abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_20912617
quote:
Op woensdag 28 juli 2004 16:17 schreef KirmiziBeyaz het volgende:

[..]

Wat je dus zegt is dat de Islam de meeste perfecte versie is en dat de andere 2 helaas achter zijn gebleven? Daar ben ik het mee eens.
Zo kan je het ook zien ja . Ik had deze zin echter neergezet als antwoord op je opmerking.
quote:
[..]

Deze mensen hebben waarschijnlijk nooit echt geloofd en zijn dus ook onwetend en vooral ondankbaar.
Óf dat, óf ze zijn erachter gekomen dat er geen meest perfecte versie van religie is. (Pas maar op, het kan iedereen overkomen...).

EDIT: Maargoed, laten we weer teruggaan naar de wonderen van Mohammed (ik laat me ook elke keer weer verleiden om off-topique te gaan.)
En weer een stukje onzinnige proza.
  woensdag 28 juli 2004 @ 16:25:53 #27
60090 Akkersloot
pro-islam is extreem-rechts !
pi_20912629
quote:
Deze mensen hebben waarschijnlijk nooit echt geloofd en zijn dus ook onwetend en vooral ondankbaar.
Vooral ondankbaar !

Hoe kan je nu ondankbaar zijn voor iets waar je niet in gelooft.
"Christenen en joden zijn ongelovig geworden omdat ze verzonnen hebben dat ze maar een paar dagen zullen branden in de hel" .
Mein Koran 3:23.
  woensdag 28 juli 2004 @ 16:27:38 #28
60090 Akkersloot
pi_20912680
quote:
Op woensdag 28 juli 2004 16:25 schreef Mobious het volgende:

[Wat je dus zegt is dat de Islam de meeste perfecte versie is en dat de andere 2 helaas achter zijn gebleven? Daar ben ik het mee eens.]

Zo kan je het ook zien ja . Ik had deze zin echter neergezet als antwoord op je opmerking.
Over dom meelullen gesproken.
"Christenen en joden zijn ongelovig geworden omdat ze verzonnen hebben dat ze maar een paar dagen zullen branden in de hel" .
pi_20912944
quote:
Op woensdag 28 juli 2004 16:24 schreef Akkersloot het volgende:

[..]

Juist ! Gewoon logisch, gezien de "profeet" Mohammed met zijn "visioenen" achter de rij van de andere "profeten" Abraham en Jezus heeft aangesloten.

Maar KB, joden en christenen hadden toch geknoeid in de thora en de bijbel? Of hoe zat dat verhaal ? Dan heb je toch geen respect voor de thora en de bijbel. Als je zegt dat dat verknoeide versies zijn.
Respect voor de originele thora en de bijbel ja. Niet voor de geknoeide versies. Dat is dan gewoon mensenwerk.
  woensdag 28 juli 2004 @ 16:43:07 #30
54164 Sm0keZ
Spatienazi
pi_20913075
hij heeft wel degelijk een wonder verricht, hij is namelijk ook nog gestorven
pi_20913513
quote:
Op woensdag 28 juli 2004 16:37 schreef KirmiziBeyaz het volgende:

[..]

Respect voor de originele thora en de bijbel ja. Niet voor de geknoeide versies. Dat is dan gewoon mensenwerk.
Welke is de orginele dan ?
  woensdag 28 juli 2004 @ 17:01:05 #32
60090 Akkersloot
pi_20913533
quote:
Op woensdag 28 juli 2004 16:11 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
Zoals je weet worden christenen ook gewoon erkend en de Bijbel ook. Zo ook met de joden met de Thora. Andersom is die erkenning ver te zoeken bij deze volken.
Bedoel je nu dat christenen en de joden de islam moeten erkennen ?
  woensdag 28 juli 2004 @ 17:07:05 #34
60090 Akkersloot
pi_20913664
quote:
Op woensdag 28 juli 2004 16:11 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
Zoals je weet worden christenen ook gewoon erkend en de Bijbel ook. Zo ook met de joden met de Thora.
quote:
Je hebt dus géén respect voor joden en christenen. Laten we dus maar allemáál zeggend dat de "profeet" Mohammed met zijn visioenen een temporaal kwab epilepsie slachtoffer was.

(De koran is ook gewoon mensenwerk hoor )
pi_20913677
quote:
Op woensdag 28 juli 2004 17:00 schreef k3vil het volgende:

[..]

Welke is de orginele dan ?
die éne waarin ongeveer hetzelfde verhaal verteld wordtwerd als in de koran !
fokschaap
  woensdag 28 juli 2004 @ 17:13:38 #36
60090 Akkersloot
pi_20913795
quote:
Op woensdag 28 juli 2004 17:01 schreef Akkersloot het volgende:

[Zoals je weet worden christenen ook gewoon erkend en de Bijbel ook. Zo ook met de joden met de Thora. Andersom is die erkenning ver te zoeken bij deze volken.]

Bedoel je nu dat christenen en de joden de islam moeten erkennen ?
quote:
Op woensdag 28 juli 2004 17:05 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
Niets moet, alles mag.
Verwacht jij dat christenen en joden de islam zouden erkennen dan ? Jij zegt dat de islam christenen en joden erkent (een leugen dus, want de hele waarheid is dat volgens de islam ze in hun heilige boeken hebben geknoeid). Uit "andersom is die erkenning ver te zoeken" maak ik echter op dat jij die erkenning door christenen en joden eigenlijk wel verwacht.

Je bent dan ook volledig van lotje getikt.

Of moeten wij het maar normaal vinden dat iemand zegt dat ze in hun voor hen heilige boeken hebben geknoeid.
  woensdag 28 juli 2004 @ 17:30:07 #37
89808 Boomstam
Bart de Tiggelen
pi_20914111
quote:
Op woensdag 28 juli 2004 17:13 schreef Akkersloot het volgende:
Dat christenen de ismamieten niet erkenning heeft te maken met het feit dat er maar 1 weg is tot God.
En dat is Jezus
Doordat de islamieten iets anders verkondigen erkennen we dat niet. maar dat is idem zo met de joden, die zeggen dat de Christus nog moet komen.
Verder beschouwen christenen, islamieten, atheisten of joden, als mensen die gelijkwaardig zijn aan andere christenen.
We keuren die reiligies af, en niet de mensen die daar in geloven
pi_20914160
Het is overigens niet raar dat de Islam de TeNaCH en de NT erkennen

De Thora was namelijk al +- 1600 jaar voor mohammed geschreven en de Nebieem en Chetobiem (de rest van het OT) was al ten tijde van Jezus aanwezig.

De preciese datum van schrijven van het NT (oftewel het bijelkaar voegen van boeken die dus het NT zouden vormen) weet ik niet maar dat is natuurlijk ook voor de 7e eeuw. De eeuw dat de Profeet Mohammed de Quraan schreef.
pi_20914198
quote:
Op zondag 25 juli 2004 14:01 schreef Mwanatabu het volgende:
Heel kort vraagje: heeft Mohammed wonderen verricht in de orde van splijtende zeeën en zich vermenigvuldigende broden en vissen etc.? Ik bedoel hier dus niet de openbaring van de Koran op zich.
Dit is overigens niet bedoeld als een "mijn profeet is lekker wonderbaarlijker dan jou"-topic, maar ik vroeg het me oprecht af.
Het grootste wonder? De analfabeet Mohammed die verklaart dat Thora en Bijbel vervalst zijn.
Snelcursus lezen, interpreteren van Djibriël gehad? Nee aan wonderen zoals beschreven in Thora en Bijbel geloof ik ook niet.
iedere engel heeft een duivelse kant.
  woensdag 28 juli 2004 @ 18:09:16 #40
60090 Akkersloot
pi_20914816
quote:
Op woensdag 28 juli 2004 17:34 schreef Sater het volgende:

Het grootste wonder? De analfabeet Mohammed die verklaart dat Thora en Bijbel vervalst zijn.
Dat heeft Mohammed (en dus zijn hersenspinsel Allah) juist nooit gezegd.

Dus een echt wonder. Ná 630 hebben alle christenen en joden, tot alle uithoeken van de toen ons bekende wereld, alle bijbels en thora's veranderd.

Maar on-topic. Waarom horen wij niets over die vermeende wonderen door Mohammed. Zoals die vermenigvuldiging van voedsel tijdens een vijandelijk beleg van de oase Medina. Of dat gevleugeld paard waarmee hij op een nacht naar Jeruzalem zou zijn gevlogen? We worden doodgegooid met de vermeende wonderen in de koran. Maar we horen niets over de vermeende wonderen door Mohammed
pi_20915237
quote:

[..]

Net als de Koran dus.
Op zaterdag 5 maart 2005 19:55
Moet je je voorstellen dat zo'n beetje een kwart van de criminelen 'Jezus' zou heten. Werkelijk een schande voor je religie :D.
  donderdag 29 juli 2004 @ 11:45:28 #42
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_20929099
quote:
Wat je dus zegt is dat de Islam de meeste perfecte versie is en dat de andere 2 helaas achter zijn gebleven? Daar ben ik het mee eens.
Het zegt niks als je 't recents bent, kijk bijvoorbeeld maar naar WinXP SP2.
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
pi_20929648
quote:
Op donderdag 29 juli 2004 11:45 schreef DustPuppy het volgende:

[..]

Het zegt niks als je 't recents bent, kijk bijvoorbeeld maar naar WinXP SP2.
die is nog in beta, kan dus nog veranderen en er kunnen fixes voor komen.

voor de koran niet
fokschaap
  donderdag 29 juli 2004 @ 13:18:15 #44
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_20931051
quote:
Op donderdag 29 juli 2004 12:13 schreef Viola_Holt het volgende:
die is nog in beta, kan dus nog veranderen en er kunnen fixes voor komen.
voor de koran niet
Koran v1.1QuickFix Release notes:

* Removed references to Jihad.
* Removed references to women as being inferior to men.
* Removed overall hostile tone of book.

As you can see, this will seriously limit the book in size. But this ofcourse leaves our programmers with a much more managable code.

Added profit: Less killing in the name of... (we hope).

Kind regards,

The Holy Scripture development team.
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
pi_20932746
quote:
Op donderdag 29 juli 2004 13:18 schreef DustPuppy het volgende:

[..]

Koran v1.1QuickFix Release notes:

* Removed references to Jihad.
* Removed references to women as being inferior to men.
* Removed overall hostile tone of book.

As you can see, this will seriously limit the book in size. But this ofcourse leaves our programmers with a much more managable code.

Added profit: Less killing in the name of... (we hope).

Kind regards,

The Holy Scripture development team.
En weer een stukje onzinnige proza.
pi_20936020
De vraag is:"Heeft Mohammed zichtbare wonderen verricht?"
De vraag is dus niet of de Profeet wonderen verrichtte, maar waren deze wonderen zichtbaar?
Of is de vraag zijn er überhaupt wel wonderen, al dan niet zichtbaar, door de Profeet verricht.
Speelde Mohammed wellicht leentjebuur bij andere religies? Ten hemel varen op een gevleugeld ros? De profeet Eliah ging Mohammed voor in een vurige wagen getrokken door niet minder vurige rossen. Valt mij ineens in. Zou de Bijbelse profeet één van zijn paarden aan de Koran Profeet hebben geleend?
pi_20936395
na dit bericht kan dit topic dicht !

Mohammed heeft geen wonderen verricht. Hij heeft slechts "wonderen" beschreven en er zijn "wonderen" aan hem toegeschreven.

Slotje !
fokschaap
pi_20936444
quote:
Op donderdag 29 juli 2004 17:32 schreef Viola_Holt het volgende:

Mohammed heeft geen wonderen verricht. Hij heeft slechts "wonderen" beschreven en er zijn "wonderen" aan hem toegeschreven.

Slotje !
Mis een slotnoten op een Viola da Gamba!
  donderdag 29 juli 2004 @ 18:41:21 #49
60090 Akkersloot
pi_20937402
quote:
Op donderdag 29 juli 2004 17:32 schreef Viola_Holt het volgende:

Slotje !
Jezus heeft ook geen wonderen verricht. Ze worden alleen aan hem toegeschreven. De vraag stelling houdt volgens mij weldegelijk in welke (voor ons dan) toegeschreven wonderen zouden er dan door Mohammed zijn verricht.

Of komen die zogenaamde wonderen van Mohammed nu in eens niet meer goed uit ?
pi_20943591
quote:
Op donderdag 29 juli 2004 18:41 schreef Akkersloot het volgende:

[..]

Jezus heeft ook geen wonderen verricht. Ze worden alleen aan hem toegeschreven. De vraag stelling houdt volgens mij weldegelijk in welke (voor ons dan) toegeschreven wonderen zouden er dan door Mohammed zijn verricht.

Of komen die zogenaamde wonderen van Mohammed nu in eens niet meer goed uit ?
Jezus en Mohammed hebben allebei geen wonderen verricht.

En Boedha ook niet...en wie dan ook ook niet !

Er worden slechts wonderen toegeschreven aan deze personen, net als er wonderen worden toegeschreven aan vele heiligen in de katholieke kerk. Of de verborgen imam in het sjiisme, of de gesplitste maan in de hadith van het soenisme.

De één gelooft in het éne wonder en verwerpt het andere wonder. Laten we er gewoon van uitgaan dat alle wonderen niet hebben plaatsgevonden. Lijkt me een stuk makkelijker.
fokschaap
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')