quote:About two weeks ago I caught a test screening of "A Very Long Engagement", the next Jeun Pierre Jeunet film. I've been a huge of him fan for years, loved Delicatessen, the quirky humor, and all of his subsequent films (even most of Alien Resurrection). And of course, "Amelie" sealed the deal.
I was extremely curious to see if he could pull off a film of "Amelie"'s effervescence and loveliness (Audey Tatou's and the movie's) in a war movie that is every bit as brutal and graphic as any war movie I've seen. I wanted to love this movie, sing it's praises to all my friends and to anyone else who'd listen.
And I can, because it's darn near the most perfect movie I've ever seen
http://www.aintitcoolnews.com/display.cgi?id=18381
quote:Op zondag 25 juli 2004 09:02 schreef dolle_hond het volgende:
10 februari 2005 in de bioscoop in NL.
belgie al 27 oktober
Als je Frans moet praten aan de kassa,heb je dan wel ondertiteling?quote:Op woensdag 20 oktober 2004 00:02 schreef Timo20 het volgende:
Toen ik zaterdag in de Kinepolis in Hasselt, Belgie was draaide ze de trailer. En hij`s fijn. Ga m dus echt wel volgende week woensdag kijken hetis maar n half uurtje rijden
Zal denk ik trouwens wel n proberen worden aan de kassa: m`n Frans is echt niet zo goed he![]()
Ze gaan in Vlaanderen aan de kassa's plots Frans spreken omdat het over een Franse film gaat?quote:Op woensdag 20 oktober 2004 00:02 schreef Timo20 het volgende:
Toen ik zaterdag in de Kinepolis in Hasselt, Belgie was draaide ze de trailer. En hij`s fijn. Ga m dus echt wel volgende week woensdag kijken hetis maar n half uurtje rijden
Zal denk ik trouwens wel n proberen worden aan de kassa: m`n Frans is echt niet zo goed he![]()
ja haha als ik n kaartje wil kopen, zal ik toch de titel van de film moeten uitspreken hequote:Op woensdag 20 oktober 2004 00:05 schreef Sai het volgende:
[..]
Als je Frans moet praten aan de kassa,heb je dan wel ondertiteling?.
Het valt wel mee hoor, ze hebben de releasedatum alweer 3 weken vervroegd.quote:Op zondag 25 juli 2004 09:02 schreef dolle_hond het volgende:
10 februari 2005 in de bioscoop in NL.
belgie al 27 oktober
Ga deze tegen de tijd dat ie met NL subs te krijgen is ook zeker aanschaffenquote:Op vrijdag 29 oktober 2004 00:13 schreef Timo20 het volgende:
Gisteren in de Kinepolis, Hasselt:
Un Long Dimanche De Fiancailles (A Very Long Engagement)
De jonge Manech (Gaspard Ulliel) wordt in de 1e Wereldoorlog naar t front gestuurd. Daarmee laat hij zijn verloofde Mathilde (Audrey Tatou
) achter. Wanneer zij na de oorlog te horen krijgt dat Manech is gestorven aan t front, gelooft ze dat niet. Ze gaat op zoek naar Manech en naar de waarheid achter zijn vermeende dood...
Deze film is van t zelfde team dat ook Amelie maakte, en dat is goed aan de film af te zien. Ook hier zit er n speciale, in dit geval geel-achtige kleur over de hele film. Daardoor krijg je n beetje t gevoel dat de film al wat verouderd is, net als dat gebeurd met bv. foto`s. Het verhaal is goed uitgewerkt, met goede flashbacks. De cinematografie is zeer sterk. Er zitten een hele sloot aan bloedmooie shots in de film. Het acteerwerk is sterk en er is ook n gezonde dosis humor aanwezig. Enige nadeel is dus dat de film in t Frans is en dat de ondertiteling nogal snel gaat. Misschien wel iets te snel, aangezien m`n Frans niet meer is wat t ooit was
Maar ondanks dat een erg mooie, sterke film die zeker n aanrader is![]()
![]()
IMDB Cijfer: 7,5/10
Mijn Cijfer: 9,0/10
En dat is al weer bijna. Daarom maar even deze verkapte tvp en kick. Ik ben heel erg benieuwd naar deze film.quote:Op zaterdag 6 november 2004 20:02 schreef victorinox het volgende:
[..]
Het valt wel mee hoor, ze hebben de releasedatum alweer 3 weken vervroegd.
20 Januari 2005
Volgende week inderdaadquote:Op vrijdag 7 januari 2005 10:07 schreef Everett het volgende:
Inmiddels is de releasedatum 13 januari 2005. Dat is helemaal bijna.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |