FOK!forum / General Chat / Ik wil een kindermenu GVD!
Pinjatadinsdag 27 juli 2004 @ 12:30
Het volgende gebeurde mij afgelopen zaterdag op een terrasje in Eindhoven.

Aan het tafeltje naast ons zaten een moeder en dochter (ongeveer 17) Moeder bestelt een kopje koffie met gebak en de dochter wil graag een kleine fortie kipnuggets met friet. Laat het kindemenu nou precies zijn wat ze wil!
Helaas mag ze van de oberin geen kindermenu bestellen omdat ze niet onder de 12 is. Er wordt nog even een andere ober bij gehaald wiens letterlijke tekst was:"Ja, dan kan iedereen wel een kindermenu bestellen!". Na het vragen van de rekening en cancelen van de rest van de bestelling vertrekken de klanten.
Ik kijk het nog even na op de kaart, maar er staat echt bij dat het kindermenu alleen voor klanten van onder de 12 jaar is!

Kan iemand met verstand van europese wetgeving zijn professionele licht hier eens over laten schijnen? Ik denk namelijk dat dit in strijd is met wet gelijke behandeling. Dit is gewoon leeftijdsdiscriminatie.
Posdnousdinsdag 27 juli 2004 @ 12:32
Inderdaad belachelijk dat soort dingen.

Je moet gewoon vragen of ze dan een kleine portie friet met een kroket voor je willen halen.
Bluurghdinsdag 27 juli 2004 @ 12:32
maar dan mag je als kind zeker ook niks anders bestellen dan dat? en als je als klein kind dat menu niet wilt dan word 't zeker bij je naar binnen gerost?
ondeugenddinsdag 27 juli 2004 @ 12:33
Hoe het wettelijk zit weet ik ook niet, wel dat het een domme aktie is en niet klantvriendelijk.

Hadden ze de wens van de klant wel hoog in het vaandel gehouden hadden ze nu een kindermenu én een gewoon menu af kunnen rekenen. Nu rammelde de kassa niet
shiNinG_staRdinsdag 27 juli 2004 @ 12:35
In Frankrijk wilden we frietjes bestellen, maar dat mocht niet, daarvoor moest je kind zijn. . Na lang zeuren hebben we uiteindelijk wel de frietjes gekregen Maar toch belachelijk, het gaat toch om de klant, wat die wil?
Pinjatadinsdag 27 juli 2004 @ 12:37
het was trouwens hier voor wie het weten wil ;-)

http://www.heuvelgalerie.(...)rie=7&ondernemer=108
Cybersailordinsdag 27 juli 2004 @ 12:39
Op een kindermenu zit vaak een kleinere marge dan op de rest van de kaart, omdat kinderen toch nooit alleen komen eten, maar altijd een papa en een mama meenemen die wel dik betalen voor de rest van de kaart. Op het moment dat je dus iedereen kindermenu's zou verkopen zou je marge verkleind worden en je bij hetzelfde aantal klanten minder winst draaien. Op zich dus wel logisch. Klantvriendelijk is het niet, maar dan nog kan je je afvragen hoe ver je moet gaan in je klantvriendelijkheid. Of het wettig is weet ik niet.
rashudodinsdag 27 juli 2004 @ 12:39
Dat krijg met die nederlandse arrogante kutbediening
rashudodinsdag 27 juli 2004 @ 12:40
quote:
Op dinsdag 27 juli 2004 12:39 schreef Cybersailor het volgende:
Op een kindermenu zit vaak een kleinere marge dan op de rest van de kaart, omdat kinderen toch nooit alleen komen eten, maar altijd een papa en een mama meenemen die wel dik betalen voor de rest van de kaart. Op het moment dat je dus iedereen kindermenu's zou verkopen zou je marge verkleind worden en je bij hetzelfde aantal klanten minder winst draaien. Op zich dus wel logisch. Klantvriendelijk is het niet, maar dan nog kan je je afvragen hoe ver je moet gaan in je klantvriendelijkheid. Of het wettig is weet ik niet.
Tsja in ieder geval weten ze nu dat die mensen nooit meer terugkomen. Lekker slim!
BBQ-kipdinsdag 27 juli 2004 @ 12:40
Petit Restaurant L'Escalier
Ja met zo'n naam....

Maar ik snap het wel vanuit die tent gezien, ze willen natuurlijk geen klein menu maar een groot menu afrekenen.
Toch vind ik het belachelijk dat het niet "mag", ik heb ook vaak genoeg niet genoeg honger voor een groot menu.
Als de tent een beetje klantvriendelijk is geven ze je gewoon een kindermenuutje.
Ripleydinsdag 27 juli 2004 @ 12:42
quote:
Op dinsdag 27 juli 2004 12:39 schreef Cybersailor het volgende:
Op een kindermenu zit vaak een kleinere marge dan op de rest van de kaart, omdat kinderen toch nooit alleen komen eten, maar altijd een papa en een mama meenemen die wel dik betalen voor de rest van de kaart. Op het moment dat je dus iedereen kindermenu's zou verkopen zou je marge verkleind worden en je bij hetzelfde aantal klanten minder winst draaien. Op zich dus wel logisch. Klantvriendelijk is het niet, maar dan nog kan je je afvragen hoe ver je moet gaan in je klantvriendelijkheid. Of het wettig is weet ik niet.
Tja, de vraag is alleen hoeveel volwassenen daadwerkelijk een kindermenu willen of bestellen. Ik denk persoonlijk dat dat aantal wel mee valt. Ik vind het dus nogal een rare reactei en slechte klantenbinding. Als ie dit keer wel het kindermenuutje had gegeven en ze komt volgende keer uitgebreid dineren met haar grote vriend verdient ie er uiteindelijk juist een stuk meer op dan nu.
killer_macdinsdag 27 juli 2004 @ 12:43
Met zijn allen MacD boycotten, oh daar at ik al nooit.
Ze moeten maar een voorbeeld nemen aan de Kinder merk (van die eieren en zo)
en natuurlijk van haribo,

Haribo macht Kinder froh und Erwachsen eben SO
Posdnousdinsdag 27 juli 2004 @ 12:44
In Nederland is het begrip 'de klant is koning' sowieso nog niet zo ver doorgedrongen als in de rest van Europa, uitzonderingen daargelaten.
Waxxerdinsdag 27 juli 2004 @ 12:48
quote:
Op dinsdag 27 juli 2004 12:40 schreef BBQ-kip het volgende:
Petit Restaurant L'Escalier
Ja met zo'n naam....
RedWinddinsdag 27 juli 2004 @ 12:49
Ehhh, kennen we ook niet allemaal kinder tarieven bij de dierentuin en de Efteling en zo? Daar geldt dat toch ook niet. Of wil je eisen, dat je een kinderkaartje krijgt?
Redmerdinsdag 27 juli 2004 @ 12:55
quote:
Op dinsdag 27 juli 2004 12:44 schreef Posdnous het volgende:
In Nederland is het begrip 'de klant is koning' sowieso nog niet zo ver doorgedrongen als in de rest van Europa, uitzonderingen daargelaten.
Inderdaad, klant is koning.

En dan kan je wel zeggen dat er een kleinere winstmarge op zit maar dat is logisch omdat het ook minder arbeidsintensief is. Ff de frituur in, 5 min. wachten en klaar is de kok!

Denk niet dat je ze er wettelijk op aan kan gaan spreken want het zullen wel huisregels zijn en daar doe je niks aan!
Samcalidinsdag 27 juli 2004 @ 12:55
Ik heb iets soortgelijks meegemaakt. Ik bestel bij de friettent altijd een kinderfrietje omdat ik zo'n grote friet niet op kan en het zonde vind dat ik de helft weg moet gooien. Toen ik op een dag naar een andere friet tent ging, kreeg ik daar te horen dat een kinderfrietje alleen maar verkocht werd aan kinderen. Dus ik zei tegen die vent:"dus alleen beren mogen hier een berehap bestellen, en als ik geen zigeuner ben dan mag ik zeker ook geen zigeunerstick bestellen, wat een onzin". Hij keek me als een botsauto aan en stond met de mond vol tanden. Maar mijn kinderfrietje kreeg ik niet.
Dus vanaf nu neem ik de frieten mee naar huis en als dan een kinderfrietje bestel -en ik krijg de vraag is het voor een kind?-dan zeg ik gewoon dat ik thuis een kind heb zitten die een kinderfrietje wil.......
jtjbrwdinsdag 27 juli 2004 @ 13:06
In Nederland weten ze niet wat eten is. Kom naar Belgie, daar kan alles.....
Miwedinsdag 27 juli 2004 @ 13:09
quote:
Op dinsdag 27 juli 2004 13:06 schreef jtjbrw het volgende:
In Nederland weten ze niet wat eten is. Kom naar Belgie, daar kan alles.....
België en kinderfrietjes? Ik weet het niet hoor.
Guidoweb5dinsdag 27 juli 2004 @ 13:09
--offtopic--

Hoe kijkt een botsauto>
Unneoetechdinsdag 27 juli 2004 @ 13:13
Bij de macdonalds kun je gewoon altijd een Happymeal bestellen. Niet dat je dat wil ofzo...
JB83dinsdag 27 juli 2004 @ 13:15
Straks komt er ook nog een agekey voor het bestellen van kindermenu's . . . :|

Ik vraag me dan ook af hoe ze dat dan bij lilliputters doen, moeten die meteen hun paspoort of identiteitskaart trekken?
Crogadinsdag 27 juli 2004 @ 13:19
quote:
Op dinsdag 27 juli 2004 12:39 schreef Cybersailor het volgende:
Op een kindermenu zit vaak een kleinere marge dan op de rest van de kaart
Wat een onzin.... In restaurants wordt het geld überhaupt niet verdient met het eten. De marges op het eten vallen absoluut in het niet bij de marges op de drank....
Duckmandinsdag 27 juli 2004 @ 13:19
quote:
Op dinsdag 27 juli 2004 13:13 schreef Unneoetech het volgende:
Bij de macdonalds kun je gewoon altijd een Happymeal bestellen. Niet dat je dat wil ofzo...
Mijn ex deed dat altijd. En dan mocht ik altijd de speeltjes hebben. Waren we allebei blij...
Cheesedinsdag 27 juli 2004 @ 14:04
quote:
Op dinsdag 27 juli 2004 13:19 schreef Croga het volgende:

Wat een onzin.... In restaurants wordt het geld überhaupt niet verdient met het eten. De marges op het eten vallen absoluut in het niet bij de marges op de drank....
Hij bedoelt de rest van de kaart (eten waarschijnlijk, geen drank kaart), lees ff.
Op die 4 euro van het kindermenu verdienen inderdaad waarschijnlijk geen zak, op de Tournedos Rossini meer.
Asskicker14dinsdag 27 juli 2004 @ 14:48
Had ze maar een grote portie friet + kipnuggets moeten vragen
Ali Salamidinsdag 27 juli 2004 @ 17:19
quote:
Op dinsdag 27 juli 2004 12:43 schreef killer_mac het volgende:
Met zijn allen MacD boycotten, oh daar at ik al nooit.
Ze moeten maar een voorbeeld nemen aan de Kinder merk (van die eieren en zo)
en natuurlijk van haribo,

Haribo macht Kinder froh und Erwachsen eben SO
Wat een onzin, bij de Mac wordt er echt niet gevraagd naar je leeftijd en kun je je hele leven lang gewoon een happy meal bestellen hoor!

Marges zitten inderdaad op de dranken, en dan met name de frisdrank. Wordt in grote zakken aangeleverd als siroop, wat water en koolzuur erbij en je kunt er weer weet ik hoeveel voor vragen.
Crogadinsdag 27 juli 2004 @ 17:48
quote:
Op dinsdag 27 juli 2004 14:04 schreef Cheese het volgende:
Hij bedoelt de rest van de kaart (eten waarschijnlijk, geen drank kaart), lees ff.
Op die 4 euro van het kindermenu verdienen inderdaad waarschijnlijk geen zak, op de Tournedos Rossini meer.
Wat denk je dat de inkoop prijs van die friet met kipnuggets is? En wat denk je dan dat de inkoopprijs van die Tournedos is ? En als je daar vervolgens bij opteld de tijd die er in gestoken wordt om het klaar te maken, zit je aan een marge van nagenoeg nul.....
Daarentegen is de inkoopprijs van frisdrank enige centen per glas, en wordt vervolgens rustig voor een euro of 2 verkocht......
Cheesedinsdag 27 juli 2004 @ 18:04
quote:
Op dinsdag 27 juli 2004 17:48 schreef Croga het volgende:

Wat denk je dat de inkoop prijs van die friet met kipnuggets is? En wat denk je dan dat de inkoopprijs van die Tournedos is ? En als je daar vervolgens bij opteld de tijd die er in gestoken wordt om het klaar te maken, zit je aan een marge van nagenoeg nul.....
Daarentegen is de inkoopprijs van frisdrank enige centen per glas, en wordt vervolgens rustig voor een euro of 2 verkocht......
( Ff tournedotje bakken, 3.5 minuut, plaatje ganzelever erop en Bob's your uncle! (klaar is kees). )

Ik weet ook wel dat op drank de meeste marge zit, maar het gaat om het verschil tussen het kindermenu en een alternatief van de kaart (zoals de TS vermeldde). En dan denk ik dat op het kindermenu minder verdiend wordt dan op een "vollwassen" gerecht.
Samcalidinsdag 27 juli 2004 @ 18:13
quote:
Op dinsdag 27 juli 2004 13:09 schreef Guidoweb5 het volgende:
--offtopic--

Hoe kijkt een botsauto>
Een beetje dommig (komt van die kermismuziek de hele dag) en alsof er net iemand keihard tegen zijn bumper aangeknald is
-tammie-dinsdag 27 juli 2004 @ 18:21
Ik vind het ook belachelijk dat je bij sommige tenten geen kindermenu mag bestellen. Je wordt dus eigenlijk gedwongen om meer te bestellen, dan je kunt nuttigen, wat dus gewoon geld- en voedselverspilling is. (of ze proberen je gewoon vet te mesten....ik weet niet wat erachter zit)
Dr_Croutondinsdag 27 juli 2004 @ 18:35
Dus een (bijna) volwassene mag ook geen Happy Meal kopen bij de Mac?
maartenadinsdag 27 juli 2004 @ 19:05
Een bedrijf (restaurant) mag in principe zelf de regels bepalen, en mag op gronde daarvan ook klanten weigeren. Natuurlijk moeten zij zich wel aan de Nederlandse wet houden, maar deze wet verbiedt hen niet om bepaalde leeftijdsgrenzen te zetten.

Zo mag een verhuurbedrijf besluiten niet onder de 21 te verhuren (terwijl je op je 18e mag rijden) en een pretpark mag leeftijdseissen stellen aan bepaalde attracties.

Wat betrefd de term "Klant is koning" klopt het Inderdaad.... In Nederland weten ze niet wat echte klantenservice is.
Djaserdinsdag 27 juli 2004 @ 20:18
quote:
Op dinsdag 27 juli 2004 12:35 schreef shiNinG_staR het volgende:
In Frankrijk wilden we frietjes bestellen, maar dat mocht niet, daarvoor moest je kind zijn. . Na lang zeuren hebben we uiteindelijk wel de frietjes gekregen Maar toch belachelijk, het gaat toch om de klant, wat die wil?
In Frankrijk moet je sowieso vechten om friet te krijgen.
En ja dit is wel heel klantonvriedelijk.
Meridadinsdag 27 juli 2004 @ 20:21
Het is gewoon klantonvriendelijk. Ik was ook zo'n eentje die meestal 't liefst een kindermenu ofzoiets had, terwijl ik geen 12 meer was. Nou daar maakten ze nooit een probleem van. Klant is koning... volgens mij vergeten veel mensen dat tegenwoordig. Terwijl juist nu het extra belangrijk is.
dafjedafdinsdag 27 juli 2004 @ 23:48
quote:
Op dinsdag 27 juli 2004 12:49 schreef RedWind het volgende:
Ehhh, kennen we ook niet allemaal kinder tarieven bij de dierentuin en de Efteling en zo? Daar geldt dat toch ook niet. Of wil je eisen, dat je een kinderkaartje krijgt?
Eh, krijgen kinderen ook een kleinere portie pretpark??

Het idee van een kindermenu is simpel eten in een kleine portie, volgens mij zit daar in procenten net zo veel winst op als op een duurder, ingewikkelder menu met een grotere portie. Bovendien, als ze niet op een product minder winst willen maken moeten ze het kindermenu maar een prijs geven waardoor ze die aan iedereen kunnen aanbieden, altijd nog beter een kindermenu verkopen dan niks.
LennyKravitzwoensdag 28 juli 2004 @ 00:23
Je hoeft je kind toch niet per se bij de kassa bij je te hebben? Dus volgende keer je dochter ergens in een hoekje neerplanten en net doen of je voor een kind een kindermenu haalt... klaar!
LangeJanwoensdag 28 juli 2004 @ 01:31
Doet me denken aan de film Falling Down, bij Whammy Burger
Sersjeewoensdag 28 juli 2004 @ 08:52
quote:
Op dinsdag 27 juli 2004 18:35 schreef Dr_Crouton het volgende:
Dus een (bijna) volwassene mag ook geen Happy Meal kopen bij de Mac?
Tuurlijk wel! Heb het in m'n studententijd geregeld gedaan als er een leuk speeltje bij zat (Smurfen ofzo), ze keken ons wel een beetje raar aan, maar we kregen die zooi gewoon mee.
Loontjahwoensdag 28 juli 2004 @ 08:58
Die tent daar in de heuvel spoort ook niet qua prijzen. De grietjes zijn echt jong daar, en weten nergens niks van, en het drinken daar is erg duur.
Keioswoensdag 28 juli 2004 @ 09:26
quote:
Op dinsdag 27 juli 2004 13:09 schreef Miwe het volgende:

[..]

België en kinderfrietjes? Ik weet het niet hoor.
Hier noemen ze dat 'een kleintje'. MMMMmmmmmmmmmmmmmmmm Belgische frietjes MMMMmmmmmmmmmmmmmmmmmm
robinawoensdag 28 juli 2004 @ 10:16
Dan mag je in dat restaurantje als volwassene zeker ook geen fristi of sjokemel of appelsap bestellen?
cerrorwoensdag 28 juli 2004 @ 10:30
Doe aan pedofillie!
Iedereen is welkom (alleen de rollenverdeling is anders)
SilverGoldwoensdag 28 juli 2004 @ 10:31
Ik weet niet of dit in strijd is met de wet gelijke behandeling, gezien het feit dat het om objectieve criteria gaat die goed onderbouwd kunnen worden. Het lijkt me echter wel duidelijk in strijd met de klantvriendelijkheid.
cerrorwoensdag 28 juli 2004 @ 11:14
quote:
Op woensdag 28 juli 2004 10:31 schreef SilverGold het volgende:
Ik weet niet of dit in strijd is met de wet gelijke behandeling, gezien het feit dat het om objectieve criteria gaat die goed onderbouwd kunnen worden. Het lijkt me echter wel duidelijk in strijd met de klantvriendelijkheid.
Mikkiewoensdag 28 juli 2004 @ 11:30
- Prive gegevens op verzoek van de poster weggehaald. -

[ Bericht 50% gewijzigd door Sander op 17-05-2011 07:33:30 ]
rameijerwoensdag 28 juli 2004 @ 12:42
Op woensdag 28 juli 2004 11:30 schreef Mikkie het volgende:
quote:
...dat is zuigerig, daar ga ik geen uitzonderingen voor maken.
quote:
neem maar een tosti of een broodje ofzo.
quote:
Van die geiten van 14...
...
Mooi niet dus. Daar had een tafel met 4 volwassenen met drie-gangen-menu's kunnen zitten. Op die 14-jarigen verdien je geen fuck... daar verkoop ik geen kindermenu aan.
...
Dan weiger ik een kindermenu... ze nemen maar mooi een standaardgerecht.
quote:
...we geven een vinger, maar de rest van de klanten wil meteen je hele hand.
quote:
Het is jóuw regel, de gasten hebben dat maar te accepteren.
...
Als je als restauranthouders regels instelt hebben de gasten zich daaraan te conformeren... zijn ze daar niet toe bereid... dan niet.
En dit is nou een voorbeeld van gebrek aan klantvriendelijkheid

Als je bij voorbaat al zo over je klanten denkt dan krijg je toch nooit een goed draaiende tent waar de klanten tevreden naar huis gaan en waar jij nog wat geld aan overhoudt?
krakkemiekewoensdag 28 juli 2004 @ 12:48
Wat te denken van een restaurant waar iemand niet eens een glaasje water krijgt voor de pillen?
Loontjahwoensdag 28 juli 2004 @ 12:51
quote:
Op woensdag 28 juli 2004 11:30 schreef Mikkie het volgende:
Ik kan me goed voorstellen wat ze doen bij die tent. Ik werk zelf ook in de horeca, wij verkopen ook
FF VERKORT
zich daaraan te conformeren... zijn ze daar niet toe bereid... dan niet.
Ik vind wel dat je gelijk hebt. Bij ons hebben we geen regels voor een kindermenu maar word ook nooit gekozen voor andere mensen. Af en toe een kind van een jaar of 16. Daar doen wij niet moeilijk over. Misschien komt het omdat wij genoeg andere keuzes hebben. Bijvoorbeeld 2 frikandellen met frietjes, die kan altijd 1 frikandel met frietjes worden. Natuurlijk word dit (automatisch) verrekend. Voor extreme dingen, moeten we wel de volle prijs tellen. Verder nooit klachten hierover gehad..
calvobbeswoensdag 28 juli 2004 @ 12:52
quote:
Op woensdag 28 juli 2004 12:42 schreef rameijer het volgende:

Als je bij voorbaat al zo over je klanten denkt dan krijg je toch nooit een goed draaiende tent waar de klanten tevreden naar huis gaan en waar jij nog wat geld aan overhoudt?
Als je altijd toestaat dat volwassen mensen een kindermenu nemen ook niet
SolidArtwoensdag 28 juli 2004 @ 12:56
Ik snap uberhaupt niet waarom ze daarover moeilijk zouden moeten doen.
Het gaat toch gewoon om de omzet, beter 10 kindermenu's aan volwassenen,
dan dat ze doorlopen zou ik zeggen.
Geld is Geld.
dafjedafwoensdag 28 juli 2004 @ 13:36
Bij restaurants waar ze dingen als frietjes hebben neem ik nooit een kindermenu, maar soms moet ik met de familie mee uit eten naar restaurants waar ze eten koken wat ik door allergieen niet mag, zoals japans, mexicaans, chinees... Daar zitten gewoon enorm veel dingen bij die ik niet mag en dan is het vaak de keuze uit 1 menu wat ik in principe mag maar gewoon echt niet lekker vind, of een kindermenu (en soms is er geeneens dat ene menu). Ik zou ook kunnen vragen mag ik dit menu maar dan zonder alle sauzen en zonder alle extra's, dus alleen het stuk vlees.... Maar als ik daar dan geen frietjes bij mag is het weer niet genoeg, dan moet ik 2 menu's bestellen en driekwart weg laten. Dat is ook veel gedoe voor de keuken, vaak donderen ze er dan alsnog ("anders is het zo kaal") saus over, moet het weer terug, tegen de tijd dat ik eten heb zit de rest van de familie aan de koffie. Daarom vind ik dat ze mij in die situatie best een kindermenu mogen geven, we eten er met 15 man dus winst maken ze toch wel en ik neem ook drank en ijs enzo. Dat willen ze dan echter niet, dus bestelt mijn nichtje van 12 een kindermenu en ik wat zij wil, en dan ruilen we expres wanneer de ober kijkt. Ik vind het kinderachtig van die restaurants, de fooi die we geven is al groot genoeg om zo'n klein winstverliesje te counteren.
SolidArtwoensdag 28 juli 2004 @ 13:58
Ooit gehoord van alinea's?
rashudowoensdag 28 juli 2004 @ 14:10
quote:
Op woensdag 28 juli 2004 13:36 schreef dafjedaf het volgende:
Bij restaurants waar ze dingen als frietjes hebben neem ik nooit een kindermenu, maar soms moet
...
genoeg om zo'n klein winstverliesje te counteren.
Als ik dit soort verhalen hoor snap ik het echt niet. Wees eens wat assertiever tegen het personeel, dit is echt belachelijk. Als ik in die groep zou zitten zou ik mezelf niet kunnen beheersen, wat een asociaal gebeuren zeg.
Mxyzptlkwoensdag 28 juli 2004 @ 14:27
quote:
Op woensdag 28 juli 2004 11:30 schreef Mikkie het volgende:

- Het is vaak zo dat -en nu gaat eigenlijk alleen om volwassenen- mensen best genoeg kunnen eten, maar puur een kinderfrietje willen om net ff die ene euro uit te sparen... dat is zuigerig, daar ga ik geen uitzonderingen voor maken. Het kindermenu is er voor kinderen, voor hen is het speciaal. Voor volwassenen is er nog genoeg keus als ze twee kroketten met friet teveel vinden, neem maar een tosti of een broodje ofzo.
Dit is dus het moment dat ik opgestaan was om naar je concurrent te verkassen.
Ik mag toch als volwassene zelf wel weten wat ik wil eten en in hoe grote porties?
Dat laat ik me echt niet door een flaprestaurateur vertellen hoor.

Een euro uitsparen is voor veel mensen een enorm goede reden.
Je bedoelt te zeggen dat je deze mensen zowieso liever niet als klant hebt, omdat je liever mensen hebt die de gerechten kiezen die de marge maken.

Perfectly fine, maar verberg je niet achter een smoes, en vertel eerlijk dat je liever niet serveert aan mensen die weinig te verhapstukken hebben.

Die mensen kunnen dan naar een ander restaurant, en komen niet meer bij jou terug als ze wel ruim bij kas zitten.

Janknicht van een horeca-ondernemer ben je. Helaas zijn er vele zoals jij.

Zulke grappen heb je alleen in de horeca, niet in een normale winkel. Als ik bij een speelgoedwinkel kom hoef ik ook niet aan te tonen dat het voor een kind is als ik een button koop voor een dubbeltje.
rashudowoensdag 28 juli 2004 @ 14:35
Wees niet gevreesd mensen, deze asociale houding werkt de horeca tegen, links en rechts gaan de ondernemingen failliet en zitten ze met de gebakken peren.

Als ik naar restaurants ga waar je WEL fatsoenlijk word behandeld, wat zie ik dan? Ze zitten elke avond helemaal vol! Overigens zijn dit meestal ook restaurants die niet hebben meegedaan met de euro prijsverhoging.

Met andere woorden, ze hebben een grote bek, zijn asociaal, maar uiteindelijk komt boontje om zijn loontje. Bye bye Mikkie en je soortgenoten
ChrisJXwoensdag 28 juli 2004 @ 14:45
En daarbij is een kindermenu soms ook nog veel lekkerder Mijn zusjes zijn jonger dan ik en ipv lekker gezellig te eten wat zij hebben, met verrassing moest ik zeker prut eten die ik helemaal niet lekker vond, maar zij mochten lekker frietjes? Ben gek
P_ardonwoensdag 28 juli 2004 @ 14:58
quote:
Op dinsdag 27 juli 2004 17:19 schreef Ali Salami het volgende:

[..]

Wat een onzin, bij de Mac wordt er echt niet gevraagd naar je leeftijd en kun je je hele leven lang gewoon een happy meal bestellen hoor!

Marges zitten inderdaad op de dranken, en dan met name de frisdrank. Wordt in grote zakken aangeleverd als siroop, wat water en koolzuur erbij en je kunt er weer weet ik hoeveel voor vragen.
yup 100 liter siroop ofzo
bij de mac donalds iig wel
Chieluswoensdag 28 juli 2004 @ 15:15
quote:
Op woensdag 28 juli 2004 11:30 schreef Mikkie het volgende:
Hier kan ik me dus helemaal in vinden. Ik werk zelf ook in de horeca en ben ze ook al zo vaak tegengekomen, mensen die voor een prikkie op de voorste rij gaan zitten.
Vaak heeft het ook te maken met de uitstraling die een restaurant heeft. Als ik ergens iedereen friet met kipnuggets zie eten verwacht ik al niet teveel meer. Omdat te voorkomen zijn kindermenu's alleenvoor kinderen.

Het weigeren van een kindermenu voor volwassen heeft niets met klantvriendelijkheid te maken. Het zijn de regels die een restaurant stelt endaar heb je je aan te houden. (het klinkt een beetje krom maar vergelijk het met een restaurant dat rookvrij is. Als je daar gaat zitten roken en de bediening zegt dat dat niet mag dan roep je toch ook niet dat dat niet klantvriendelijkheid is)

Als mensen een klein gerecht willen moeten ze er eentje kiezen die er op de kaart staat.

Het is trouwens niet een typische nederlandse horeca instelling. In Frankrijk, Spanje en Italie (als ze al een kindermenu hebben) lachen ze je recht in je gezicht uit als je zoiets besteld.
sillyzappawoensdag 28 juli 2004 @ 15:21
Maar dat kindermenu staat op de kaart!
Eye_of_godwoensdag 28 juli 2004 @ 15:25
quote:
Op dinsdag 27 juli 2004 12:43 schreef killer_mac het volgende:
Met zijn allen MacD boycotten, oh daar at ik al nooit.
Ze moeten maar een voorbeeld nemen aan de Kinder merk (van die eieren en zo)
en natuurlijk van haribo,

Haribo macht Kinder froh und Erwachsen eben SO
Er staat nergens dat het bij de MacD was.
Jij leest 'kindermenu' en neemt dat maar klakkeloos aan.
rashudowoensdag 28 juli 2004 @ 15:25
quote:
Op woensdag 28 juli 2004 15:15 schreef Chielus het volgende:
Hier kan ik me dus helemaal in vinden. Ik werk zelf ook in de horeca en ben ze ook al zo vaak tegengekomen, mensen die voor een prikkie op de voorste rij gaan zitten.
Stel je voor zeg, komt er een klant binnen, wil hij ook nog eens zelf bepalen wat hij eet?

Ik kan alleen maar hopen dat dit soort horeca-ondernemingen uitsterven.
rameijerwoensdag 28 juli 2004 @ 15:28
quote:
Op woensdag 28 juli 2004 15:21 schreef sillyzappa het volgende:
Maar dat kindermenu staat op de kaart!
Precies!! En ik mag toch verwachten dat ik alles kan krijgen wat op de kaart staat?

Alhoewel, als een kind een fles champagne bestelt is dat ook wel vreemd

En hier in Griekenland hebben ze vaak de helft niet van wat er op de kaart staat Maar ja, dan mag je zelf in de keuken iets uitzoeken en dat zie ik in Nederland niet gauw gebeuren
rashudowoensdag 28 juli 2004 @ 15:32
quote:
Op woensdag 28 juli 2004 15:28 schreef rameijer het volgende:
En hier in Griekenland hebben ze vaak de helft niet van wat er op de kaart staat Maar ja, dan mag je zelf in de keuken iets uitzoeken en dat zie ik in Nederland niet gauw gebeuren
In een restaurant met slechte service is het:

Nee dat hebben we niet, vervelende kutklant die je bent. Je zorgt ervoor dat ik moet nadenken, irritant ventje ZUCHT.

In een restaurant met goede service is het:

Oh nee help ik kan niet aan de wens van de klant voldoen!!!! Ik hoop maar dat ik hem tevreden kan stellen met iets anders.
biawawoensdag 28 juli 2004 @ 15:44
quote:
Op dinsdag 27 juli 2004 12:37 schreef Pinjata het volgende:
het was trouwens hier voor wie het weten wil ;-)

http://www.heuvelgalerie.(...)rie=7&ondernemer=108
Verbaast me niks. Overbetaald, overgewaardeerd...

Hoe dan ook stom van die zaak. Ik vraag me soms wel eens af of bepaalde zaken geen geld willen verdienen ofzo. Dat je zo'n meisje een beetje naar een "echt" menu probeert te pushen kan ik me voorstellen, maar als ze toch echt niks anders wil...
rashudowoensdag 28 juli 2004 @ 16:13
quote:
Op woensdag 28 juli 2004 15:44 schreef biawa het volgende:

[..]
Verbaast me niks. Overbetaald, overgewaardeerd...
Daar heb ik ook wel eens gegeten.. het was goedkoop, maar het was ook niet echt lekker..
ChrisJXwoensdag 28 juli 2004 @ 16:22
quote:
Op dinsdag 27 juli 2004 12:37 schreef Pinjata het volgende:
het was trouwens hier voor wie het weten wil ;-)

http://www.heuvelgalerie.(...)rie=7&ondernemer=108
Hee, daar ben ik wel eens geweest Om een cola te drinken, en die smaakte goed
biawawoensdag 28 juli 2004 @ 16:36
quote:
Op woensdag 28 juli 2004 16:13 schreef rashudo het volgende:

[..]

Daar heb ik ook wel eens gegeten.. het was goedkoop, maar het was ook niet echt lekker..
Goedkoop? *krabt over hoofd* Hmm, dan zal het wel vooral aan kwaliteit (of een gebrek daaraan) hebben gelegen dat hij voor ons op "de zwarte lijst" is beland.
Mikkiewoensdag 28 juli 2004 @ 16:37
- Prive gegevens op verzoek van de poster weggehaald. -

[ Bericht 91% gewijzigd door Sander op 17-05-2011 07:33:30 ]
Mikkiewoensdag 28 juli 2004 @ 16:40
- Prive gegevens op verzoek van de poster weggehaald. -

[ Bericht 93% gewijzigd door Sander op 17-05-2011 07:33:30 ]
ChrisJXwoensdag 28 juli 2004 @ 16:44
quote:
Op woensdag 28 juli 2004 16:40 schreef Mikkie het volgende:

Kijk, als er een gezin met vijf man is, en het kind van 16 of 18 wil ook een kindermenu, no problem. Maar als er 10 grietjes van 14 binnenkomen die allemaal een kindermenu willen, ja dáág.
En tien grietjes van 11?
rashudowoensdag 28 juli 2004 @ 16:48
quote:
Op woensdag 28 juli 2004 16:40 schreef Mikkie het volgende:
Kijk, als er een gezin met vijf man is, en het kind van 16 of 18 wil ook een kindermenu, no problem. Maar als er 10 grietjes van 14 binnenkomen die allemaal een kindermenu willen, ja dáág.
Ok hier kan ik me wel iets bij voorstellen ja.. en als er gewoon op de menukaart word vermeld:

Speciaal voor onze kleine bezoekers tot 10 jaar is er het kindermenu

Dan staat een restaurant inderdaad gewoon in zijn recht.
Mikkiewoensdag 28 juli 2004 @ 16:48
- Prive gegevens op verzoek van de poster weggehaald. -

[ Bericht 96% gewijzigd door Sander op 17-05-2011 07:33:30 ]
Mikkiewoensdag 28 juli 2004 @ 16:49
- Prive gegevens op verzoek van de poster weggehaald. -

[ Bericht 88% gewijzigd door Sander op 17-05-2011 07:33:30 ]
Mikkiewoensdag 28 juli 2004 @ 16:51
- Prive gegevens op verzoek van de poster weggehaald. -

[ Bericht 84% gewijzigd door Sander op 17-05-2011 07:33:30 ]
Mikkiewoensdag 28 juli 2004 @ 16:54
- Prive gegevens op verzoek van de poster weggehaald. -

[ Bericht 91% gewijzigd door Sander op 17-05-2011 07:33:31 ]
Patries86woensdag 28 juli 2004 @ 16:54
quote:
Op dinsdag 27 juli 2004 12:30 schreef Pinjata het volgende:
Het volgende gebeurde mij afgelopen zaterdag op een terrasje in Eindhoven.

Aan het tafeltje naast ons zaten een moeder en dochter (ongeveer 17) Moeder bestelt een kopje koffie met gebak en de dochter wil graag een kleine fortie kipnuggets met friet. Laat het kindemenu nou precies zijn wat ze wil!
Helaas mag ze van de oberin geen kindermenu bestellen omdat ze niet onder de 12 is. Er wordt nog even een andere ober bij gehaald wiens letterlijke tekst was:"Ja, dan kan iedereen wel een kindermenu bestellen!". Na het vragen van de rekening en cancelen van de rest van de bestelling vertrekken de klanten.
Ik kijk het nog even na op de kaart, maar er staat echt bij dat het kindermenu alleen voor klanten van onder de 12 jaar is!

Kan iemand met verstand van europese wetgeving zijn professionele licht hier eens over laten schijnen? Ik denk namelijk dat dit in strijd is met wet gelijke behandeling. Dit is gewoon leeftijdsdiscriminatie.
Bij de Mac mag je toch ook gewoon Happy meal bestellen.... is toch ook geen leeftijd aan verbonden
Mikkiewoensdag 28 juli 2004 @ 16:56
- Prive gegevens op verzoek van de poster weggehaald. -

[ Bericht 90% gewijzigd door Sander op 17-05-2011 07:33:31 ]
Mikkiewoensdag 28 juli 2004 @ 16:58
- Prive gegevens op verzoek van de poster weggehaald. -

[ Bericht 89% gewijzigd door Sander op 17-05-2011 07:33:31 ]
krakkemiekewoensdag 28 juli 2004 @ 19:22
Nou Mikkie, het was mijn moeder en die lust wel een glaasje wijn. Maar wijn moet je proeven en pillen moet je doorslikken, vandaar.
Overigens vind ik soms een glaasje water naast de wijn ook wel lekker.......
Waarom kan je trouwens geen kleinere porties van een hoofdgerecht bestellen?
Mikkiewoensdag 28 juli 2004 @ 22:21
- Prive gegevens op verzoek van de poster weggehaald. -

[ Bericht 94% gewijzigd door Sander op 17-05-2011 07:33:31 ]
dafjedafwoensdag 28 juli 2004 @ 23:04
Ik krijg ook vaak zat geen water voor mn medicijnen ook al staat er een icetea of jus naast. Ik moet er zo veel dat ik dan mn hele drankje kwijt ben en met prik er in is niet fijn om grote pillen mee te slikken. Dan eisen ze dat je spa blauw bestelt, maar die pillen zijn zo goor dat ik dan geeneens het verschil proef. Ik ben maar student, ik heb dusdanig weinig geld dat ik dat niet kan betalen ja. Ik heb een paar keer gewoon een leeg glas van iemand genomen, op de wc omgespoeld en met water weer mee terug genomen. Dan maar zo hoor, en hier heb je 10 cent voor je water, klootzak. Op sommige terrassen mag ik niet eens mn medicijnen innemen want het schrikt mensen af dat ik daar pillen in zit te nemen. Rot toch op zeg, ik ga wel weer op mn balkon zitten drinken


En nee ik doe niet aan alinea's als het een lopend verhaal is. Je leest het maar zo, of niet, luie aap.
ROGwoensdag 28 juli 2004 @ 23:13
quote:
Op woensdag 28 juli 2004 16:40 schreef Mikkie het volgende:
Maar als er 10 grietjes van 14 binnenkomen die allemaal een kindermenu willen, ja dáág.
Een stukje terug schreef je nog dat je graag zag dat ze allemaal een eigen kindermenu namen, als ze met z'n tweeen zijn? Komen er tien en nemen ze allemaal een eigen kindermenu, is het nog niet goed..

Je kan je ook te druk maken met je baantje in de horeca he?
huggy_beardonderdag 29 juli 2004 @ 13:44
quote:
Op dinsdag 27 juli 2004 12:30 schreef Pinjata het volgende:
Het volgende gebeurde mij afgelopen zaterdag op een terrasje in Eindhoven.

Aan het tafeltje naast ons zaten een moeder en dochter (ongeveer 17) Moeder bestelt een kopje koffie met gebak en de dochter wil graag een kleine fortie kipnuggets met friet. Laat het kindemenu nou precies zijn wat ze wil!
Helaas mag ze van de oberin geen kindermenu bestellen omdat ze niet onder de 12 is. Er wordt nog even een andere ober bij gehaald wiens letterlijke tekst was:"Ja, dan kan iedereen wel een kindermenu bestellen!". Na het vragen van de rekening en cancelen van de rest van de bestelling vertrekken de klanten.
Ik kijk het nog even na op de kaart, maar er staat echt bij dat het kindermenu alleen voor klanten van onder de 12 jaar is!

Kan iemand met verstand van europese wetgeving zijn professionele licht hier eens over laten schijnen? Ik denk namelijk dat dit in strijd is met wet gelijke behandeling. Dit is gewoon leeftijdsdiscriminatie.
Typisch Hollands verschijnsel dit. Hollanders zijn nou eenmaal niet het meest gastvrije volkje op deze aardkloot. Ander typisch Hollands verschijnsel: we vinden zelf dat we wel heel erg gastvrij zijn!

En de horeca in Nederland zich maar afvragen waarom het zo slecht gaat. We mogen immers blij zijn dat er uberhaupt een kindermenu bestaat. Anders moet het hele gezin aan een bord afbakfriet met een diepvriesgehaktschnitzel voor zegge en schrijve 12,95 pleuros (FL 28,53!!!)
Mikkiedonderdag 29 juli 2004 @ 14:03
- Prive gegevens op verzoek van de poster weggehaald. -

[ Bericht 91% gewijzigd door Sander op 17-05-2011 07:33:31 ]
MouseOverdonderdag 29 juli 2004 @ 15:22
quote:
Op donderdag 29 juli 2004 14:03 schreef Mikkie het volgende:

[..]

Nee... ik heb geschreven dat 14-jarigen überhaupt geen kindermenu mogen, die moeten maar lekker een normaal gerecht bestellen. Ook als ze met z'n tienen zijn...
Of ze komen gewoon lekker niet. Net als alle andere klanten die de horeca al weggejaagd heeft.
MouseOverdonderdag 29 juli 2004 @ 15:25
quote:
Op woensdag 28 juli 2004 22:21 schreef Mikkie het volgende:

[..]

En kleinere porties van een hoofdgerecht zit er door ons concept niet in. Ik werk bij een soort snelrestaurant. Niet uitgebreid tafelen, maar meer lunchgerechten en ook wel de mogelijkheid van een hoofdgerecht... schnitzel, biefstuk enzo...maar dat gaat er in een hoger tempo doorheen dan bij een rustiger restaurant. Gevolg is dat als je heel veel verschillende portie-mogelijkheden hebt, je teveel wisselingen krijgt en teveel aandacht moet besteden aan aparte bonnen... waardoor je snel-concept in de problemen komt. Elke bon vraagt meer aandacht doordat er veel meer variatie mogelijk is, en dus maak je het jezelf moeilijker. Dáárom zal het zijn. Denk ik. Ik maak de menukaart niet... ik ben geen eigenaar
Dus het zou voor jullie eigenlijk gewoon makkelijker zijn en beter binnen je concept passen als mensen die liever een kleinere portie willen gewoon simpelweg een kindermenu bestellen?
Mikkiedonderdag 29 juli 2004 @ 15:40
- Prive gegevens op verzoek van de poster weggehaald. -

[ Bericht 92% gewijzigd door Sander op 17-05-2011 07:33:31 ]
rashudodonderdag 29 juli 2004 @ 15:51
quote:
Op donderdag 29 juli 2004 13:44 schreef huggy_bear het volgende:

[..]

Typisch Hollands verschijnsel dit. Hollanders zijn nou eenmaal niet het meest gastvrije volkje op deze aardkloot. Ander typisch Hollands verschijnsel: we vinden zelf dat we wel heel erg gastvrij zijn!

En de horeca in Nederland zich maar afvragen waarom het zo slecht gaat. We mogen immers blij zijn dat er uberhaupt een kindermenu bestaat. Anders moet het hele gezin aan een bord afbakfriet met een diepvriesgehaktschnitzel voor zegge en schrijve 12,95 pleuros (FL 28,53!!!)
Daarom eet ik ook bij de griek.. het water loopt me nu al in de mond..
Freeflyerdonderdag 29 juli 2004 @ 15:58
quote:
Op dinsdag 27 juli 2004 12:55 schreef Samcali het volgende:
Ik heb iets soortgelijks meegemaakt. Ik bestel bij de friettent altijd een kinderfrietje omdat ik zo'n grote friet niet op kan en het zonde vind dat ik de helft weg moet gooien. Toen ik op een dag naar een andere friet tent ging, kreeg ik daar te horen dat een kinderfrietje alleen maar verkocht werd aan kinderen. Dus ik zei tegen die vent:"dus alleen beren mogen hier een berehap bestellen, en als ik geen zigeuner ben dan mag ik zeker ook geen zigeunerstick bestellen, wat een onzin". Hij keek me als een botsauto aan en stond met de mond vol tanden. Maar mijn kinderfrietje kreeg ik niet.
Dus vanaf nu neem ik de frieten mee naar huis en als dan een kinderfrietje bestel -en ik krijg de vraag is het voor een kind?-dan zeg ik gewoon dat ik thuis een kind heb zitten die een kinderfrietje wil.......
wat een achterlijke die snackbarsjaak

voor de rest
Catbertdonderdag 29 juli 2004 @ 16:20
quote:
Op dinsdag 27 juli 2004 12:39 schreef Cybersailor het volgende:
Op een kindermenu zit vaak een kleinere marge dan op de rest van de kaart, omdat kinderen toch nooit alleen komen eten, maar altijd een papa en een mama meenemen die wel dik betalen voor de rest van de kaart. Op het moment dat je dus iedereen kindermenu's zou verkopen zou je marge verkleind worden en je bij hetzelfde aantal klanten minder winst draaien. Op zich dus wel logisch. Klantvriendelijk is het niet, maar dan nog kan je je afvragen hoe ver je moet gaan in je klantvriendelijkheid. Of het wettig is weet ik niet.
Wat maakt het uit wat de marge is, dit soort dingen zou er bij obers gewoon uitgeslagen moeten worden. Als mensen gewoon krijgen wat ze verwachten, vertellen ze niets aan vrienden enzo. Pas op het moment dat de ervaring slecht of juist ERG goed is, gaan ze dit doorvertellen aan anderen. Als die ober iets had gezegd van "Nou, dan maken we voor deze keer een uitzondering *wink*" had hij EN omzet gemaakt op die mensen, EN nog eens de kans gehad dat de ervaring zo positief is dat ze terugkomen EN de ervaring delen met vrienden.

Het enige wat ze nu bewerkstelligd hebben is dat ze A niks besteld hebben, B niet terugkomen en C al hun vrienden gaan vertellen wat voor sukkels het daar zijn. Denk je werkelijk dat dat opweegt tegen dat kleine beetje marge?

Als ik de eigenaar was had ik ten eerste nooit die limiet ingesteld, maar ook elke ober die weigerde iemand een kindermenu te verkopen er subiet uitgeschopt.
Catbertdonderdag 29 juli 2004 @ 16:27
quote:
Op woensdag 28 juli 2004 12:52 schreef calvobbes het volgende:
Als je altijd toestaat dat volwassen mensen een kindermenu nemen ook niet
Slaat natuurlijk nergens op, de meeste volwassenen nemen gewone menu's, kindermenus zijn gewoon te klein. Je verliest veel meer door te weigeren, juist omdat die mensen nooit terugkomen. Klantervaring is ontzettend belangrijk, en er wordt veel te weinig op gelet.

Serieus, wat zou jij doen? Ik kom daar duur eten, dus naast lekker eten verwacht ik ook service. Service betekend ook dat er niet moeilijk gedaan wordt. Als ik graag wat extra champignons op m'n pizza wil in plaats van de anchovis verwacht ik dat ik een vrolijk "maar natuurlijk" krijg, en geen "nee, dat kan niet". Als ik moeilijk wil doen, maak ik m'n eigen pizza wel.
Catbertdonderdag 29 juli 2004 @ 16:31
quote:
Op woensdag 28 juli 2004 15:15 schreef Chielus het volgende:
Het weigeren van een kindermenu voor volwassen heeft niets met klantvriendelijkheid te maken. Het zijn de regels die een restaurant stelt endaar heb je je aan te houden. (het klinkt een beetje krom maar vergelijk het met een restaurant dat rookvrij is. Als je daar gaat zitten roken en de bediening zegt dat dat niet mag dan roep je toch ook niet dat dat niet klantvriendelijkheid is)
Wat een domme vergelijking. Je betaalt niet om te roken, maar om te eten. Als ik daarvoor betaal, eet ik wat ik wil. Als jullie dat niet aan mij willen verkopen, zien jullie mij nooit meer terug, en weet IEDEREEN die ik ken wat voor een kuttent jullie hebben. Denk je dat dat het waard is, dat ene kindermenu, dat ik bestel omdat ik juist de ene keer niet zo veel trek heb?
Catbertdonderdag 29 juli 2004 @ 16:35
quote:
Op donderdag 29 juli 2004 15:40 schreef Mikkie het volgende:
Gevolg: als ze het niet mogen, nemen ze óf iets anders, óf toch het 'grote' gerecht. En dan is uiteindelijk het doel van de baas bereikt. Schijnbaar
Gebrek aan assertiviteit. Als ik m'n keuze had gemaakt, en m'n cola of whatever staat al op tafel, ik heb er eventueel al van gedronken, en mensen weigeren me dan een kindermenu te geven, dan ben ik pleite. Ik ben een betalende klant. Als jullie me niet als klant willen, prima, genoeg toko's die me graag zien komen.
Mikkiedonderdag 29 juli 2004 @ 17:43
- Prive gegevens op verzoek van de poster weggehaald. -

[ Bericht 95% gewijzigd door Sander op 17-05-2011 07:33:32 ]
Catbertdonderdag 29 juli 2004 @ 18:12
quote:
Op donderdag 29 juli 2004 17:43 schreef Mikkie het volgende:
Ik vind dat je te ver doorschiet. Natuurlijk is het restaurant er voor zijn gasten, maar jij denkt écht dat je koning bent daar. Natuurlijk kun je dingen vragen en proberen naar eigen wens alles in te vullen, vergeet echter niet er beperkingen zijn... het restaurant kan ook niet alles en heeft zelf zijn regels, die de eigenaar heeft ingesteld.
Tuurlijk, en ik ben heel redelijk wat dat betreft. Als verwacht wordt dat je je jas aan de kapstok hangt, prima, dat soort dingen vind ik normaal. Maar als je moeilijk gaat doen over dergelijke kinderachtige dingen (want dat is het gewoon, als iemand graag een kindermenu wil krijgt 'ie dat, je komt daar om te eten) ben ik pleite, en ik denk dat het de restauranteigenaar meer schaadt dan mijzelf.
Mxyzptlkvrijdag 30 juli 2004 @ 11:46
quote:
Op donderdag 29 juli 2004 17:43 schreef Mikkie het volgende:

[..]

Ik vind dat je te ver doorschiet. Natuurlijk is het restaurant er voor zijn gasten, maar jij denkt écht dat je koning bent daar. Natuurlijk kun je dingen vragen en proberen naar eigen wens alles in te vullen, vergeet echter niet er beperkingen zijn... het restaurant kan ook niet alles en heeft zelf zijn regels, die de eigenaar heeft ingesteld.

Ook al zijn we 'afhankelijk' van jou als gast, dan nog blijft het zo dat er huisregels zijn. Wens jij je daar niet aan te houden, dan gaat het over. Jij kunt dingen vragen, maar het is niet zo dat jij als gast alles kan bepalen. Als gastheer zijnde mag je ook regels instellen en verwachten dat de gasten zich daar aan houden. Of dat nou met roken, drank, eten of de kapstok te maken heeft, is niet ter zake doende. In dit geval gaat het om het kindermenu. Wens jij je niet aan die ingestelde regel(s) te houden - wat de gedachte of beargumentering erachter ook is - dan kun je in het vervolg inderdaad beter een andere tent opzoeken.

Regels en wensen komen van twee kanten, niet alleen van de gasten...

om met een variant te spreken: de klant is koning, maar ik ben keizer
Ik krijg bij jou de hele tijd het gevoel dat we uberhaupt blij mogen zijn dat we bij je mogen komen eten. Over te ver doorschieten gesproken...

Rot maar op met je wens dit en wens dat, ik zit al bij de pizzeria op de andere hoek van de straat waar ze wel blij zijn met deze klant.
(waar ze ook huisregels hebben, maar dan klantvriendelijke!)
En over die ober van dat andere restaurant waar ik niet eens een kindermenu kreeg vertel ik nog jarenlang smakelijk op verjaardagen.

Doe toch niet zo kortzichtig man! Alsof elke volwassene een kindermenu zou gaan bestellen als je het toestaat! Get a perspective. Je verliest meer dan dat je wint met die kinder(menu)achtige huisregels van je.

Ik vind niet dat je het recht niet hebt om die regels te stellen, hoor. Moet je zelf weten. Net zoals wij zelf moeten weten of we ergens anders te gaan eten.

Keizer eenoog!
N.ickavrijdag 30 juli 2004 @ 11:48
Buitengewoon kinderachtiggedrag om als volwassene een kindermenuutje te bestellen .
martaxvrijdag 30 juli 2004 @ 12:06
Wat snappen jullie niet aan het woord kindermenu ?
N.ickavrijdag 30 juli 2004 @ 12:07
Je hebt van die lui die gewoon altijd wat te zeiken hebben, en hebben ze het niet dan zoeken ze gewoon wat op.
Pinjatavrijdag 30 juli 2004 @ 12:13
quote:
Op woensdag 28 juli 2004 16:44 schreef ChrisJX het volgende:

[..]

En tien grietjes van 11?
en jawel! toch leeftijdsdicriminatie en dus in strijd met de wet gelijke behandeling
Catbertvrijdag 30 juli 2004 @ 13:40
quote:
Op vrijdag 30 juli 2004 12:06 schreef martax het volgende:
Wat snappen jullie niet aan het woord kindermenu ?
Wat snap jij niet aan het woord klantvriendelijkheid?
Mikkievrijdag 30 juli 2004 @ 14:07
- Prive gegevens op verzoek van de poster weggehaald. -

[ Bericht 86% gewijzigd door Sander op 17-05-2011 07:33:32 ]
Catbertvrijdag 30 juli 2004 @ 14:34
quote:
Op vrijdag 30 juli 2004 14:07 schreef Mikkie het volgende:
en als je zo doorgaat krijg je weer kip en ei verhaal.
Volwassenen mogen bij jullie ook geen kipnuggets bestellen?
N.ickavrijdag 30 juli 2004 @ 14:34
quote:
Op vrijdag 30 juli 2004 13:40 schreef Catbert het volgende:

[..]

Wat snap jij niet aan het woord klantvriendelijkheid?
Het is juist heel klantvriendelijk dat ze aan kinderen een speciaal kindermenuutje , vaak met een verrassingsijsje aanbieden.

Mis je dat soms , je ijsje?
Catbertvrijdag 30 juli 2004 @ 14:35
quote:
Op vrijdag 30 juli 2004 14:34 schreef N.icka het volgende:
Het is juist heel klantvriendelijk dat ze aan kinderen een speciaal kindermenuutje , vaak met een verrassingsijsje aanbieden.
Het gaat er niet om dat ze het aanbieden, het gaat erom dat ze weigeren het te verkopen.
quote:
Op vrijdag 30 juli 2004 14:34 schreef N.icka het volgende:
Mis je dat soms , je ijsje?
Stel je niet zo aan.
N.ickavrijdag 30 juli 2004 @ 14:36
Wie stelt hier zich nu aan , kleuter
Catbertvrijdag 30 juli 2004 @ 14:45
quote:
Op vrijdag 30 juli 2004 14:36 schreef N.icka het volgende:
Wie stelt hier zich nu aan , kleuter
Nogmaals:
Het gaat er niet om dat ze het aanbieden, het gaat erom dat ze weigeren het te verkopen.

Kom liever met argumenten, schelden is voor kleine kinderen.
N.ickavrijdag 30 juli 2004 @ 14:47
Ze hebben alle recht om je dat te weigeren , ik snap werkelijk niet waarom je daar zo over door blijft zeuren, hun restaurant , hun regels, klaar
Catbertvrijdag 30 juli 2004 @ 14:50
quote:
Op vrijdag 30 juli 2004 14:47 schreef N.icka het volgende:
Ze hebben alle recht om je dat te weigeren , ik snap werkelijk niet waarom je daar zo over door blijft zeuren, hun restaurant , hun regels, klaar
Tuurlijk hebben ze het recht, heeft iemand dat ooit anders beweerd? Maar ik heb ook het recht dan weg te gaan en nooit weer terug te komen toch?
N.ickavrijdag 30 juli 2004 @ 14:50
Ja hoor , geen probleem. maar waarom zeur je er zolang over door dan?
Catbertvrijdag 30 juli 2004 @ 14:53
quote:
Op vrijdag 30 juli 2004 14:50 schreef N.icka het volgende:
Ja hoor , geen probleem. maar waarom zeur je er zolang over door dan?
Omdat het een *kuch* forum *kuch* is? Je weet wel, met discussies enzo?
Mikkievrijdag 30 juli 2004 @ 17:58
- Prive gegevens op verzoek van de poster weggehaald. -

[ Bericht 90% gewijzigd door Sander op 17-05-2011 07:33:32 ]
Mikkievrijdag 30 juli 2004 @ 18:03
- Prive gegevens op verzoek van de poster weggehaald. -

[ Bericht 93% gewijzigd door Sander op 17-05-2011 07:33:32 ]
Mikkievrijdag 30 juli 2004 @ 18:05
- Prive gegevens op verzoek van de poster weggehaald. -

[ Bericht 88% gewijzigd door Sander op 17-05-2011 07:33:32 ]