Houdt op te bestaan? Naar mijn weten wordt er een deel gereflecteerd en een deel geabsorbeerd, ofwel we nemen een kleur waar.. Waarom zou een lamp lichter worden naarmate ie langer brandt dan?quote:Op dinsdag 27 juli 2004 16:53 schreef rudeonline het volgende:
Wordt een lamp dan lichter naar mate hij langer brandt? Wat blijft er over van de relativiteitstheorie als de energie oneindig zou zijn bij het halen van de lichtsnelheid van een massa? Zijn duracel batterijen echt zo sterk dat ze een massa kunnen laten "versnellen??" tot de lichtsnelheid.
Op het moment dat een lichtfoton met een massa in aanraking komt houdt hij op te bestaan, of kan een foton meerdere levens hebben? Dit is in tegenspraak met de huidige theorie.
Waarom hebben deze argumenten niks met mijn theorie te maken?
Wie beweert dit??? Waarom type je dit? Als reactie waarop?quote:Op dinsdag 27 juli 2004 16:53 schreef rudeonline het volgende:
Wordt een lamp dan lichter naar mate hij langer brandt? Wat blijft er over van de relativiteitstheorie als de energie oneindig zou zijn bij het halen van de lichtsnelheid van een massa? Zijn duracel batterijen echt zo sterk dat ze een massa kunnen laten "versnellen??" tot de lichtsnelheid.
En wat heeft dit van doen met de rest van de discussie? Is dit een reactie op iets wat ik gezegd heb? Als dat zo is, ben je het dan met mij eens of juist niet?quote:Op het moment dat een lichtfoton met een massa in aanraking komt houdt hij op te bestaan, of kan een foton meerdere levens hebben? Dit is in tegenspraak met de huidige theorie.
Als ik zeg dat een mus niet kan vliegen, en ik breng als argumenten dat een mus twee poten heeft, twee ogen en niet kan blaffen, heeft dat er dan mee te maken? Dat doe jij namelijk hier. Je zegt dat de lichtsnelheid nul is, en als argumenten zeg je dat licht geen massa heeft en reageert met andere materie. Waarom zijn dat argumenten???quote:Waarom hebben deze argumenten niks met mijn theorie te maken?
Nee. Dat doet het niet. Zucht......quote:Op maandag 26 juli 2004 22:42 schreef Spits-NL het volgende:
[..]
Yep en dus... legt het licht een langere weg af.
Licht heeft geen massa, wel een impuls. Het heeft toch ook energie, ook al heeft het geen rustmassa? Dus als een lantaarn een foton uitzendt, zal deze zeker een impuls ( reactie) ondergaan.quote:Op dinsdag 27 juli 2004 15:42 schreef rudeonline het volgende:
Ik heb alles eens goed doorgelezen, maar ben nog niet van mijn theorie afgestapt.
Teneerste is licht volgens mij niets anders dan verbruikte energie. Het heeft geen massa, simpel omdat je dan een enorme terugslag zou krijgen wanneer je je zaklantaarn aandoet.
Verder is licht in principe onzichtbaar, we nemen het pas waar als het botst met een massa.
Het neemt geen volume in, je kunt net zo lang als je wilt in een kopje schijnen maar vol wordt hij nooit, het kopje wordt ook niet zwaarder. Licht is eigenlijk gewoon helemaal niets. Het is energie welke onzichtbaar is en heeft helemaal niets met beweging te maken. Alleen wij hebben met beweging te maken, wij hebben tenslotte massa en zijn aan krachten onderheven. Het feit dat licht lanzamer door b.v water gaat is dat de energie op meer deeltjes botst. Je zou kunnen zeggen dat de lichtfoton die gemeten wordst niet dezelfde is als degene die je als uitgangspunt nam. De eerste lichtfoton die immers uitgezonden werdt hield op met bestaan toen deze op de eerste massa botste.
Probeer het te zien als dat we het zonlicht opvangen via de maan. Ook dan meten we een snelheid van licht vanaf de zon naar de aarde maar moeten rekening houden met het feit dat het zonlicht via de maan bij ons komt. Zo gaat licht via massa naar de meetopstelling en is eigenlijk slechts een kopie van het orginele licht. Het orginele licht hield al op te bestaan toen het tegen de eerste massa aankwam. En in een opstelling met spiegels gaat de vergelijking ook op. Een lichtfoton kan immers niet 2x bestaan. Wel kan hij zich kopieeren wat enigzins tijd kost. Hierdoor meet je een zekere snelheid welke lanzamer lijkt te gaan naar mate er meer massa is. De lichtsnelheid door een stalen plaat is daarom waarschijnlijk nog langzamer en in vacuum het hoogst.
Ik doe een gok. Omdat ze de kennis en de kritische blik missen om hun eigen fouten te weerleggen?quote:Pie.er:
Als ik zeg dat een mus niet kan vliegen, en ik breng als argumenten dat een mus twee poten heeft, twee ogen en niet kan blaffen, heeft dat er dan mee te maken? Dat doe jij namelijk hier. Je zegt dat de lichtsnelheid nul is, en als argumenten zeg je dat licht geen massa heeft en reageert met andere materie. Waarom zijn dat argumenten???
Ja, je draait om de zon ej. Dat kun je als een soort vallen zien. Alleen dan wel in een ellipsje. Dit is een geaccepteerd idee. Maar je ouwehoert de hele tijd over evenredig kleiner worden, terwijl je dit niet 1 keer hebt uitgerekend. Bovendien gaat dit " inkrimpen" van jou niet lineair.Maar je hoeft Einstein natuurlijk niet te geloven. En dan kun je lekker anarchistisch tegen de fysica gaan schoppen . Zonder onderbouwing en wiskundige concretie. Pas als jij een formule gaat gebruiken, kun je rekenen op een beetje serieuze reacties. Ik zeg het nog maar een keertje, voor alle mensen die een mooie theorie hebben ( ik denk dat veel mensen zich hier ook wel in kunnen vinden) Als je een nieuwe theorie hebt over natuurkunde, moet je rekenvoorbeeldjes kunnen geven. En een wiskundige onderbouwing. Anders ga je maar mooi naar de filosofie borrel.quote:Ik denk dat wij in het heelal een soort eeuwigdurende valversnelling ondergaan
Zouden Gravitonen omgezet kunnen worden tot Fotonen bij genoeg Energie?quote:Op dinsdag 27 juli 2004 23:28 schreef Dr.Gallons het volgende:
zwaartekracht golven kunnen weldegelijk bestaan en reizen ook met de snelheid van het licht. Verder gaan de meeste natuurkundigen er ook vanuit dat er zwaartekracht deeltjes bestaan (gravitonen), deze zijn echter nog niet waargenomen. Vermoedelijk omdat er nog geen deeltjes versnellers zijn die zulke hoge energieen kunnen genereren.
Als jij denkt dat iets zonder massa zich niet kan voorplanten door het heelal begrijp jij volgens mij weinig van natuurkunde.
(edit: typo)
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |