abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_20763647
Volgens de site kunen de meeste patiënten na 2 weken weer normaal praten.
  woensdag 21 juli 2004 @ 13:39:12 #27
99959 Santjuh
een beetje raar
pi_20764199
quote:
Op woensdag 21 juli 2004 13:18 schreef Toeps het volgende:
Volgens de site kunen de meeste patiënten na 2 weken weer normaal praten.
Hahah
Wat je ook doet, doe alsof het de bedoeling was...
pi_20764423
volgens mij is een witte niet zon heel jofel id.. dan maar mensen die zien dat je gerwoon een beugel hbet, dan mensel die zich af gaan vragen wat voor ondefineerbaar wit verschijnsel zich op jouw gebitje bevind
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_20764509
Als je tanden van nature een beetje gelig zijn, dan ziet dat wit volgens mij wel raar uit. maja een beugel ziet er gewoon dom uit. Kheb er 3,5 jaar meer rondgelopen. Voor NOP! Mijn ondertanden staan weer in hun oude positie. Weg duizenden guldens
Ik bevestig het vooroordeel dat vrouwen geen kaart kunnen lezen.
*spiekt*
  woensdag 21 juli 2004 @ 23:35:28 #30
99959 Santjuh
een beetje raar
pi_20777613
En mensen die zelf een witte hebben (of hebben gehad)? Zijn die er wel positief over?

Er zullen er wel niet veel zijn die er een hebben maar ja

Volgens mij is het wel zo dat die brackets zelf niet verkleuren, maar de elastiekjes wel. En die worden natuurlijk elke keer verwisseld.
pi_20785692
Ik heb zelf sinds een maand een witte slotjesbeugel. De witte plaatjes zelf, verkleuren niet. Alleen de elastiekjes die er omheen zitten (vooral door roken, koffie/thee en kerrie) deze worden wel elke maand vervangen. Ik ben blij met mijn witte plaatjes, het enige wat opvalt is het ijzeren stangetje. Het is dus niet zo dat je tanden verrot of ongepoetst lijken.

Veel succes!
  donderdag 22 juli 2004 @ 20:39:33 #32
28235 yoz
Every dog has his day!
pi_20795233
mmmz kmoet over paar weken ook een beugel...wist helemaal neit dat ze die in alle kleuren van de regen boog hebben, toch maar even navragen dan... Zijn die dingen duurder dan gewone dan? want ik ben zo dom geweest om een beugel te krijgen na m'n 18e dus dan zit het niet meer in de verzekering en wordt het allemaal nog al prijzig
How Far You Fall Doesn't Matter, It's How You Land!
pi_20795497
10 euro per tand extra werd mij gezegd...
pi_22752624
Ik krijg aanstaande vrijdag een witte slotjesbeugel. Het draadje is wit en de slotjes zijn doorzichtig. Deze slotjes worden vervangen per maand zodat ze mooi blijven. Ik hoef ze gelukkig niet langer dan 6 maanden want ik ben er op tijd bij.
pi_22752684
quote:
Op woensdag 20 oktober 2004 18:08 schreef Cola_Light het volgende:
Ik hoef ze gelukkig niet langer dan 6 maanden want ik ben er op tijd bij.
Het gaat slecht, maar verder gaat het goed.
pi_22753337
quote:
Op woensdag 20 oktober 2004 18:10 schreef FritsVanEgters het volgende:

[..]

Hiermee bedoel ik te zeggen dat als ik nog twee jaar met die scheve tand had rondgelopen het langer had geduurd om het recht te zetten met een beugeltje Dan had die tand alleen maar schever gegaan.
Zodra ik zag dat mijn rechte voortand ietwat schever begon te worden heb ik een afspraak gemaakt bij de ortho. Daarom hoef ik er nu max 6 maanden mee te lopen
pi_22753641
quote:
Op woensdag 20 oktober 2004 18:45 schreef Cola_Light het volgende:

[..]

Hiermee bedoel ik te zeggen dat als ik nog twee jaar met die scheve tand had rondgelopen het langer had geduurd om het recht te zetten met een beugeltje Dan had die tand alleen maar schever gegaan.
Oké.

Het kwam vreemd op me over omdat je ondertitel "Studerend" is dus het lijkt me niet vroeg voor een beugel. Ik was er véél vroeger bij en het duurde toch zo'n drie jaar om alles een beetje op z'n plaats te douwen.
Het gaat slecht, maar verder gaat het goed.
  woensdag 20 oktober 2004 @ 20:47:59 #38
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_22756554
Ik heb gewoon een grijze..neem elke keer gewoon grijze stiekjes eromheen, valt het minste op..Maar mensen die ik sinds de zomer elke dag spreek (nieuwe school eh!) die kwamen er pas een week geleden achter datk een beugel had

Sowiezo geeeen witte stiekjes nemen, regelrecht drama vondk het..
pi_22758638
quote:
Op woensdag 20 oktober 2004 20:47 schreef GotC het volgende:
Ik heb gewoon een grijze..neem elke keer gewoon grijze stiekjes eromheen, valt het minste op..Maar mensen die ik sinds de zomer elke dag spreek (nieuwe school eh!) die kwamen er pas een week geleden achter datk een beugel had
Moet je misschien iets vaker je mond open doen
pi_22773586
Zij witte slotjes hetzelfde als ceramic braces?
pi_22805903
Nou ik heb nu ook witte slotjes. Ik ben alleen zo stom geweest om witte elastiekje om de slotjes te nemen. Want die zouden minder verkleuren. Maar dat valt dus best wel op. Vrijdag neem ik toch maar doorzichtige, dan eet ik wel shit waar geen kleur aanzit ofzo of ik ga meteen poetsen daarna.
pi_22820812
ik heb op mijn dertiende zilveren slotjes gehad en ook nog es op mijn 23e
toen heb ik voor witte gekozen (of doorzichtig, kan het ook geweest zijn) en het beviel me heel erg goed. Ze zijn niet vies geworden, je moet gewoon goed poetsen nadat je bijvoorbeeldiets hebt gegeten of gedronken met veel kleurstof erin of ingredienten die aanslag op je tanden kunnen geven.Ze hebben er een jaar ingezeten en zijn niet of zeer gering verkleurd. Gewoon doen dus, het ziet er hele maal niet vies of "beugel-onderduikend" uit.

ps je kunt ook gekleurde elastiekjes nemen ipv die doorzichtige..haha en wat dacht je van glow in the darks voor een keertje
Hebban olla vogala nestas hagunnan, hinase hic anda thu
{o,o}
|)__)
-"-"-
  zaterdag 23 oktober 2004 @ 16:46:58 #43
69191 Varr
Hier ben ik, hierzo!!
pi_22820934
Als je witte tanden hebt kan het wel, anders lijkt het wat raar...

Anyway op me 18e een beugel lijkt me echt kut, als ik iemand van 20 zou zien met een beugel zou ik toch denken van... Het ziet er gewoon raar uit, maar dat kan zijn omdat ik het alleen bij lagere leeftijden gewend ben. Ik heb gelukkig nooit een beugel hoefen dragen.
pi_22821114
ja ik heb gewoon de pech dat op mijn 20e mijn tanden zijn gaan veranderen. Daarvoor altijd kaarsrecht geweest.
  Moderator zondag 24 oktober 2004 @ 19:37:12 #45
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_22847839
quote:
Op woensdag 21 juli 2004 13:14 schreef Toeps het volgende:
[afbeelding]

En dit dan?

Was is wel aan te raden denk ik, zelfs dat draadje wat ik achter mijn tanden heb irriteert me al mateloos soms, dus dit lijkt me niet erg comfi. Maar goed, wie mooi wil zijn...
vreselijk irritant, mijn spalkje vind ik al irritant! dan moet je nog een dikker ding achter je tanden stoppen..
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
  vrijdag 3 december 2004 @ 21:44:08 #46
99959 Santjuh
een beetje raar
pi_23747584
Ik heb toch voor de witte slotjes gekozen, en ben er wel blij mee. Het valt de meeste mensen niet echt op dat ik een beugel heb, alleen van dichtbij zie je het natuurlijk wel goed. De draad is bij mij trouwens wel gewoon metaalkleurig.

Ik heb doorzichtige elastiekjes om de slotjes heen, die verkleuren wel maar dat valt niet zo op eigenlijk. Alleen als ze er worden uitgehaald bij de orthodontist iedere maand, zie je dat ze harstikke vies geel zijn geworden. Maar die worden natuurlijk iedere keer verwisseld.

Maar ja, ik ben er tot nu toe wel tevreden mee. Het irriteert me wel, die beugel.. vooral omdat ik hem nog een paar jaar in moet houden

Maar er is gelukkig al resultaat te zien en daar gaat het om
pi_23751988
Mijn slotjes zijn doorzichitg en het draad is wit. De elastiekjes zijn ook doorzichtig. Aangezien ik elke twee weken terugkom voor nieuwe elastiekjes zijn ze bij mij haast niet vies Het gaat bij mij ook supersnel! Ik hoef hem gelukkig max 5 maanden in waarvan ik er al 1 achter de rug heb.

Hier een plaatje van wat voor beugel ik heb (dit is niet mijn mond hoor! Deze heb ik ff gegoogled.)

FOK!fossiel zaterdag 4 december 2004 @ 17:55:32 #48
1455 Keroppi
kool kikker
pi_23761237
Leuk dat ze er bij jou zo'n vaart achter zetten, ik loop al 3 weken met de draad die ik vanaf het begin had omdat "kies bladdiebla nog niet genoeg geroteerd is". En dat terwijl ik alleen voor een voortand kwam die naar voren was geschoven. Als ze de volgende keer nog geen nieuwe draad erin zetten word ik maar eens flink kwaad, want dan snap ik hoe ze die kunst aan de muur kunnen financieren
Chick on a mission
pi_23820950
quote:
Op woensdag 20 oktober 2004 18:08 schreef Cola_Light het volgende:
Ik krijg aanstaande vrijdag een witte slotjesbeugel. Het draadje is wit en de slotjes zijn doorzichtig. Deze slotjes worden vervangen per maand zodat ze mooi blijven. Ik hoef ze gelukkig niet langer dan 6 maanden want ik ben er op tijd bij.
wat een geluk heb je dan
mag ik vragen bij welke ortho jij zit?
ik heb in december en in janurari een consult bij 2 verschillende praktijken
pi_23821168
trouwens wie van jullie zijn ouder dan 18 en moeten het evt zelf betalen
mijn ziekenfonds gaat niks vergoeden
wie heeft er ervaring met het zelf betalen en evt wat waren/zijn de kosten voor de behandelingen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')