abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_20689145
Volgens mij staat licht bijna stil. Kijk op www.rudolfhendriques.com voor mijn theorie.
Ik denk dat wij met de lichtsnelheid zelf door de ruimte en tijd gaan. Licht is dan slechts een spoor van verbruikte energie wat achter blijft.
pi_20689356
Jij spammerd jij

Bovendien werkt die kutsite niet. (Firefox)
pi_20689600
spem
pi_20689696
hey die "kut"site gaat wel zulle
gewoon op het zwarte gat drukken
pi_20689804
quote:
Op zaterdag 17 juli 2004 18:31 schreef zottemama het volgende:
hey die kutsite gaat wel zulle
gewoon op het zwarte gat drukken
Wat begrijp je er nou niet aan? IE zeker
pi_20693674
quote:
Op zaterdag 17 juli 2004 18:08 schreef rudeonline het volgende:
Volgens mij staat licht bijna stil. Kijk op www.rudolfhendriques.com voor mijn theorie.
Ik snap er niets van. Je stelt:
quote:
Eigenlijk moet je zeggen dat als iets op je af komt, het onderlinge snelheids verschil afneemt. Daar waar het voorwerp, de auto, het dichts bij je is. Daar is het snelheids verschil voor een enkel moment het kleinst.
Huh? Dat is toch helemaal niet waar! Het onderlinge snelheidsverschil blijft constant. Het is de afstand die afneemt en daarna weer toeneemt.

vervolgens:
quote:
Omdat beide voorwerpen niet bewegen is het tijdsverschil tussen beide 0.
Huh? Waar haal je dat tijdsverschil nou opeens vandaan?

dan:
quote:
Weliswaar is de afstand Ab (tijd) 0, de tijd is wel zeker aanwezig.
Onder de grafiek staat 1 m/s en dat is geen tijd maar snelheid.

Hier ben ik afgehaakt. Het lijkt me dat je je eenheden nogal door elkaar gooit, en hier en daar dynamica en statica door elkaar heen gebruikt, maar misschien snap ik het echt niet en kun je het mij uitleggen.
pi_20693681
Ik bedoel met dat de tijd gekijk is, dat er geen afstand is. Als iets met een afstand tot je staat moet je ruimte en tijd overbruggen om er heen te gaan. Als 2 voorwerpen stil staan tegenover elkaar is er geen tijdsverschil. Ze meten dan exact dezelfde tijdsnelheid. Als iets beweegt gaatde tijd iets langzamer lopen. Dit is duidelijk aanwezig bij ruimtevaarders maar bij ons gewone mensen nihil.
pi_20693780
quote:
Op zaterdag 17 juli 2004 18:08 schreef rudeonline het volgende:
Ik denk dat wij met de lichtsnelheid zelf door de ruimte en tijd gaan. Licht is dan slechts een spoor van verbruikte energie wat achter blijft.
Waarom bijna?
Het is een leuk verhaal. Maar er klopt helemaal niets van.
pi_20693800
Ik snap niet waar je heen wil, maar lees es een leuk boekje over speciale relativiteit. Om te zeggen dat de lichtsnelheid nihil is.....dan heb je iets niet goed begrepen. Doe je ook iets in de natuurkunde-richting? Of is dit weer een mooi geval van borrelpraat....:)
pi_20693824
Ik denk dat de tijd met lichtsnelheid gaat, de ruimte neemt met die snelheid schijnbaar ook toe.
Ik gebruikte 1 m/sec alleen als voorbeeld hoe ruimte en tijd afnemen als je met een bepaalde snelheid naar een voorwerp toe beweegt. Als in de driehoek C de grens vanhet heelal is zou voor Ab 300.000 km/sec moeten worden ingevoerd. Bc is de ruimte welke dan met deze snelheid toeneemt. Zoalang het heelal blijft uitdijen neemt de tijd met dezelfde snelheid daar van toe.
pi_20693856
Ik denk dat in de Minkowski ruimte-tijd alles met de lichtsnelheid gaat, waarbij je de tijd imaginair neemt.
pi_20693872
[quote]Op zaterdag 17 juli 2004 21:57 schreef Yosomite het volgende:

[..]

Waarom bijna?
Het is een leuk verhaal. Maar er klopt helemaal niets van.

