abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 15 augustus 2004 @ 18:18:58 #101
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_21306620
Er was afgelopen week een herhaling van Horizon over het Atkins Dieet (bbc2) een geweldig goed gemaakte docu zoals we van Horizon gewend zijn.
http://www.bbc.co.uk/science/horizon/2004/atkins.shtml
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  zondag 15 augustus 2004 @ 18:23:19 #102
45206 Pietverdriet
pi_21306725
Overginds baseerd het Atkins dieet, zoals ALLE dieeten gewoon er op dat je je Kcal inname beperkt. Als je overgewicht hebt heeft een dieet trouwens nauwelijk zin. Als je overgewicht hebt moet je je levensstijl veranderen, voor de rest van je leven! Afvallen en daarna in je oude patroon verder leid er alleen maar toe dat je Jojoo´t en na een tijdje zelfs zwaarder bent als daarvoor. Dieten maken dik! Dit is al zeker 60 jaar bekend.
pi_21306775
quote:
Op zondag 15 augustus 2004 13:30 schreef nein het volgende:

Ik kan gewoon niet geloven in verhalen dat vegetarisch, of zelfs veganistisch (sorry toeps ) eten gezond voor je kan zijn. Want dan hadden we wel 2 magen gehad en een 2 keer zo lang darmstelsel. We zijn er gewoon op gebouwd om ook vlees te eten naast onze groentes en vruchten. VIND ik.
Vroeger aten mensen geen vlees zoals ze dat nu doen.

Ten eerste was er lang niet zo veel vlees, men ving niet dagelijks een hele buffel.

Ten tweede was het vlees van de toen levende dieren veel gezonder dan het vlees van de opgepompte kalfjes wat je nu kunt kopen.

Verder is het zo dat veel mensen vlees helemaal niet zo goed verteren, onze ingewanden zijn niet op zo veel vlees gebouwd. Anders hadden we wel veel sterkere maagsappen. Verder bevat vlees ook geen vezels. Het is daarom ook niet gek dat mensen die veel vlees eten vaker last hebben van maagzuur, obstipatie en winderigheid. Omdat het vlees zo langzaam verteert gaan voedingsmiddelen die daarna gegeten zijn, bijvoorbeeld fruit, lekker liggen rotten in de maag. Windjes van vleeseters stinken ook altijd veel erger dan windjes van vega's.
pi_21306822
quote:
Op zondag 15 augustus 2004 18:23 schreef Pietverdriet het volgende:
Overginds baseerd het Atkins dieet, zoals ALLE dieeten gewoon er op dat je je Kcal inname beperkt. Als je overgewicht hebt heeft een dieet trouwens nauwelijk zin. Als je overgewicht hebt moet je je levensstijl veranderen, voor de rest van je leven! Afvallen en daarna in je oude patroon verder leid er alleen maar toe dat je Jojoo´t en na een tijdje zelfs zwaarder bent als daarvoor. Dieten maken dik! Dit is al zeker 60 jaar bekend.
Atkins is ook niet zomaar een dieet, het is een 4-stappen-plan naar een gezonder eetpatroon, waarin je langzaam je natuurlijke gewicht vindt. In fase 4 eten mensen bijna alles, alleen geen pure suiker. Maar bijvoorbeeld wel volkorenpasta, en veel groenten. En ook fruit.
  zondag 15 augustus 2004 @ 18:27:50 #105
45206 Pietverdriet
pi_21306838
quote:
Op zondag 15 augustus 2004 18:25 schreef Toeps het volgende:

[..]

Ten eerste was er lang niet zo veel vlees, men ving niet dagelijks een hele buffel.

Ten tweede was het vlees van de toen levende dieren veel gezonder dan het vlees van de opgepompte kalfjes wat je nu kunt kopen.

Verder is het zo dat veel mensen vlees helemaal niet zo goed verteren, onze ingewanden zijn niet op zo veel vlees gebouwd. Anders hadden we wel veel sterkere maagsappen. Verder bevat vlees ook geen vezels. Het is daarom ook niet gek dat mensen die veel vlees eten vaker last hebben van maagzuur, obstipatie en winderigheid. Omdat het vlees zo langzaam verteert gaan voedingsmiddelen die daarna gegeten zijn, bijvoorbeeld fruit, lekker liggen rotten in de maag. Windjes van vleeseters stinken ook altijd veel erger dan windjes van vega's.
Toeps, dit is een topic over (atkins) dieet
als je je gal wilt spuien over jouw frustraties met de wereld en de mensheid, dan doe je dat maar ergens anders
pi_21306865
quote:
Op zondag 15 augustus 2004 18:15 schreef LoverGirl het volgende:
Maar... eh... minder voedings waarde betekent toch dat je minder calorieen enzo binnenkrijgt?
LoverGirl snapt er niks meer van
Voedingswaarde heeft te maken met vezels, en vitamientjes en zo.
Zo'n wit broodje waar ze bij MacDonalds de hamburgers van maken, daar zit bijvoorbeeld niks in.
pi_21306886
quote:
Op zondag 15 augustus 2004 18:27 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Toeps, dit is een topic over (atkins) dieet
als je je gal wilt spuien over jouw frustraties met de wereld en de mensheid, dan doe je dat maar ergens anders
Ik heb het nergens over de wereld en de mensheid, ik heb het alleen maar over de gezondheid, als reactie op nein.
pi_21307351
quote:
Op zondag 15 augustus 2004 18:25 schreef Toeps het volgende:

[..]

das waar ja, ik eet dan ook geen hele buffel elke dag
Ik eet zelfs niet eens elke dag vlees. Maar het helemaal afzweren lijkt me niet gezond.
quote:
absoluut, vrij levende dieren hebben veel gezondere vetzuren in hun lichaam. Maar om het daarom helemaal af te zweren..ik denk dat je dan helemaal teveel essentiele stoffen mist.
quote:
Mensen die TE veel vlees eten en te weinig hebben inderdaad die problemen ja. Maar ik eet heel matig vlees, waarschijnlijk, ondanks mn atkins, nog minder dan de gemiddelde nederlander (afgezien van de vegetariers die het gemiddelde omlaag halen dan). Maar ik zorg wel voor mn eitje dagelijks, en zorg er zeker voor dat ik wel een paar keer per week een lapje vlees eet.

Ik denk dat als je vlees, samen met een vezelrijk iets (groente) eet, dat er dan verder geen problemen zullen zijn met de vertering ervan, tenzij je als ontbijt een dikke lap vlees eet, en een 2 uur later een salade...dan lijkt t me nogal stinky stinky worden ja.

Vlees moet zeker niet als maagvulling gegeten worden (zoals sommige atkins fans wel roepen.."als je trek hebt, eet gewoon een speklap"), maar gewoon als belangrijk onderdeel van je voeding.
(:
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')