Als je een onwijze onsteking ergens anders hebt (bijv. keelontsteking) krijg je dat toch ook?quote:Op maandag 9 augustus 2004 14:42 schreef P8 het volgende:
[..]
wat mij is verteld door mijn piercer, is dat je bij een ontsteking moet schoon maken met sterilon of chloorhexadine. en om de genezing te stimuleren kan je zinkzalf gebruiken. maar van een anti-biotica kuur heb ik nog nooit gehoord.
In een navelpiercing?? Op de huid heb ik er goede ervaringen mee, maar om dat nou in je piercing te frutten ... help me out?quote:Op maandag 9 augustus 2004 16:38 schreef P8 het volgende:
zinkzalf is ook een wondermiddel
Ja, voor babybilletjes bijvoorbeeld.quote:Op maandag 9 augustus 2004 16:38 schreef P8 het volgende:
zinkzalf is ook een wondermiddel
Je kunt altijd veilig zout gedestilleerd water gebruiken. Het voordeel ervan vind ikzelf dat er gewoon nooit zeepresten achter kunnen blijven Unicurazeep doet zijn werk ook en is ook anti-bacterieel. Ik ben er alleen zelf gevoelig voor dus is zout water een alternatief (wat naar mijn idee ook beter werkt).quote:Op maandag 9 augustus 2004 16:56 schreef xXxSteeFxXx het volgende:
Sorry voor de woordkeus, ik weet dat ie geprikt wordt ipv geschoten...
Dus wanneer ik mijn navel opnieuw laat piercen, en hij mocht weer gaan ontsteken, is gekookt water met zout de beste remedie? Hoe moet je dat dan fatsoenlijk op je buik krijgen en houden? Kopje? En weekt de rotzooi er dan vanzelf uit?
Ik doe het in ieder geval na mijn vakantie, vorige keer had ik m in februari laten zetten, in juni een andere piercing er in en in juli gingen we naar de camping in Frankrijk... ik wil nu gewoon mijn navel de hele winter de kans geven om te genezen, en dan rond mei een andere piercing er in... ben veel te bang voor een nieuwe ontsteking! Mijn piercing shop adviseerde me om 2 maal daags te draaien onder de douche met unicura handzeep (blokje, niet vloeibaar)
Klopt dit en wie heeft er nog tips m.b.t. het schoonhouden?
Mijn idee is namelijk dat als je twee maal daags draait met die zeep, dat de wond week blijft en niet de kans krijgt om te helen... ik kan verkeerd zitten maar kan me voorstellen dat je lichaam zo reageert.
waarom niet? Ik heb een tepelpiercing en er werd mij aanbevolen om het te gebruiken. Na 2 dagen zag je al dat het beter werd. en daarnaast droog je de huid er volgens mij nauwelijk mee uit.quote:Op maandag 9 augustus 2004 16:58 schreef Nuek het volgende:
[..]
Ja, voor babybilletjes bijvoorbeeld.
Hoe droger de piercing is hoe eerder het heelt en hoe minder stof en andere rotzooi het aantrekt. Lijkt mij niet zo verstandig om dat in een navelpiercing te smeren ondanks dat het de wond een beetje dichttrekt.
bron: http://www.efarma.nl/pages/winap.asp?ID=1276&Method=infotekstquote:Op maandag 9 augustus 2004 17:19 schreef P8 het volgende:
[..]
waarom niet? Ik heb een tepelpiercing en er werd mij aanbevolen om het te gebruiken. Na 2 dagen zag je al dat het beter werd. en daarnaast droog je de huid er volgens mij nauwelijk mee uit.
Waarom zou je dat gebruiken? (Buikgriep?quote:Op maandag 9 augustus 2004 18:23 schreef Vava het volgende:
En echineaforce? Daar is een creme van maar ook een oplossing, zou dit ook kunnen?
Niks mis mee, ook geen buikgriep maar ik vroeg het me af, iemand gaf me die tip namelijk.quote:Op maandag 9 augustus 2004 18:26 schreef Nuek het volgende:
[..]
Waarom zou je dat gebruiken? (Buikgriep?)
Wat is er mis met een zoutoplossing?
daar staat het al. maar ik snap niet hoe je opquote:Op maandag 9 augustus 2004 17:35 schreef Nuek het volgende:
[..]
bron: http://www.efarma.nl/pages/winap.asp?ID=1276&Method=infotekst
1. Wat doet dit middel en waarbij wordt het gebruikt?
Zinkoxide werkt licht samentrekkend en beschermend op de huid. afhankelijk van de basis waarin het is verwerkt, werkt het ook indrogend, jeukstillend of verkoelend .
Zinkoxide wordt bij veel huidaandoeningen gebruikt. De belangrijkste aandoeningen waarbij het kan worden toegepast zijn eczeem, luiereczeem, jeuk, koortslip en krentenbaard.
komt. En dat zalf op piercings vuil aantrekt heb je helemaal gelijk in. daar had ik nooit over nagedacht maar onbewust wel verholpen door er altijd steriel gaas over heen te doen. Ik had nooit zin in die zalf in mn klerenquote:maar zodra je het in een wond gaat smeren kun je geen fatsoenlijk resultaat te verwachten. Het blijft een (ietwat vettige) zalf en zalf op piercings trekt vuil aan.
You horny little buggerquote:Op dinsdag 10 augustus 2004 15:52 schreef Weekender het volgende:
uhm, foto's?
Wat nou? als jij een mening kan geven erover zonder het te zien ben jij einstein.. (wist ff niemand anders te verzinnen)quote:Op dinsdag 10 augustus 2004 15:53 schreef Maud_Dib het volgende:
[..]
You horny little bugger
Geen idee, daar heb ik nou echt geen verstand van. Maar ik vind ze altijd wel sexy.quote:Op dinsdag 10 augustus 2004 15:55 schreef Meisssie het volgende:
haha heb d'r wel een foto van maar toen had ik hem net 5 weken dus dat schiet niet op. misschien dat ik er straks 1 kan maken als me vriend er is. maar jullie weten niet of het uitgroei is of niet?
quote:Op dinsdag 10 augustus 2004 15:56 schreef Frank112 het volgende:
[..]
Wat nou? als jij een mening kan geven erover zonder het te zien ben jij einstein.. (wist ff niemand anders te verzinnen)
misschien heb je gelijk of je geilt er gewoon op..quote:Op dinsdag 10 augustus 2004 15:56 schreef Frank112 het volgende:
[..]
Wat nou? als jij een mening kan geven erover zonder het te zien ben jij einstein.. (wist ff niemand anders te verzinnen)
quote:Op dinsdag 10 augustus 2004 15:56 schreef Frank112 het volgende:
[..]
Je ziet hem niet door de huid heen zitten, maar doordat je nu meer staafje ziet denk ik dat ie dus is uitgegroeid. de piercer zei dat ik al 2 of 3 maanden een ontsteking had zitten, maar heb nog nooit pijn gehad ofzo, dus dacht dat ie gewoon aan het genezen was.... maar het is inderdaad zonde om hem eruit te halen en als het ff kan doe ik dat ook niet. ben er veels te blij meequote:Op dinsdag 10 augustus 2004 16:29 schreef SEMTEX het volgende:
Als-ie iets meer naar buiten is gekomen en je hem door de huid heen kunt zien, is-ie idd door dat wilde vlees/ontsteking wat uitgegroeid.
Ik heb dat ook bij 1 van mijn piercings die dus helaas niet meer recht zit, maar ik vind het ook zonde om hem eruit te halen.
Je kunt het voorkomen door hem goed schoon te houden, maar soms voorkom je gewoon niet dat zoiets gebeurt. Het is volgens mij, jammer genoeg, niet meer terug te draaien.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |