Niet?quote:Op donderdag 22 juli 2004 23:04 schreef moussy het volgende:
Ik heb hier een mp3tje dat ik wil verkleinen.
Hoe doe ik dat
Bitrate verlagen. Kan onder andere met Goldwave. Maar dan wordt-ie natuurlijk wel wat minder van kwaliteit. Als je niet lager gaat dan 160 of misschien 128 kbps hoor je dat niet echt, als je nóg lager gaat zitten wel.quote:Op donderdag 22 juli 2004 23:04 schreef moussy het volgende:
Ik heb hier een mp3tje dat ik wil verkleinen.
Hoe doe ik dat
Men claimt dat Ogg Vorbis met een lagere bitrate dezelfde kwaliteit levert.quote:Op donderdag 22 juli 2004 23:12 schreef Lkw het volgende:
[..]
Bitrate verlagen. Kan onder andere met Goldwave. Maar dan wordt-ie natuurlijk wel wat minder van kwaliteit. Als je niet lager gaat dan 160 of misschien 128 kbps hoor je dat niet echt, als je nóg lager gaat zitten wel.
Maar het omzetten ven de ene lossy-compressie formaat naar een andere lossy-compressie formaat geeft waarschijnlijk een hoop kwaliteitsverlies. Dan kan je beter de oorspronkelijke cd naar Ogg rippenquote:Op donderdag 22 juli 2004 23:13 schreef bolivian het volgende:
[..]
Men claimt dat Ogg Vorbis met een lagere bitrate dezelfde kwaliteit levert.
Hm, ben benieuwd. Ken het niet echt, maar zal er eens induiken. Het prettige van mp3 vind ik wel de uitwisselbaarheid, dat wil ik niet zomaar kwijt.quote:Op donderdag 22 juli 2004 23:13 schreef bolivian het volgende:
[..]
Men claimt dat Ogg Vorbis met een lagere bitrate dezelfde kwaliteit levert.
Winamp heeft al een tijdje built-in ogg-support, dus daar zal het niet aan liggen,quote:Op donderdag 22 juli 2004 23:16 schreef Lkw het volgende:
[..]
Hm, ben benieuwd. Ken het niet echt, maar zal er eens induiken. Het prettige van mp3 vind ik wel de uitwisselbaarheid, dat wil ik niet zomaar kwijt.
Maar dank voor de tip!
Dat levert zeker 10K op!quote:Op donderdag 22 juli 2004 23:20 schreef Mac11 het volgende:
Inpakken met winzip
Laatst een hele cd (14 nummers) ingepakt, 0,5 MB kleiner dan ongecomprimeerd. Maar ja, het doel was ook om er 1 bestand van te maken.quote:Op donderdag 22 juli 2004 23:20 schreef Mac11 het volgende:
Inpakken met winzip
Extra. Aan overhead.quote:Op donderdag 22 juli 2004 23:21 schreef bolivian het volgende:
[..]
Dat levert zeker 10K op!
Je hebt een zogenaamde MP3-encoder nodig.quote:Op donderdag 22 juli 2004 23:22 schreef moussy het volgende:
ho stom rem, doe maar in sesamstraattaal
Ik heb dat goldwave gedownload, de site er bij gepakt, maar krijg een error. "No codec is available to encode or decode the audio format"
Zoals altijd is dat afhankelijk van de bitrate.quote:Op donderdag 22 juli 2004 23:27 schreef Roellie80 het volgende:
kan je er niet een wmv van maken? da's toch ook kleiner als mp3
Zoals bolivian zei moet je om mp3 te kunnen opslaan in Goldwave inderdaad het bestandje lame_enc.dll op je computer zetten. In c:\windows\system32. Dat bestandje is wel te vinden via Google of via de link die ook al hierboven gegeven werd.quote:Op donderdag 22 juli 2004 23:22 schreef moussy het volgende:
ho stom rem, doe maar in sesamstraattaal
Ik heb dat goldwave gedownload, de site er bij gepakt, maar krijg een error. "No codec is available to encode or decode the audio format"
quote:Op donderdag 22 juli 2004 23:25 schreef heiden6 het volgende:
Je kunt ook dbpoweramp gebruiken, prima te gebruiken hiervoor
Zoek maar even op google naar de bijbehorende site.
quote:Op donderdag 22 juli 2004 23:38 schreef moussy het volgende:
[..]gelukt
Ziet er mooi uit, en de intro klinkt lekker compact.quote:Op donderdag 22 juli 2004 23:46 schreef moussy het volgende:
Ik vind het trouwens niet eens zoooo brak gewordenhttp://www.asterias-village.tk/
het ging vooral voor het geluid bij de site zelfquote:Op donderdag 22 juli 2004 23:49 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Ziet er mooi uit, en de intro klinkt lekker compact.![]()
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |