abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_20685825
Hallo hai,

korte vraag: wat vinden jullie van deze column?
quote:
Tijdens mijn opvoeding heb ik het meegekregen, dat het leuk, gezellig en gezond is om op zondagmiddag een flinke wandeling te maken. Nee, wij zijn geen huismussen. Het heeft echt wel wat om een uitgebreide route te lopen met de geur van bos om je heen, ver van de bewoonde wereld.

Jezus wat suf, zullen veel mensen denken. Zeker zo’n NCRV-gezin dat in hun zondagse kleding, maar wél met oude schoenen aan, met de man voorop en de vrouw er achteraan huppelend door een bosje met bijbehorend koffietentje drentelt. Nee, zo zitten wij óók niet in elkaar.
Maar wat ik veel triester vind, zijn mannen die om heel andere redenen met hun kaplaarzen aan het woud induiken. De kerels die er naartoe gaan om eens lekker met een ander te handkarren, olie te peilen of achterwaarts inparkeren een heel andere dimensie geven. Stuk voor stuk kan ik ze niet begrijpen.
Hou je vast, ik ben allerminst van steen. Maar wat is er nu aan, om naar een parkeerplaats of een bos te rijden, om andere mannen te ontmoeten en seks met ze te hebben? In het struikgewas?
Vaak worden deze mensen beschermd. Het zijn vaak de getrouwde mannen, die zeer ongelukkig zijn in hun huwelijk en daarom alleen even snel van een penis kunnen snaaien op een anonieme plek. Zij zijn volgens velen zielig op een positieve manier. Daarmee bedoel ik te zeggen: heb medeleven met ze, want vanwege hun achtergrond zou het wel eens moeilijk kunnen zijn, voor hun geaardheid uit te komen. Tolereer de plekken waar ze het doen, de grond wordt er niet zuurder op. En ze doen het best zachtjes.
Maar dan denk ik weer: als je dan homo bent of bi, en je kunt er niet voor uitkomen, waarom heb je dan seks op de wel meest onromantische manier die je je maar kunt voorstellen? Staand met je broek op je enkels, in het donker, met iemand die je dáár hebt ontmoet en dus eigenlijk helemaal niet kent?
Ja, maar er zouden ontzettend boeiende gesprekken en hechte vriendschappen uit ontstaan. En het is spannend! Beetje donker, beetje bosje, kortom: héérlijk! En zoveel afwisselende mensen! Je hoeft niet met iedereen te seksen, je kan eerst het Jim-type oraal bevredigen en tien minuten later met de dubbelganger van Han Peekel staan te kletsen! Er gebeurt zó veel meer!!
Laatst reed ik naar Schiphol om twee bruingebakken kerels op te halen. Voor hen was het een week Spaans, maar voor mij zo’n anderhalf uur puur Italiaans genieten. Onderweg werd ik echter gebeld, waardoor ik even de wagen op de dichtstbijzijnde parkeerplaats draaide om de gemiste persoon terug te bellen. Het zal rond elf uur ‘s avonds geweest zijn.
Geen tankstation, geen telefooncel en geen wegrestaurant. Maar wel een heel wagenpark aan auto’s. ‘Het zal’, dacht ik naïef. Dat sloeg al snel om in een ‘Het zal toch niet??’, toen ik vervolgens niemand zag zitten, hoewel er een tiental auto’s stond. Het kwartje viel, toen ik tussen de takken door mensen heen en weer zag lopen.
Dat was nog acceptabel, maar ik zat dus te bellen, toen er mannen voorbij de auto gingen lopen. Van die mannen, van wie je verwacht dat hun prostaat allang was uitgewerkt of in ieder geval grondig zou zijn behandeld door hun persoonlijke uroloog. Gelukkig doet centrale vergrendeling een hoop in dat soort gevallen. Net als het afkappen van een telefoongesprek en het starten van een motor.
Stel je voor, je staat voorover gebukt met je motorkap geopend, klaar om de startkabel min of meer te bevestigen. Een briesje is niet erg, dat versterkt het Open Air gevoel blijkbaar. Omdat het spannend is en omdat de motor in jouw ogen grondig gereviseerd moet worden, staan er meerdere monteurs omheen. En dan komt er een bekende aan. Kan een vriend zijn, maar misschien zie je in dat bosje even verderop je zusje de hond uitlaten. Ofzo.
Bah, ik vind het gewoon ontzettend goedkoop. Er zal niks zijn, wat me boeit. Leuke gesprekken voer ik sowieso wel als ik uitga. Ik ben al vier jaar uit de kast. En ik wil weten met wie ik iets doe, en waarom en weten dat diegene in ieder geval fris is aan de onderkant (als dat niet zo is: dat is nog erger dan witte sportsokken!).
Dat mensen het doen, kan ik nog respecteren. Niet iedereen is Waxxer. Maar dat houdt me nog niet tegen, mijn mening te uiten. Ik wens ze in ieder geval veel plezier! Hou je taai he!
pi_20686156
51 views.....

Nietszeggend...?
  † In Memoriam † zaterdag 17 juli 2004 @ 15:17:33 #3
7074 moussy
kuttekop
pi_20686311
quote:
Op zaterdag 17 juli 2004 15:05 schreef Waxxer het volgende:
51 views.....

Nietszeggend...?
Ik heb geen zin om zo'n lang end te lezen
Je zou er haast een boek over schrijven!
pi_20686370
nee beetje vroeg nog om zoveel te lezen
Hier ligt mijn hart, mijn vreugde, mijn verdriet,
het kan dooien, het kan vriezen,
we kunnen winnen of verliezen,
maar een beet're club dan deze is er niet.
pi_20686509
gelezen, maar je had het ook in 1 zin kunnen zeggen
Verder wel lollig gescheven.
klein beetje langdradig
Carpe diem
pi_20686588
he, waxxer!

ik mis een beetje de point van je stukje. je snapt hulstbosjesmannen niet, maar daar blijft het een beetje bij. is het niet zo dat ze omdat ze het niet in hun omgeving kunnen uiten, dat ze daarom naar het park gaan? en zit er ook niet een spannings (libido-verhogend)-element in? je koppelt sex aan (romantische) liefde, maar dat is voor die mannen misschien niet per definite zo. misschien zijn ze heel gelukkig getrouwd (in de zin van liefde en respect voor elkaar) maar moeten ze voor sex een man hebben. (ik doe hier maar een bescheiden gooi naar de psychologie van parksex-mannen, ik probeer je stukje alleen een beetje te nuanceren of er een andere draai aan te geven). ja ik geef toe dat het iets triests heeft, ik zou het ook niet kunnen en ik zou me doodongelukkig voelen (weer misschien) , maar bijv. vrachtwagenchauffeurs moeten toch ergens onderweg hun sexuele behoeftes laten, denk ik dan. goed voor hun dat er andere mannen of jongens op hetzelfde idee zijn gekomen.
ik wil het niet zover doordrijven dat het de maatschappij is die dit soort geheime praktijken maakt door opvoeding/moraal, ik zet alleen even iets tegenover jouw verhaal. en zeg nu zelf, het idee van sex op een geheime plek is niet zo heel raar. het kan best spannend zijn, mits natuurlijk voldoet aan je eigen wensen. mmaar dat is helaas niet voor iedere homo weggelegd.

