abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_20800541
Tendentieus.

Als een slecht uitziende (lees: verrotte) gast op je afstapt en op een smekende manier vraagt "mag ik jou wat vragen?", wat zeg je dan? Nou ik zeg NEE. En ik denk oprotten, opflikkeren, wegwezen. Want ze vragen toch om een euro.
Ok, als ze nou een straatkrant verkopen, of er een dienst voor bewijzen, dan wil ik best wat geven. Maar niet voor die schooiende junkies. Ik heb bijvoorbeeld een afspraak met een zwerver, dat elke keer als ie een nieuwe straatkrant heeft, dat ik 'm van 'm koop. Dus het is niet mijn krenterigheid.
De laatste keer dat ik "nee" zei op de beruchte vraag, kreeg ik een doodsverwensing naar m'n hoofd. En toen was ik 't zat. Laat de nietsnuttende cops er maar surveilleren en al die schooierjunkies oppakken. Smerige parasieten.

En ik heb 't in dit geval trouwens over Groningen. Daar is het echt erg. Vooral rond het centraal station.

The gum you like, is coming back in style.
  vrijdag 23 juli 2004 @ 00:55:51 #2
44591 Stanley_Climbfall
out of your league
pi_20800567
Ik vraag me af wat Harmen Roeland hiervan vindt.
  vrijdag 23 juli 2004 @ 01:06:29 #3
44591 Stanley_Climbfall
out of your league
pi_20800738
We kennen Harmen Roeland toch? In de krant stond vandaag dat hij waarschijnlijk a la Jeroen Boere een oog moet missen. Een zwerver heeft hem met een zaklamp op z'n oog geslagen, omdat hij zich los wilde rukken. Roeland en een vriend hielden de zwerver vast, terwijl ze op de politie wachtten. Die moest komen omdat de zwerver in eerste instantie Roeland in het IJ had gegooid, nadat hij weigerde geld te geven.

Ik ben ook bekend met de zwervers in Groningen. Je hebt goede en slechte. Mafkezen geef ik niets. Ferdinand (met die hoge stem en August-baard) krijgt sowieso helemaal niets. Als ik eten bij me heb, geef ik ze dat liever. De helft van de tijd weigeren ze dat.

Ik wil het hier altijd graag met mensen over hebben. Hun mening over dit probleem zegt me veel over hoe ze in elkaar zitten.
pi_20800845
rotmensen
ik heb er weleens een wat te eten aangeboden, maar dat wilde hij niet, alleen maar geld
rot op dan
  vrijdag 23 juli 2004 @ 01:23:39 #5
44591 Stanley_Climbfall
out of your league
pi_20801004
Harmen Roeland mist een oog.

Dit gaat dus over wat ik net zei.. was gelukkig al opgemerkt.
pi_20801019
Was laatst met mn vriendin in Utrecht. Kwam er een vent op me af, die er nog best netjes uitzag, maar toch had ik het idee dat het een zwerver o.i.d. was.
Zegt hij: Mag ik je wat vragen?
Zeg ik: Nee, sorry.
Hij direct boos en zegt: Heb je nu indruk gemaakt, sukkel!?
Vervolgens wat woorden over en weer gehad, je kent het wel.
Te belachelijk voor woorden gewoon! Door dit soort gasten word ik ook steeds onvriendelijker. Straks zeg ik niet meer 'nee sorry', maar 'nee rot op'.
  vrijdag 23 juli 2004 @ 01:32:41 #7
65918 IBAZ
broeinest
pi_20801110
quote:
Op vrijdag 23 juli 2004 01:24 schreef amvanwel het volgende:
Was laatst met mn vriendin in Utrecht. Kwam er een vent op me af, die er nog best netjes uitzag, maar toch had ik het idee dat het een zwerver o.i.d. was.
Zegt hij: Mag ik je wat vragen?
Zeg ik: Nee, sorry.
Hij direct boos en zegt: Heb je nu indruk gemaakt, sukkel!?
Vervolgens wat woorden over en weer gehad, je kent het wel.
Te belachelijk voor woorden gewoon! Door dit soort gasten word ik ook steeds onvriendelijker. Straks zeg ik niet meer 'nee sorry', maar 'nee rot op'.
Wat wordt jouw openingszin als je zwerver wordt?
  vrijdag 23 juli 2004 @ 01:34:22 #8
44591 Stanley_Climbfall
out of your league
pi_20801132
Ik snap niet dat je 'Nee' kan zeggen als iemand aan je vraagt: "mag ik iets vragen?" Zou ikniet kunnen.
  vrijdag 23 juli 2004 @ 01:36:16 #9
22851 Erosjuhhh
Blijven dromen schatjuh
pi_20801151
quote:
Op vrijdag 23 juli 2004 01:32 schreef IBAZ het volgende:

[..]

hey neuken?!
Vroeger maakte het niet uit welk bier je dronk, maar toen dacht je ook dat alle meisjes hetzelfde waren
  vrijdag 23 juli 2004 @ 01:38:05 #10
15600 BB-King
Long live the King!
pi_20801179
Ik vind dat je me best die euro had kunnen geven.
Wat lees je mijn signature? Heb ik soms wat van je aan?
  vrijdag 23 juli 2004 @ 08:48:53 #11
32106 FREAKY_ME
Bastard Operator From Hell
pi_20803233
ik liep een tijdje geleden met mijn vriendin in amsterdam. Daar kwamen we ook een zwerver tegen die een euro wilde (ik heb bijna nooit kleingeld op zak). De eerste keer liep hij nadat ik gezegd haddat ik niets had weer gewoon weg. Later probeerde hij het gewoon weer opnieuw alleen toen bleef hij een kleine 50 meter achter ons aanlopen. Ik heb hem daarna vriendelijk doch dringend verzocht om op te zouten. ( om het maar even netjes te verwoorden)
I hang up. This is a matter of life or death. Quick as I can I rip the computer power cable out of the UPS and plug the TV in. Damn! Wylie missed again!
  vrijdag 23 juli 2004 @ 09:34:53 #12
82552 Bullet-tooth
H.K.A.S. Groningen
pi_20803740
Ik stond 2 weken geleden voor de ingang van de Pathe in Groningen met wat vrienden te wachtten. Een manke zwerver komt naar ons toen en vraagt:"Hebben jullie ook kleingeld voor mij?" Waarop 1 van m'n vrienden dus zegt:"Nee sorry." Vraagt die zwerver doodleuk of hij dan groot geld heeft! Bedelen is triest, ga dan de straatkrant verkopen....
Henk Knaagt Aan Schenen
Hij Kijkt Aapjes Soms
pi_20803770
quote:
Op vrijdag 23 juli 2004 09:34 schreef Bullet-tooth het volgende:
Ik stond 2 weken geleden voor de ingang van de Pathe in Groningen met wat vrienden te wachtten. Een manke zwerver komt naar ons toen en vraagt:"Hebben jullie ook kleingeld voor mij?" Waarop 1 van m'n vrienden dus zegt:"Nee sorry." Vraagt die zwerver doodleuk of hij dan groot geld heeft! Bedelen is triest, ga dan de straatkrant verkopen....
Ach, ik vind deze wel grappig... je kunt het toch altijd proberen he???
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
pi_20804157
quote:
Op vrijdag 23 juli 2004 01:32 schreef IBAZ het volgende:

[..]

Zijn openingszin was het probleem niet. Als ik zou vragen aan iemand: "Mag ik je wat vragen" en hij zegt dan: "nee, sorry", dan zou ik het daar bij laten.
Immers, als je vraagt of het mag, dan kan je een 'ja' of een 'nee' krijgen. Moet je dus niet gaan lopen zeiken als iemand 'nee' zegt. Zeg dan: "Ik ga jou iets vragen en vervolgens ga je mij wat geven".
pi_20808638
"He, heb je 1 euro voor mij?"
"Ja, heb je terug van 100?"
pi_20808664
iri lui idd, maar als ik in een goede bui ben wil ik dan nog weleens 2 euro geven
pi_20808746
Ik zie het probleem niet. Ik zeg altijd: "je mag me iets vragen, maar ik heb geen geld voor je." Ik heb er nog nooit problemen mee gehad.
niet de vervaarlijke schaduw
met zijn dikke pens vol pistolen
beiden ingevet als een locomotief onder nul
  vrijdag 23 juli 2004 @ 15:06:24 #18
80850 Paran0id_Andr0id
www.casemodders.net
pi_20808757
ik geef nooit wat.. Die mensen hebben gvd de grootste bank rekeningen
Typ fouten voorbehouden.Comentaar ook graag voor je houden!
pi_20808807
quote:
Op vrijdag 23 juli 2004 15:06 schreef Paran0id_Andr0id het volgende:
ik geef nooit wat.. Die mensen hebben gvd de grootste bank rekeningen
nou ja niet allemaal hehe
maar hier in de stad heb je een zwerver die er zelf ervoor heeft gekozen om te gaan zwerven
die gast is/was miljoenair en had een eigen bedrijf
maar hij schooit nooit
pi_20808980
"vraag maar iemand anders", of helemaal niks zeggen, tijdje terug was ik in de stad (amsterdam) 2x aangesproken voor drugs kopen.. een marokkaan die stond bij het begin van de kalverstraat (bij de dam) en vroeg aan mij en paar anderen (coke ? gewoon doorgelopen) op de wallen een of andere neger ..coca sosa speed weet xtc) ofzoiets, maar dat gebeurt zovaak op de wallen, kom daar tegenwoordig iig nooit meer, dus ook geen last van.
pi_20810430
quote:
Op vrijdag 23 juli 2004 15:06 schreef LostFormat het volgende:
Ik zie het probleem niet. Ik zeg altijd: "je mag me iets vragen, maar ik heb geen geld voor je." Ik heb er nog nooit problemen mee gehad.
Goeie zin LF!

Ik bied nog wel eens mijn appel aan. Wordt vaak geweigerd. (Maar ja, van crack krijg je dan ook rotte tanden, en een appel bijt dan niet meer zo lekker, dus vind ik dat op zich nog wel logisch).
En weer een stukje onzinnige proza.
  vrijdag 23 juli 2004 @ 16:30:10 #22
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_20810674
quote:
Op vrijdag 23 juli 2004 00:54 schreef Johnny_Footballhero het volgende:
Ik heb bijvoorbeeld een afspraak met een zwerver, dat elke keer als ie een nieuwe straatkrant heeft, dat ik 'm van 'm koop. Dus het is niet mijn krenterigheid.
Hiermee is je geweten afgekocht?
pi_20811281
quote:
Op vrijdag 23 juli 2004 16:30 schreef Alicey het volgende:

[..]

Hiermee is je geweten afgekocht?
Nee, dan heeft hij een nieuwe straatkrant en die zwerver wat geld. Lul niet over geweten afkopen, er zijn ook nog mensen die dit gewoon normaal vinden.
pi_20811796
quote:
Op vrijdag 23 juli 2004 01:12 schreef joohgf het volgende:
rotmensen
ik heb er weleens een wat te eten aangeboden, maar dat wilde hij niet, alleen maar geld
rot op dan
In brussel willen ze dat wel.
Zat een broodje shoarma te eten, komt er zoon verslaafde zwerfster vragen of ze een hapje van mn broodje mag. (nee dank u)
Heb het hele broodje maar gegeven (kvond het toch niet lekker)...
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
In the end all you can hope for. Is the love you felt to equal the pain you've gone through.
  vrijdag 23 juli 2004 @ 17:42:19 #25
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_20812087
quote:
Op vrijdag 23 juli 2004 01:12 schreef joohgf het volgende:
Een maaltijd kunnen ze vaak wel krijgen bij het leger des heils, en voor 1 euro kunnen ze ook ergens een cheeseburger kopen. Soms hebben ze ook gewoon een brood en een pot pindakaas bij zich ofzo..... 3 euro en hij kan weer een week eten.

Het geld is puur voor de drank. Om hun problemen te vergeten......
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')