen ter plaatse .. Ging prima.
Nou de vluchten zijn op dit moment allemaal rond de 300 euro en dat is een beetje teveel van het goede.
Of die van easyjet! 99 heen en 300 terug!
pi_20889950
quote:
Op dinsdag 27 juli 2004 15:16 schreef sampoo het volgende:
Lastminute en de bestemming is zeker Barcelona? Lijkt mij niet moeilijk om te bedenken dat lastminute boeken dan wel wat moeilijker wordt.
Vorig jaar was het nog spotgoedkoop zei ik toch!
  dinsdag 27 juli 2004 @ 15:29:43 #13
38920 dutchdevil
Bunny phone home
pi_20890017
quote:
Op dinsdag 27 juli 2004 15:25 schreef xman het volgende:

[..]

Nou de vluchten zijn op dit moment allemaal rond de 300 euro en dat is een beetje teveel van het goede.
Of die van easyjet! 99 heen en 300 terug!
300 euro p.p.???? Op die site die ik hierboven heb genoemd staan tickets met Iberia en dan betaal je 417 euro voor 2 personen (dus niet p.p.) en dat is inclusief toeslagen/taxen (dit heb ik even gekekeken voor vertrek 1 augustus)
pi_20890096
quote:
Op dinsdag 27 juli 2004 15:23 schreef dutchdevil het volgende:
kijk hier eens http://barcelona.citysupport.nl/stedentrips
En anders moet je eens bij http://www.vrijuit.nl kijken. Daar heb ik een paar jaar geleden ook een reisje geboekt naar Barcelona.
Hmmmm kijk hier even naar!
pi_20890156
Bij peter langhuot hoef je soewieso niet op enige service te rekenen.. Wij hadden een reis naar parijs geboekt (in februari!), kregen we een week voor vertrek een telefoontje: "ja hallo met peter langhout, uw reis gaat niet door wegens te weinig belangstelling. We hebben geen alternatieven voor u".. Wij zoeken op internet, maar natuurlijk weinig te krijgen zo kort voor vertrek (tenzij ik 3x de oorspronkelijke reissom uit wilde geven). PL terug gebeld, jullie geven ons maar een alternatief want dit accepteer ik niet. Zoeken zoeken, uiteindelijk konden we twee dagen later dan gepland en een dag langer. 35 euro pp bijbetalen. afijn..

Hebben we zo ongeveer het slechtste hotel van parijs; de bediening en het personeel was een lachertje, die zaten je alleen arrogant aan te kijken vanachter de balie, verdomden het om engels te spreken (en dat kon ie wel, hebben we bij aankomst gehoord!) en de bedden waren echt een nachtmerrie. We zijn al 3 weken terug en ik heb nog last van mijn rug.

Ik heb 3 ( !!!! ) weken lang iedere maandag, woensdag en vrijdag gebeld (á 10 eurocent per minuut gemiddeld een kwartier tot 20 minuten in de wacht) om een klacht in te dienen, iedere keer "het is op het moment druk, mag ik uw telefoonnummer dan bellen we u terug!". Bij vermelding van mijn wachttijd (drie weken ondertussen!) kreeg ik te horen: "Het is op het moment druk, we zijn aan het terug bellen." (met andere woorden, iedereen is op vakantie en er zit één onderbetaalde uitzendkracht mensen met klachten terug te bellen)

Uiteindelijk heb ik botweg geweigerd om nog afgescheept te worden, heb gedreigd de consumentenbond in te schakelen als ik niet onmiddelijk te woord gestaan werd, en kijk nou, toen kon het ineens wel! Net zo goed afgescheept overigens, ik moet een klachtenbrief sturen.

Moraal: Nooit met langhout op vakantie..
A smell can bring you back in memory so hard, it hurts.
-
Ik was een kind hoe kon ik weten - dat het voorgoed voorbij zou gaan...
-
  dinsdag 27 juli 2004 @ 15:42:15 #17
38920 dutchdevil
Bunny phone home
pi_20890294
quote:
Op dinsdag 27 juli 2004 15:35 schreef SadKingBilly het volgende:
Bij peter langhuot hoef je soewieso niet op enige service te rekenen.. Wij hadden een reis naar parijs geboekt (in februari!), kregen we een week voor vertrek een telefoontje: "ja hallo met peter langhout, uw reis gaat niet door wegens te weinig belangstelling. We hebben geen alternatieven voor u".. Wij zoeken op internet, maar natuurlijk weinig te krijgen zo kort voor vertrek (tenzij ik 3x de oorspronkelijke reissom uit wilde geven). PL terug gebeld, jullie geven ons maar een alternatief want dit accepteer ik niet. Zoeken zoeken, uiteindelijk konden we twee dagen later dan gepland en een dag langer. 35 euro pp bijbetalen. afijn..

Hebben we zo ongeveer het slechtste hotel van parijs; de bediening en het personeel was een lachertje, die zaten je alleen arrogant aan te kijken vanachter de balie, verdomden het om engels te spreken (en dat kon ie wel, hebben we bij aankomst gehoord!) en de bedden waren echt een nachtmerrie. We zijn al 3 weken terug en ik heb nog last van mijn rug.

Ik heb 3 ( !!!! ) weken lang iedere maandag, woensdag en vrijdag gebeld (á 10 eurocent per minuut gemiddeld een kwartier tot 20 minuten in de wacht) om een klacht in te dienen, iedere keer "het is op het moment druk, mag ik uw telefoonnummer dan bellen we u terug!". Bij vermelding van mijn wachttijd (drie weken ondertussen!) kreeg ik te horen: "Het is op het moment druk, we zijn aan het terug bellen." (met andere woorden, iedereen is op vakantie en er zit één onderbetaalde uitzendkracht mensen met klachten terug te bellen)

Uiteindelijk heb ik botweg geweigerd om nog afgescheept te worden, heb gedreigd de consumentenbond in te schakelen als ik niet onmiddelijk te woord gestaan werd, en kijk nou, toen kon het ineens wel! Net zo goed afgescheept overigens, ik moet een klachtenbrief sturen.

Moraal: Nooit met langhout op vakantie..
Ben het wel met je eens dat Peter Langhout geen fantastische organisatie is. 2 keer met ze op reis geweest. 1 keer een week naar Belek, Turkije en 2e keer was een 5 daagse reis naar Parijs incl. 2 dagen disney. Waarschijnlijk heb je dan in hetzelfde hotel gezeten (weet de naam niet, zat tegenover een mc donalds). Het ontbijt was niet super en de bedden waren ook niet om over naar huis te schrijven. Bij andere mensen zelfs spullen uit de koffers + een tv van de kamer gestolen Er waren optionele excursies maar als je die niet wou doen kon je ook niets anders doen dan in de bus zitten dus deed je maar mee aan de excursies.

Peter Langhout is verder niet aangesloten bij het ANVR dus ze hoeven zich niet te houden aan de ANVR voorwaarden wat dus betekend dat ze zelf beslissen wanneer ze gaan doorgeven dat de reis niet doorgaat. Ook hoeven ze niet verplicht een alternatief aan te bieden maar dat is natuurlijk wel zo klantvriendelijk om dat te doen. Klachten moeten in de meeste gevallen schriftelijk worden gemeld (en dat is voor jou ook beter want dan heb je iets zwart op wit staan). In de meeste gevallen duurt het dan nog wel 6 a 8 weken voordat je antwoord hebt. Mocht je niets horen of het niets eens zijn met de behandeling kun je je altijd wenden aan de GCR (Geschillen Commissie Reizen).
pi_20890445
Nou de jongintra.com (wat een aardige mevrouw aan de telefoon) zei dat ze wel heen vluchten hadden, maar niet terug

En ze kijkt in een landelijk systeem, dus dat zal overal wel zijn.
pi_20890466
Iedereen wil nu nog even weg omdat we hier geen lekkere zomer hebben dus zijn er weinig lastminutes over. Daarom zijn die nu ook duurder omdat ze de reizen toch wel kwijtraken. Als je op tijd boek, heb je nergens last van hoor.
  dinsdag 27 juli 2004 @ 16:05:17 #20
100412 mefke79
komt goed!
pi_20890778
Afgelopen zaterdag geboekt bij arke reizen (via broere reisbureau): 5 dagen barcelona met vliegtuig (lijnvlucht en plaats genoeg) en hotel: 450 pp.
Wij hebben voor een vier sterren hotel gekozen, maar er waren ook goedkopere hotels EN wij kregen lastminute korting....

Dus: toch nog even naar het reisbureau toe...
(oja, en basiqair vliegt ook naar barcelona)
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_20890864
Boek toch easy jet , amsterdam- barcelona en terug , en ga daar lokaal bed en breakfast of goedkoop hotel zoeken
A command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.
pi_20891981
We boeken dit weekend anders iets voor over 2 weken. Want er is helemaal niks te vinden voor een normale prijs.
pi_20893821
aaaawww je had er zoveel zin in......

wat -excusez le mot- kut allemaal!!!
pi_20895449
quote:
Op dinsdag 27 juli 2004 15:26 schreef xman het volgende:

[..]

Vorig jaar was het nog spotgoedkoop zei ik toch!
Lastminute is een gok en dit jaar is het mis. Maar er is altijd nog volgend jaar.
  dinsdag 27 juli 2004 @ 22:03:41 #25
56000 Patrick281
Oldskool fokker!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')