In vacuum vindt geen verstrooiing plaats, en kun je die straal niet zien. In een medium, bijv. lucht, wel. Le-zen!quote:Op maandag 26 juli 2004 17:13 schreef Spits-NL het volgende:
[..]
Tsjaaaaaa.... Maar waar komt die verstrooing vandaan als het licht zich in een vacuum bevind.
Dan zou ik dat onderzoek herhalen en naar de Nobelprijscommissie sturen. Kun je een aardig prijsje ophalen!quote:Op maandag 26 juli 2004 17:14 schreef Spits-NL het volgende:
Ja dat kan je dus wel.Zelufffff gezien.
Ander vraagje....... Is licht in lucht sneller als in vacuum en waar aan ligt dat?quote:Op maandag 26 juli 2004 17:15 schreef Maethor het volgende:
[..]
In vacuum vindt geen verstrooiing plaats, en kun je die straal niet zien. In een medium, bijv. lucht, wel. Le-zen!
Als/dan? Nee ik heb het over feiten.quote:Op maandag 26 juli 2004 17:42 schreef Pie.er het volgende:
Ik beantwoord geen vragen met als/dan-fouten.
Is Rudeonline al van zijn idee dat de lichtsnelheid nul is afgestapt of gelooft hij daar nog in?
Oww je voelt je verheven.quote:Op maandag 26 juli 2004 18:04 schreef Pie.er het volgende:
En het is een feit dat in de Nederlandse taal men 'sneller dan' gebruikt, en niet 'sneller als'.
Dat sowiesoquote:Op maandag 26 juli 2004 18:13 schreef Spits-NL het volgende:
Oww je voelt je verheven.![]()
Ach... Vermoedelijk neemt de snelheid niet af,maar de afstand die het licht moet overbruggen word groter.quote:Op maandag 26 juli 2004 18:18 schreef Pie.er het volgende:
[..]
Dat sowieso
Nee ik erger me eraan dat men de Nederlandse taal zo slecht beheerst... Dyslexie kan ik begrijpen, maar dit heeft daar niks mee te maken. Het is geen spelfout, maar een woordfout. En het is lelijk, het oog wil ook wat!
Maar dat heeft niks met het onderwerp te maken. Zoals dhr. Vlasman ooit zei: "terug naar het onderwerp!"
Nee, in lucht gaat licht langzamer. Dit komt door de brekingsindex n van lucht. Wanneer een lichtstraal vanuit vacuum naar een medium gaat, dan verandert de ratio van het magnetisch veld tov het elektrisch veld met een factor n. ( het magnetische veld wordt groter dan het elektrische veld) Hieruit kun je dan met je golfvergelijking afleiden dat de snelheid van de golf daarop met een factor n daalt.quote:Op maandag 26 juli 2004 17:36 schreef Spits-NL het volgende:
[..]
Ander vraagje....... Is licht in lucht sneller als in vacuum en waar aan ligt dat?
Daarnaast is het bekend, dat de lichtsnelheid in lucht ca. 91 km/sec lager ligt dan de universele lichtsnelheid in vacuum.quote:Op maandag 26 juli 2004 19:26 schreef Haushofer het volgende:
[..]
Nee, in lucht gaat licht langzamer. Dit komt door de brekingsindex n van lucht. Wanneer een lichtstraal vanuit vacuum naar een medium gaat, dan verandert de ratio van het magnetisch veld tov het elektrisch veld met een factor n. ( het magnetische veld wordt groter dan het elektrische veld) Hieruit kun je dan met je golfvergelijking afleiden dat de snelheid van de golf daarop met een factor n daalt.
Het licht bevond zich al in het medium,er is geen sprake van breking van het licht.quote:Op maandag 26 juli 2004 22:11 schreef Haushofer het volgende:
??? Ik snap niet waar je heen wil. Die verklaring heb ik toch net gegeven?
91 km/sec lager ligt dan de universele lichtsnelheid in vacuum. zonder dat het gebroken was.quote:Op maandag 26 juli 2004 22:18 schreef Haushofer het volgende:
Nee, als je vanuit het vacuum naar bv glas gaat, en de brekingsindex van glas is n=1,5 , dan weet je dat de lichtsnelheid daar een factor 1,5 lager ligt.
Als het licht in het medium blijft, houdt het de zelfde snelheid natuurlijk......
Yep en dus... legt het licht een langere weg af.quote:Op maandag 26 juli 2004 22:29 schreef Haushofer het volgende:
Ja, duuh. Het licht gaat in lucht altijd met c/n. Omdat lucht een impedantie bezit, net als vacuum. En die " geeft weerstand" aan het elektromagnetische veld. Je begrijpt het volgens mij niet helemaal.....
In vacuum gaat licht met snelheid c. Als licht in een medium zit, gaat het elektromagnetische veld met een snelheid c/n . Die breking treedt op bij mediumovergang. Die snelheidsvermindering is altijd in het desbetreffende medium.
quote:Op maandag 26 juli 2004 22:37 schreef Haushofer het volgende:
We zijn er in ieder geval uit dat de lichtsnelheid niet 0 is
c0 in Vacuum (pure lightspeed)quote:Op maandag 26 juli 2004 22:45 schreef Silverado het volgende:
Lijkt me niet: lichtsnelheid 0![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |