abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_20974252
quote:
Op woensdag 28 juli 2004 23:01 schreef R_o_N het volgende:
ik zit ook achter een router en geen probleem en je geeft aan dat je al 1 keer gespeeld hebt op eeeuhm Maandag zie ik, dus dat zal het niet zijn...
hmmm ff kijken, draait je toevallig Norton 2004 ? heb wel eens gelezen dat die stoort met online gamen ? mischien dat dat het is ??

succes iig
Nope, kheb geen norton. Kheb et idd toen gespeeld, en ik had het noooooit uit moeten zetten
The tougher the battle, the sweeter the victory!
pi_21030364
ETpro > all

elke beetje goede speler vermijd etmain en shrubet.... hitboxes zijn fucked etc
pi_21091499
Hier nog een speler, schrijf paladin maar bij
Niet vaak, maar af en toe slaat de verslaving weer in en ga ik lekker proberen objectives te halen. Sta meestal wel ergens in de top2, meestal medic, soms engineer.

En meteen maar de grootste irritatie : Teamkillers (Oh, laat ik hier eens een granaat gooien), mensen die maar wat gaan shoot-em-uppen zonder aan de objectives te denken.
Maar verder, dikke fun, vooral als je teamspeak aanhebt met een vriend of 1-2. Dan roeleer je samen echt doordat je kunt samenwerken.
Kapitalisatie is de beste remedie tegen ideologische inhoud. - Zodiakk.
FA Jump: webicon weggehaald wegens wachtwoord beveiliging
pi_21186185
wel weinig clangamers hier

kheb vanavond kwart over negen kwartfinale van summercup \o/

**EDIT** whoei, gewonnen

[ Bericht 24% gewijzigd door wingslevi op 11-08-2004 01:28:37 ]
  woensdag 11 augustus 2004 @ 18:55:45 #55
70743 Miss_Nexhil
*Something new has begun*
pi_21213866
Ow wat was ik net weer goed .

Iemand zei nog iets van : "Blablabla Amara. He is really good "
I'm a SHE

18 x : *huh*

Blijkbaar nog steeds een uitzondering op veel servers. Wel grappig want sommigen kunnen er dus echt niet tegen als een meisje / vrouw hun ownt . .

Zó goed ben ik nou ook weer niet, ik heb m'n momenten zeg maar .
pi_21232797
BLADEZZ mag ook op de lijst met spelers. Ik speel toch elke dag wel minimaal een uur .
pi_21234606
ja meestal samen met mij
<A HREF="http://www.jetphotos.net/showphotos.php?userid=28195">Click Here</A> to view my aircraft photos at JetPhotos.Net!
pi_21250657
Miss_nexhil ik ken anders wel meisjes/vrouwen die mij best kunnen ownen hoor

het zijn er niet veel, maar ze zijn er wel \o/
GX faithie een voorbeeld
pi_21267613
Ik krijg het spel niet aan de praat op mijn laptop, krijg na het aan klikken van het wolfenstein icoontje een grijs scherm en het blijft ook grijs. Iemand een idee wat er aan de hand kan zijn?

Specs laptop: amd64 3000+, 512MB en geforce 4 go met windows xp met laatste directx
Rocks? Check.
Laser beams? Check.
Acid? Check.
Body bag? Check.
pi_21269539
komt er een tekst onderaan wat knippert? zoja dan moet je je driver updaten.
<A HREF="http://www.jetphotos.net/showphotos.php?userid=28195">Click Here</A> to view my aircraft photos at JetPhotos.Net!
pi_21269823
krijg echt alleen een volledig grijs scherm met voor de rest niks, druk ik spatie dan sluit ie af.

