abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_20850267
quote:
Op zondag 25 juli 2004 19:01 schreef Mr_Brownstone het volgende:

[..]

Dat zei ik ook tegen een Amerikaan net, die bleef volhouden dat Armstrong in het rijtje Hinault, Merckx etc. past.
Daar past Lance ook wel in, met zijn wereldtitel, 2 klassiekerzeges en nog enkele andere rittenkoersen.

Maar hij staat er niet boven.
  zondag 25 juli 2004 @ 19:25:12 #27
94668 Joost-mag-het-weten
Voor Vorst, Vlaming & vr R
pi_20850665
quote:
Op zondag 25 juli 2004 19:03 schreef Leatherface het volgende:

[..]

Daar past Lance ook wel in, met zijn wereldtitel, 2 klassiekerzeges en nog enkele andere rittenkoersen.

Maar hij staat er niet boven.
Bekijk gewoon eens het palmares van Merckx en Hinault , en zet daar eens die paar koersjes van Lance naast ...
Frank Vandenbroucke : * 06-11-74; + 12-10-09
"Mijn comeback wordt de grootste uit de wielergeschiedenis!" (14-08-07)
"Vdb is klaar om opnieuw te schitteren" (10-10-07)
"Ik rij geen koers, ik geef een voorstelling" (17-01-08)
  zondag 25 juli 2004 @ 19:45:00 #28
65997 Oldbie
Proud to be South African!
pi_20851057
Onzin.
Armstrong heeft de Tour 6 keer gewonnen. Wat dat betreft staat hij BOVEN alle andere renners. Ook boven Merckx, Hineualt en wie dan ook. Ze maken lijsten waarin vermeld wordt welke renne de Tour hoe vaak heeft gewonnen....wie staat er bovenaan? Dat er geen vergelijking gemaakt mag worden slaat totaal nergens op....omdat Lance minder andere koersen heeft gewonnen?

In dat geval was Cruyff een voetballer van niets. Hij heeft namelijk nooit een EK of een WK gewonnen. 3 Europacupjes, daar blijft het bij.

Virenque krijgt nu ook commentaar van oud recordhouders wat betreft de bolletjestrui, maar dat wordt goedgepraat door de media en iedereen neemt dat maar over. Armstrong krijgt commentaar en de media neemt dat over.....dus ook alle kijkers. Niet door mij:
Lance staat bovenaan de lijst en is beter dan Merckx en Hineault.
  Trouwste user 2022 zondag 25 juli 2004 @ 20:01:01 #29
7889 tong80
Spleenheup
pi_20851402
Wat is beter hinault kreeg last van z'n knie, Merckx werd in z'n maaggestompt.

Armstrong heeft de beste ploeg ooit achter zich. Hoe kun je in hemelsnaam een vergelijking maken.

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_20851539
quote:
Op zondag 25 juli 2004 19:45 schreef Oldbie het volgende:
Onzin.
Armstrong heeft de Tour 6 keer gewonnen. Wat dat betreft staat hij BOVEN alle andere renners. Ook boven Merckx, Hineualt en wie dan ook. Ze maken lijsten waarin vermeld wordt welke renne de Tour hoe vaak heeft gewonnen....wie staat er bovenaan? Dat er geen vergelijking gemaakt mag worden slaat totaal nergens op....omdat Lance minder andere koersen heeft gewonnen?

In dat geval was Cruyff een voetballer van niets. Hij heeft namelijk nooit een EK of een WK gewonnen. 3 Europacupjes, daar blijft het bij.

Virenque krijgt nu ook commentaar van oud recordhouders wat betreft de bolletjestrui, maar dat wordt goedgepraat door de media en iedereen neemt dat maar over. Armstrong krijgt commentaar en de media neemt dat over.....dus ook alle kijkers. Niet door mij:
Lance staat bovenaan de lijst en is beter dan Merckx en Hineault.
Sorry, maar hier ben ik het totaal niet mee eens.

Blijkbaar ben je ook weer iemand die alleen de Tour als referentiekader neemt. Merckx heeft naast zijn 5 tourzeges ruim 20 klassiekers, 5 Giri, 1 Vuelta + 3 wereldkampioenschappen gewonnen.

En voetbal ermee vergelijken is ook zinloos. Voetbal is een teamsport en je bent afhankelijk van de rest van je team, ongeacht je individuele capaciteiten.
  Trouwste user 2022 zondag 25 juli 2004 @ 20:11:18 #31
7889 tong80
Spleenheup
pi_20851653
30 klassiekers won ie.

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  zondag 25 juli 2004 @ 20:19:00 #32
65997 Oldbie
pi_20851859
quote:
Op zondag 25 juli 2004 20:07 schreef Leatherface het volgende:

[..]

Sorry, maar hier ben ik het totaal niet mee eens.

Blijkbaar ben je ook weer iemand die alleen de Tour als referentiekader neemt. Merckx heeft naast zijn 5 tourzeges ruim 20 klassiekers, 5 Giri, 1 Vuelta + 3 wereldkampioenschappen gewonnen.

En voetbal ermee vergelijken is ook zinloos. Voetbal is een teamsport en je bent afhankelijk van de rest van je team, ongeacht je individuele capaciteiten.
En Lance heeft de tour 6 keer gewonnen. Dat kan niemand anders zeggen.
Trouwens, wielrennen is (zeker in deze tour) ook een teamsport gebleken. Ik denk niet dat Armstrong de tour 6 keer had kunnen winnen zonder zijn team....

En ik ben er één die alleen de tour als referentiekader neemt? Waarom houden ze dan bij hoe vaak een rennen de tour wint? Ik zeg dat Armstrong de tour 6 keer gewonnen heeft en dus mag hij best vergeleken worden met Merckx en Hineault. En wat de tour betreft.....hij is beter.
Moeilijk he? Om dat van een Amerikaan te zeggen (zou het daaraan liggen? dat niemand het wil erkennen?)
  Lieve Belg zondag 25 juli 2004 @ 20:21:17 #33
86282 Jump
[Belg.] Jump (de ~ (m.))
pi_20851920
quote:
Op zondag 25 juli 2004 20:11 schreef tong80 het volgende:
30 klassiekers won ie.

541 pro wedstrijden in het totaal ongeveer dachtek
Op zondag 28 oktober 2007 01:07 schreef clumsy_clown het volgende:
Jump daarentegen, is wáy minder braaf en lief dan hij lijkt
          «shmoop|dingen» jawel, jij bent Superjump
  zondag 25 juli 2004 @ 20:23:28 #34
17275 Mr_Brownstone
Believe it... or not.
pi_20851969
ja, Lance heeft 6 keer de tour gewonnen. En dat kan niemand anders zeggen. Maar 6x de Tour winnen maakt je niet de beste renner ooit. Het maakt je hoogstens de beste tourrijder ooit. Om de beste renner ooit te zijn moet je iets meerdoen (wat mij betreft dan he). Bijvoorbeeld ook veel klassiekers winnen.

En dat het aan z'n nationaliteit zou liggen is natuurlijk onzin, wat mij betreft in ieder geval.
Yes, that sequence of words I just said made perfect sense.
I've got my propaganda, I've got revisionism. I've got my violence in hi-def ultra-realism. All a part of this great nation. I've got my fist, I've got my plan, I've got survivalism.
  zondag 25 juli 2004 @ 20:25:55 #35
17275 Mr_Brownstone
Believe it... or not.
pi_20852029
quote:
Op zondag 25 juli 2004 20:21 schreef Jump het volgende:

[..]

541 pro wedstrijden in het totaal ongeveer dachtek
Merckx won 28,50% van z'n wedstrijden. De cijfers achter de komma kloppen niet, maar ik weet zeker dat het ergens in de 28% is.
I've got my propaganda, I've got revisionism. I've got my violence in hi-def ultra-realism. All a part of this great nation. I've got my fist, I've got my plan, I've got survivalism.
  zondag 25 juli 2004 @ 20:26:43 #36
65997 Oldbie
pi_20852053
quote:
Op zondag 25 juli 2004 20:25 schreef Mr_Brownstone het volgende:

[..]

Merckx won 28,50% van z'n wedstrijden. De cijfers achter de komma kloppen niet, maar ik weet zeker dat het ergens in de 28% is.
Hoe zit dat bij Armstrong dan?
of is dat ook weer niet te vergelijken?
  zondag 25 juli 2004 @ 20:28:08 #37
17275 Mr_Brownstone
Believe it... or not.
pi_20852085
quote:
Op zondag 25 juli 2004 20:26 schreef Oldbie het volgende:

[..]

Geen idee. Dat percentage van Merckx las ik toevallig gisterenavond in een artikel.
  zondag 25 juli 2004 @ 20:28:12 #38
30919 mitt
Michael Corleone
pi_20852088
pff ik wordt echt moe van die vergelijking..

je kan ze helemaal niet vergelijken..
Dat geziek over Merckx en Armstrong...kijk nou gewoon naar wat Armstrong gepresteerd heeft zonder dat meteen met een ander te vergelijken
Op dinsdag 9 september 2003 13:57 schreef Dr.Daggla het volgende:
[13:57:43] <@Daggla> ik weet ei'k ook niet wie corleone is.. Uit ER ofzo?
  Lieve Belg zondag 25 juli 2004 @ 20:28:32 #39
86282 Jump
[Belg.] Jump (de ~ (m.))
pi_20852100
quote:
Op zondag 25 juli 2004 20:26 schreef Oldbie het volgende:

[..]

als je niet veel andere wedstrijden meerijdt dan de tour zal dit percentage bij Lance uiteraard veel hoger liggen. Maar het winstpercentage kan je ook moeilijk met elkaar vergelijken
quote:
Op zondag 25 juli 2004 20:28 schreef mitt het volgende:
pff ik wordt echt moe van die vergelijking..

je kan ze helemaal niet vergelijken..
Dat geziek over Merckx en Armstrong...kijk nou gewoon naar wat Armstrong gepresteerd heeft zonder dat meteen met een ander te vergelijken
Merckx was de beste uit zijn tijd. Lance uit deze tijd
Op zondag 28 oktober 2007 01:07 schreef clumsy_clown het volgende:
Jump daarentegen, is wáy minder braaf en lief dan hij lijkt
          «shmoop|dingen» jawel, jij bent Superjump
pi_20852202
Gefeliciteerd Lance
pi_20852371
quote:
Op zondag 25 juli 2004 20:19 schreef Oldbie het volgende:

[..]

Moeilijk he? Om dat van een Amerikaan te zeggen (zou het daaraan liggen? dat niemand het wil erkennen?)
Dat speelt denk ik niet zo mee.

Dan zou hier in Nederland ook niemand Eric Heiden erkennen, want Amerika is geen schaatsland.

Overigens vind ik anti - Amerikanisme uberhaupt een opgeblazen fenomeen, maar misschien is mijn omgeving niet representatief voor de gemiddelde Europeaan.
  zondag 25 juli 2004 @ 20:44:41 #42
17275 Mr_Brownstone
Believe it... or not.
pi_20852460
Het anti-amerikanisme is in Europa, volgens mij, vooral van toepassing het om politieke personen gaat. Bij sporters merk ik daar nooit iets van.
pi_20852535
quote:
Op zondag 25 juli 2004 20:44 schreef Mr_Brownstone het volgende:
Het anti-amerikanisme is in Europa, volgens mij, vooral van toepassing het om politieke personen gaat. Bij sporters merk ik daar nooit iets van.
Precies.

Op Alpe d'Huez was er ondanks het grote risico ertoe toch echt niets ernstigs gebeurd tussen die duizenden 'haatdragende' europeanen.

2 Duitsers hadden gespuugd. Big deal, in het voetjebal gaat het er vaak heel wat vijandiger aan toe, en daar doen geen Amerikanen mee.
  zondag 25 juli 2004 @ 20:50:37 #44
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_20852586
Fransen zijn gewoon zeikerds. Trekken het niet zo goed dat een Amerikaan nu de meeste tour-overwinningen op zijn naam heeft....

Lance: Beste tour-renner ooit, een van de beste renners ooit.

Ex-kankerpatient wint 6x de tour. Dat op zich lijkt me al mooi zat...
Haters everywhere but I don't really care.
pi_20852690
quote:
Op zondag 25 juli 2004 20:50 schreef matthijst het volgende:
Fransen zijn gewoon zeikerds. Trekken het niet zo goed dat een Amerikaan nu de meeste tour-overwinningen op zijn naam heeft....

Lance: Beste tour-renner ooit, een van de beste renners ooit.

Ex-kankerpatient wint 6x de tour. Dat op zich lijkt me al mooi zat...
Welke Fransman heeft er dan zitten zeiken (Le Monde zeikt immer, dus daar hoeven we niet van op te kijken)?

De grofste insinuaties kwamen van een landgenoot van Lance. Ik heb van Virenque en Poulidor niks negatiefs gehoord.

Met de rest van je posting ben ik het overigens 100% eens.
pi_20852949
Lance is gewoon verreweg het meest toegewijd aan zijn sport. De meer dan terechte winnaar.
pi_20853039
Armstrong had het beste team, de beste voorbereiding en de beste benen. Verdiende overwinning, heel knap ik vind hem ook de beste renner van het moment.
Toch wil ik dat hij ook vrijwillig mee gaat doen aan klassiekers en niet alleen het verplichte aantal kilometers gaan rijden wat volgend jaar moet.
pi_20853142
quote:
Op zondag 25 juli 2004 21:08 schreef Bleet het volgende:

Toch wil ik dat hij ook vrijwillig mee gaat doen aan klassiekers en niet alleen het verplichte aantal kilometers gaan rijden wat volgend jaar moet.
Puur om de sport hoop ik dat ook.

Het rijden van Lance (evenals Jan Ullrich overigens) vind ik van grote esthetische schoonheid.
pi_20853248
quote:
Op zondag 25 juli 2004 20:01 schreef tong80 het volgende:
Wat is beter hinault kreeg last van z'n knie, Merckx werd in z'n maaggestompt.

Armstrong heeft de beste ploeg ooit achter zich. Hoe kun je in hemelsnaam een vergelijking maken.
Hinault mag z'n handen dichtknijpen dat Lemond met de rem op moest rijden, anders had ie echt never nooit de 5e tour op z'n naam kunnen schrijven. Armstrong wint z'n 6e tour met een ongelovelijke overmacht ... petje af.
  zondag 25 juli 2004 @ 21:34:07 #50
94668 Joost-mag-het-weten
Voor Vorst, Vlaming & vr R
pi_20853707
quote:
Op zondag 25 juli 2004 21:16 schreef sol1tair het volgende:

[..]

Hinault mag z'n handen dichtknijpen dat Lemond met de rem op moest rijden, anders had ie echt never nooit de 5e tour op z'n naam kunnen schrijven. Armstrong wint z'n 6e tour met een ongelovelijke overmacht ... petje af.
Je kunt het ook omdraaien , had Hinault geen zware knieproblemen gekregen had hij de tour ook in '83 en '84 moeten winnen hé.

Of had Indurain in '88 en '89 niet moeten knechten voor Delgado had Indurain misschien al 7x de Tour gewonnen ?

Of had Merckx kunnen inschatten dat de tour zo'n mediacircus zou worden , en de Ronde van Italie van de titel van belangrijkste grote ronde kunnen beroven had hij misschien ook al 7x de tour gewonnen ?

Iedereen heeft zijn gelukjes , maar ook zijn tegenslagen in zijn carriere hé
Frank Vandenbroucke : * 06-11-74; + 12-10-09
"Mijn comeback wordt de grootste uit de wielergeschiedenis!" (14-08-07)
"Vdb is klaar om opnieuw te schitteren" (10-10-07)
"Ik rij geen koers, ik geef een voorstelling" (17-01-08)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')