abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 22 juli 2004 @ 17:09:13 #1
529 twi
Het lichtje is uit...
pi_20791619
Cheaters, glitchers, mensen die niet "normaal" meespelen of de hele tijd hun eigen team expres opblazen, met racegames tegen de richting rijden. Allemaal hele kinderachtige mensen, die je vast wel ooit eens tegen bent gekomen en uit hebt gescholden. Bijna iedereen behalve de gemiddelde kleuter mijdt de games met deze gasten wel, 't staat dus vast dat iedereen hier ze irritant vind.

Daar gaat dit topic dan ook niet over. Waar dan wel? Ik hoop eindelijk een beetje een serieuze discussie te starten met het aankaarten van het gedrag van sommige mensen, wat het plezier van anderen regelrecht verpest. Je kent het wel, je bent net een gewoon erg leuk potje aan het gamen met een stel online vrienden. Geen problemen, af en toe wat lol trappen maar ook gewoon normaal gamen. Gasten van achterin de twintig, bijna dertig jaar, waar je het op zich prima mee kunt vinden.

Totdat er iemand binnen komt die om onverklaarbare reden door iemand uit 'de groep' als niet cool wordt bestempeld. "Gast, die stem, dat meen je niet", zegt iemand met een zwaar accent tegen de 'nieuweling' (en iemand waar je zelf regelmatig zonder problemen prima mee gamed). Stoere groep bijna-dertigers als 't zijn, nemen z'n maten 't van 'm over, kloten met voicemasks om 'm na te doen (lachen, gieren, brullen natuurlijk...), ook al is het de zeventiende keer dat ze met 'm gamen, en ook de zeventiende keer dat ze dus zo op 'm reageren.

Het blijft schijnbaar leuk. De rest van de kliek komt los, en zelfs een paar wannabe's stemmen ermee in dat het toch echt wel een rare stem is. Nog een bekende die niet zo goed ligt joined, ondertussen zit iedereen die zich groen en geel ergert aan die kinderachtigheid te schreeuwen om een launch, dus dat gebeurt.

Een van de kliekgangers draait zich om en schiet ze allebei dood. Leuk, Team Kill staat blijkbaar aan. Er wordt doorgegamed, sommigen hebben nog niet door wat er net is gebeurd. Ongelukje kan, toch? Tegen beter weten in, natuurlijk, aangezien het gegrinnik in de achtergrond te horen is. Red team wins the round, en met z'n allen terug naar de lobby, waar de twee zogenaamd irritante gasten met een lulkoek-reden zijn gekicked door de host.Knap voor elkaar jongens, heel leuk en volwassen. Inmiddels verlaat je de room omdat je plezier dusdanig vergald is. Je houdt je maar in, want voor het weet ben jij de volgende pispaal die voor een kulreden wordt gekicked. En dan begint de lol pas echt, want er zijn genoeg schoothondjes en wannabe's te vinden bij wie je gezellig gamen, dus ook wel kunt vergeten. En dus het plezier van met 16 man elkaar afschieten, in plaats van met 4 of 6 man.

Waarom kan dat gedrag nou niet achterwege gelaten worden, en gewoon zonder gezeik een lekker avondje gamen met iedereen die maar wil joinen, zonder het plezier van anderen te vergallen? Het is heus niet zo eng om te gamen met mensen die je niet zo fantastisch vindt, of die je niet zo goed kent...

Can't we all just get along?

[ Bericht 1% gewijzigd door twi op 22-07-2004 17:16:26 ]
pi_20791679
*Hoest*Nexiums*Hoest*
RRoD : Het is niet de vraag OF het gebeurt, maar WANNEER het gebeurt!
pi_20791702
Of van die kolerelijers die in een racegame niet normaal netjes kunnen inhalen maar alleen maar beuken, kleuters.
  donderdag 22 juli 2004 @ 17:14:24 #4
38571 BMH
Brute Force 360!!
pi_20791719
Op de bank zitten ze altijd binnen handbereik
Gamertag: BMHLive
PSN: BMHLive
pi_20791738
quote:
Op donderdag 22 juli 2004 17:14 schreef BMH het volgende:
Op de bank zitten ze altijd binnen handbereik
Kinderachtig gedrag bij online gamen
pi_20791794
Uit je post maak ik op dat je de mensen van online gamen kent? Lullig maar waar ''achter de pc durft men wel'' mooi voorbeeld, dit denk je nou echt dat ik dit ooit tegen iemand irl zou durven te zeggen? . En kliekjes vorming, meelopen, wegpesten (wat je eigenlijk omschrijft in je post) is helaas nou eenmaal van alle leeftijden.
  donderdag 22 juli 2004 @ 17:25:54 #7
95093 -tammie-
STFU n00b! :P
pi_20792005
Ik denk dat je nooit zal ontkomen aan dit soort figuren, dus je hebt het maar te accepteren.
Maar ach...we weten allemaal dat deze typjes hun frustratie op een manier moeten uiten
1) omdat ze irl pispaaltje zijn en niks terug durven te doen
0f 2) omdat ze niet kunnen winnen

Je moet eigenlijk gewoon medelijden met zoiemand hebben
  donderdag 22 juli 2004 @ 17:28:50 #8
78498 classpc
I don't like change
pi_20792064
Game Experience May Change During Online Play

ik heb het zelf nog nooit meegemaakt. Ik speel zelf ook nooit met Nederlanders, behalve bij SOF I omdat ik daar in een clan zit.
Maar ik kan wel begrijpen dat dat soort mensen de sfeer online behoorlijk kunnen verstieren.
Je zou er een soort van admin tussen moeten zetten die gamers die zich niet aan de regels houden een ipban of serial ban (diegene met die serial komt er niet in) kan geven.
Op zoek naar een nieuwe printer? Kies voor een Brother laser printer. Uiterst betrouwbaar en economisch!
  donderdag 22 juli 2004 @ 17:31:39 #9
529 twi
Het lichtje is uit...
pi_20792114
Mijn ervaringen gaan over Xbox Live. Dan kan ik zelf wel hosten, maar je moet maar net de eerste zijn op de avond die een server op zet (voor de groep "vaste" gamers waar deze mensen ook deel van uit maken)
  donderdag 22 juli 2004 @ 17:33:50 #10
19542 SilverGun
Wort wort wort!
pi_20792156
Well, het is één van de vele redenen waarom ik honderd keer liever Halo speel met zestien vrienden in één huiskamer op vier Xbox'en, dan dat ik op internet (na een half uur bezig te zijn geweest met het uitzoeken van een goede server en er verbinding mee gemaakt te hebben) met een laggy connectie rondloop met een shotgun, samen met mensen die ik niet ken en die geen idee hebben hoe ze in teamverband behoren te spelen en je bovendien op allerlei manieren in de weg zitten en irriteren.
You'll think I'm dead but I sail away on a wave of mutilation
  donderdag 22 juli 2004 @ 17:35:05 #11
56951 Najra
---------------
pi_20792177
quote:
Op donderdag 22 juli 2004 17:09 schreef twi het volgende:
Je houdt je maar in, want voor het weet ben jij de volgende pispaal die voor een kulreden wordt gekicked.
Je hebt geen plezier meer in het spel maar iets ervan zeggen doe je ook niet. Verlegenheid of gewoon zwak?

Maar iig, je probeert toch lol erin te hebben dus als je dat niet hebt dan kap je toch ermee. Zo ben ik dus ook opgehouden met online spelen door het enorme aantal cheaters en asociaal gedrag.
This space is reserved for a very funny quote I stole to make me look half the dumbass I truly am.
  donderdag 22 juli 2004 @ 17:39:41 #12
529 twi
Het lichtje is uit...
pi_20792267
Gewoon zwak natuurlijk, maar ik hou liever de eer aan mezelf door de room te verlaten, in plaats van eruit gekicked te worden. Gelijk antwoord op je tweede alinea Bovendien is m'n eerdere ervaring al dat dit soort discussies via microfoon wat lastig uit te praten valt,. Het gaat met name om mensen die zich ook op FOK! en in GAM bewegen, vandaar dat ik 't nu zo probeer.
  donderdag 22 juli 2004 @ 17:40:18 #13
30192 Gamedemon
En dat is 2!
pi_20792277
quote:
Op donderdag 22 juli 2004 17:35 schreef Najra het volgende:

[..]

Je hebt geen plezier meer in het spel maar iets ervan zeggen doe je ook niet. Verlegenheid of gewoon zwak?
als je er wat van zegt als buitenstaander dan krijg je vaak zelf een kick van ze...hoe harder je vloekt hoe sneller je gemute/gekickt bent
pi_20792376
quote:
Op donderdag 22 juli 2004 17:39 schreef twi het volgende:
Het gaat met name om mensen die zich ook op FOK! en in GAM bewegen, vandaar dat ik 't nu zo probeer.
Intressant, erg intressant, ik zal deze thread goed in de gaten houden dan
pi_20792401
Helaas , het gebeurt maar al te vaak. Als ik even een potje Mechwarrior (van die Xbox live promo dvd) wil doen op Live, dan komt men er al snel achter dat ik daar echt geen expert in ben. Dat zint de rest van de spelers niet en al snel is het één en al geschreeuw in de koptelefoon.
Roses are red
Violets are blue
Wololo Wololo
Now violets are red too
  donderdag 22 juli 2004 @ 17:57:51 #16
42136 Herr.Flick
De triangeljosti!
pi_20792575
Ik speel altijd Mohaa online,tja wat kun je daar van zeggen.....hackers,cheaters,sharkers,n00bs ect.
Allemaal hebben ze een grote muil,en op een LAN zie je die mensen nooit,iedereen is braaf en w8 z'n beurtje af.

Ik denk dat dit niet/nooit verandert,de cheater is lekker anoniem,en al is het een pisventje van 14,hij kan zich voordoen als een grote knaap.Ik vind dit ook eerlijk gezegd het grootste nadeel van online gamen.

Nu hebben ze mooie DMW/cheatpolice proggies om de cheaters buiten te houden,dit werkt ook voor geen meter.Genoeg mensen worden verbannen van een server die nooit gecheat hebben,maar door zo'n lullig knaapje "aangegeven" worden bij een geloofwaardige admin,en hoppekee,met een beetje pech ben je zo van tig servers verbannen.

Online gamen is leuk, als je een eigen server hebt, of deel kunt zijn van iemand met een eigen server die ook rechten heeft om iemand te bannen/kicken,op bijna iedere Public server zit nl. wel een lame gastje die het leuk vind het game plezier voor de overige 20-40 spelers te verzieken.

Herr.Flick
4844 4479 7710 3249
  donderdag 22 juli 2004 @ 18:01:28 #17
30192 Gamedemon
En dat is 2!
pi_20792626
wat vooral irritant is aan het verhaal van twi is...dat je overal gewoon ja baas op moet zeggen...1 kliekje opent een server...je moet doen wat hun leuk vinden...zeg je nee...huppa kick....
of als hun het leuk vinden om om de zoveel rondes grenade launchers aan te zetten zonder dat je het weet alles leuk en aardig is...maar heb jij een keer een server draaien en je flikt dat..ben je een klootzak en zeuren ze om hun ELO....of gewoon heel irritant..dat je met 10 man aan het gamen bent...en team balance staat uit...dat het hele kliekje van team verwisselt en jij niet kan veranderen naar dat andere team omdat er minimaal 1 man op een team moet zitten...9 tegen 1..haha..humor...not

en net wat hij zegt over stemmen...
Limburgers die normale nederlanders afzeikt over hun stem is echt ZO fout
pi_20792689
Wat ik ook altijd zo irri vind is dat ze het schijbaar cool vinden om mensen die nieuw zijn door de mensen newbies genoemt nooit een kans geven. Ik ging ooit eens age of empires op school spelen met een Lan Ik was lekker boer aan het spelen boederijtje bouwen enzo komt er opeens een een kerel met een leger mijn kamp aanvallen ik dacht ja dag daar heb ik geen zin in . dus ik sloot af en je moest zien hoe kwaad die gasten werden
pi_20793161
Twi: waarom maak je dan toch iedere keer weer dezelfde fout door die games te joinen? Je bent niets verplicht, waarom je lol laten bederven door bepaalde kliekjes.

in het algemeen:
Groepsvorming is niet tegen te gaan, helaas kunnen sommige mensen zich dan niet beheersen en gaan ze stoer doen tegenover de rest. Een keertje met een derde / nieuwkomer een geintje uithalen moet kunnen, erg lachen soms, maar structureel dit soort geintjes flikken onder het mom van 'gezellig (niet serieus) gamen met elkaar', wie hou je dan voor de gek?

Dit is natuurlijk niet exclusief voor het online gamen, het gebeurt net zo goed in het echte leven. Val je buiten de groep, dan ben je de lul. Nou kan je proberen om gewoon bij de groep te horen, maar waarom? Om erbij te horen? Iemand met een beetje karakter en levenswijsheid hoort beter te weten.

Persoonlijk zal ik daarom nooit zo'n game joinen (en vandaar dat ik nooit te vinden ben in de Rainbow Six Fok matches, mij te veel kliekvorming), zeker niet bij herhaald wangedrag. Ik ben geen hardcore gamer, en ook lang niet altijd serieus, maar waarom het plezier van anderen bederven.

Open gewoon indien mogelijk lekker je eigen server, dan kan je zelf bepalen wat leuk en toegestaan is. Doe je het goed, dan zal je echt niet alleen zitten met je server, nee mensen zoeken je juist op omdat je de sfeer hebt in een game die zij juist zoeken.

Hou er ook rekening mee dat RS3 een game is die dit gedrag erg aanmoedigt, aangezien je iemands potje erg snel kan beslissen door een teamkill. Eigenlijk is het hele fps genre hier een beetje mee vergiftigd. Counterstrike, mohaa, je hoeft het allemaal niet meer te spelen omdat het vol zit met cheaters. RS3 heeft van cheaters geen last, des te meer van asociale spelers. Een nadeel van voice communication.

Voornamelijk bij racegames zie je dit een stuk minder, ik heb maar weinig niet leuke potjes meegemaakt van DTM2, PGR2, MM3 etc. Kom je buiten het racegenre, bijvoorbeeld een topspin, dan heb je weer minder te maken met wangedrag maar weer meer met quitende spelers en cheaters.
Ieder zijn genre natuurlijk
  donderdag 22 juli 2004 @ 18:49:30 #20
30192 Gamedemon
En dat is 2!
pi_20793294
quote:
Op donderdag 22 juli 2004 18:40 schreef DinoPK het volgende:
Open gewoon indien mogelijk lekker je eigen server, dan kan je zelf bepalen wat leuk en toegestaan is. Doe je het goed, dan zal je echt niet alleen zitten met je server, nee mensen zoeken je juist op omdat je de sfeer hebt in een game die zij juist zoeken.
das vaak het probleem...je internet trekt het niet om voor 16 man te hosten...of je krijgt een invite van een vriend en dan blijkt ie op zo'n kliekjes server te zitten
  donderdag 22 juli 2004 @ 18:55:19 #21
529 twi
Het lichtje is uit...
pi_20793384
Da's vrij simpel, omdat het gewoon ook leuke potjes kunnen zijn, zonder enig probleem. En dan kan je wel een server starten en mensen inviten waarvan je graag wilt dat ze joinen, maar wanneer er een 'nromaal' avondje gamen bezig is in die server dan kun je wachten wat je wilt. Ik ken dat namelijk maar al te goed in de tijd dat ik vaak een 'server is full' error kreeg. Dan kan ik wel met een of twee man gaan terrorist hunten, maar dat is ook niet ideaal. Overigens ben ik slechts toeschouwer in dit geval, ik ben persoonlijk al tijden niet gekicked, maar ben dat kinderachtige gedoe gewoon zat en hoop dat we nou - ongeacht met wie - een keer achterwege kunnen laten. Wanneer dat niet kan, zul je mij ook niet meer zien als er iemand host wiens gedrag me niet aan staat.

Zie daarbij ook Gamedemon's reply.
  donderdag 22 juli 2004 @ 19:03:17 #22
53268 HomerJ
Your talking to me?
pi_20793503
Ik speel op de PC maar 1 spel online: Desert combat. Ik speel altijd op mijn clanserver dus als er luitjes irritant zijn(vliegtuigen opblazen, Teamkillen) dan kick ik ze gewoon. Met Live! nog geen ervaring
"the female orgasme is a mythe, I hae had sex with 26 women in my life and not one of them had a orgasme."
  donderdag 22 juli 2004 @ 19:05:41 #23
529 twi
Het lichtje is uit...
pi_20793540
quote:
Op donderdag 22 juli 2004 19:03 schreef HomerJ het volgende:
Ik speel op de PC maar 1 spel online: Desert combat. Ik speel altijd op mijn clanserver dus als er luitjes irritant zijn(vliegtuigen opblazen, Teamkillen) dan kick ik ze gewoon. Met Live! nog geen ervaring
Maar da's juist het punt. Een objectief iemand kan zien dat ze niet irritant doen. En dat iemand een afwijkende stem en/of accent heeft is natuurlijk geen reden om te kicken. Ik kan dan van iedereen wel een reden bedenken om ze te kicken:

"Haha, hij heeft een Limburgs accent, dus ik kick 'm"
"Haha, hij zegt de hele tijd gijs, dus ik kick 'm"
"Haha, hij heeft echt een raar lachje, dus ik kick 'm"
  donderdag 22 juli 2004 @ 19:08:08 #24
30192 Gamedemon
En dat is 2!
pi_20793577
quote:
Op donderdag 22 juli 2004 19:05 schreef twi het volgende:

"Haha, hij zegt de hele tijd gijs, dus ik kick 'm"
dat GeGijs is wel überirritant hoor...
Giiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiijs Giiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiijs Giiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiijs Giiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiijs Giiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiijs Giiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiijs
dat een hele avond lang is irri
pi_20794166
gg
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')