De lichtsnelheid zou 1 moeten zijn. 1 is dan de kleinst mogenlijke beweging. Bij 0 zou er immers niets zijn.
pi_20693887
quote:
Op zaterdag 17 juli 2004 21:59 schreef Haushofer het volgende:
Ha, Yosomite. We zijn het eens
Uiteraard. Samen kunnen we de hele relativiteitswereld aan. En dan hebben we Marvin en Pietjuh ook nog.
pi_20693923
quote:
De lichtsnelheid zou 1 moeten zijn. 1 is dan de kleinst mogenlijke beweging. Bij 0 zou er immers niets zijn.
De lichsnelheid is ook 1. Als je de snelheid als fractie van c neemt. Maar da;s alleen maar makkelijker rekenen.
pi_20693950
De tijd gaat ook met de "lichtsnelheid". Als je in de ruimte stilstaat tenminste, maar dat is precies hoe je die 4-vector definieert in de ruimte -tijd. Je hebt 3 ruimte-componenten, en 1 tijd component. En ik meende dat die wordt genomen als Sqrt(-c*t). Maar dat kan ik ook mis hebben.
pi_20693970
Ik bedoel dat 1 de minimale beweging is. Oneindig klein dus, wij bewegen met 300.000 km/sec door de ruimte.
pi_20693992
1 is niet oneindig klein. Volgens mij staan we ( tenminste, ik had begrepen dat Yos ook niet echt warm loopt voor je theorie) niet echt open voor je ideeen. Maar hoe kom je hierbij ? Wel es iets gelezen over relativiteit?
pi_20694040
quote:
Op zaterdag 17 juli 2004 22:00 schreef rudeonline het volgende:
Ik denk dat de tijd met lichtsnelheid gaat, de ruimte neemt met die snelheid schijnbaar ook toe.
Ik gebruikte 1 m/sec alleen als voorbeeld hoe ruimte en tijd afnemen als je met een bepaalde snelheid naar een voorwerp toe beweegt. Als in de driehoek C de grens vanhet heelal is zou voor Ab 300.000 km/sec moeten worden ingevoerd. Bc is de ruimte welke dan met deze snelheid toeneemt. Zoalang het heelal blijft uitdijen neemt de tijd met dezelfde snelheid daar van toe.
http://www.lorentz.leidenuniv.nl/vanbaal/SRT/syllabus/title.html
geeft een leuke inleiding op de SRT

In jouw contect wordt tijd als een dimensie in een ruimte beschouwd. En is dus vergelijkbaar met een x, y, of z as. En assen hebben geen snelheid.
pi_20694077
omdat licht niet echt een massa heeft kan het denk ik niet bewegen. Wij (massa) doen dat wel. En hoe sneller we bewegen des te langzamer gaat de tijd. Bij lichtsnelheid staat de tijd stil. Als je nog harder zou gaan dan zou je terug in de tijd gaan. Stel de tijd voor als een trein die met 300.000 km/sec gaat. Als je beweegt ga je iets langzamer als de trein. Bij lichtsnelheid sta je dan stil en bij nog een grotere vertraging ga je achteruit.
pi_20694185
quote:
Op zaterdag 17 juli 2004 22:15 schreef rudeonline het volgende:
omdat licht niet echt een massa heeft kan het denk ik niet bewegen. Wij (massa) doen dat wel. En hoe sneller we bewegen des te langzamer gaat de tijd. Bij lichtsnelheid staat de tijd stil. Als je nog harder zou gaan dan zou je terug in de tijd gaan. Stel de tijd voor als een trein die met 300.000 km/sec gaat. Als je beweegt ga je iets langzamer als de trein. Bij lichtsnelheid sta je dan stil en bij nog een grotere vertraging ga je achteruit.
De lichtsnelheid wordt wel als grens beschouwd. Het lukt niet echt om er overheen te gaan.

Iets wat geen massa heeft kan wel bewegen.
Voorbeeld: De signalen naar astronauten gaan per massaloze straling: radiogolven. Die gaan met de lichtsnelheid naar die mensen in de ruimte toe. De astronauten ontvangen de signalen, zetten ze om in iets begrijpelijks en kunnen er op reageren.

Hoe sneller we gaan hoe langzamer de tijd. Dat is juist, en als we de lichtsnelheid zouden bereiken staat de tijd stil.
pi_20694206
maar als er geen tijd is kan iets ook niet meer bewegen. Snelheid is namelijk afstand per tijdseenheid.
pi_20694321
quote:
Op zaterdag 17 juli 2004 22:23 schreef rudeonline het volgende:
maar als er geen tijd is kan iets ook niet meer bewegen. Snelheid is namelijk afstand per tijdseenheid.
Er is wel Tijd. Maar de tijd staat stil.
Ga je met de lichtsnelheid van word je niet ouder. Maar jouw eigen tijd bestaat wel. en je kunt ook bewegen.
pi_20694449
als de tijd stilstaat hoe beweeg je je dan? bij de absolute lichtsnelheid kun je je niet bewegen want om je te bewegen moet er tijd zijn. Je kunt toch niet met je oog knipperen zonder dat er een beetje tijd voorbij gaat? Zolang je ook maar iets van het absolute 0 punt van tijd bent verwijdert gebeurt er nog niets omdat jou tijd dan gewoon heel langzaam gaat. Bij het bereiken van de absolute lichtsnelheid staat de tijd echt stil en kun je niet meer bestaan omdat er dan ook geen ruimte meer is.
pi_20694523
quote:
Op zaterdag 17 juli 2004 22:23 schreef rudeonline het volgende:
Dat is de snelheid zoals jij hem zou meten: afstand per tijdseenheid.
Als nu iemand anders, die beweegt tov jou ook die snelheid meet, komt er een heel ander getal uit. En als je in de buurt van de lichtsnelheid komt kun je de snelheden ook niet meer "gewoon" optellen of afrekken, maar dan gelden andere formules
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')