Wat vind je nutteloos aan een sportief evenement?quote:Op zaterdag 24 juli 2004 20:58 schreef dabadbass het volgende:
Ik hoop dat het niet doorgaat
vind het zoooo nutteloos
en dan ook nog is een keer de soldaten niet mee willen laten doen :R
Waarschijnlijkk dat ie 20 kilo overgewicht heeft en van z'n leven nooit nie iets sportiefs heeft gedaan.quote:Op zaterdag 24 juli 2004 21:55 schreef Lucille het volgende:
[..]
Wat vind je nutteloos aan een sportief evenement?
20?quote:Op zaterdag 24 juli 2004 21:58 schreef tong80 het volgende:
[..]
Waarschijnlijkk dat ie 20 kilo overgewicht heeft en van z'n leven nooit nie iets sportiefs heeft gedaan.
Dat heb ik ook, das geen excuusquote:Op zaterdag 24 juli 2004 21:58 schreef tong80 het volgende:
[..]
Waarschijnlijkk dat ie 20 kilo overgewicht heeft en van z'n leven nooit nie iets sportiefs heeft gedaan.
Alles wat ik hier vertel geldt eigenlijk nog steeds, zeker na het volgen van de 4daagse-specials op tv de afgelopen dagen! Wie kan me wat antwoorden geven waar ik iets aan heb?quote:Ik heb me nooit bezig gehouden met wandeltochten enzo (sorry, maar bij het woord alleen al moet ik denken aan 55+ers die op zondagmorgen over de heides banjeren), maar dit jaar zit ik er toch serieus aan te denken om de Vierdaagse te gaan lopen!
Vorig jaar heeft een collega van me meegedaan, en daardoor ben ik het wat meer gaan volgen. Elke avond 'Hart van Nederland' gezien, en ziet er toch best wel leuk uit. Het is niet echt het wandelen dat ik in m'n hoofd heb, maar toch wel meer een sport en ik heb dan ook respect voor de mensen (zeker de ouderen) die em uitlopen! Daarnaast ziet het er ook allemaal wel gezellig uit enzo.
Vorig jaar heb ik dus gezegd dat ik dat ook wel zou kunnen en willen, en in tegenstelling tot de meeste mensen ben ik hier nog niet op terug gekomen. Waar anderen echter aangespoord worden om mee te doen (terwijl ze dus niet meer willen), wil ik nog wel maar krijg ik niemand zover dat ie meegaat. Sterker nog, als ik het voorstel lachen ze me uit en gelooft niemand dat ik serieus mee wil gaan doen!
Nou, tot zover even mijn nog maar heel erg korte Vierdaagse-historie. Dan nu to the point: oefenen enzo heb ik dus helemaal geen zin in. Ik heb in m'n vrije tijd wel wat beters te doen, maar ik vraag me dus (net als een aantal mensen hierboven) af of het zonder trainen wel te doen is
.
Ik ben vrij sportief, al zeg ik het zelf. Ik doe het allemaal niet op een hoog niveau, maar ben wel 3 doordeweekse dagen in de week actief op het voetbalveld tijdens jeugd-trainingen, en speel op zaterdag én zondag een eigen wedstrijd. Daarnaast voetbal ik nog minstens 1 keer per de week in de zaal, dus ik neem aan dat dat veel scheelt. Daarnaast nog een belangrijk punt m.b.t. het wel of niet trainen: ik ben part-time postbode, en loop dus elke dag een uurtje of 3 van deur tot deur.
Wat denken de routiniers ervan? Zou ik het - met bovengenoemde info in het achterhoofd - 'gewoon' moeten kunnen zonder training, of kan ik het zonder toch echt schudden, hoe sportief ik ook ben?
Ik hoor het graag en hou dit topic in de gaten!
Ik heb de vierdaagse (50 km) nu 2 jaar achter elkaar gelopen. Het eerste jaar heb ik vrijwel niet getrained op 1x25km en 1x50 km na. Dit jaar heb ik ook niet getrained en heb hem net als vorig jaar uitgelopen. Dit wil niet zeggen dat ik het belachelijk vindt dat mensen ervoor trainen !!! Ik heb een goede conditie en ben zelf van mening dat je doorzettingsvermogen toch het allerbelangrijkste is, en ja, je moet ook wel tegen pijn kunnen. Ik heb 2 dagen gelopen met ontzettend pijnlijke knieën. Hiermee wil ik ook niet zeggen dat uitvallers niet tegen pijn kunnen want sommige mensen mogen van de ehbo niet eens doorlopen. Kortom: een vierdaagse is te lopen zonder te trainen, maar uithoudingsvermogen moet je hebbenquote:Op zaterdag 24 juli 2004 22:18 schreef Yeahinho het volgende:
Alles wat ik hier vertel geldt eigenlijk nog steeds, zeker na het volgen van de 4daagse-specials op tv de afgelopen dagen! Wie kan me wat antwoorden geven waar ik iets aan heb?
precies, en dat is wat in mijn geval dus speeldenquote:Op zondag 25 juli 2004 01:41 schreef danerit het volgende:
[..]
Hiermee wil ik ook niet zeggen dat uitvallers niet tegen pijn kunnen want sommige mensen mogen van de ehbo niet eens doorlopen.
echt klote voor je, mijn broer had hetzelfde vorig jaar en die had zich echt perfect voorbereid (500 km training), maar ja als het niet gaat dan gaat het niet, VOLGEND JAAR BETER !!!quote:Op zondag 25 juli 2004 01:47 schreef JPM01 het volgende:
[..]
precies, en dat is wat in mijn geval dus speelden![]()
bij de 1e verzorgingspost op woensdag![]()
ik had een 300 a 400 km in de benen als voorbereiding.., dus daar lag het niet aan en de kleding ook niet ik droeg een trainings broek met shirtquote:Op zondag 25 juli 2004 01:48 schreef danerit het volgende:
[..]
echt klote voor je, mijn broer had hetzelfde vorig jaar en die had zich echt perfect voorbereid (500 km training), maar ja als het niet gaat dan gaat het niet, VOLGEND JAAR BETER !!!
ja inderdaad, werd er haast zelf verkouden van hehe. nee dat is niet verstandig, de eerste dag had ik een poncho aan met de regen, paraplu's zijn voor jezelf handig maar je moet ook aan je medelopers denken, heb meerdere keren bijna zo'n ding in mijn ogen gehad, niet fijn dus! Oja, heb net afgesproken toch maar weer mee te doen volgend jaar (haha de pijn is over en ik heb er al weer zin in, zo snel kan het gaan)quote:Op zondag 25 juli 2004 01:53 schreef JPM01 het volgende:
[..]
sommige heb ik in de regen zien in kortebroek en geen regen beschermingskleren of plu bij zich
die plutjes had ik ook een paar keer last van, en dan voornamelijk op de dijkquote:Op zondag 25 juli 2004 01:59 schreef danerit het volgende:
[..]
ja inderdaad, werd er haast zelf verkouden van hehe. nee dat is niet verstandig, de eerste dag had ik een poncho aan met de regen, paraplu's zijn voor jezelf handig maar je moet ook aan je medelopers denken, heb meerdere keren bijna zo'n ding in mijn ogen gehad, niet fijn dus! Oja, heb net afgesproken toch maar weer mee te doen volgend jaar (haha de pijn is over en ik heb er al weer zin in, zo snel kan het gaan)
ja dat kan, alleen ik zou wachten tot februari 2005 vanaf dan kan hetquote:Op zondag 25 juli 2004 02:05 schreef BMWM3 het volgende:
Even een vraag. Hoe meld ik me aan? Via internet?
Ik niet, dit jaar niks afgesneden. Vorig jaar heb ik wel op vrijdag een stukje afgesneden door schuin over een grasveld te lopen in Nijmegen. Deed toen bijna iedereen. Maar dit jaar was het grasveld afgezet met linten.quote:Op zondag 25 juli 2004 02:10 schreef JPM01 het volgende:
wie heeft er trouwens de 1e dag een stukje afgesneden?
die trap bij de waalbrug![]()
ja dat viel mij ook op. de 2e dag was dat als ik me niet vergis, vlak voor de brug (maakte mij er vorig jaar ook schuldig aan)quote:Op zondag 25 juli 2004 13:39 schreef hetsjhokleek het volgende:
[..]
Ik niet, dit jaar niks afgesneden. Vorig jaar heb ik wel op vrijdag een stukje afgesneden door schuin over een grasveld te lopen in Nijmegen. Deed toen bijna iedereen. Maar dit jaar was het grasveld afgezet met linten.
was bij de waalbrug en das bij dag 1quote:Op zondag 25 juli 2004 18:02 schreef danerit het volgende:
[..]
ja dat viel mij ook op. de 2e dag was dat als ik me niet vergis, vlak voor de brug (maakte mij er vorig jaar ook schuldig aan)
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |