koper? wat moet ik me daar bij voorstellen? en moet ik dat kopen? zo ja, is het dan chemisch?quote:Op zaterdag 24 juli 2004 13:09 schreef Phoenixx het volgende:
Besproeien met koper zou helpen, en dus zou je BORDEAUSE PAP kunnen proberen.
Verder idd de aangetaste bladeren zo hygiënisch mogelijk verwijderen en het afval NIET op de composthoop of de GFT container gooien!! Enne... als je de ziekte niet kwijt raakt, een paar jaar geen planten van de nachtschade-familie op die plaats kweken....
thnx dat ga ik dan maar es proberen ..quote:Op zaterdag 24 juli 2004 14:47 schreef Phoenixx het volgende:
Ehm... je hoeft uiteraard niet de plant met gesmolten koper te overgieten, maar besproeien met een oplossing van koperzouten. Is dat chemisch? Heel strikt genomen is het oplossen van zouten een chemisch proces, maar datzelfde geldt ook voor de schep suiker in je thee.Bordeause pap is een biologisch bestrijdingsmiddel dat in Frankrijk ook voor de wijnbouw wordt toegestaan. In de Nederlandse druiventeelt mag het geloof ik weer niet, maar hang me daar niet aan op. Het is iig het enige (min of meer) natuurlijke bestrijdingsmiddel tegen aardappelziekte dat ik heb kunnen vinden.
LINK => helemaal onderaan de pagina.
hmm volgens mij verkopen ze dat nergens..quote:Op zaterdag 24 juli 2004 23:09 schreef grassprietje het volgende:
[..]
thnx dat ga ik dan maar es proberen ..
dank voor je moeite!
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |