abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 2 augustus 2004 @ 00:41:24 #126
78509 Harry_Sack
bidibidibidibidi
pi_21002321
quote:
Op maandag 2 augustus 2004 00:33 schreef zodiakk het volgende:

[..]

In de uitzending refereerde Zwagerman aan een quote van iemand over Rottenberg wat zo ongeveer was als 'Rottenberg pas ergens als hij er niet past'. Dan vind ik deze uitzending daar een prachtig voorbeeld van. Het was niet dat ze aan elkaar gewaagd waren, Rottenberg kreeg ruim baan. Maar goed, ik ga ook maar af op wat er in deze uitzending is gezegd.
Dat vind ik dan zo waar als een koe. Juist daarom waren ze aan elkaar gewaagd; ze pasten te weinig bij elkaar, dat overeenkomsten juist algmeeen gehouden moesten worden. Dat is zowel in het belang van Rottenberg, die eigenlijk weinig te vertellen heeft over 1957/1958, anders dan persoonlijke indrukken als ~ 14 jarige oid, als dat het in het belang is van Zwagerman die zijn ego opzij moet zetten voor de gast die de ruimte in moet nemen voor het belang dat hijzelf dient. Eigenlijk zou Zwagerman zijn eigen zomergast moeten zijn om er uit te halen wat er 'in' zit. Ik vind overigens wel dat hij het goed doet. En zeker voor het kaliber van presentatie dat je neer moet zetten.
Ingenieur in de ornithologische huisvesting <- Urbanus :P
Good ol' Buck : http://youtube.com/watch?v=VmxXIS2ot8w <- Fun
N.W.O : http://www.youtube.com/watch?v=WOeCpMwZo6o <- Pol
  maandag 2 augustus 2004 @ 00:41:39 #127
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_21002327
Dat gesprek, a la, de man boeit me eigenlijk niet zo. Maar die film die 'ie heeft uigekozen is echt wel ontzettend tof. Ook (misschien wel vooral) qua productie.

Op http://www.russianark.spb.ru/eng kun je o.a. lezen hoe ze te werk zijn gegaan en hoe ze bijvoorbeeld het probleem hebben opgelost om uberhaupt 90 minuten, onafgebroken in goede kwaliteit te kunnen filmen. Een bandje wisselen kan immers niet.

Mooi fragment ook van Wilmink trouwens, mooi gedicht sowieso
  † In Memoriam † maandag 2 augustus 2004 @ 00:43:42 #128
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_21002373
quote:
Op maandag 2 augustus 2004 00:40 schreef milagro het volgende:
dat valt toch wel mee, Cynix.
ik zag toch heel erg de Rottenberg zitten zoals hij is, hoor, ondanks dat afkappen van Zwagerman.
Ik ook wel, maar ik denk dat hij meer te vertellen had en dat ook graag gedaan had. En dan niet exact volgens het trefwoordenlijstje van Zwagerman dus.
Vertel het me en ik zal het vergeten. Laat het me zien en ik zal het onthouden. Laat het me ervaren en ik zal het me eigen maken.
De toekomst hangt af van wat je nu aan het doen bent.
pi_21002442
quote:
Op maandag 2 augustus 2004 00:43 schreef Cynix ® het volgende:

[..]

Ik ook wel, maar ik denk dat hij meer te vertellen had en dat ook graag gedaan had. En dan niet exact volgens het trefwoordenlijstje van Zwagerman dus.
Ja, maar ja, de tijd, hè
't is jammer idd dat ze niet een half uur speling hebben gekregen.
Desondanks erg okay
Wie is er volgende week?
[i]"you left me standing here, a long long time ago"[/i]
pi_21002448
quote:
Op maandag 2 augustus 2004 00:34 schreef zodiakk het volgende:
Ik vind dat juist door die afkappingen Rottenberg goed tot zijn recht kwam, maar daar ben ik dan de enige in geloof ik.
Een paar keer vond ik dat ook, maar vaker vond ik het hinderlijk en Zwagerman's conclusies en/of toevoegingen te uitgebreid omdat ik dan inderdaad liever Rottenberg zijn zin had horen afmaken.
Jusqu'ici tout va bien...
  maandag 2 augustus 2004 @ 00:53:08 #131
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_21002540
quote:
Op maandag 2 augustus 2004 00:47 schreef milagro het volgende:

[..]

Wie is er volgende week?
Theo Maassen.
pi_21002679
quote:
Op maandag 2 augustus 2004 00:53 schreef Tijn het volgende:

[..]

Theo Maassen.
[i]"you left me standing here, a long long time ago"[/i]
pi_21002792
Nogal een hoog Don Quichote-gehalte die Rottenberg. Maar goed, dat heeft ook wel weer iets romantisch.
pi_21005613
Dat afkappen was wel noodzakelijk om het een beetje begrijpbaar te houden, Rottenberg heeft af en toe wat moeite met hoofd -en bijzaak, hij wil van alles vertellen. Eerst kon hij me niet zo boeien, later een stuk meer. Ik ergerde me alleen een beetje aan dat 'opscheppen' of hoe je het ook noemt, ik weet het niet precies uit te leggen maar hij zei dan dat hij een arts had in Maastricht en die was ook fysio en dat was dan de beste, en van alles was ENORM bijzonder enz.
Aldus.
pi_21006005
quote:
Op maandag 2 augustus 2004 09:29 schreef Z het volgende:
dat hij een arts had in Maastricht en die was ook fysio en dat was dan de beste
Opscheppen?
Als iemand je tot twee keer toe voor de poorten van de dood wegsleept, kan ik me voorstellen dat je die persoon de beste vindt.
pi_21006009
Ik vond dit ook een redelijk goede balans eigenlijk, tussen uitwijden en afkappen.
Laatste fragmenten vond ik trouwens ook interessanter dan de vorige... had graag de film nog meegepikt, maar was te moe en kon even niet zo snel een videoband vinden, maar ik onthoud de naam en ga hem ooit nog wel eens kijken. .

Alleen liever niet middenin een zin afkappen, Joost. . Maar meestal vond ik het redelijk goed getimed.
Een auto en een man en een rivier
Vanaf hier
Is alles wat het lijkt.
pi_21006128
quote:
Op maandag 2 augustus 2004 10:04 schreef Bayer het volgende:

[..]

Opscheppen?
Als iemand je tot twee keer toe voor de poorten van de dood wegsleept, kan ik me voorstellen dat je die persoon de beste vindt.
Het was maar een voorbeeld. Ook dat geneuzel over banketbakkers enzo. Van alles was fatastisch bijzonder, dat soort opgeschep bedoel ik.
Aldus.
pi_21006217
quote:
Op maandag 2 augustus 2004 10:12 schreef Z het volgende:

[..]

Het was maar een voorbeeld. Ook dat geneuzel over banketbakkers enzo. Van alles was fatastisch bijzonder, dat soort opgeschep bedoel ik.
Dat het voor hem bijzonder is betekent nog niet dat 'ie opschept. De hele bedoeling van het programma is toch net dat hij bijzondere fragmenten en dingen uit zijn leven verteld?
Een auto en een man en een rivier
Vanaf hier
Is alles wat het lijkt.
pi_21006370
Maak dan van 'opscheppen' , 'een beetje overdrijven'. Dat is misschien beter.
Aldus.
pi_21007078
Ik heb het gisteravond ook even gekeken en zelfs een hele minuut volgehouden. Wat een gelul is het toch allemaal zeg, vreselijk. Ik moest meteen denken aan het gedicht dat Hans Teeuwen ooit voordroeg en vervolgens z'n applaudiserende publiek helemaal verrot schold omdat dat gedicht wel mooi klinkt maar compleet nergens op slaat.
pi_21007164
Wat verwacht je dan eigenlijk te zien thabit? Ik vind het sowieso leuk om te zien wat voor kijken verschillende mensen hebben op het leven, en je ziet zo nu en dan wat historische beelden die ik nog nooit gezien heb, dus je leert ook nog eens wat. Ik vind het dus meestal wel leuk, de gast doet er soms dus niet eens toe, maar meer wat hij laat zien.
Aldus.
  † In Memoriam † maandag 2 augustus 2004 @ 11:17:43 #142
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_21007168
quote:
Op maandag 2 augustus 2004 11:13 schreef thabit het volgende:
Ik heb het gisteravond ook even gekeken en zelfs een hele minuut volgehouden. Wat een gelul is het toch allemaal zeg, vreselijk.
Gelul van wie bedoel je? Zwagerman of Rottenberg?
Beide stonden gewoon aangekondigd hoor...
Vertel het me en ik zal het vergeten. Laat het me zien en ik zal het onthouden. Laat het me ervaren en ik zal het me eigen maken.
pi_21007294
quote:
Op maandag 2 augustus 2004 11:17 schreef Cynix ® het volgende:

[..]

Gelul van wie bedoel je? Zwagerman of Rottenberg?
Beide stonden gewoon aangekondigd hoor...
Eigenlijk van beiden, maar vooral van Rottenberg. Hopelijk wordt Theo Maassen volgende week wat beter.
pi_21007349
quote:
Ik heb het gisteravond ook even gekeken en zelfs een hele minuut volgehouden. Wat een gelul is het toch allemaal zeg, vreselijk.
Als je maar een minuut gekeken hebt waar baseer je dan je oordeel op dat het allemaal gelul was? Misschien waren die overige 179 minuten wel interessant, maar ja, daar kun jij niet over oordelen natuurlijk.
  maandag 2 augustus 2004 @ 11:29:17 #145
43642 Bayswater
What'sYourFunctionInLife?
pi_21007390
quote:
Ik heb het gisteravond ook even gekeken en zelfs een hele minuut volgehouden. Wat een gelul is het toch allemaal zeg, vreselijk. Ik moest meteen denken aan het gedicht dat Hans Teeuwen ooit voordroeg en vervolgens z'n applaudiserende publiek helemaal verrot schold omdat dat gedicht wel mooi klinkt maar compleet nergens op slaat.
Het ontsteeg ver de oppervlakkigheid van mevrouw Van Rooijen, eindelijk weer eens een avondje kwaliteitstelevisie. Als je na een minuut je mening klaar hebt over een programma omdat het geen snack- en haptelevisie zegt dat meer wat over jouw kortzichtigheid dan over het programma.

Bij die scene van Hans Teeuwen denk ik trouwens aan de teksten van Blof.
Life lies a slow suicide
Orthodox dreams and symbolic myths
From feudal serf to spender
This wonderful world of purchase
  † In Memoriam † maandag 2 augustus 2004 @ 11:31:27 #146
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_21007427
Het scheelt natuurlijk wel of de gast je enigszins kan boeien. Als het een sufkut is, is de uitzending vaak ook niet meer te redden met fragmenten. Maar ik vond Rottenberg toevallig een boeiende gast en was ook geinteresseerd in wat-ie te vertellen had. Bij Hirsi Ali heb ik dat bij voorbaat een stuk minder, dus die zal van goeie huize moeten komen om me te boeien.
pi_21007464
Ik ben ook wel benieuwd hoe lang ik het bij Hirsi Ali vol houd. Wanneer komt zij eigenlijk?
Aldus.
pi_21007476
quote:
Op maandag 2 augustus 2004 11:27 schreef Scrutinizer het volgende:

[..]

Als je maar een minuut gekeken hebt waar baseer je dan je oordeel op dat het allemaal gelul was? Misschien waren die overige 179 minuten wel interessant, maar ja, daar kun jij niet over oordelen natuurlijk.
Ik heb het programma vaker (helemaal) gezien, dus ik wist ongeveer wat me te wachten stond. Ik zapte even langs om te kijken of het deze keer de moeite waard was, wat een enkele keer ook daadwerkelijk het geval is, of dat ik m'n tijd beter ergens anders aan kon besteden. Aangezien het fragment zeer typerend was voor wat ik wel vaker gezien had, besloot ik tot het laatste.
pi_21007497
Wat vallen de kijkcijfers vanwege Ajax tegen zeg. Jammer....
pi_21007506
Ik vond de aflevering met Rottenberg ook één van de interessantere Zomergasten zeker na het debacle van vorige week met Van Royen. Voor een gast als Rottenberg is, zo blijkt, drie uur niet eens genoeg.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')