Wat begrijp je er nou niet aan?quote:Op zaterdag 17 juli 2004 18:31 schreef zottemama het volgende:
hey die kutsite gaat wel zulle
gewoon op het zwarte gat drukken
Ik snap er niets van. Je stelt:quote:Op zaterdag 17 juli 2004 18:08 schreef rudeonline het volgende:
Volgens mij staat licht bijna stil. Kijk op www.rudolfhendriques.com voor mijn theorie.
Huh? Dat is toch helemaal niet waar! Het onderlinge snelheidsverschil blijft constant. Het is de afstand die afneemt en daarna weer toeneemt.quote:Eigenlijk moet je zeggen dat als iets op je af komt, het onderlinge snelheids verschil afneemt. Daar waar het voorwerp, de auto, het dichts bij je is. Daar is het snelheids verschil voor een enkel moment het kleinst.
Huh? Waar haal je dat tijdsverschil nou opeens vandaan?quote:Omdat beide voorwerpen niet bewegen is het tijdsverschil tussen beide 0.
Onder de grafiek staat 1 m/s en dat is geen tijd maar snelheid.quote:Weliswaar is de afstand Ab (tijd) 0, de tijd is wel zeker aanwezig.
Waarom bijna?quote:Op zaterdag 17 juli 2004 18:08 schreef rudeonline het volgende:
Volgens mij staat licht bijna stil. Kijk op www.rudolfhendriques.com voor mijn theorie.
Ik denk dat wij met de lichtsnelheid zelf door de ruimte en tijd gaan. Licht is dan slechts een spoor van verbruikte energie wat achter blijft.
Uiteraard. Samen kunnen we de hele relativiteitswereld aan. En dan hebben we Marvin en Pietjuh ook nog.quote:Op zaterdag 17 juli 2004 21:59 schreef Haushofer het volgende:
Ha, Yosomite. We zijn het eens
De lichsnelheid is ook 1. Als je de snelheid als fractie van c neemt. Maar da;s alleen maar makkelijker rekenen.quote:De lichtsnelheid zou 1 moeten zijn. 1 is dan de kleinst mogenlijke beweging. Bij 0 zou er immers niets zijn.
http://www.lorentz.leidenuniv.nl/vanbaal/SRT/syllabus/title.htmlquote:Op zaterdag 17 juli 2004 22:00 schreef rudeonline het volgende:
Ik denk dat de tijd met lichtsnelheid gaat, de ruimte neemt met die snelheid schijnbaar ook toe.
Ik gebruikte 1 m/sec alleen als voorbeeld hoe ruimte en tijd afnemen als je met een bepaalde snelheid naar een voorwerp toe beweegt. Als in de driehoek C de grens vanhet heelal is zou voor Ab 300.000 km/sec moeten worden ingevoerd. Bc is de ruimte welke dan met deze snelheid toeneemt. Zoalang het heelal blijft uitdijen neemt de tijd met dezelfde snelheid daar van toe.
De lichtsnelheid wordt wel als grens beschouwd. Het lukt niet echt om er overheen te gaan.quote:Op zaterdag 17 juli 2004 22:15 schreef rudeonline het volgende:
omdat licht niet echt een massa heeft kan het denk ik niet bewegen. Wij (massa) doen dat wel. En hoe sneller we bewegen des te langzamer gaat de tijd. Bij lichtsnelheid staat de tijd stil. Als je nog harder zou gaan dan zou je terug in de tijd gaan. Stel de tijd voor als een trein die met 300.000 km/sec gaat. Als je beweegt ga je iets langzamer als de trein. Bij lichtsnelheid sta je dan stil en bij nog een grotere vertraging ga je achteruit.
Er is wel Tijd. Maar de tijd staat stil.quote:Op zaterdag 17 juli 2004 22:23 schreef rudeonline het volgende:
maar als er geen tijd is kan iets ook niet meer bewegen. Snelheid is namelijk afstand per tijdseenheid.
Dat is de snelheid zoals jij hem zou meten: afstand per tijdseenheid.quote:Op zaterdag 17 juli 2004 22:23 schreef rudeonline het volgende:
maar als er geen tijd is kan iets ook niet meer bewegen. Snelheid is namelijk afstand per tijdseenheid.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |