Geachte heer/mevrouw,
zojuist kwam mij een gerucht ter oren dat Yorin van plan is zeer binnenkort te stoppen met het uitzenden van Days of Our Lives. Ik hoop of dat u mij kunt verzekeren dat dat niet zo is, of dat ik u kan overtuigen dat dit een onjuiste beslissing is.
Days of Our Lives is sinds mei, als het mij goed bijstaat, op uw zender te bewonderen. Natuurlijk vallen de kijkcijfers ietwat tegen, maar dat heeft, vermoed ik verschillende redenen:
1. De korte looptijd van de soap heeft nauwelijks de kans gegeven aan kijkers om te wennen aan Days en een fan te worden.
2. Het feit dat op de VRT een oudere versie van Days te zien is die al veel langer loopt, heeft, zo vermoed ik, ook niet meeholpen. Veel mensen zullen trouw gebleven zijn aan deze "versie" en zullen derhalve niet op Yorin zijn gaan kijken.
3. Het uitzendtijdstip is zeer ongunstig, namelijk enkele minuten nadat As The World Turns begonnen is, en enkele minuten voordat Days op de VRT begint.
4. Een gebrek aan promotie van de soap;
Gelukkig is er goed nieuws, omdat Days op de VRT op 3 september haar laatste uitzending had. Days is daarna te zien op de nog op te richten zender vijfTV, die wij in Nederland niet kunnen ontvangen.
Als u wellicht het tijdstip waarop de soap wordt uitgezonden zou kunnen veranderen, zodat het niet conflicteert met As The World Turns of The Bold & The Beautiful, trekt u wellicht veel meer kijkers. Een uur of kwart over drie in de middag, of bijvoorbeeld van iets voor vijf tot iets na half 6 lijkt mij geen slecht tijdstip.
Days of Our Lives is een soap die in Amerika uitstekende kijkcijfers haalt; bovendien zijn, zo heb ik vernomen, de verhaallijnen voor komende jaren behoorlijk interessant en enerverend te noemen.
Ik heb er vertrouwen in dat u met wat meer gebondenheid aan en vertrouwen in deze soap de kijker voor de soap kunt winnen.
Met vriendelijke groet,
"JohnDDD" (in e-mail echte naam gebruikt)
Gaat voor de BHFH-award 2005!
Humanitas est in bestias bonitas.
I am the hole I can't get out of.