Als je niks beters gewend bent wel, ja.quote:Op woensdag 21 juli 2004 20:54 schreef laffer het volgende:
brood van de vomar is goed te eten
Tuurlijk wel man!quote:Op woensdag 21 juli 2004 20:58 schreef Logitik het volgende:
Deze vraag is moeilijk, of misschien wel onmogelijk om beantwoord te worden. Niemand haalt zijn brood bij steeds weer een andere supermarkt.
Bij ons bij de PLUS hebben ze oerbrood wat ter plekke wordt afgebakken. Is heel goed te doen.quote:Op woensdag 21 juli 2004 20:19 schreef haaahaha het volgende:
Ik haal het meestal niet om brood te halen bij de warme bakker, dus dan moet ik het uit de supermarkt halen, maar van welke supermarkt is nou het brood het lekkerst?
http://www.omroep.nl/rvu/sites/kvw/tv/brood.htmlquote:Brood, daar zit wat in, maar niet altijd.
De Keuringsdienst van Waarde bakt een Oerbrood, dat zo niet heten mag want Oerbrood is een gedeponeerde merknaam. Wie een bosje gemengde tuinkruiden als Oerwoud aan de man brengt krijgt het met het Oerbrood-management aan de stok.
Ook in deze aflevering over brood: waarom is het Nederlandse graan niet goed genoeg voor Nederlandse boterhammen en hoe krijgen bakker en broodfabriek witbrood zo mooi donkerbruin?
Een sneetje meergranentelevisie.
Klopt. En dat bedrijf (onderdeel van internationaal bakkersgroep) heet Bakkersland.quote:Op woensdag 21 juli 2004 21:03 schreef dahei het volgende:
De meeste supermarkten krijgen fabrieksbrood, er wordt door een organisatie (soort Gilde) bepaald welke fabriek aan welke bakker levert. Zo kan een C1000 in Den Haag een andere bakker hebben dan een C1000 in Rotterdam...
Waar kijk je allemaal wel niet naar....quote:Op woensdag 21 juli 2004 21:07 schreef schatje het volgende:
[..]
http://www.omroep.nl/rvu/sites/kvw/tv/brood.html
Een must om te kijken.
Overal naar.quote:Op woensdag 21 juli 2004 21:10 schreef Mr.Noodle het volgende:
[..]
Waar kijk je allemaal wel niet naar....
Leg uit...quote:Op woensdag 21 juli 2004 21:13 schreef schatje het volgende:
[..]
Overal naar.
Maar kijk maar eens. Witte brood is gezonder dan dat hele donkere brood. Wat veel mensen tegenwoordig associëren met gezond.
Ik heb het over de hele donkere broden. Er wordt mout voor gebruikt om het donker te maken. Een stof die in feite helemaal niet gezond is. Indien het hele donkere mout die verbrand is kan het zelfs kankerverwekkend zijn.quote:Op woensdag 21 juli 2004 21:36 schreef Mr.Noodle het volgende:
[..]
Leg uit...
Tis bekend dat de vezels van dat bruin en volkoren brood beter is voor je spijsvertering. Waar is wit brood goed voor, behalve dat het lekkerder is dan...
Die vind ik dus ook het lekkerst. Wel witbrood want bruinbrood lust ik dus absoluut niet.quote:Op woensdag 21 juli 2004 21:36 schreef MissyMirjaM het volgende:
ik vind het brood van de albert heijn, in die papieren zakken erg lekker
Aaah zo, dat donkere "bijna verbrande" eet ik zowieso nooit...quote:Op woensdag 21 juli 2004 21:47 schreef schatje het volgende:
[..]
Ik heb het over de hele donkere broden. Er wordt mout voor gebruikt om het donker te maken. Een stof die in feite helemaal niet gezond is. Indien het hele donkere mout die verbrand is kan het zelfs kankerverwekkend zijn.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |