abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 27 juli 2004 @ 14:48:03 #26
59896 Asskicker14
Suk a dog dik
pi_20889123
Had ze maar een grote portie friet + kipnuggets moeten vragen
Is God willing to prevent evil, but not able? Then he is not omnipotent.
Is he able, but not willing? Then he is malevolent.
Is he both able and willing? Then whence cometh evil?
Is he neither able nor willing? Then why call him God?
  dinsdag 27 juli 2004 @ 17:19:19 #27
1607 Ali Salami
Altijd actueel
pi_20892351
quote:
Op dinsdag 27 juli 2004 12:43 schreef killer_mac het volgende:
Met zijn allen MacD boycotten, oh daar at ik al nooit.
Ze moeten maar een voorbeeld nemen aan de Kinder merk (van die eieren en zo)
en natuurlijk van haribo,

Haribo macht Kinder froh und Erwachsen eben SO
Wat een onzin, bij de Mac wordt er echt niet gevraagd naar je leeftijd en kun je je hele leven lang gewoon een happy meal bestellen hoor!

Marges zitten inderdaad op de dranken, en dan met name de frisdrank. Wordt in grote zakken aangeleverd als siroop, wat water en koolzuur erbij en je kunt er weer weet ik hoeveel voor vragen.
Hatsjoe!
pi_20892976
quote:
Op dinsdag 27 juli 2004 14:04 schreef Cheese het volgende:
Hij bedoelt de rest van de kaart (eten waarschijnlijk, geen drank kaart), lees ff.
Op die 4 euro van het kindermenu verdienen inderdaad waarschijnlijk geen zak, op de Tournedos Rossini meer.
Wat denk je dat de inkoop prijs van die friet met kipnuggets is? En wat denk je dan dat de inkoopprijs van die Tournedos is ? En als je daar vervolgens bij opteld de tijd die er in gestoken wordt om het klaar te maken, zit je aan een marge van nagenoeg nul.....
Daarentegen is de inkoopprijs van frisdrank enige centen per glas, en wordt vervolgens rustig voor een euro of 2 verkocht......
pi_20893284
quote:
Op dinsdag 27 juli 2004 17:48 schreef Croga het volgende:

Wat denk je dat de inkoop prijs van die friet met kipnuggets is? En wat denk je dan dat de inkoopprijs van die Tournedos is ? En als je daar vervolgens bij opteld de tijd die er in gestoken wordt om het klaar te maken, zit je aan een marge van nagenoeg nul.....
Daarentegen is de inkoopprijs van frisdrank enige centen per glas, en wordt vervolgens rustig voor een euro of 2 verkocht......
( Ff tournedotje bakken, 3.5 minuut, plaatje ganzelever erop en Bob's your uncle! (klaar is kees). )

Ik weet ook wel dat op drank de meeste marge zit, maar het gaat om het verschil tussen het kindermenu en een alternatief van de kaart (zoals de TS vermeldde). En dan denk ik dat op het kindermenu minder verdiend wordt dan op een "vollwassen" gerecht.
pi_20893439
quote:
Op dinsdag 27 juli 2004 13:09 schreef Guidoweb5 het volgende:
--offtopic--

Hoe kijkt een botsauto>
Een beetje dommig (komt van die kermismuziek de hele dag) en alsof er net iemand keihard tegen zijn bumper aangeknald is
  dinsdag 27 juli 2004 @ 18:21:39 #31
95093 -tammie-
STFU n00b! :P
pi_20893564
Ik vind het ook belachelijk dat je bij sommige tenten geen kindermenu mag bestellen. Je wordt dus eigenlijk gedwongen om meer te bestellen, dan je kunt nuttigen, wat dus gewoon geld- en voedselverspilling is. (of ze proberen je gewoon vet te mesten....ik weet niet wat erachter zit)
  dinsdag 27 juli 2004 @ 18:35:48 #32
6290 Dr_Crouton
Uw advertentieruimte hier.
pi_20893768
Dus een (bijna) volwassene mag ook geen Happy Meal kopen bij de Mac?
The Internets, I needs it..
  dinsdag 27 juli 2004 @ 19:05:03 #33
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_20894148
Een bedrijf (restaurant) mag in principe zelf de regels bepalen, en mag op gronde daarvan ook klanten weigeren. Natuurlijk moeten zij zich wel aan de Nederlandse wet houden, maar deze wet verbiedt hen niet om bepaalde leeftijdsgrenzen te zetten.

Zo mag een verhuurbedrijf besluiten niet onder de 21 te verhuren (terwijl je op je 18e mag rijden) en een pretpark mag leeftijdseissen stellen aan bepaalde attracties.

Wat betrefd de term "Klant is koning" klopt het Inderdaad.... In Nederland weten ze niet wat echte klantenservice is.
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  dinsdag 27 juli 2004 @ 20:18:15 #34
45563 Djaser
Holy monk yorp
pi_20895542
quote:
Op dinsdag 27 juli 2004 12:35 schreef shiNinG_staR het volgende:
In Frankrijk wilden we frietjes bestellen, maar dat mocht niet, daarvoor moest je kind zijn. . Na lang zeuren hebben we uiteindelijk wel de frietjes gekregen Maar toch belachelijk, het gaat toch om de klant, wat die wil?
In Frankrijk moet je sowieso vechten om friet te krijgen.
En ja dit is wel heel klantonvriedelijk.
  dinsdag 27 juli 2004 @ 20:21:41 #35
91145 Merida
* Miss Pink *
pi_20895617
Het is gewoon klantonvriendelijk. Ik was ook zo'n eentje die meestal 't liefst een kindermenu ofzoiets had, terwijl ik geen 12 meer was. Nou daar maakten ze nooit een probleem van. Klant is koning... volgens mij vergeten veel mensen dat tegenwoordig. Terwijl juist nu het extra belangrijk is.
~ Festen ~ The Butterfly Effect ~ Dangerous Liaisons ~ Mulholland Drive ~The Others ~ Dogville ~ Minority Report ~ Scary Movie ~Trainspotting ~ Moulin Rouge! ~ The Hours ~ Chocolat ~ Donnie Darko ~ The Full Monty ~ Karakter ~ Pleasantville ~
  dinsdag 27 juli 2004 @ 23:48:09 #36
85428 dafjedaf
chick on a mission
pi_20900551
quote:
Op dinsdag 27 juli 2004 12:49 schreef RedWind het volgende:
Ehhh, kennen we ook niet allemaal kinder tarieven bij de dierentuin en de Efteling en zo? Daar geldt dat toch ook niet. Of wil je eisen, dat je een kinderkaartje krijgt?
Eh, krijgen kinderen ook een kleinere portie pretpark??

Het idee van een kindermenu is simpel eten in een kleine portie, volgens mij zit daar in procenten net zo veel winst op als op een duurder, ingewikkelder menu met een grotere portie. Bovendien, als ze niet op een product minder winst willen maken moeten ze het kindermenu maar een prijs geven waardoor ze die aan iedereen kunnen aanbieden, altijd nog beter een kindermenu verkopen dan niks.
Het belangrijkste in het leven is serieus genomen worden.
pi_20901244
Je hoeft je kind toch niet per se bij de kassa bij je te hebben? Dus volgende keer je dochter ergens in een hoekje neerplanten en net doen of je voor een kind een kindermenu haalt... klaar!
pi_20902189
Doet me denken aan de film Falling Down, bij Whammy Burger
pi_20904147
quote:
Op dinsdag 27 juli 2004 18:35 schreef Dr_Crouton het volgende:
Dus een (bijna) volwassene mag ook geen Happy Meal kopen bij de Mac?
Tuurlijk wel! Heb het in m'n studententijd geregeld gedaan als er een leuk speeltje bij zat (Smurfen ofzo), ze keken ons wel een beetje raar aan, maar we kregen die zooi gewoon mee.
Op maandag 11 oktober 2010 @ 19:31 zei Hans: Sersjee heeft gelijk. Punt.
pi_20904185
Die tent daar in de heuvel spoort ook niet qua prijzen. De grietjes zijn echt jong daar, en weten nergens niks van, en het drinken daar is erg duur.
Sappig !!
pi_20904383
quote:
Op dinsdag 27 juli 2004 13:09 schreef Miwe het volgende:

[..]

België en kinderfrietjes? Ik weet het niet hoor.
Hier noemen ze dat 'een kleintje'. MMMMmmmmmmmmmmmmmmmm Belgische frietjes MMMMmmmmmmmmmmmmmmmmmm
Sex is not the answer. Sex is the question. 'Yes' is the answer.
Nu ook op foto verkrijgbaar
pi_20905021
Dan mag je in dat restaurantje als volwassene zeker ook geen fristi of sjokemel of appelsap bestellen?
  woensdag 28 juli 2004 @ 10:30:37 #43
65837 cerror
ik kom af en toe
pi_20905250
Doe aan pedofillie!
Iedereen is welkom (alleen de rollenverdeling is anders)
Hoi, ik ben een lamzak met een passie voor flessen wasverzachter.
Neuk mijn oor en noem me Harry Mulisch
  woensdag 28 juli 2004 @ 10:31:32 #44
100201 SilverGold
Cryptocommunist en neo-fascist
pi_20905267
Ik weet niet of dit in strijd is met de wet gelijke behandeling, gezien het feit dat het om objectieve criteria gaat die goed onderbouwd kunnen worden. Het lijkt me echter wel duidelijk in strijd met de klantvriendelijkheid.
Nu-metal is niets om je voor te schamen hoor :)
  woensdag 28 juli 2004 @ 11:14:28 #45
65837 cerror
ik kom af en toe
pi_20906132
quote:
Op woensdag 28 juli 2004 10:31 schreef SilverGold het volgende:
Ik weet niet of dit in strijd is met de wet gelijke behandeling, gezien het feit dat het om objectieve criteria gaat die goed onderbouwd kunnen worden. Het lijkt me echter wel duidelijk in strijd met de klantvriendelijkheid.
Hoi, ik ben een lamzak met een passie voor flessen wasverzachter.
Neuk mijn oor en noem me Harry Mulisch
  woensdag 28 juli 2004 @ 11:30:50 #46
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_20906472
- Prive gegevens op verzoek van de poster weggehaald. -

[ Bericht 50% gewijzigd door Sander op 17-05-2011 07:33:30 ]
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
pi_20907960
Op woensdag 28 juli 2004 11:30 schreef Mikkie het volgende:
quote:
...dat is zuigerig, daar ga ik geen uitzonderingen voor maken.
quote:
neem maar een tosti of een broodje ofzo.
quote:
Van die geiten van 14...
...
Mooi niet dus. Daar had een tafel met 4 volwassenen met drie-gangen-menu's kunnen zitten. Op die 14-jarigen verdien je geen fuck... daar verkoop ik geen kindermenu aan.
...
Dan weiger ik een kindermenu... ze nemen maar mooi een standaardgerecht.
quote:
...we geven een vinger, maar de rest van de klanten wil meteen je hele hand.
quote:
Het is jóuw regel, de gasten hebben dat maar te accepteren.
...
Als je als restauranthouders regels instelt hebben de gasten zich daaraan te conformeren... zijn ze daar niet toe bereid... dan niet.
En dit is nou een voorbeeld van gebrek aan klantvriendelijkheid

Als je bij voorbaat al zo over je klanten denkt dan krijg je toch nooit een goed draaiende tent waar de klanten tevreden naar huis gaan en waar jij nog wat geld aan overhoudt?
You cannot discover new oceans unless
you have the courage to lose sight of
the shore
pi_20908067
Wat te denken van een restaurant waar iemand niet eens een glaasje water krijgt voor de pillen?
Am I evil? Yes I am!
Am I evil? I am man!
pi_20908125
quote:
Op woensdag 28 juli 2004 11:30 schreef Mikkie het volgende:
Ik kan me goed voorstellen wat ze doen bij die tent. Ik werk zelf ook in de horeca, wij verkopen ook
FF VERKORT
zich daaraan te conformeren... zijn ze daar niet toe bereid... dan niet.
Ik vind wel dat je gelijk hebt. Bij ons hebben we geen regels voor een kindermenu maar word ook nooit gekozen voor andere mensen. Af en toe een kind van een jaar of 16. Daar doen wij niet moeilijk over. Misschien komt het omdat wij genoeg andere keuzes hebben. Bijvoorbeeld 2 frikandellen met frietjes, die kan altijd 1 frikandel met frietjes worden. Natuurlijk word dit (automatisch) verrekend. Voor extreme dingen, moeten we wel de volle prijs tellen. Verder nooit klachten hierover gehad..
Sappig !!
pi_20908140
quote:
Op woensdag 28 juli 2004 12:42 schreef rameijer het volgende:

Als je bij voorbaat al zo over je klanten denkt dan krijg je toch nooit een goed draaiende tent waar de klanten tevreden naar huis gaan en waar jij nog wat geld aan overhoudt?
Als je altijd toestaat dat volwassen mensen een kindermenu nemen ook niet
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')