Ebayquote:Op zaterdag 24 juli 2004 17:25 schreef Ker_Plunk het volgende:
Zelf ook even zoeken naar batterijtjes..
Wat bedoel je met dat er geen enkele lens nog op pastquote:Op dinsdag 27 juli 2004 18:37 schreef Ker_Plunk het volgende:
Toendertijd (1971) was de 55 mm lens + body 1250,- gulden. Klinkt nu weinig maar was in die tijd peperduur. Je kan ze nog wel op inet vinden, en zeker voor niet zo duur. Jammere is dat geen enkele lens er nog op past en ook niet meer worden gemaakt. Verder heeft het nog een grote emotionele waarde omdat ie van me vader is geweest die er niet meer is, dus ik verkoop hem niet
Me moeder doet me wat
Geen enkele nieuwe lensquote:Op dinsdag 27 juli 2004 18:43 schreef fotoloog het volgende:
[..]
Wat bedoel je met dat er geen enkele lens nog op past![]()
http://www.photoethnograp(...)s-PSM.html~mainFramequote:Op dinsdag 27 juli 2004 18:45 schreef Ker_Plunk het volgende:
[..]
Geen enkele nieuwe lens
Is er niet een tijdje geweest waarin je P-draad-lenzen had met allerhande toevoegingen waardoor je met de lens open kon meten of een belichtingsautomaat gebruikenquote:Op dinsdag 27 juli 2004 18:43 schreef fotoloog het volgende:
[..]
Wat bedoel je met dat er geen enkele lens nog op past![]()
Het ging om de vraag of het past,en dat doet het!quote:Op dinsdag 27 juli 2004 20:10 schreef Ouwesok het volgende:
[..]
Is er niet een tijdje geweest waarin je P-draad-lenzen had met allerhande toevoegingen waardoor je met de lens open kon meten of een belichtingsautomaat gebruikenKan me van die constructies herinneren van onder andere Fuji (ST9xx) en Praktica (VLC2/3, PLC2/3, EE-2) en dus Pentax op de laatste spotmatics (SPII en ES-II )
Normale p-draad was beperkt inzetbaar (lensdichtmeting) en voor volle functionaliteit moest je de speciale optieken kopen.
De camera's zijn maar kort in de handel geweest omdat een bajonetvatting voor de meeste merken toch handiger bleek. De vreemdmerkglasslijpers hebben de dedicated-p-draden nooit in de armen gesloten. De spiegelreflex was zoals al eerder gemeld in die dagen naar verhouding net zo prijzig als de DSLR nu en ze werden tot 1975 relatief weinig verkocht. De speciale p-draadlenzen zijn dus ook behoorlijk zeldzaam.
Normale p-draadoptiek is allesbehalve zeldzaam, op beurzen koop je voor een habbekrats juwelen van optieken
Past die ook op de mijne?quote:Op dinsdag 27 juli 2004 20:23 schreef fotoloog het volgende:
[..]
Ik heb nog een carl zeiss jena liggen 200mm is dat wat voor je? 20 euro!
Net verkochtquote:Op dinsdag 27 juli 2004 23:48 schreef Ker_Plunk het volgende:
[..]
Past die ook op de mijne?
quote:Op woensdag 28 juli 2004 14:51 schreef fotoloog het volgende:
[..]
Net verkocht![]()
Ja hoor die past!quote:Op woensdag 28 juli 2004 17:01 schreef Ker_Plunk het volgende:
[..]ik had misschien wel het dubbele willen betalen..maar zou die passen?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |