Zou ik best wel willen zien, interessant.quote:De Amerikaanse zender UPN begint volgende week met een nieuwe reality soap: 'Amish in the city'. In de serie spelen vijf Amish-jongeren de hoofdrol. Dit meldt de website van UPN. De Amish leven verspreid over de VS op het platteland. Ze volgen een strenge geloofsleer en schuwen technologische innovaties.
In de serie krijgen vijf Amish de kans om het stadsleven te ontdekken. Zo maken zij onder meer een tochtje naar het strand, en gaan ze winkelen in een winkelcentrum. Zij wonen in een huis in Hollywood, dat zij delen met zes leeftijdgenoten die niet van Amish afkomst zijn. UPN belooft dat het niet de zoveelste real-life soap wordt: er zal geen drank, seks of geweld te zien zijn. Origineel wordt het dus wel, spannend niet.
staphorst in het kwadraatquote:Op donderdag 22 juli 2004 23:09 schreef caponi het volgende:
wat zijn Amish-jongeren..?
quote:schuwen technologische innovaties
Wat klopt hier niet.....quote:tochtje naar het strand, en gaan ze winkelen in een winkelcentrum
Juist wel. Als amish jongere is het gebruikelijk dat ze een jaar of wat de 'normale' wereld mogen verkennen omdat ze uiteindelijk zelf moeten beslissen om amish te worden. Ik heb er ooit eens een documentaire over gezien.quote:Op donderdag 22 juli 2004 23:30 schreef Sakura het volgende:
Wat klopt hier niet.....
Lijkt mee een mega fake verhaal dit. Amish zou hier hoe dan ook NOOIT aan meewerken.
Yep, heb ik ook gezien.quote:Op donderdag 22 juli 2004 23:36 schreef LostFormat het volgende:
[..]
Juist wel. Als amish jongere is het gebruikelijk dat ze een jaar of wat de 'normale' wereld mogen verkennen omdat ze uiteindelijk zelf moeten beslissen om amish te worden. Ik heb er ooit eens een documentaire over gezien.
Ik ook.quote:Op donderdag 22 juli 2004 23:46 schreef static het volgende:
Yep, heb ik ook gezien.
Enne... Mose is kewlquote:
Name: Ruth
Occupation: Factory worker
Background: The oldest girl of 13 children, Ruth was raised on a farm in Ohio in an Old Order manner. Cute and energetic, she had numerous duties on the farm as well as inside the home. She was schooled through 8th grade and is eager to explore the world outside her community. Ruth loves music and playing the harmonica.
Dit is de leukste serie sinds het eerste seizoen van The Simple Life en Peking Expresquote:
Name: Mose
Occupation: Construction worker/former teacher
Background: Mose grew up on a farm in Wisconsin, working the fields and laboring in the family sawmill. Raised in a strict Old Order manner, he taught school in his community for three years. Intellectual, mature and artistic, he invents and constructs gadgets and toys in his spare time, often giving them as gifts to friends and family.
http://www.ronduit.nl/jc/loc_centrum/loc_stadhuisplein/gen_home/article.jsp?art=5463426&cat=2752694quote:'Rumspringa' is de naam die de Amish, een extreem conservatieve christelijke richting in de VS, heeft bedacht voor de periode waarin jongeren de wijde wereld in worden gestuurd om te beslissen of ze Amish worden of kappen met het geloof.
In ‘Amish in de City’ wordt een groep jongeren in door de TV-producenten in een huis in Los Angeles gevolgd. De reli-freaks moeten samenwonen met een groep stadsjongeren die geen enkel respect hebben voor de achtergrond van de Amishkids.
De Amish jongeren die geen elektriciteit, tv, koelkast, bubbelbad kennen komen in een nieuwe wereld terecht. Met name Mose, die echt een ster wordt van de serie, schrikt van een limo, en gaat uit z’n dak als hij voor het eerst de oceaan ziet.
De stadkids zien in het begin van de serie de Amish als freaks, maar later verandert dit. Volgens de tv-producent UPN kan de kijker heel wat leren van de religieuze jongeren. Nadat Mose is wezen shoppen met een metroseksuele citykid staat zijn wereld op de kop. Als Mose het niet meer ziet zitten, of merkt dat het hedonistische leven hem naar de keel vliegt, begint hij steeds hardop de Bijbel in het Duits te citeren.
Er is veel kritiek op de tv-zenders die de Amish zouden exploiteren voor goede kijkcijfers. Toch hebben de Amish jongeren er zelf voor gekozen om in een glazen huis een cruciale preiode van hun leven door te maken. “Ik heb het gevoel dat ik de persoon ben die Amerikanen kan leren wat Amish leven betekent:” vertelt Mose.
Toch moet ook Mose niet echt blij zijn als hij zichzelf ziet reageren op een huisgenoot die weigert zijn rotzooi op te ruimen. Maar hij is niet de enige die beschaamd wordt als hij bepaalde delen van de serie terug gaat zien. Strikte veganist en citykid Ariel heeft ook een harde les geleerd. “Ik was veel te snel met mijn oordeel:” vertelt ze over haar ontmoeting met de Amish kids.
Ik denk dat de Nederlandse zenders eerst afwachten of het een succes in Amerika is voordat ze het gaan aankopen. Daar ga ik dus niet op wachten.quote:Op zaterdag 31 juli 2004 10:32 schreef Copycat het volgende:
Hoop dat het niet te lang duurt voordat deze serie via de Nederlandse televisie te volgen is.
Coole avatar, HarigeKerel.
Ik heb die docu ook gezien. Die jongeren dachten echt dat drugs gebruiken normaal is in de niet-Amish wereld volgens mij.quote:Op donderdag 22 juli 2004 23:36 schreef LostFormat het volgende:
[..]
Juist wel. Als amish jongere is het gebruikelijk dat ze een jaar of wat de 'normale' wereld mogen verkennen omdat ze uiteindelijk zelf moeten beslissen om amish te worden. Ik heb er ooit eens een documentaire over gezien.
Een groot deel raakt ook echt aan de drugs en alles.
quote:Op zaterdag 31 juli 2004 00:29 schreef HarigeKerel het volgende:
Die eerste twee afleveringen waren zeker wel intressant
Die Amish Ruth is leuk![]()
[..]
Serie is een succes voor zender UPN. Kijkcijfers waren voor deze zender nog nooit zo hoog sinds Buffy.quote:Op zaterdag 31 juli 2004 10:34 schreef Duiveltja het volgende:
[..]
Ik denk dat de Nederlandse zenders eerst afwachten of het een succes in Amerika is voordat ze het gaan aankopen. Daar ga ik dus niet op wachten.
bittorrent is my friend![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |