LIVESTRONG Wristbandquote:Op zondag 25 juli 2004 21:53 schreef Scighera het volgende:
even een vraagje (heeft wel met Lanec te maken); waar kan je dat armbandje kopen waarmee je het kankerfons steunt?
Maar hoeveel etappes heeft Armstrong weggegeven? Dit jaar eentje aan Basso. Verder weet ik het niet precies. Ik weet me nog één te herrineren dat hij de overwinning aan Pantani liet (Mont Ventoux?).quote:Op zondag 25 juli 2004 21:44 schreef Perico het volgende:
Mwah indurain had in 1990 kunnen winnen als alles op hem was gezet, maar eerder zeker niet (te zwaar bergop, nog niet zijn specifieke tred). En tsjah Delgado had ipv 1x winst ook kans om te winnen in 83, 87, 89 en 90, net zoals dat Hennie Kuiper de Tour had moeten winnen, en Hinault in 86 ook had kunnen zegevieren...
Merckx houdt het record aantal etappezges (32?), met Hinault als tweede op 28. Armstrong met 22 staat "slechts" vijfde...
Dat is inderdaad niet zo netjes van hem maar dat onderstreept ook zijn kracht en macht.quote:Op zondag 25 juli 2004 22:19 schreef Perico het volgende:
IMijn irritatie met Armstrong is, dat als jij hem op waarde klopt (zoals ook Boogerd in de Gold Race, en Basso ook) hij het uitlegt als: ik heb je laten winnen! en hij er dan wat voor terug verlangt (en je tot in lengten van dagen nergens laat winnen als je zegt: rot toch op!).
Echt enorm irritant, want die vete met hem win je nooit, je hebt altijd de schijn tegen, ook hoe hij het naar anderen toe uitlegt....
Goede maatstaf. Er gebeurt niets, dus er is ook niets.quote:Op zondag 25 juli 2004 20:48 schreef Leatherface het volgende:
Op Alpe d'Huez was er ondanks het grote risico ertoe toch echt niets ernstigs gebeurd tussen die duizenden 'haatdragende' europeanen.
Ik zal niet ontkennen dat er haat jegens Armstrong is.quote:Op zondag 25 juli 2004 23:47 schreef Tup het volgende:
[..]
Goede maatstaf. Er gebeurt niets, dus er is ook niets.
Dat was niet beledigend bedoeld.....meer als aanmoediging voor Lance.....(en hij zou het verkeerd op kunnen vatten)quote:Op zondag 25 juli 2004 23:58 schreef Leatherface het volgende:
[..]
En ja, er stonden beledigende teksten op het asfalt, maar evengoed stonden er beledigende teksten van Armstrong - 'fans' tegenover de anderen (Rip their balls off Lance).
lance is van het randje van de dood terug gekomen en 6 keer het geel in parijs afleveren, dat vind ik knapper dan merckx of hinaultquote:Op zondag 25 juli 2004 20:01 schreef tong80 het volgende:
Wat is beter hinault kreeg last van z'n knie, Merckx werd in z'n maaggestompt.
Armstrong heeft de beste ploeg ooit achter zich. Hoe kun je in hemelsnaam een vergelijking maken.
Nogmaals, wat kun je hier nu mee vergelijken, Merckx reedt op een jaar zo'n 10000 kilometer professionele koers meer dan meneer Armstrong, dat is BOVENmenselijk!quote:Op maandag 26 juli 2004 00:46 schreef JPM01 het volgende:
[..]
lance is van het randje van de dood terug gekomen en 6 keer het geel in parijs afleveren, dat vind ik knapper dan merckx of hinault
Dat is inderdaad heel erg knap, respect daarvoor. Maar de prestaties van Merckx en Hinault zijn ook heel knap en niet te vergelijken omdat het een totaal andere tijd was. Merckx reed en won ook de rest van het jaar wedstrijden. Dat is dan weer heel knap van hem.quote:Op maandag 26 juli 2004 00:46 schreef JPM01 het volgende:
[..]
lance is van het randje van de dood terug gekomen en 6 keer het geel in parijs afleveren, dat vind ik knapper dan merckx of hinault
Komt door de veranderingen in zijn gestel als gevolg van de chemotherapie.quote:Op maandag 26 juli 2004 11:49 schreef Nyluzzz het volgende:
Wat ik trouwens ook heel bijzonder vind is dat Armstrong een ander soort renner is geworden door zijn ziekte. Voor zijn ziekte zag ik hem meer als een renner voor de klassiekers en andere eendagskoersen en na zijn ziekte is hij een echte ronderenner geworden.
Een klojo.quote:Op maandag 26 juli 2004 16:16 schreef tong80 het volgende:
Lul van een vent ?
Maar met een grote Kquote:Op maandag 26 juli 2004 19:07 schreef zjroentje het volgende:
[..]
Een klojo.
Tja je kunt hem moeilijk als symphatiek betitelenquote:Op maandag 26 juli 2004 16:16 schreef tong80 het volgende:
Lul van een vent ?
Dat is ronduit onzin, men zoekt al véél langer naar dopingproducten in de hotels van de renners, de giro-invallen van de politie, of de producten die France3 kon vinden in een hotel van lance 2 jaar terug vonden allemaal plaats VOOR de verklaringen van Simeoni.quote:Op dinsdag 27 juli 2004 09:23 schreef flyckje het volgende:
heel die affaire heeft ertoe geleid dat er mense inbreken bij lance voor doping producten te zoeken en dergelijke. tof eh ...
Tja, grootheden zijn moeilijk te vergelijken, maar in het rijtje past hij zeker. De competitie is alleen maar heftiger geworden de afgelopen jaren. Armstrong hoort in het rijtje Hinault / Mercx / Anqetile / Indurain (ook hij ja), maar zulke toppers kun je niet boven elkaar plaatsen. Naast elkaar in the 'Gallerij der Groten' als je het mij vraagt.quote:Op zondag 25 juli 2004 19:01 schreef Mr_Brownstone het volgende:
[..]
Dat zei ik ook tegen een Amerikaan net, die bleef volhouden dat Armstrong in het rijtje Hinault, Merckx etc. past.
quote:Op dinsdag 3 augustus 2004 20:44 schreef Mark-AjaxFan het volgende:
En de toekomst?
Volgend jaar proberen de Tour de te winnen, en het jaar erna (2006) zijn carriere afsluiten met een klinkende zege in de Giro D'italia. Als hij wil dan wint hij de Vuelta en de Giro volgend jaar, maar als hij wil dan wint hij niet de Tour zo maar. Ik schat de Vuelta en de Giro een stuk minder hoog in dan de Tour.
Er zijn er ook genoeg die in de Tour maar één keer in de top vijf reden en dat nooit hebben kunnen herhalen en ook in geen van de andere rondes bij de top 5 kwamen (Bobby Julich, Steven Rooks, Alberto Mejia, Zenon Jaskula, om er uit mijn hoofd maar een paar te noemen).quote:Op dinsdag 3 augustus 2004 21:11 schreef Mark-AjaxFan het volgende:
Nah het gaat niet alleen over dit jaar, maar ook over personen die in de Vuelta/Giro zo maar bij de top vijf reden, en dat in de Tour nooit (ook in de jaren erna) niet hebben kunnen herhalen.
En 1998 mag je geen tour noemen. Naja een wedstrijdje tussen Pantani en Ullrich. En een Andrej Kivilev (R.I.P) heeft het ook een keer heel goed gedaan in de tour, die kon ook niet meer dan aardig klimmen, maar hij pakte wel (bijna) een half uur in een ontsnapping meen ik.quote:Op dinsdag 3 augustus 2004 21:16 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Er zijn er ook genoeg die in de Tour maar één keer in de top vijf reden en dat nooit hebben kunnen herhalen en ook in geen van de andere rondes bij de top 5 kwamen (Bobby Julich, Steven Rooks, Alberto Mejia, Zenon Jaskula, om er uit mijn hoofd maar een paar te noemen).
Ook weer zoiets. Als hij het meent dan had hij het gewoon gisteren moeten doen.quote:Uit respect voor David Zabriskie,die
dinsdag in de ploegentijdrit het geel
verspeelde door een val,wilde Armstrong
woensdag niet in dat tricot vertrekken.
De Tour-organisatie floot Armstrong nog
voor de officiële start terug.Tour-baas
Jean-Marie Leblanc was zeer duidelijk.
"Als je vandaag niet in het geel start,
rijd je morgen ook niet."
Armstrong ging niet in discussie,maar
verwees naar de Tour-historie."Niemand
nam in de laatste 30 jaar het geel over
na een val van die trui."De Amerikaan