abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_23122640
Ik ben naar de fotozaak geweest in Vlaardingen. En daar hebben ze geconcludeerd dat het batteriijtje van de lichtmeter wel leeg was. Maar het was een speciale soort die besteld moest worden.
Heb ik maar niet gedaan.

Waar kan ik die 1.3v mercury PX-400 batterijtjes kopen behalve als ik ze laat bestellen door de foto winkel?
  zaterdag 6 november 2004 @ 18:08:27 #77
40001 fotoloog
1/250 sec. F=8
pi_23124677
quote:
Op zaterdag 6 november 2004 16:46 schreef super-muffin het volgende:
Ik ben naar de fotozaak geweest in Vlaardingen. En daar hebben ze geconcludeerd dat het batteriijtje van de lichtmeter wel leeg was. Maar het was een speciale soort die besteld moest worden.
Heb ik maar niet gedaan.

Waar kan ik die 1.3v mercury PX-400 batterijtjes kopen behalve als ik ze laat bestellen door de foto winkel?
De px-400 batterijen worden niet meer gemaakt,omdat er kwik in zat,zijn al een tijdje uit de handel....
Er is wel een alternatief,dan moet ik ff zoeken voor je...
Losse lichtmeter een optie?
Sometimes it snows in april
Sometimes I feel so bad, so bad
Sometimes I wish life was never ending,
And all good things, they say, never last
pi_23137538
In de handleiding stond nog dat er andere batterijen in kunnen.

Mallory PX-400, Toshiba TH-KA(Y) of National MB
pi_24098496
Maar ik heb een foto gemaakt met Bulb, en ik had perongeluk de lichtmeter aanlaten staan
Nu blijft de spiegel om hoog geklapt staan, maar de film word niet belichtkan de film niet door spoelen.

Dus ik kan er niets meer mee
Wat moet ik doen
pi_24123066
Mooie camera's die Pentaxen !
Ik heb nog een Pentax ME hier liggen met 3 lenzen erg gave camera en je trekt er de mooiste platen mee. Het is dat ik net een Nikon D70 heb, anders schoot ik nog wel wat vaker met me gouwe oude Pentax.
Groetjes, Priyantha
pi_24285226
quote:
Op maandag 20 december 2004 11:36 schreef super-muffin het volgende:
Maar ik heb een foto gemaakt met Bulb, en ik had perongeluk de lichtmeter aanlaten staan
Nu blijft de spiegel om hoog geklapt staan, maar de film word niet belichtkan de film niet door spoelen.

Wat moet ik doen
Ik ben dus naar Talens in Rotterdam geweest. Maar die wisten het ook niet. Dus ben ik door gestuurt naar een andere zaak in Rotterdam-Zuid.

¤40,- vroeg hij er voor Dat geld heb ik niet. Godver.
pi_24287244
Super-muffin, is je batterij leeg misschien? Dat zorgt er ook wel voor dat de spiegel blokkeert. Bij mijn OM-2 althans...
Ik las de post van fotoloog weer eens niet

Anders zou je het resetknopje eens moeten proberen te vinden (vermoedelijk onderop).
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
  Moderator / FOK!Fotograaf donderdag 30 december 2004 @ 09:14:27 #83
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_24292463
Supermuffin, mail me je vraag over dat blokkeren even op het adres in m'n profiel, dan forward ik 'm gelijk door naar iemand van de Pentaxserviceafdeling, die je dan wellicht wel een antwoord kan geven..
Overigens, het wil wel eens gebeuren bij die oude Pentaxen dat de spiegel blijft hangen door versleten/hard geworden rubbers. Dan is het even de vraag of die rubbers nog te verkrijgen zijn (en als ze dat zijn dan kan diezelfde persoon er aan komen).
pi_24299304
Oke, zal ik doen.

Maar volgens de fotowinkel in het centrum hier kon ik beter opzoek naar een nieuwe body. Kwam hij meteen met eentje aanzetten van ¤60,-
pi_24299473
Ik vond trouwens in de 'koffer' waar de camera in zat een soort van dubbele bodem. Daar in zaten nog 2 engelse handleidingen (1 van een andere Pentax en nog 1 van verschillende lenzen) een Nederlandse handleiding. En een bonnetje van een 17mm fisheye lens.

uit 1973
  vrijdag 4 februari 2005 @ 00:50:46 #86
7092 Oosthoek
Homo SAABiens
pi_24913228
Dit topic verdient een schop. Ik ben sinds een paar weken de trotse eigenaar van een spotmatic SP, die ik vakkundig ingepikt heb van mijn vader, tot grote vreugde van mijn broer Naast de emotionele waarde (mijn vader heeft hem in 1970 gekocht en het was sindsdien altijd zijn 'liefje' om te zo maar te zeggen) begin ik steeds gekker te worden op het ding.

Helaas zit er in een van de objectieven een shitload rotzooi Weet iemand of het schoon te maken is? Heb nog geen foto's gemaakt met die lens maar ik vrees dat het een groot festijn van onbelichting zal worden.
daarna schilderde ik mijn schaduw
deed het licht uit
en genoot bij de gedachte dat ik de enige mens ter wereld ben met een schaduw in volstrekte duisternis
  Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 4 februari 2005 @ 15:09:16 #87
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_24921990
Lenzen kunnen schoongemaakt worden. Als ik vanavond bij qltel ben zal ik hem even op je vraag wijzen. Hij kent iemand bij Pentax en kan je vermoedelijk wel vertellen wat je moet doen.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  vrijdag 4 februari 2005 @ 16:37:40 #88
7092 Oosthoek
Homo SAABiens
pi_24922762
Dat zou echt super zijn! Heb gisteren wat testfoto's gemaakt om te kijken hoe erg het is op de afdruk Zal wel niet best zijn maargoed. Ik zal het resultaat wel laten weten.
deed het licht uit
en genoot bij de gedachte dat ik de enige mens ter wereld ben met een schaduw in volstrekte duisternis
  Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 4 februari 2005 @ 21:57:56 #89
13151 crew  Rewimo
pi_24926328
Hier het antwoord van onze relatie bij Pentax:
quote:
naar haspel cameraservice in rotterdam brengen en schoon laten maken.
zal niet echt heel erg veel kosten.
zijn schroefdraadlenzen en die besteden wij aan hem uit

kan natuurlijk ook op de rommelmarkt een andere lens kopen, maar ik begrijp dat de lens ook enige emotionele waarde heeft.
denk dat hij op een 50 euro moet rekenen
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  FOK!fotograaf vrijdag 4 februari 2005 @ 22:06:26 #90
73911 ultra_ivo
pi_24926517
Probeer dan eerst eens een oud middel. Werkt vaak bij paddestoeltjes in je lens. Zet je lens enige weken op de vensterbank. Kijk even in de archieven van ClubM42 bij yahoogroups.com om het precieze recept te vinden.
pi_24935277
Ik heb onderstaande even geprobeerd met mijn spotmatic, en er blokkeerd niets. Je hebt het schuifje van de lichtmeter al even weer naar beneden geschoven? Die kan wel eens blijven hangen. En zoals al eerder genoemd, de spiegel kan blijven plakken in het schuimachtige materiaal onder het prisma, waar die spiegel tegenaanklapt.
quote:
Op maandag 20 december 2004 11:36 schreef super-muffin het volgende:

Wat moet ik doen
...
pi_24935711
dubbel
pi_24935743
Eh, lette ff niet op
pi_24978267
quote:
Op zaterdag 5 februari 2005 13:29 schreef Garbageman het volgende:
Ik heb onderstaande even geprobeerd met mijn spotmatic, en er blokkeerd niets. Je hebt het schuifje van de lichtmeter al even weer naar beneden geschoven? Die kan wel eens blijven hangen. En zoals al eerder genoemd, de spiegel kan blijven plakken in het schuimachtige materiaal onder het prisma, waar die spiegel tegenaanklapt.
[..]
Nee, ik kan de film rol ook al niet doorspoelen.

Maar ik heb nu al een F55 gekocht dus
pi_24992646

[ Bericht 100% gewijzigd door Garbageman op 08-02-2005 21:20:39 (dubbelpost, sorry) ]
...
pi_24992653

Doe je nog wat met die pentax? Ik kan altijd reserve onderdelen gebruiken...

Veel plezier met je F55
...
  maandag 14 februari 2005 @ 18:26:53 #97
7092 Oosthoek
Homo SAABiens
pi_25088436
quote:
Op vrijdag 4 februari 2005 21:57 schreef Rewimo het volgende:
Hier het antwoord van onze relatie bij Pentax:
[..]
Top, ik ga er achteraan. Duizend maal dank
deed het licht uit
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 14 februari 2005 @ 20:06:26 #98
13151 crew  Rewimo
pi_25089661
Graag gedaan
pi_25091452
quote:
Op dinsdag 8 februari 2005 21:18 schreef Garbageman het volgende:

Doe je nog wat met die pentax? Ik kan altijd reserve onderdelen gebruiken...

Veel plezier met je F55
Ja ik ga er nog wat mee doen, hij gaat bij ons op de kast, staat mooi

sorry
pi_25163669
Vandaag was weer eens een 'ik besteed geld aan mijn oude Pentax'-dag. Heb een 80mm-200mm lens gekocht (dat is dus .. telelens dacht ik??) voor 35 euro. Daarbij nog een ontspandraad, geel filter voor de mooie wolkeffecten en een ster-filter. Totaal, 60 euro. Duur?

Nu nog een vraagje wat ik toch minder leuk kan noemen; er zitten twee stipjes in mijn zoeker. Ik heb gecontstateerd dat het níet aan de lens lag, maar de zoeker in de body. Wat nu? Zie ik dat straks op al mijn foto's? Hoe kan ik ze weghalen?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')