Het eerste laad scherm geeft alles ok aan en geen foutmeldingen
Rocks? Check.
Laser beams? Check.
Acid? Check.
Body bag? Check.
pi_21284595
moet je in je commandline (alsje op de snelkoppeling eigenschappen doet kanje dat zien, doel) dit zetten:

"......\et.exe" +seta r_fullscreen 0

dan laad hij windowed, misschien werkt dat wel of misschien zie je dan de output in je console.
Waarschijnlijk zegt hij iets als: Could not load openGL subsystem, closing.
pi_21344662
Return to Castle Wolfenstein: Enemy Territory
Enemy Territory was origineel een uitbreiding voor de populaire shooter Return to Castle Wolfenstein uit 2001. Dit spel zelf (afgekort met RTCW) is ontwikkeld door vier verschillende bedrijven. Uitgever Activision, ID Software, Nerv Software en Gray Matter Studios. Hoofdzakelijk heeft Nerv Software zich bezig gehouden met het multiplayer gedeelte en Gray Matter Studios met de singleplayer campaign. ID Software, de eigenaar van de Quake 3 engine heeft beide ontwikkel teams erg hard geholpen met hun reusachtige ervaring. Return to Castle Wolfenstein was een succes en uiteraard, dan moet er een uitbreiding of vervolg worden ontwikkeld. De twee ontwikkelteams Splash Damage en Mad Doc kregen de opdracht de uitbreiding 'Enemy Territory' te ontwikkelen. Splash Damage kreeg de taak voor het multiplayer gedeelte en Contact kreeg de zware last van de singleplayer campaign op hun schouders. Na afloop van de ontwikkel periode waren uitgever Activision en ID Software niet erg tevreden met de singleplayer campaign. Uiteindelijk heeft Contact nog iets langer de tijd gekregen maar uiteindelijk hebben ze besloten de singleplayer campaign niet te releasen en de uitbreiding te cancelen.... en toen bleven ze zitten met een goede multiplayer gedeelte. Alleen het multiplayer gedeelte te releasen als de add-on 'Enemy Territory' vonden beide ID Software en ontwikkelaar Activision geen goed plan.
Gelukkig hebben deze twee met Splash Damage besloten de multiplayer van 'ET' gratis te releasen als stand-alone game. Om deze game te spelen heb je dus niets nodig qua Return to Castle Wolfenstein origineel of dergelijke. Hier zijn wij hun natuurlijk erg dankbaar voor.

Minimun Systeemeisen
Om Enemy Territory te laten draaien heb je minimaal deze systeemeisen nodig, maar je kent de uitgevers wel, die systeemeisen zijn altijd erg laag gegrepen. Elke PC vanaf 1.0Ghz met een GeForce 2 MX of beter kan de game redelijk draaien aangezien de engine erg goed te tweaken is. Uit ervaring weet ik dat een langzame harde schijf en al helemaal een met weinig vrije ruimte niets overlaat van ET. Zorg dus voor veel schijfruimte en een redelijk moderne harde schijf.

• Windows® 98/ME/2000/XP
  • 100% Windows® 98/ME/2000/XP compatible system (including all 32bit drivers)
  • Intel® Pentium® III 600Mhz processor or AMD equivalent
  • 128 MB RAM
  • 32 MB 100% fully OpenGL® compliant 3-D video card
  • Microsoft® Direct X® 8.1 or higher
  • 271 MB total disk space for game files
  • 500 MB free disk space for swap file
  • Windows compatible toetsenbord
  • Windows compatible muis
  • Windows compatible geluidskaart
  • 56.6k modem of sneller (sneller modem word aangeraden bij servers met meer dan 8 spelers)

Enemy Territory is grondig getest met de volgende videokaarten series:
    GeForce 4 Ti, GeForce 4 MX, GeForce 3, GeForce 2 Ultra, GeForce 2 MX, GeForce256, Radeon 8500/64, Radeon 7200/64, Radeon 9700 Pro/128, Xabre 400

Configs, Tweaks en Scripting
    Als je het spel al een tijdje speelt vraag je je af waarom je buurman net dat stukje sneller beweegt, hoger springt en meer duels van je wint. Dit zit hem dikwijls in het optimaliseren (tweaken) van je settings. Veel mensen leveren graag een stukje grafische kwaliteit in (lucht, details, ontploffingen etc) om snelheidswinst te boeken. Om het niet te bond te maken hanteren diverse partijen (ETPro, de server, ladders) beperkingen. Onjuist gebruik resulteert tot een kick of zelfs ban van een server.

Wordt je gekickt door punkbuster druk dan snel op de console (~) en kijk om welke dingen het gaat. 'Dingen' bedoelen we dan CVARS e.d. mee. Schrijf dit op en zoek in google. Een voorbeeld is bv de cvar uifullscreen die 0 moet zijn en vaak op 1 staat. Verander dit in je config.

• Frames per second
    It's all about fps. Breng ze in beeld door /cg_drawfps 1 in je console. Door een fout in de engine kun je je fps locken op bepaalde waarden om betere resultaten te bereiken. Je wint ook meer fps door instellingen laag te zetten. Probeer eens te spelen met een config van een bekende speler en je zult zien dat het soepeler gaat.

• Eigen config bouwen
    Begin met een goede basis. Dit ga je aan de hand van wat je op internet vind uitbreiden. Voeg wat handige binds toe, sla je favo settings er in op en je zult nooit meer zonder kunnen. Op startkabel staan veel links naar configs.

Clans en Ladders
    Enemy Territory leent zich bij uitstek voor clans daar de nadruk ligt op teamwork en strategie. Waar je bij andere spellen nog wel eens goed weg komt met 'dom schieten' heb je bij ET altijd objectives die alleen met slim spelen behaald worden. Ik ben van mening dat spelen in een clan, bij ET in het bijzonder, een enorm en onderschatte toegevoegde waarde heeft. De meeste clans communiceren via een headset en je zal zien dat je veel meer lol hebt in het spel. Ik kan het iedereen dan ook aanmoedigen. Een soort van clan tutorial vind je hier.

De meeste clans spelen in een ladder of cup. Benelux ET clans bevinden zich voornamelijk in Clanbase, RTCW.no ET of Dutch Gamers League ET.

Vragen en antwoorden aka FAQ
    quote:
    Wow! Ik wil ook ET spelen, z.s.m!
    Hooo.. rustig, waar is de brand? Ok, een quickstart:
    1. Download ET
    2. Download de 1.02 Patch
    3. Start het spel, vul je naam in, zet de settings goed (enable punkbuster!) etc.
    4. Play online!

v57: Wunderbar!
    Volgende stappen zijn onder meer: Een browser zoals ASE downloaden, je config tweaken, je inlezen op de materie, mappen verkennen, op irc rondhangen en uiteindelijk je sociale leven kwijt raken aan dit mooie spel

• Maps
    ET heeft standaard 6 hele leuke maps in huis. Oasis, Radar, Battery, Railgun, Fuel Dump en Gold Rush. Er zijn er uiteraard veel meer. Een paar zijn echter vrij standaard geworden en aangeraden wordt om die (de pk3 files) te downloaden en in je /etmain map te zetten: Beach, Caen, Temple, Supply Depot en TC_Base.

• Op de ET servers is het één groot kleuren feest, iedereen heeft kleuren in zijn naam, hoe doe je dat?
    De kleurencode's zijn ongeveer hetzelfde als die van Quake 3 en RTCW.
    Een kleurencode maak je door een ^ te plaatsen met een cijfer of letter.
    ^1
    voor je naam, dan geeft hij je naam in het rood weer. Hiermee kan je dus ook combineren, bijv ^1W^dh^2o^ae^i. Zie ook: ET nick colorizer
    Mijn naam b.v. op Enemy Territory is: ^0r^10^0b^1_
    Oftewel: [color=black]r[/color][color=red]0[/color][color=black]b[/color][color=red]_[/color]
    Kut...die kleuren werken hier niet!!

• Ik draai Linux op mijn systeem, zijn er ook binaries voor Linux beschikbaar?
    Yep, deze zijn op de officiële website beschikbaar bij -> Enemy Territory -> Downloads. Tevens onderaan bij de mirrorlist kan je mirrors voor Linux Binaries vinden.

• Ik vind de ingame serverbrowser niet zo handig, is er geen handige manier om mijn favorieten servers makkelijk te kunnen joinen?
    Externe serverbrowsers gebruiken veel mensen, er zijn veel goede programma's op dat gebied. In de meeste programma's zitten velen extra features die erg handig zijn. Een aantal programma's die Enemy Territory zoiezo ondersteunen:

HLSW (freeware)
    The All Seeing Eye (21 dagen gratis trial)
    GameSpy Arcade (Adware)
    PatchFinder (alleen quake 3 engine games)
    Server Watch (freeware)

• ET Pro
    Bani heeft een competitie mod gemaakt van paar mb groot die het spel zo beinvloed dat het stukken eerlijker is. De meeste servers maken hier dan ook gebruik van en je zult dus altijd de nieuwste versie moeten hebben. Bani, de maker van ETPro is ook druk bezig met ET TV! Meer info over beiden.

• Punkbuster
    Dit programmaatje van Evenbalance(.com) draait mee als je ET speelt. Het is de momenteel ultieme maar uiteraard nooit waterdichte manier om ET te beveiligen tegen cheaters. Het programma voorkomt dingen als wallhacks en aimbots. Je krijgt het standaard ingebakken in ET en downloaden is dus niet nodig. info

• ET valt steeds terug op 640x480
    Dit een bekend fenomeen. Je lost het op met een BAT bestandje die een file met (verkeerde) settings delete en dan pas ET start.[code]del *.pid /s
    et.exe %*[/code]In ASE kan je onder Tools --> options --> Games --> program location aangeven dat ie ET moet starten met het bat-bestand. Dan hoef je dus nooit meer handmatig de .pid bestanden te verwijderen.

• Hoe bekijk ik demos?
    Demo's zijn bestanden met de extensie .dm_83. Deze bestanden bevatten geen videos maar zijn slechts een continue reeks coordinaten en andere informatie. Bij het afspelen van een demo in ET doet het progamma dus niets anders dan het spel weer opnieuw beleven. Je kan dus ook niet van de speler weg bewegen enzo. Wel kan je point of views en snelheden instellen. Ook mooi is om in te stellen dat je de kogels/bommen/granaten etc volgt. Bij airstrike zie je echt een bom vallen. Speel maar eens met onderstaande settings:[code]seta b_demo_autotimescale "0.4"
    seta b_demo_autotimescaleweapons "255"
    seta b_demo_panzercam "1"
    seta b_demo_dynamitecam "1"
    seta b_demo_grenadecam "1"
    seta b_demo_mortarcam "1"
    seta b_demo_teamonlymissilecam "0" [/code]
    Je kan demos downloaden van o.a. clanbase. Maken doe je tijdens het spel door [code]/record naam[/code] in console te doen (zet eerst [code]/g_syncronousClients 1[/code] en achteraf weer op 0) en [code]stoprecord[/code] om te stoppen. Uiteraard ook handig om te binden. Deze demos komen in je demomap in etmain en etpro. Het is zelfs mogelijk om met auto action in je menu elke keer een demo te maken maar dat loopt snel op. Een typische map neemt een mb of 6 in beslag. Afspelen doe je door in het menu naar demo te gaan en dan de juiste uit te pikken. Voor een ETPro demo moet ET in die stand staan. Of connect eerst naar een ETPro server of start ET op met aangepaste shortcut [code]"C:\Program Files\Wolfenstein - Enemy Territory\ET.exe" +set fs_game etpro[/code]
    Echte handig is echter het programmaatje Seismovision. Ik vond het tijd terug via Google en het verbaasd me dat amper mensen het gebruiken. Ook handig voor andere spelen. Probeer het en love it . Ook mooi om hem als screensaver te gebruiken.
    Hoe maak ik er een AVI van? Kort gezegd. Laat ET TGA plaatjes maken (loopt snel op, dus doe je settings op 640x40 bv) en zet die om naar een AVI. Meer over demos

• Hey je bent iets belangrijks vergeten of ik zie een spelvaut
    Laat het me (ReadMe) weten via mail of op irc (#actionradio @ irc.fok.nl), daar heet ik: Rob

Links

Hieronder vind je een aantal handige links:
    opm: ik heb de lijst flink ingekort. 20 links met van allen nog een mirror ook leek me wat veel. Zoekt en gij zult vinden. Rtcwfiles.com dekt nagenoeg alles qua downloads.
  • RTCW Files (tip!)
  • Planet Wolfenstein (gamespy network)
  • RTCW World.com
  • ET Startkabel
  • Wolfenstein.nl
  • Enemy Territory for Dummies
  • Enemy Territory Configbuilder
  • SweRTCW.com (tip)
  • GameServers.net
  • Official RTCW website
  • Activision
  • Splash Damage
  • ID Software
  • Punkbuster voor ET
  • etpro.anime.net
  • Crossfire
  • Beter aimen in ET

Bekende Servers
    XS4ALL etpro 1 194.109.69.40:27960
    XS4ALL etpro 2 194.109.69.41:27960
    FD-NL 62.212.90.134:27960
    6th Floor 131.174.33.100:27960
    SNL (UK) 213.228.215.145:27960
    Efterlyst (SWE) 213.115.128.60:27960 (goede training)
    *BiO* (UK) 212.13.197.137:27964 (idem)
    [eLiTe] 80.69.73.238:29761
    verder: Skynet, Telenet en Tiscali.
    Handig bij bovenstaand.

De officiele manual die met Enemy Territory word mee geïnstalleerd is een grote schat aan informatie. Je kan deze vinden met de link in je startmenu:
    Start / Programma's / Wolfenstein - Enemy Territory / Wolfenstein - Enemy Territory Help / manual.html

[ Bericht 0% gewijzigd door ReadMe op 17-08-2004 12:40:33 ]
  • pi_21344663
    Niks te danken voor de betere uitleg
    pi_21349302
    vroeger had je de Elite Killers server kom ik tegenwoordig niet meer tegen... die was wel goed te doen
    pi_21353175
    Ik zit altijd op Sixth Floor, erg fijne server!
      dinsdag 17 augustus 2004 @ 19:55:02 #67
    70743 Miss_Nexhil
    *Something new has begun*
    pi_21354847
    195.238.1.23:27965

Belgacom, relaxte server .
    pi_21359922
    dat is skynet... als je daar ownt, doe dan aub niet of je goed bent : )

no offense btw
    pi_21374334
    Whaha...kunnen we niet een keer met een aantal FOK!'ers op 1 server gaan gamen?
    Dan doen alle fokkers gewoon ^0[^1FOK^0] achter hun naam ofzo...lijkt me wel een keer lachen!

Hier trouwens nog de kleurcodes:
    pi_21379974
    ja maar dan hoe ik ^1[D^7E^F]^7Sebab
      donderdag 26 augustus 2004 @ 11:47:47 #71
    46802 Visitor.Q
    Neemt alles op!
    pi_21553269
    Geinstalleerd, en het ziet er heel mooi uit! Alleen ik moet er nog even achter komen wat de objectives zijn enzo, ik ben al vele malen geowned vandaag Veel knopjes trouwens, vele malen gecompliceerder dan ut2k4 oid
    pi_21553390
    Ik speel het ook! Echt zooooooo gaaf ... `t liefst ben ik de medic
    Age Of Empires 2: The Conquerors...the memory remains...
      vrijdag 27 augustus 2004 @ 15:53:21 #73
    24052 R_o_N
    World of Warcraft
    pi_21580405
    I'm a Field Ops...
    Trollbane Realm: Aliza: Human Priest [80] Guild: Non Compos Mentis
    Trollbane Realm: Saidar: Dranei Shaman [80] Guild: Denial
    pi_21581833
    Ik heb nogal last van enorme artifacts onder linux, iemand dit probleem ook ?

Heb een ati 9600 pro met driver 3.11
      zondag 29 augustus 2004 @ 19:43:00 #75
    69559 61neorej
    Geeft licht in het donker
    pi_21623726
    Weet iemand misschien hoe je 'binds' maakt'?
    silence can say more than thousand words
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')