abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 9 augustus 2004 @ 07:59:36 #51
100201 SilverGold
Cryptocommunist en neo-fascist
pi_21147576
Update: Atkins is niet het proberen waard.

Ik heb me twee weken gigantisch streng aan de regels gehouden en me suf gesport. Resultaat: 2,5 kilo afgevallen.

Dat gewicht zou ik ook kwijt zijn geweest als ik zoveel gesport had en gewoon niet gesnoept etc. In dat geval had ik echter wel gewoon mijn lekkere boterhammetje kunnen eten.

Ik hoop dat dr. Atkins brandt in de hel!

[ Bericht 9% gewijzigd door SilverGold op 09-08-2004 08:05:52 ]
Nu-metal is niets om je voor te schamen hoor :)
  maandag 9 augustus 2004 @ 08:03:12 #52
100201 SilverGold
pi_21147595
quote:
Op woensdag 28 juli 2004 20:02 schreef Fixers het volgende:
Om gezeik met mods maar te voorkomen zal ik hier maar verder gaan met afkraken van verderfelijke wonderdieëten.

Deze Eekhoorn zegt het allemaal: http://www.illwillpress.com/fatkins.html
Met dank aan Morgil
Geniaal!
pi_21162777
quote:
Op maandag 9 augustus 2004 07:59 schreef SilverGold het volgende:

Ik heb me twee weken gigantisch streng aan de regels gehouden en me suf gesport. Resultaat: 2,5 kilo afgevallen.

Dat gewicht zou ik ook kwijt zijn geweest als ik zoveel gesport had en gewoon niet gesnoept etc. In dat geval had ik echter wel gewoon mijn lekkere boterhammetje kunnen eten.

Ik hoop dat dr. Atkins brandt in de hel!
dr. Atkins is momeenteel een zeer vette hamburger. ( hij stierf met een lichaamsgewicht ver boven de 100 kilo)
pi_21163226
Net op netwerk: Nog zo'n lid van de atkins sekte die zegt dat de voedsel industrie commerciele belangen heeft wanneer atkins ongezond wordt verklaard.De domme koe heeft niets van economiet begrepen. De voedselindustrie zet ergens een etiket met lookarp erop en gooit de prijs met een procent of wat omhoog, er is toch een complete sekte die het koopt.
  maandag 9 augustus 2004 @ 20:49:13 #55
76500 Spyder
onweerstaanbaar onuitstaanbaar
pi_21163236
quote:
Op maandag 9 augustus 2004 07:59 schreef SilverGold het volgende:

Dan heb je toch echt iets verkeerd gedaan want ik was na 2 dagen al meer kilo's kwijt (en dat is allemaal vocht dus waarschijnlijk ben je geen gram vet afgevallen).
Deze post wordt U aangeboden door: Audi, Bosch, Corel, Davilex, Eneco, Friki, G-Star, Hak, Intertoys, Johma, Kia, Lada, McDonalds, Nike, Ohra, Pepsi, Quantum, Radio 3FM, Sony, Toyota, Uncle Ben's, V&D, Wasa, Xerox, Yokohama, Zeeman
  maandag 9 augustus 2004 @ 20:52:52 #56
76500 Spyder
pi_21163309
quote:
Op maandag 9 augustus 2004 20:48 schreef Fixers het volgende:
Net op netwerk: Nog zo'n lid van de atkins sekte die zegt dat de voedsel industrie commerciele belangen heeft wanneer atkins ongezond wordt verklaard.De domme koe heeft niets van economiet begrepen. De voedselindustrie zet ergens een etiket met lookarp erop en gooit de prijs met een procent of wat omhoog, er is toch een complete sekte die het koopt.
De aanbieders kunnen toch al moeilijk om de grote groep low-carbers (in de VS) heen... zo begint slim fast (van unilever) nu ook al low-carb produkten aan te bieden, omdat de oude lijn veel te veel verlies draait.
Deze post wordt U aangeboden door: Audi, Bosch, Corel, Davilex, Eneco, Friki, G-Star, Hak, Intertoys, Johma, Kia, Lada, McDonalds, Nike, Ohra, Pepsi, Quantum, Radio 3FM, Sony, Toyota, Uncle Ben's, V&D, Wasa, Xerox, Yokohama, Zeeman
pi_21163496
Er is trouwens ontzettend veel onderzoek gedaan naar low-carb diëten.
Niet naar lange-termijn effecten (met name de schadelijke effecten), wel naar waarom je nou afvalt: je verbruikt minder energie doordat je weinig koolhydraatrijke produkten tot je neemt. Maar ja, als je dat zegt geloven Atkins-fans je toch niet.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_21163606
quote:
Op maandag 9 augustus 2004 20:27 schreef Fixers het volgende:

[..]

dr. Atkins is momeenteel een zeer vette hamburger. ( hij stierf met een lichaamsgewicht ver boven de 100 kilo)

Volgens mij is al 100 keer uitgelegd hoe dat nou ook al weer kwam.
pi_21164206
quote:
Op maandag 9 augustus 2004 21:06 schreef Toeps het volgende:

[..]

Volgens mij is al 100 keer uitgelegd hoe dat nou ook al weer kwam.
Er is ook 100 keer geen bewijs gegeven dat die verklaring ook correct is.
  maandag 9 augustus 2004 @ 22:25:08 #60
100201 SilverGold
pi_21165556
quote:
Op maandag 9 augustus 2004 20:49 schreef Spyder het volgende:

[..]

Dan heb je toch echt iets verkeerd gedaan want ik was na 2 dagen al meer kilo's kwijt (en dat is allemaal vocht dus waarschijnlijk ben je geen gram vet afgevallen).
Misschien had ik vantevoren al geen overschot aan vocht in m'n lijf
  dinsdag 10 augustus 2004 @ 12:39:40 #61
76500 Spyder
pi_21177585
quote:
Op maandag 9 augustus 2004 21:01 schreef Isabeau het volgende:
Er is trouwens ontzettend veel onderzoek gedaan naar low-carb diëten.
Niet naar lange-termijn effecten (met name de schadelijke effecten), wel naar waarom je nou afvalt: je verbruikt minder energie doordat je weinig koolhydraatrijke produkten tot je neemt. Maar ja, als je dat zegt geloven Atkins-fans je toch niet.
Fout. Je valt af omdat je minder eet dan je verbruikt (quite a revelation isn't it), bij Atkins is het makkelijk om minder energie in te nemen (in ketose verdwijnt je hongergevoel) en voel je je energiek door de constante bloedsuiker (waardoor je graag beweegt).
  dinsdag 10 augustus 2004 @ 12:40:32 #62
76500 Spyder
pi_21177598
quote:
Op maandag 9 augustus 2004 21:35 schreef Fixers het volgende:

[..]

Er is ook 100 keer geen bewijs gegeven dat die verklaring ook correct is.
Pfff... misschien moet jij je bewering eerst eens met bewijs onderbouwen...
  dinsdag 10 augustus 2004 @ 12:42:34 #63
76500 Spyder
pi_21177637
quote:
Op maandag 9 augustus 2004 22:25 schreef SilverGold het volgende:

[..]

Misschien had ik vantevoren al geen overschot aan vocht in m'n lijf
Voor iedere gram koolhydraten die je opslaat (als glycogeen) sla je 3 gram water op... eet je bijna geen koolhydraten meer dan raak je dat vocht samen met die voorraad kwijt.

Dit is trouwens wel weer een aanwijzing dat je er niks van begrepen hebt.
pi_21180402
quote:
Op dinsdag 10 augustus 2004 12:39 schreef Spyder het volgende:

fout. Je valt af omdat je minder eet dan je verbruikt (quite a revelation isn't it), bij Atkins is het makkelijk om minder energie in te nemen (in ketose verdwijnt je hongergevoel) en voel je je energiek door de constante bloedsuiker (waardoor je graag beweegt).
Dat bedoelde ik ook, ik had het taalkundig alleen verkeerd opgeschreven

Doordat je minder KH eet krijg je minder energie binnen (hey, net als bij elk ander dieet!). Het ligt niet aan de opbouw van je maaltijden dat je afvalt, alleen aan de energiesamenstelling. Wel onderdrukt Atkins zoals je al zegt het hongergevoel en dat helpt ook mee natuurlijk.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  dinsdag 10 augustus 2004 @ 14:57:22 #65
21560 dr.dunno
shrivel me testes!
pi_21181117
quote:
Op dinsdag 27 juli 2004 07:14 schreef Toeps het volgende:

[..]

Atkins is overleden na een val op een gladde stoep (hij was 72). Hij is niet direct overleden, maar eerst in coma geraakt. Doordat een aantal organen het niet meer zo top deden heeft hij toen ontzettend veel vocht vastgehouden, vandaar het 'overgewicht' bij zijn overlijden.

[//quote]
waarom toch

[quote]
Verder had hij een virus rond zijn hart. Die had hij al tijden, en daaraan is hij niet overleden.
de meeste virii 'rond het hart' zijn wel degelijk dodelijk, al dan niet op de iets langere termijn.
quote:
Tevens was het virus niet veroorzaakt door vet eten. Atkins was zelf cardioloog, dus hij wist wat hij aan het doen was, en kon dat ook controleren.
en het feit dat 75% van de longartsen roker is en 3/4 daarvan zelf kettingroker, psychiaters de beroepsgroep zijn (van álle, niet alleen medisch) met het hoogste suïcide-risico en cardiologen ook voor groot deel ongezond-levende mensen zijn, doet je niets?
quote:
Enne, oh ja, www.atkinslinks.tk ff spammen
duidelijk hoe zeer jij in de ban bent

eiwitten, koolhydraten en vetten zijn tot op zekere hoogte essentieel voor normaal functioneren en zelfs overleven; een van die twee drastisch verminderen op de lange duur is altijd gevaarlijk; bovendien is geen enkel dieet effectief zonder een verandering van levensstijl, namelijk veel meer gaan bewegen, anders komt het gewicht er 10x harder weer aan en vaak wordt het nog hoger (zgn. jojo-effect).

ga gerust je gang als je ook deze montignac-achtige-kolder wil gaan geloven, maar kom niet huilen als het verkeerd gaat
je zou bv eens naar een échte diëtist kunnen gaan, vraag maar eens wat díe van dit soort kwakzalverij vinden
Wie haar benen spreidt, spreidt gezelligheid.
pi_21182610
dr.dunno, ik ben er al mee gestopt om tegen mensen te zeggen dat Atkins echt niet goed voor je is. Ze geloven je tòch niet. Ik bekijk het nu maar zo positief mogelijk: mensen die te dik zijn hebben al een jarenlang slecht eet- en beweegpatroon achter zich. Als iemand (misschien na vele dieten) dan eindelijk wèl met Atkins afvalt dan is dat alleen toe te juichen. Atkins promoot dan ook nog veel groente te eten en meer te bewegen. Ik geloof dus dat mensen op het Atkinsdieet waarschijnlijk gezonder leven dan voor ze aan dat dieet begonnen. Dus is het prima dat iemand dit dieet volgt, zolang ze maar niet te grote oogkleppen opzetten voor alle hoogstwaarschijnlijke negatieve gevolgen (hart- en vaatziekten, nierproblemen, botontkalking).
  woensdag 11 augustus 2004 @ 20:43:49 #67
70888 Meisssie
shaking that assssssss
pi_21216319
ben een tijdje geleden ook met het atkins dieet begonnen. niet zo zeer omdat ik wilde afvallen, maar had gelezen dat het goed hielp als je migraine had. en het helpt idd, helemaal geen last meer van gehad
shaking that assssssss
pi_21216769
quote:
Op woensdag 11 augustus 2004 20:43 schreef Meisssie het volgende:
ben een tijdje geleden ook met het atkins dieet begonnen. niet zo zeer omdat ik wilde afvallen, maar had gelezen dat het goed hielp als je migraine had. en het helpt idd, helemaal geen last meer van gehad
Slechte oplossing, Hoofdpijn voorkomen met een dieet dat hart en vaatziekten in de handwerkt. Ik heb zelf regelmatig last gehad van migraine achtige hoofdpijn (er is geen officiele diagnose) en heb gehoord dat melk dit kan versterken. Ik dronk nogal veel melk en ben dat maar wat minder gaan doen. Dat hielp flink. Wel een beetje letten op de kalk inname (niet dat er zoveel van dat spul in melk zit, maar dat kan nooit kwaad).
pi_21218794
@Fixers: Melk is nietgoed voor je kalkinname hoor! Je kunt kalk beter uit groente en noten halen. Melk bevat namelijk dierlijke vetten, welke afgebroken worden met behulp van... juist, kalk. In melk is die verhouding ongeveer zo dat het effect op het menselijk lichaam per saldo nul is. Veel mensen krijgen echter te veel dierlijke vetten binnen, wat kan leiden tot botontkalking. Waarom denk je dat dat nog steeds veel voorkomt hier, en waarom denk je dat Japanners nog niet zijn uitgestorven?

Melk is gehiped door de melkveehouderij en de overheid, omdat er een groot financiëel belang bij is.
pi_21219163
haha *dit topic net ontdekt*

Paar dingetjes:

Ben nu een jaar bezig, 20 kilo kwijtgeraakt, geen last gehad van bijverschijnselen (moeheid etc.behalve dat ik in september 03 pfeiffer kreeg..maar dat heeft hier niets mee te maken), m'n cholesterol is prima, bloeddruk best. Kortom: ik voel me perfect, en zie er gezonder uit dan ooit. OHja: en ik heb geen honger

Ik at vroeger helemaal niet ongezond (althans, dat dacht ik, tot ik las dat koolhydraten zo dikmakend waren). Vroeger had ik elke avond netjes warm eten met aardappelen en groente, 1 keer per week pasta gemaakt met verse groentes....Maar savonds at ik nog wel es een schaaltje chips, of wat toastjes met brie..niet extreem veel, gewoon een schaaltje. Gewoon een heel gangbare manier van eten. Maar goed, ik kwam toch aan.

Dus na veel lezen aan atkins begonnen, nu al een jaar bezig dus. Ik eet nu om de dag koolhydraatvrijbrood of crackers, elke dag een schaal yoghurt met aardbeien (of andere bosvruchten), avondeten met lapje vlees en veel groenten, en tussendoor lekkere noten als pecannootjes en macadamia's. Soms koop ik wel es een reepje suikervrije chocolade, of een zakje suikervrije drop, maar daarmee moet je oppassen (als je al een snoepgek bent) om niet ineens een zak leeg te eten natuurlijk. Ik eet dus gewoon bijna hetzelfde, op aardappels en witbrood en snoep na.

En ik denk niet dat ik ESSENTIELE voedingstoffen mis als ik witbrood, aardappels, snoep en ZOET fruit laat staan.

Mag ik er trouwens nog even bij vermelden dat veel fruit doorgeteelt fruit is dat vroeger VEEL minder suikers bevatte voordat de mens zich ermee ging bemoeien? De appeltjes/sinaasappels van vroeger (honderden jaren geleden) waren natuurlijk lang niet zo zoet. Dus vergis je niet in het "gezonde" van die vruchten. Je kan het beste gewoon puur natuur groente/fruit kopen dat zo dicht mogelijk bij z'n oorsprong ligt. EN daarbij NOG even dit: vroeger was fruit maar TIJDELIJK verkrijgbaar he, gewoon seizoensmatig. Dus daar at de mens sowieso al veeeel minder van als nu.

De mens is gemaakt om een tijdje te kunnen leven op z'n reserves, onderschat dat niet. We worden niet voor niets te dik he! Het kan echt geen kwaad om een paar maanden tot een jaar flink streng te atkinsen (als je bv. HEEL VEEL moet afvallen). Vergeet gewoon niet je supplementjes te eten in die periode. Je eet uiteindelijk gezonder dan ooit.
(:
pi_21219380
quote:
Op woensdag 11 augustus 2004 21:02 schreef Fixers het volgende:

[..]

Slechte oplossing, Hoofdpijn voorkomen met een dieet dat hart en vaatziekten in de handwerkt. Ik heb zelf regelmatig last gehad van migraine achtige hoofdpijn (er is geen officiele diagnose) en heb gehoord dat melk dit kan versterken. Ik dronk nogal veel melk en ben dat maar wat minder gaan doen. Dat hielp flink. Wel een beetje letten op de kalk inname (niet dat er zoveel van dat spul in melk zit, maar dat kan nooit kwaad).
Ik kan je dit boek aanraden: Feiten over Vetten van Mary Enig.
Is een professor die onderzocht heeft wat vetten met je lichaam doen, en hoe ze zich gedragen. Blijkt dus dat je alle becel en andere margarines HEEL snel aan de kant mag flikkeren, want die troep gaat rechtstreeks naar je aderen (transvetzuren doordat de plantaardige olie weer verhard is..chemische reactie in het vetzuur van de olie, waardoor de olie giftig wordt.)

Bij atkins eet je over het algemeen redelijk veel verzadigd vet, daar ZEGT men van dat dat de oorzaak is van hart- en vaatziekten. Daarom zou atkins dus slecht voor je aderen zijn.
Maar uit dat boek wat ik hierboven noem, blijkt maar weer dat verzadigde vetten het makkelijkst worden verteerd en omdat ze zoveel op onze eigen vetten lijken, blijven er ook geen 'afvalstoffen' (zoals dichtgeslibte aderen) achter. Dat aanslibsel ontstaat door de transvetzuren en suikers in ons eten.

Check maar es een pakje margarine: Overal staat in de vettabelletjes op de achterkant wel dat er transvetten inzitten.

Maar ook in koekjes, let daar op "(gedeeltelijk) verharde plantaardige olien". Dat zit bijna OVERAL in (zelfs in ons dagelijks boterhammetje, maar ook t zandkoekje bij de thee (tenzij die van 100% roomboter is gemaakt) en het is letterlijk puur vergif.

Dus: gedeeltelijk verharde plantaardige vetten/olien = transvetzuren = vergif voor je aderen.

En dat is niet iets wat zomaar een gerucht is, dat zijn wetenschappelijk bewezen feiten.
(:
  woensdag 11 augustus 2004 @ 23:47:40 #72
76500 Spyder
pi_21221313
quote:
Op woensdag 11 augustus 2004 21:02 schreef Fixers het volgende:

Slechte oplossing, Hoofdpijn voorkomen met een dieet dat hart en vaatziekten in de handwerkt
Zelf wil je graag dat wij onze beweringen onderbouwen, zou je dat dan zelf ook kunnen doen?
quote:
. Ik heb zelf regelmatig last gehad van migraine achtige hoofdpijn (er is geen officiele diagnose) en heb gehoord dat melk dit kan versterken. Ik dronk nogal veel melk en ben dat maar wat minder gaan doen. Dat hielp flink. Wel een beetje letten op de kalk inname (niet dat er zoveel van dat spul in melk zit, maar dat kan nooit kwaad).
Toch knap dat mensen die hotelschool doen de oplossing kennen voor een probleem waar de medische wereld vaak maar weinig aan kan doen...
pi_21221790
of je hebt gewoon een prima stofwisseling en wordt niet dik zoals mij
pi_21222139
quote:
Op donderdag 12 augustus 2004 00:04 schreef noepsoep het volgende:
of je hebt gewoon een prima stofwisseling en wordt niet dik zoals mij
*jaloers is*

*maar niet zo erg meer als dat ze 2 jaar geleden zou zijn op je*
(rare zin..maarjaaa)
(:
  donderdag 12 augustus 2004 @ 00:32:43 #75
21560 dr.dunno
shrivel me testes!
pi_21222488
quote:
Op dinsdag 10 augustus 2004 15:46 schreef Isabeau het volgende:
dr.dunno, ik ben er al mee gestopt om tegen mensen te zeggen dat Atkins echt niet goed voor je is. Ze geloven je tòch niet. Ik bekijk het nu maar zo positief mogelijk: mensen die te dik zijn hebben al een jarenlang slecht eet- en beweegpatroon achter zich. Als iemand (misschien na vele dieten) dan eindelijk wèl met Atkins afvalt dan is dat alleen toe te juichen. Atkins promoot dan ook nog veel groente te eten en meer te bewegen. Ik geloof dus dat mensen op het Atkinsdieet waarschijnlijk gezonder leven dan voor ze aan dat dieet begonnen. Dus is het prima dat iemand dit dieet volgt, zolang ze maar niet te grote oogkleppen opzetten voor alle hoogstwaarschijnlijke negatieve gevolgen (hart- en vaatziekten, nierproblemen, botontkalking).
als je niet zou weten dat dit soort kansloze acties de nationale gezondheidszorg en daarmee de complete maatschappij bestieren, zou je idd bijna zeggen, ga gerust je gang maar als t mis gaat heb je pech gehad

mensen moeten het zelf maar weten hoor, dat jojo-effect door ontbreken van genoeg beweging is er toch nagenoeg altijd wel en zelfbedrog door het ineens volgen van een dieet en daardoor afvallen blijft toch wel... zelf weten
Wie haar benen spreidt, spreidt gezelligheid.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')