Neemt de snelheid toe of de versnelling? Zoals wij rond de zon draaien hebben we ook constant versnelling naar de zon toe, maar de snelheid neemt niet (in dezelfde mate) toe, omdat de richting constant verandert.quote:Wij gaan met een zekere valversnelling door de ruimte en deze snelheid neemt sinds het begin van onze aarde toe.
Gravitonen zorgen niet voor massacreatie. Het deeltje wat daarvoor verantwoordelijk zou zijn, meent men, is het Higgsdeeltje. Het graviton is een hypothetisch deeltje, bedoelt om de zwaartekracht te quantiseren. Dus je doet een foute uitspraak over een nog niet aangetoond deeltje. Dat is jammer. De rest van je verhaal kan ik nix mee. Idd, veels te filosofisch. En vooral niet wetenschappelijk.quote:Ik denk dat gravitonen er voor zorgen dat een massa ontstaat, het is de kracht die alle massa tot een geheel maakt. Licht is het tegenovergestelde en laat massa weer in energie verdwijnen. Echter de massa veranderd van vorm in andere massa en neemt de massa niet mee in een lichtstraal ofzo. Net alsdat enerie zelf geen massa heeft. Wat wij waarnemen is denk ik de overgang van massa in licht en het ontstaan van massa door energie. Levende massa groeit op uit andere massa en groeit naar licht toe. Wij mensen vormen een schakel waar energie over gaat in licht en licht weer overgaat in energie. Beetje filosofisch maar waarom ook niet...
Die versnelling is niet constant. De aarde beweegt in een ellips, niet in een cirkel. Dus dit gaat ook niet op.quote:Omdat wij een constante versnelling naar de zon toe maken zouden wij door de jaren heen een zeer hoge valsnelheid moeten hebben gekregen. Tegelijkertijd valt de zon ook in een bepaalde richting waardoor we in ieder geval kunnen aannemen dat niets op aarde letterlijk stil kan staan
1. licht heeft geen massa.quote:Op woensdag 28 juli 2004 10:50 schreef rudeonline het volgende:
Dat een lichtstraal alle kanten op lijkt te gaan komt omdat de massa kleiner wordt. Verder zou het licht misschien wel bewegen, maar dan zou het volgens mij de laagst haalbare snelheid moeten hebben.
Pak 2 zaklampen en schijn ze naar elkaar toe..quote:Op woensdag 28 juli 2004 14:20 schreef ATuin-hek het volgende:
Ik zag de OP tijdtje terug en had al iets van "laat maar..." maar ga toch ook ff wat zeggen
kort samengevat beweegt licht dus niet maar wij (letterlijk!) alle kanten tegelijk op? Echt alle v(x,y,z) mogelijkheden dus? Nou vraag ik me af waarom dit handiger zou zijn dan de huidige theorieen. En hoe zit het bijv met 2 lichtstralen die elkaar tegemoet komen.
Met de massa bedoel ik de bron waar het licht vandaan komt. Deze massa wordt volgens mij kleiner waardoor het lijkt dat het licht alle kanten op schijnt. Verder zou iets wat met de lichtsnelheid gaat geen ruimte meer hebben. Het zou dan op alle plaatsen tegelijk bestaan.quote:Op woensdag 28 juli 2004 12:39 schreef Dr.Gallons het volgende:
[..]
1. licht heeft geen massa.
2. elektromagnetische golven (dus ook licht) kunnen alleen bestaan als ze zich met de snelheid c voortplanten (in vacuum). Stilstaand licht bestaat niet!
Ik post em nog maar es.quote:Op woensdag 28 juli 2004 19:24 schreef Haushofer het volgende:
ja, we weten nog steeds niet WAAROM de TS uberhaupt deze nieuwe " theorie" wil opzetten. Wat wil ie nou verklaren wat we nog niet kunnen verklaren? ( 3e keer)
zucht......het wil er niet in, zeg je.....je bent wel erg zeker van je zaak voor een leek. Wat is die fysica toch raar bezig hé? Nog es: dit bedenk je zelf. Zonder formules. Zonder wiskundige onderbouwing. Je moet nou toch es accepteren dat je voor zulke ideeen wiskunde nodig hebt, ej.quote:Het wil er bij jullie niet in dat als de tijd stil staat er ook geen ruimte meer is
Als als als. Het doet er niet toe. Dit is dan ook een erg loze uitspraak. Wederom zonder onderbouwing.quote:En als we ooit een massa de lichtsnelheid zouden geven zou waarschijnlijk het hele heelal ophouden met bestaan
onzin, we kunnen het gewoon zien als het in ons oog valt, dat hoeft helemaal niet via een massa.quote:Op dinsdag 27 juli 2004 23:17 schreef rudeonline het volgende:
Licht heeft geen moleculen en bestaat eigenlijk uit niets, we kunnen het alleen maar waarnemen als het wordt gereflecteerd op iets.
zonder iets is er ook geen massa, maar je bedoelt dat licht niet kan bestaan zonder massa, daarin heb je ongelijk. Ik vraag me af hoe je tot deze conclusie komt.quote:Zonder iets is er ook geen licht. Licht is slechts energie wat niet uit iets bestaat.
zie boven: het is precies andersom: zonder tijd en ruimte kunnen electromagnetische golven (oscilatie) niet bestaan.quote:Juist omdat licht, en zwaartekracht (ook een energie) geen ruimte en tijd innemen staan ze eigenlijk stil.
massa idemquote:Zo bestaat licht omdat er energie is.
naast het oog van de waarnemer is verdere massa niet nodig. Wat er wel nodig is , is tijd en ruimte.quote:De enige manier om licht waar te nemen is als er massa is.
Wiskunde is niet je sterkste kant ej.quote:Op woensdag 28 juli 2004 20:37 schreef rudeonline het volgende:
Een wiskundige verklaring.....
S=VxT ruimte = snelheid x tijd als de tijd 0 is (lichtsnelheid) is de ruimte dus 0. Als er geen tijd is is er dus geen ruimte. En een snelheid is toch nog altijd de afgelegde weg binnen een tijdsduur.
zegt al genoeg: een theorie heeft een ontwikkelingsfase nodig als er dingen zijn die je er niet mee kunt verklaren. En niet wanneer iemand denkt dat ie het beter weet.quote:Elke nieuwe theorie heeft een ontwikkelingsfase nodig.
quote:Op woensdag 28 juli 2004 19:24 schreef Haushofer het volgende:
ja, we weten nog steeds niet WAAROM de TS uberhaupt deze nieuwe " theorie" wil opzetten. Wat wil ie nou verklaren wat we nog niet kunnen verklaren? ( 5e keer)
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |