abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 31 juli 2004 @ 22:48:03 #76
60090 Akkersloot
pro-islam is extreem-rechts !
pi_20982811
quote:
Op zaterdag 31 juli 2004 22:16 schreef BansheeBoy het volgende:

[Mohammed was een handelsreiziger]]

Neen. Mohammed vrede zij met hem was een analfabeet. Als je arabisch leest en het kunt begrijpen WEET je gewoon dat het een Goddelijke openbaring is. Van elke zin in de Koran kun je een boek schrijven. Elk vers in de Koran bevat enorm veel kennis.
Ik zei toch nergens dat hij géén analfabeet was?

Dat hij een analfabeet was hoeft helemaal geen wonder te zijn. Nu nog leidt het nieuws tot grote verbazing als mensen van 50 - 60 jaar zeggen dat ze analfabeet zijn. Men kan als analfabeet best ook heel goed dingen onthouden en analfabeten zijn soms hele goede rekenaars. Bepaalde zaken zijn echter echt verdraaid gekomen uit de verhalen die Mohammed 's avonds bij het kampvuur hoorde. Zo komt het verhaal van Abraham die "afgods"beelden vernielde in de winkel van zijn vader helemaal niet in de thora voor. Maar was echter een "gewoon" verhaaltje. Het verhaaltje van die 100 strijders die gingen slapen in een grot en 200 jaar later wakker werden blijkt gewoon een grieks verhaal te zijn.
quote:
Omdat er veel huichelaars en jaloerse argwamen in de tijd van de Profeet vrede zij met hem waren was er een soort "wedstrijd" om tot een zelfde werk als de Koran te komen. Een "leger" van de 600 beste rijmers/poeïsten/dichters konden niet tot 1 vers komen met zoveel kennis, in perfect arabisch...
Zo veel kennis. Zoals in koranvers 5:33 "De vergelding voor hen die God en Zijn Boodschapper (andere vertalingen hebben het over "Boodschappers" bestrijden en verderf brengen in het land is dat ze gedood moeten worden, de handen en voeten weerszijden worden afgehakt en verbannen worden uit het land".
quote:
Kortom, doe moeite wat je wil met je anti-islam oorlog, dat sterkt de moslims des te meer omdat onze heilige Profeet Mohammed vrede zij met hem dit allemaal heeft voorspeld
Wel eens van het begrip selffullfilling prophecy gehoord ? :
"Christenen en joden zijn ongelovig geworden omdat ze verzonnen hebben dat ze maar een paar dagen zullen branden in de hel" .
Mein Koran 3:23.
  zaterdag 31 juli 2004 @ 23:21:12 #77
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_20983270
quote:
Op zaterdag 31 juli 2004 22:48 schreef Akkersloot het volgende:

[..]

Ik zei toch nergens dat hij géén analfabeet was?
Waarom blijf je dat dan zeggen ? Nu geef je gewoon toe, zo kan het toch ook ?
quote:
Dat hij een analfabeet was hoeft helemaal geen wonder te zijn. Nu nog leidt het nieuws tot grote verbazing als mensen van 50 - 60 jaar zeggen dat ze analfabeet zijn. Men kan als analfabeet best ook heel goed dingen onthouden en analfabeten zijn soms hele goede rekenaars.
Ja, klopt allemaal, maar kan een analfabeet boeken schrijven ? Kan een analfabeet zulke zinnen constueren in 1 van de moeilijkste talen op aard en nog grammaticaal kloppend ook ? Kan een analfabeet een beter taalkundig boekwerk "creëeren" dan 600 van de beste dichters en poeïsten ?

Neen
quote:
Bepaalde zaken zijn echter echt verdraaid gekomen uit de verhalen die Mohammed 's avonds bij het kampvuur hoorde. Zo komt het verhaal van Abraham die "afgods"beelden vernielde in de winkel van zijn vader helemaal niet in de thora voor. Maar was echter een "gewoon" verhaaltje. Het verhaaltje van die 100 strijders die gingen slapen in een grot en 200 jaar later wakker werden blijkt gewoon een grieks verhaal te zijn.
LOL, die verhalen heb ik anders nooit gehoord, en geloof me, ik ben op en top moslim, in hart en nieren en ongetrimde baard
quote:
Zo veel kennis. Zoals in koranvers 5:33 "De vergelding voor hen die God en Zijn Boodschapper (andere vertalingen hebben het over "Boodschappers" bestrijden en verderf brengen in het land is dat ze gedood moeten worden, de handen en voeten weerszijden worden afgehakt en verbannen worden uit het land".
Als Allah dat zegt moet daar naar worden geleefd, de Koran is immer het woord van Allah en dus het grootste en hoogste woord op Aard !

Of om met een bekend vers te spreken:"Is Allah niet de Rechter aller Rechters?" Allle moslims zullen saamhorig luidkeels Jawel ! antwoorden !

quote:
Wel eens van het begrip selffullfilling prophecy gehoord ? :
Jep, daat inderdaad op voor je stuk tekst

Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
  zaterdag 31 juli 2004 @ 23:26:54 #78
19194 Oversight
◢◤
pi_20983339
quote:
Moslims zijn niet slecht. De islam is slecht. En wie dat verschil niet ziet moet zijn bek houden.
ik zie geen verschil.

ik moet helemaal niets.

ik houd mijn bek niet.

Mensen die menen iets proberen te bereiken, door te pogen iets te ontkrachten waar een ander in gelooft, zijn écht heel zielig !

succes ermee...
◢◤
pi_20985855
quote:
Op zaterdag 31 juli 2004 23:21 schreef BansheeBoy het volgende:

Ja, klopt allemaal, maar kan een analfabeet boeken schrijven ? Kan een analfabeet zulke zinnen constueren in 1 van de moeilijkste talen op aard en nog grammaticaal kloppend ook ? Kan een analfabeet een beter taalkundig boekwerk "creëeren" dan 600 van de beste dichters en poeïsten ?
Ik heb een paar uur geleden op jouw post gereageerd met de boodschap dat een analfabeet niet kan lezen en niet kan schrijven, maar wel dicteren.

De Koran is door mensen in de direkte omgeving van Mohammed opgeschreven

fokschaap
pi_20986537
quote:
Op zondag 1 augustus 2004 04:12 schreef Viola_Holt het volgende:

[..]

Ik heb een paar uur geleden op jouw post gereageerd met de boodschap dat een analfabeet niet kan lezen en niet kan schrijven, maar wel dicteren.

De Koran is door mensen in de direkte omgeving van Mohammed opgeschreven

Hoe controleert een analfabeet of het door hem/haar gedicteerde correct is weergegeven>
Valt mij in: het was toch de engel Djibriël die de Profeet de volledig geschreven Koran.
overhandigd? Wederom een kwestie van leentjebuur. Millenia geleden ontving Mozes van Jahweh de, in diens Goddelijk Handschrift geschreven, stenen tafelen. [tien geboden] En ja, religies spelen allemaal leentjebuur bij elkaar. Zo is de rooms - katholieke Maria met Jezuskind op schoot een variant van Isis met haar zoon Horus. [oud - Egyptisch]
iedere engel heeft een duivelse kant.
  zondag 1 augustus 2004 @ 09:32:47 #81
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_20986653
ik als humanist moet niet zoveel hebben van heilige schriften. het zijn gewoon geschriften ooit door mensen opgetekend niets meer en niets minder. als mij de vraag wordt gesteld: "zoalshetis, als je moet kiezen tussen de authenciteit van religie in haar puurste vorm" dan zou mijn vinger naar de joden wijzen. zij waren het die religie überhaupt hebben uitgevonden. bijna dezelfde tijd kwamen de christenen, die ook nog echt wat hebben toegevoegd. dat eeuwen later een of andere ongeletterde kinderlokker opstond die, niet gehinderd door zijn grootheidswaanzin, net deed of ie het wiel opnieuw uitvond. is eerder triest, dan bewonderingswaardig. rersultaat een gevaarlijk agressieve kopie van iets wat in eerste instantie liefde probeerde te analyseren.
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
  zondag 1 augustus 2004 @ 10:47:02 #82
60090 Akkersloot
pi_20987102
quote:
Op zaterdag 31 juli 2004 23:21 schreef BansheeBoy het volgende:

[Mohammed was een analfabeet]

Waarom blijf je dat dan zeggen ? Nu geef je gewoon toe, zo kan het toch ook ?
Heb ik ergens gezegd dat Mohammed géén analfabeet was.
quote:

Neen
Ik heb weleens gehoord dat de griekse schrijver Homerus, schrijver van o.a. het Odeseus verhaal, blind was.]
quote:
[Zo veel kennis. Zoals in koranvers 5:33 "De vergelding voor hen die God en Zijn Boodschapper (andere vertalingen hebben het over "Boodschappers" bestrijden en verderf brengen in het land is dat ze gedood moeten worden, de handen en voeten weerszijden worden afgehakt en verbannen worden uit het land". ]

Als Allah dat zegt moet daar naar worden geleefd, de Koran is immer het woord van Allah en dus het grootste en hoogste woord op Aard !

Of om met een bekend vers te spreken:"Is Allah niet de Rechter aller Rechters?" Allle moslims zullen saamhorig luidkeels Jawel ! antwoorden !
Weleens van cirkel redeneren gehoord. "De koran is het woord van Allah" want "Als Allah (Mohammed met zijn koran dus) het zegt moet daar naar worden geleefd, de Koran is immer het woord van Allah". .
"Christenen en joden zijn ongelovig geworden omdat ze verzonnen hebben dat ze maar een paar dagen zullen branden in de hel" .
  zondag 1 augustus 2004 @ 10:54:19 #83
60090 Akkersloot
pi_20987176
quote:
Op zaterdag 31 juli 2004 23:26 schreef Oversight het volgende:

[Moslims zijn niet slecht. De islam is slecht. En wie dat verschil niet ziet moet zijn bek houden.]

ik zie geen verschil.

ik moet helemaal niets.

ik houd mijn bek niet.

Mensen die menen iets proberen te bereiken, door te pogen iets te ontkrachten waar een ander in gelooft, zijn écht heel zielig !

succes ermee...
"Moslims zijn niet slecht. De islam is slecht. En wie dat verschil niet ziet moet zijn bek houden" is alleen maar een ontkrachting van de drogreden als iemand hier iets zegt over de islam of koran dat hij het dan over alle 1,2 miljard moslims zou hebben. En daarmee dus iemand monddood probeert te maken. De moderator hier (schorpioen) heeft o.a. die redenering "jij interpreteerd de koran op je eigen manier en gaat dat vervolgens projecteren op 1,2 moslims").
pi_20987331
quote:
Op zondag 1 augustus 2004 09:32 schreef zoalshetis het volgende:
ik als humanist moet niet zoveel hebben van heilige schriften. het zijn gewoon geschriften ooit door mensen opgetekend niets meer en niets minder. als mij de vraag wordt gesteld: "zoalshetis, als je moet kiezen tussen de authenciteit van religie in haar puurste vorm" dan zou mijn vinger naar de joden wijzen. zij waren het die religie überhaupt hebben uitgevonden. bijna dezelfde tijd kwamen de christenen, die ook nog echt wat hebben toegevoegd. dat eeuwen later een of andere ongeletterde kinderlokker opstond die, niet gehinderd door zijn grootheidswaanzin, net deed of ie het wiel opnieuw uitvond. is eerder triest, dan bewonderingswaardig. rersultaat een gevaarlijk agressieve kopie van iets wat in eerste instantie liefde probeerde te analyseren.
Dat is juist hetgeen mij tegenstaat van de geschriften.
Ik heb het niet over de God(in)/Goden maar over de religies zelf.... de manier waarop ze vormgegeven zijn door de méns.
Denken we nou werkelijk dat een eventuele God geweld zou prediken ?
De geschriften staan bol met geweldadigheid.
Geweld is iets banaals...... niet iets voor een God.
Evenals arrogantie.. en authoritair gedrag... banaal... laag gedrag.... kan alleen door een mens bedacht/ geïnterpreteerd zijn.
De God beschreven in de geschriften is geweldadig, arrogant en gedraagt zich authoritair.

Nu kunnen we verschillende dingen doen.... geloven in een slechte God ( die uit de geschriften...), geloven in een goede God ( Goden... iets hogers of heo je het wil noemen) en beseffen dat de geschriften door mensen zijn geschreven en dus gelogen/ verdraaid kunnen zijn, niet in God / iets hogers geloven.
Men occasionally stumble over the truth, but most of them pick themselves up and hurry off as if nothing ever happened.
Sir Winston Churchill
pi_20988319
quote:
Op maandag 26 juli 2004 13:39 schreef Zarathustra het volgende:
Wonderen bestaan niet. Er bestaan alleen mensen die in wonderen geloven en dat zijn over het algemeen niet de snuggersten!
Zalig zijn de eenvoudigen van geest.
pi_20988759
quote:
Op zondag 1 augustus 2004 08:57 schreef Sater het volgende:

[..]

Hoe controleert een analfabeet of het door hem/haar gedicteerde correct is weergegeven>
de anderen lazen het weer voor hem op wat ze geschreven hadden
quote:
Valt mij in: het was toch de engel Djibriël die de Profeet de volledig geschreven Koran overhandigd? .
De Koran is het letterlijke Woord van Allah, die Hij aan Zijn Profeet Mohammed (vzmh) geopenbaard heeft door de engel Djibriel (Gabriël). Het werd door de Profeet Mohammed (vzmh) uit het hoofd geleerd, waarop hij het dan aan zijn metgezellen dicteerde.
Zij, op hun beurt, leerden het uit hun hoofd, schreven het op en repeteerden het met de Profeet Mohammed (vzmh). Bovendien herhaalde de Profeet Mohammed (vzmh) éénmaal per jaar en in het laatste jaar van zijn leven twee maal ( de tot dan geopenbaarde) Koran samen met de engel Djibriel (Gabriël).

bron: http://www.redouan.nl/wetenschappelijke_wonderen_van_de_Koran.htm
quote:
Millenia geleden ontving Mozes van Jahweh de, in diens Goddelijk Handschrift geschreven, stenen tafelen. [tien geboden] En ja, religies spelen allemaal leentjebuur bij elkaar. Zo is de rooms - katholieke Maria met Jezuskind op schoot een variant van Isis met haar zoon Horus. [oud - Egyptisch]
de stenen tafelen bevatten geboden die ook een interpretatie zijn van Egyptische geboden uit het boek der doden.
fokschaap
  zondag 1 augustus 2004 @ 14:29:05 #87
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_20990361
quote:
Op woensdag 28 juli 2004 16:24 schreef Akkersloot het volgende:

[..]

Juist ! Gewoon logisch, gezien de "profeet" Mohammed met zijn "visioenen" achter de rij van de andere "profeten" Abraham en Jezus heeft aangesloten.
De Profeet vrede zij met hem kwam met dezelfde boodschap als de voorgaande boodschappers van God: het mono-theïsme
quote:
Maar KB, joden en christenen hadden toch geknoeid in de thora en de bijbel? Of hoe zat dat verhaal ? Dan heb je toch geen respect voor de thora en de bijbel. Als je zegt dat dat verknoeide versies zijn.
Moslims hebben enorm veel respect voor de Thora en de Bijbel, de oorspronkelijke versie wel te verstaan.

Been there done that

Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
pi_20991128
quote:
Op zondag 1 augustus 2004 14:29 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

De Profeet vrede zij met hem kwam met dezelfde boodschap als de voorgaande boodschappers van God: het mono-theïsme
Die zelfde boodschap had Achnaton al eerder in Egypte gebracht. Inzake de zonnegod Aton

Tevens lijkt het verhaal van Mozes in z'n rieten mandje een nieuwe versie van een verhaal rond de Sumerische koning Sargon de grote.

Uit ca. 2350 v. Chr. stamt de beroemde verklaring van koning Sargon I van Akkad: 'Ik ben Sargon, de machtige koning, monarch van Akkad. Mijn moeder was van lage geboorte, mijn vader kende ik niet. De broer van mijn vader bewoonde de bergen en mijn stad Azupiranu ligt aan de oever van de Eufraat. Mijn eenvoudige moeder ontving en baarde mij in het geheim; plaatste mij in een biezen mandje, afgedicht met asfalt, en plaatste mij in de rivier, die mij echter niet deed ondergaan in haar stroming. De rivier nam mij op haar golven en voerde me naar Akku, de bevloeier, die mij uit de rivier haalde, me opvoedde als zijn zoon en mij een tuinman liet worden, en terwijl ik tuinman was, hield de godin Isjtar van me. Toen bestuurde ik het koninkrijk...'

bron: http://www.groene.nl/1995/14dec94/alleen.html

fokschaap
pi_20991805
Je zou ook kunnen vragen of Jezus zichtbare wonderen heeft verricht.
pi_20991886
quote:
Op zondag 1 augustus 2004 15:49 schreef Sater het volgende:
nouja, hij liep wel even mooi over water!

pi_20991977
quote:
Op zondag 1 augustus 2004 15:49 schreef Sater het volgende:
open er een topic over !
fokschaap
pi_20992143
* Mirage is overigens wel op de hoogte van een wonder...

hier zijn overigens ook nog tastbare overblijfselen van.

De memoires van Aïsha.... haar mening over de profeet ( ondanks zijn daden... of eigenlijk " de daad" ) zijn wonderlijk te noemen.
Men occasionally stumble over the truth, but most of them pick themselves up and hurry off as if nothing ever happened.
Sir Winston Churchill
  zondag 1 augustus 2004 @ 22:05:59 #93
60090 Akkersloot
pi_20998623
quote:
Op zondag 1 augustus 2004 14:29 schreef BansheeBoy het volgende:
En wat de boodschap was van de vorige boodschappers dat vertelde dan Mohammed
quote:
Moslims hebben enorm veel respect voor de Thora en de Bijbel, de oorspronkelijke versie wel te verstaan.
Voor christenen en joden zijn de (hun) thora en bijbel echter de oorspronkelijke versies.

((ook de koran is mensenwerk))

Laat mij dan maar zeggen "ik heb enorm veel respect voor de koran, voor de oorspronkelijke versie van God dan. Want die bestaat niet. Temporaal kwab epilepsie ("visioenen") is immers een erg ongeloofwaardige communicatie van God naar de mens"
  zondag 1 augustus 2004 @ 22:12:06 #94
60090 Akkersloot
pi_20998740
Wat is trouwens de oorsprong van het spreekwoord "als Mohammed niet naar de berg komt, komt de berg wel naar Mohammed" ?
pi_21001459
wat je toekomt, dat krijg je

Nog wat denkstof voor jou Akkersloot. Je zegt dat moslims niet slecht zijn maar de islam wel. Je beweert in princiepe het volgende: stel dat iemand met 160 km/h tegen een boom aanrijdt, dan concludeer jij dus dat het de schuld is van de auto want die reed 160 km/h?
stolen from an Africa land - chased out with a knife - a face like Bob Marley and a mouth like a motorbike
pi_21004923
Ik denk eerder dat Akkersloot bedoelt dat Moslims méér zijn dan alleen de Islam. Stel dat jij bijvoorbeeld drugs gebruikt. Drugs zijn slecht, maar dat maakt jou nog niet meteen geheel slecht. Je maakt alleen ergens een foutje.
pi_21005442
quote:
Op zondag 1 augustus 2004 16:08 schreef Mirage het volgende:
* Sater is overigens wel op de hoogte van een wonder...

hier zijn overigens ook nog tastbare overblijfselen van.

De memoires van Aïsha.... haar mening over de profeet ( ondanks zijn daden... of eigenlijk " de daad" ) zijn wonderlijk te noemen.
Ah, Aïsha als ervaringsdeskundige. Allah moet de Profeet beslist hebben gestuurd in zijn vruchtbrengende daad. Uitzonderlijk? Welnee Jahweh deed hetzelfde met Abraham. Hij verwekte bij, de eveneens hoogbejaarde, Sara hun zoon Izaäk In onze tijd is er de Italiaanse dokter Antinori die via IVF 60+ vrouwen bevrucht.
pi_21005494
quote:
Op maandag 2 augustus 2004 09:12 schreef Sater het volgende:

[..]

Ah, Aïsha als ervaringsdeskundige. Allah moet de Profeet beslist hebben gestuurd in zijn vruchtbrengende daad. Uitzonderlijk? Welnee Jahweh deed hetzelfde met Abraham. Hij verwekte bij, de eveneens hoogbejaarde, Sara hun zoon Izaäk In onze tijd is er de Italiaanse dokter Antinori die via IVF 60+ vrouwen bevrucht.
dat is natuurlijk allemaal nog maar de vraag of dat echt gebeurd is
Het zijn allemaal verhalen om het volk israël op de kaart te zetten. Terwijl er leentjebuur is gespeeld bij Mesopotamische stammen en de Egyptenaren.

En om ontopic te gaan: Mohammed heeft op zijn beurt weer leentjebuur gespeeld bij de Joden en bij allerlei oudere Arabische geschriften en gebruiken.

Geeon wonderen
fokschaap
  maandag 2 augustus 2004 @ 10:04:47 #99
60090 Akkersloot
pi_21006011
quote:
Op maandag 2 augustus 2004 00:00 schreef mr_ivy het volgende:
wat je toekomt, dat krijg je

Nog wat denkstof voor jou Akkersloot. Je zegt dat moslims niet slecht zijn maar de islam wel.
Denkstof:
1. Ik zie moslims als het slachtoffer van de ideologie islam.
2. Islam is gewoon slecht. Maar als puntje bij paaltje komt kunnen moslims nog altijd naar hun geweten luisteren. Een ideologie kan dat laaste, naar je geweten luisteren, niet.
3 Ze weten niet beter.

En ook Toeps heeft een goed punt.
  maandag 2 augustus 2004 @ 10:09:43 #100
60090 Akkersloot
pi_21006079
quote:
Op maandag 2 augustus 2004 09:12 schreef Sater het volgende:
Abraham heeft net zo veel bestaan als Adam, Eva en Noach. Niet dus.

Dat van Aisha is helemaal geen wonder. Zouden er immers geen andere pedofiele sekteleiders zijn geweest die zoveel invloed uit konden oefenen op hun slachtoffers.

Volgens de overleveringen zou Aisha nog jaloers op andere vrouwen van Mohammed zijn geweest. Tijdens één van de plundertochten van de "profeet" was zij immers "vergeten" (als protest thuisgebleven dus).
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')