Geniaal!quote:Op woensdag 28 juli 2004 20:02 schreef Fixers het volgende:
Om gezeik met mods maar te voorkomen zal ik hier maar verder gaan met afkraken van verderfelijke wonderdieëten.
Deze Eekhoorn zegt het allemaal: http://www.illwillpress.com/fatkins.html
Met dank aan Morgil
dr. Atkins is momeenteel een zeer vette hamburger. ( hij stierf met een lichaamsgewicht ver boven de 100 kilo)quote:Op maandag 9 augustus 2004 07:59 schreef SilverGold het volgende:
Update: Atkins is niet het proberen waard.
Ik heb me twee weken gigantisch streng aan de regels gehouden en me suf gesport. Resultaat: 2,5 kilo afgevallen.
Dat gewicht zou ik ook kwijt zijn geweest als ik zoveel gesport had en gewoon niet gesnoept etc. In dat geval had ik echter wel gewoon mijn lekkere boterhammetje kunnen eten.
Ik hoop dat dr. Atkins brandt in de hel!
Dan heb je toch echt iets verkeerd gedaan want ik was na 2 dagen al meer kilo's kwijt (en dat is allemaal vocht dus waarschijnlijk ben je geen gram vet afgevallen).quote:Op maandag 9 augustus 2004 07:59 schreef SilverGold het volgende:
Update: Atkins is niet het proberen waard.
Ik heb me twee weken gigantisch streng aan de regels gehouden en me suf gesport. Resultaat: 2,5 kilo afgevallen.
De aanbieders kunnen toch al moeilijk om de grote groep low-carbers (in de VS) heen... zo begint slim fast (van unilever) nu ook al low-carb produkten aan te bieden, omdat de oude lijn veel te veel verlies draait.quote:Op maandag 9 augustus 2004 20:48 schreef Fixers het volgende:
Net op netwerk: Nog zo'n lid van de atkins sekte die zegt dat de voedsel industrie commerciele belangen heeft wanneer atkins ongezond wordt verklaard.De domme koe heeft niets van economiet begrepen. De voedselindustrie zet ergens een etiket met lookarp erop en gooit de prijs met een procent of wat omhoog, er is toch een complete sekte die het koopt.
quote:Op maandag 9 augustus 2004 20:27 schreef Fixers het volgende:
[..]
dr. Atkins is momeenteel een zeer vette hamburger. ( hij stierf met een lichaamsgewicht ver boven de 100 kilo)
Er is ook 100 keer geen bewijs gegeven dat die verklaring ook correct is.quote:Op maandag 9 augustus 2004 21:06 schreef Toeps het volgende:
[..]
Volgens mij is al 100 keer uitgelegd hoe dat nou ook al weer kwam.
Misschien had ik vantevoren al geen overschot aan vocht in m'n lijfquote:Op maandag 9 augustus 2004 20:49 schreef Spyder het volgende:
[..]
Dan heb je toch echt iets verkeerd gedaan want ik was na 2 dagen al meer kilo's kwijt (en dat is allemaal vocht dus waarschijnlijk ben je geen gram vet afgevallen).
Fout. Je valt af omdat je minder eet dan je verbruikt (quite a revelation isn't it), bij Atkins is het makkelijk om minder energie in te nemen (in ketose verdwijnt je hongergevoel) en voel je je energiek door de constante bloedsuiker (waardoor je graag beweegt).quote:Op maandag 9 augustus 2004 21:01 schreef Isabeau het volgende:
Er is trouwens ontzettend veel onderzoek gedaan naar low-carb diëten.
Niet naar lange-termijn effecten (met name de schadelijke effecten), wel naar waarom je nou afvalt: je verbruikt minder energie doordat je weinig koolhydraatrijke produkten tot je neemt. Maar ja, als je dat zegt geloven Atkins-fans je toch niet.
Pfff... misschien moet jij je bewering eerst eens met bewijs onderbouwen...quote:Op maandag 9 augustus 2004 21:35 schreef Fixers het volgende:
[..]
Er is ook 100 keer geen bewijs gegeven dat die verklaring ook correct is.
Voor iedere gram koolhydraten die je opslaat (als glycogeen) sla je 3 gram water op... eet je bijna geen koolhydraten meer dan raak je dat vocht samen met die voorraad kwijt.quote:Op maandag 9 augustus 2004 22:25 schreef SilverGold het volgende:
[..]
Misschien had ik vantevoren al geen overschot aan vocht in m'n lijf
Dat bedoelde ik ook, ik had het taalkundig alleen verkeerd opgeschrevenquote:Op dinsdag 10 augustus 2004 12:39 schreef Spyder het volgende:
fout. Je valt af omdat je minder eet dan je verbruikt (quite a revelation isn't it), bij Atkins is het makkelijk om minder energie in te nemen (in ketose verdwijnt je hongergevoel) en voel je je energiek door de constante bloedsuiker (waardoor je graag beweegt).
de meeste virii 'rond het hart' zijn wel degelijk dodelijk, al dan niet op de iets langere termijn.quote:Op dinsdag 27 juli 2004 07:14 schreef Toeps het volgende:
[..]
Atkins is overleden na een val op een gladde stoep (hij was 72). Hij is niet direct overleden, maar eerst in coma geraakt. Doordat een aantal organen het niet meer zo top deden heeft hij toen ontzettend veel vocht vastgehouden, vandaar het 'overgewicht' bij zijn overlijden.
[//quote]
waarom toch
[quote]
Verder had hij een virus rond zijn hart. Die had hij al tijden, en daaraan is hij niet overleden.
en het feit dat 75% van de longartsen roker is en 3/4 daarvan zelf kettingroker, psychiaters de beroepsgroep zijn (van álle, niet alleen medisch) met het hoogste suïcide-risico en cardiologen ook voor groot deel ongezond-levende mensen zijn, doet je niets?quote:Tevens was het virus niet veroorzaakt door vet eten. Atkins was zelf cardioloog, dus hij wist wat hij aan het doen was, en kon dat ook controleren.
duidelijk hoe zeer jij in de ban bentquote:Enne, oh ja, www.atkinslinks.tk ff spammen
Slechte oplossing, Hoofdpijn voorkomen met een dieet dat hart en vaatziekten in de handwerkt. Ik heb zelf regelmatig last gehad van migraine achtige hoofdpijn (er is geen officiele diagnose) en heb gehoord dat melk dit kan versterken. Ik dronk nogal veel melk en ben dat maar wat minder gaan doen. Dat hielp flink. Wel een beetje letten op de kalk inname (niet dat er zoveel van dat spul in melk zit, maar dat kan nooit kwaad).quote:Op woensdag 11 augustus 2004 20:43 schreef Meisssie het volgende:
ben een tijdje geleden ook met het atkins dieet begonnen. niet zo zeer omdat ik wilde afvallen, maar had gelezen dat het goed hielp als je migraine had. en het helpt idd, helemaal geen last meer van gehad
Ik kan je dit boek aanraden: Feiten over Vetten van Mary Enig.quote:Op woensdag 11 augustus 2004 21:02 schreef Fixers het volgende:
[..]
Slechte oplossing, Hoofdpijn voorkomen met een dieet dat hart en vaatziekten in de handwerkt. Ik heb zelf regelmatig last gehad van migraine achtige hoofdpijn (er is geen officiele diagnose) en heb gehoord dat melk dit kan versterken. Ik dronk nogal veel melk en ben dat maar wat minder gaan doen. Dat hielp flink. Wel een beetje letten op de kalk inname (niet dat er zoveel van dat spul in melk zit, maar dat kan nooit kwaad).
Zelf wil je graag dat wij onze beweringen onderbouwen, zou je dat dan zelf ook kunnen doen?quote:Op woensdag 11 augustus 2004 21:02 schreef Fixers het volgende:
Slechte oplossing, Hoofdpijn voorkomen met een dieet dat hart en vaatziekten in de handwerkt
Toch knap dat mensen die hotelschool doen de oplossing kennen voor een probleem waar de medische wereld vaak maar weinig aan kan doen...quote:. Ik heb zelf regelmatig last gehad van migraine achtige hoofdpijn (er is geen officiele diagnose) en heb gehoord dat melk dit kan versterken. Ik dronk nogal veel melk en ben dat maar wat minder gaan doen. Dat hielp flink. Wel een beetje letten op de kalk inname (niet dat er zoveel van dat spul in melk zit, maar dat kan nooit kwaad).
*jaloers is*quote:Op donderdag 12 augustus 2004 00:04 schreef noepsoep het volgende:
of je hebt gewoon een prima stofwisseling en wordt niet dik zoals mij![]()
als je niet zou weten dat dit soort kansloze acties de nationale gezondheidszorg en daarmee de complete maatschappij bestieren, zou je idd bijna zeggen, ga gerust je gang maar als t mis gaat heb je pech gehadquote:Op dinsdag 10 augustus 2004 15:46 schreef Isabeau het volgende:
dr.dunno, ik ben er al mee gestopt om tegen mensen te zeggen dat Atkins echt niet goed voor je is. Ze geloven je tòch niet. Ik bekijk het nu maar zo positief mogelijk: mensen die te dik zijn hebben al een jarenlang slecht eet- en beweegpatroon achter zich. Als iemand (misschien na vele dieten) dan eindelijk wèl met Atkins afvalt dan is dat alleen toe te juichen. Atkins promoot dan ook nog veel groente te eten en meer te bewegen. Ik geloof dus dat mensen op het Atkinsdieet waarschijnlijk gezonder leven dan voor ze aan dat dieet begonnen. Dus is het prima dat iemand dit dieet volgt, zolang ze maar niet te grote oogkleppen opzetten voor alle hoogstwaarschijnlijke negatieve gevolgen (hart- en vaatziekten, nierproblemen, botontkalking).
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |