quote:
Op zaterdag 24 juli 2004 15:45 schreef michiel_merk het volgende:
oud collega van mij speelde der in (nynke faber)
keek er altijd na ,jammer dat het van de buis is 't was wel 1 van de betere soap series
Inderdaad jammer dat WW gestopt is, maar ze zijn op het hoogtepunt gestopt... en dat is misschien maar goed ook. Het zou jammer zijn als ze WW helemaal uitgemolken hadden, zoals wel vaker met populaire series gebeurt. Tijdens het laatste seizoen gaf een aantal acteurs al aan ermee te willen stoppen, wat de serie denk ik niet ten goede gekomen zou zijn... Hoewel, ik moet zeggen dat de leegloop van 'De Graaf's' goed werd gecompenseerd door de familie Janssen, met name door Nynke Faber als Sjoukje Janssen.
Stiekem hoop ik dat ze ooit nog eens een reünie-miniserie gaan maken (à la Dynasty/Dallas), zoals je in de VS wel vaker ziet, maar dat zal wel niet gebeuren. Zoiets is volgens mij ook nog nooit gedaan in Nederland.
Ik hoop wel dat ze alle 136 afleveringen van WW binnenkort eens op dvd gaan uitbrengen, inclusief de 'Wie Is Wie En Wat Is Wat in Westenwind'-special. Destijds kon je ook de eerste 16 afleveringen van seizoen 1 op VHS krijgen.
Een paar opmerkelijke scènes:
-Gideon Splint die van een cliff afrijdt.
-Emma Noordermeer die door het riool kruipt.
![]()
-Felix Schippers die versnipperd wordt en aan zijn eigen honden wordt gevoederd.
![]()
-Anton Noordermeer die door Gideon Splint aan het kruis wordt genageld en vervolgens wordt opgeblazen.
![]()
En niet te vergeten de laatste scène, die de terugkeer van Anton betekende.
![]()
Ik heb destijds nog eens meegedaan aan de wekelijkse prijsvraag...
en een enige echte Westenwind cap gewonnen.