Nou gewoon
![]()
Pff ik ben niet zo analytisch op het gebied van muziek als jij.
Het kost me enorm veel moeite om e.e.a onder woorden te brengen.
In ieder geval was er weinig klassieke doom. Veel screams en twisted vocals.
Planet Aids: drie man, geen drummer. De "zanger" stond achter een spreekstoel en las (zo leek het) voor uit een boek (bijbel denk ik). Een tape/cd zorgde voor drum en ambient (spooky) geluiden. Ik vond dit wel een leuk begin van het festival.
Malasangra: Leuk bandje, vond het niet echt heel bijzonder. De zanger had wel een leuke gimmick in de vorm van een gasmasker.
Funeralium: Onderhoudend maar aangezien ik nu al moeite heb met ze te herinneren hebben ze niet veel indruk gemaakt.
Samples:
http://www.funeralium.ataraxie.doom-metal.com/music.phpWormphlegm: Leuk. Funeral doom? Redelijk tempo toch nog en redelijk black zeg maar. Ik kan ze moeilijk inschatten maar dit is een band die ik eens aan nader onderzoek moet onderwerpen.
Moss: Zeer minimalistisch. Enkel vocals, drums en bas/gitaar. Heel vuil geluid, lange aanslagen. Langzaaaaam. Gestoorde screams.
![]()
Continu veel feedback met regelmatig dat hoge gepiep uit de gitaar erdoor. Ik vond het een mooie set.
Hier kan je legaal wat samples downen:
http://www.angelfire.com/zine2/jk9/Downloads.htmBunkur: Twee bassisten als ik het goed gezien heb. Ze begonnen met een lang nummer van 40 min ofzo. Dat het nummer zo lang was had ik helemaal niet door, zo aandachtig was ik aan het luisteren. Op een bepaald moment komt er zo'n gast van 013 naar de band om te zeggen dat ze nog 5 minuten hebben... Hun tweede nummer was "Erblicket Die Tuchter Des Firmaments", een cover van Burzum ontdekte ik na wat googlen. Ik ken het origineel niet maar dit stond als een huis. Lekker tempo, lekkere bas en verdomd goede screams.
Forgotten Tomb: Zij speelden erg goed. Heb ik het goed als ik zeg dat alles rond de zanger/gitarist draait? Vond het grotendeels meer black metal dan doom. De nadruk lag dan ook meer op het gitaargeluid. Hun optreden werd zeer gewaardeerd en de jongens zelf hadden er ook zin in. De stagemanager moest de mengtafel laten dichtdraaien om ze weg te krijgen.
![]()
Thee Plague of Gentlemen: Niet heavy meer maar "crushing". Zeer laaggestemd vergeleken met Forgotten Tomb. Ik was wel blij met een echte doom afsluiter. De heren waren flink aan het doomen echter het klikte bij mij niet zo met de muziek van TPoG. Ik kan de vinger er niet precies op leggen, zal wel persoonlijke smaak zijn.
Bunkur was mijn favoriet die avond.