De px-400 batterijen worden niet meer gemaakt,omdat er kwik in zat,zijn al een tijdje uit de handel....quote:Op zaterdag 6 november 2004 16:46 schreef super-muffin het volgende:
Ik ben naar de fotozaak geweest in Vlaardingen. En daar hebben ze geconcludeerd dat het batteriijtje van de lichtmeter wel leeg was. Maar het was een speciale soort die besteld moest worden.
Heb ik maar niet gedaan.
Waar kan ik die 1.3v mercury PX-400 batterijtjes kopen behalve als ik ze laat bestellen door de foto winkel?
Ik ben dus naar Talens in Rotterdam geweest. Maar die wisten het ook niet. Dus ben ik door gestuurt naar een andere zaak in Rotterdam-Zuid.quote:Op maandag 20 december 2004 11:36 schreef super-muffin het volgende:
Maar ik heb een foto gemaakt met Bulb, en ik had perongeluk de lichtmeter aanlaten staan
Nu blijft de spiegel om hoog geklapt staan, maar de film word niet belichtkan de film niet door spoelen.
Dus ik kan er niets meer mee
Wat moet ik doen
quote:naar haspel cameraservice in rotterdam brengen en schoon laten maken.
zal niet echt heel erg veel kosten.
zijn schroefdraadlenzen en die besteden wij aan hem uit
kan natuurlijk ook op de rommelmarkt een andere lens kopen, maar ik begrijp dat de lens ook enige emotionele waarde heeft.
denk dat hij op een 50 euro moet rekenen
quote:Op maandag 20 december 2004 11:36 schreef super-muffin het volgende:
Maar ik heb een foto gemaakt met Bulb, en ik had perongeluk de lichtmeter aanlaten staan
Nu blijft de spiegel om hoog geklapt staan, maar de film word niet belichtkan de film niet door spoelen.
Dus ik kan er niets meer mee
Wat moet ik doen
Nee, ik kan de film rol ook al niet doorspoelen.quote:Op zaterdag 5 februari 2005 13:29 schreef Garbageman het volgende:
Ik heb onderstaande even geprobeerd met mijn spotmatic, en er blokkeerd niets. Je hebt het schuifje van de lichtmeter al even weer naar beneden geschoven? Die kan wel eens blijven hangen. En zoals al eerder genoemd, de spiegel kan blijven plakken in het schuimachtige materiaal onder het prisma, waar die spiegel tegenaanklapt.
[..]
Top, ik ga er achteraan. Duizend maal dankquote:Op vrijdag 4 februari 2005 21:57 schreef Rewimo het volgende:
Hier het antwoord van onze relatie bij Pentax:
[..]
Ja ik ga er nog wat mee doen, hij gaat bij ons op de kast, staat mooiquote:Op dinsdag 8 februari 2005 21:18 schreef Garbageman het volgende:
Doe je nog wat met die pentax? Ik kan altijd reserve onderdelen gebruiken...
Veel plezier met je F55
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |