abonnement Unibet Coolblue
pi_20836935
Na op internet enthousiaste verhalen van ervaren culinaire experts over de magnetron rijstkoker gelezen te hebben er zelf ook een aangeschaft. Bij Blokker: een gewoon plestik schaaltje met twee deksels: een met een gat erin en de andere met twee scharniertjes om hem goed af te sluiten.

Wanneer ik de aanwijzigingen op de verpakking volg is de rijst eetbaar, maar net iets te hard. En uit mijn hoofd zijn die aanwijzigingen 1 1/4 kop water op 1 kop rijst en dan 7 tot 9 minuten op vol vermogen. Op de verpakking van de rijst, van Silvo, staan toch iets andere aanwijzigingen-weer uit mijn hoofd trouwens (ben aan het verhuizen en heb geen zin om alles op te zoeken nu, Dat maakt de kwestie echter niet minder brandend..
De tijd dat het in de magnetron moet is in ieder geval veel langer. Bijna net zo lang als de methode op een fornuis dacht ik.
Nou ja, het kan een voordeel zijn dat je een pit extra vrij hebt, soms. Maar altijd stroomt dat kreng over zodat we ook nog eens de oven/magnetron kunnen poetsen. Dus het voordeel wordt al minder.

Aangeszien het bij bepaalde mensen dus blijkbaar heel goed werkten de magnetron rijstkoker veel geluk in hun leven heeft gebracht en bij bij niet doe ik het misschien iets niet goed.

Kortom, hulp, commentaar en tips zijn erg welkom.
Helpt waar hij kan!
  † In Memoriam † zondag 25 juli 2004 @ 01:19:21 #2
7074 moussy
kuttekop
pi_20838629
Rijst moet je op gevoel koken. Mensen maken vaak een rotzooitje met rijst.

en snelkookrijst is
Je zou er haast een boek over schrijven!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')