zo, nou jij weer.
pi_20686946

"hee, waxxxer, jij ook hier?!!!""
pi_20688899
Heb het gelezen. Sluit mij (gedeeltelijk) bij 'ajuu' aan.
De 'collumn' (het lijkt hier en daar eerder een verongelijkte dagboekpassage) komt op mij eerder over als een voertuig voor uw taalspitsvondigheden, die wellicht op gracieuzere wijze uiting zouden kunnen vinden.
Bovendien: waarom iets waar u uzelf niet in kan vinden, direct veroordelen als 'triest'? De argumenten daarvoor lijken immers nagenoeg te ontbreken of invalide te zijn.
pi_20690226
Het is een visie, een mening van mijn kant. Geen dagboekpassage dus. Het is een blik op die wereld gericht door mijn ogen, welke ik middels bovenstaande tekst heb proberen vast te leggen. Dat je seks hebt om je zaad kwijt te raken, a la, maar ik vind die manier van seks hebben gewoon erg goedkoop. Dat vind ik dus. En dat heb ik duidelijk willen maken met deze column (met een L).
pi_20692008
quote:
Op zaterdag 17 juli 2004 18:55 schreef Waxxer het volgende:
Het is een visie, een mening van mijn kant. Geen dagboekpassage dus. Het is een blik op die wereld gericht door mijn ogen, welke ik middels bovenstaande tekst heb proberen vast te leggen. Dat je seks hebt om je zaad kwijt te raken, a la, maar ik vind die manier van seks hebben gewoon erg goedkoop. Dat vind ik dus. En dat heb ik duidelijk willen maken met deze column (met een L).
hm..ik vind het niet echt een visie...je geeft geen visie op het verschijnsel, je ervaart het als triest en je maakt het op bepaalde manier belachelijk (door taalgebruik). dat is op zich okee, maar het hinkt nog een beetje op twee benen. aan de ene kant wil je het belachelijk maken (wat mag, al houd ik niet zo van satire) maar andere kant wil je serieus je mening kwijt.

of zie ik dat verkeerd en is het inderdaad alleen bedoeld als een satirische kijk op die wereld? zonder er een conclusie aan te verbinden? (m.a.w. "er is geen point in het stukje en ook niet zo bedoeld")

wil je hier op reageren, waxxer?
  zaterdag 17 juli 2004 @ 20:10:44 #11
84586 Kajel
Verslavend Gezellig...
pi_20692023
Ik sluit me inhoudelijk bij ajuu aan. Het gaat bij die mensen misschien totaal niet om liefde etc. Maar waar ik me vooral een beetje aan stoor is het niet zo vloeiende verloop van het stukje. Het is stylistisch niet zo sterk. Ik snap Joliens opmerking over taalspitsvondigheden dan ook niet helemaal, want ik vind juist dat er niet zo gracieus met taal omgegaan wordt. Leukere beeldspraken zou ik willen zien. Woordspelingen misschien, en vooral meer vaart en sneller bij de kern van je verhaal komen. Misschien een cliché: Youp van 't Hek schrijft meesterlijke columns, en Ronald Giphart doet het ook niet onverdienstelijk in de Rails. Die laatste presteerde het zelfs om mij te boeien in zijn culinaire columns in de rails, terwijl restaurant-recensies mij normaliter geen zak kunnen boeien.
Feel no shame for what you are...
Digitale Kiekjes Verzameling
pi_20692257
quote:
Op zaterdag 17 juli 2004 15:59 schreef ajuu het volgende:
[afbeelding]

"hee, waxxxer, jij ook hier?!!!""
Ik geloof niet dat 't zo in zijn werk gaat hahaha!

Waar haal jij in de vredesnaam al die plaatjes vandaan?
pi_20692446
quote:
Op zaterdag 17 juli 2004 20:23 schreef Waxxer het volgende:

[..]

Ik geloof niet dat 't zo in zijn werk gaat hahaha!

Waar haal jij in de vredesnaam al die plaatjes vandaan?
in vredesnaam, waxxer, reageer even inhoudelijk, ik snap dat je afgeleid wordt door mannen, maar nu even to the point, svp!
pi_20692665
Oke. Het gaat mij om het feit, dat mensen de bosjes induiken op zoek naar seks. Ik vind het een vreselijk platte manier van doen. Natuurlijk kunnen mensen seks om de seks hebben, maar ik vind het niks dat het op die manier gaat. En dat zoveel vrouwen worden bedrogen, dat dubbelleven.
Er is inderdaad satire in het stuk, gebreid om een standpunt heen, en dat is dat ik bosjesseks op die manier niks vind.
pi_20692798

"nou genoeg gepraat, waxxer, praatjes vullen geen gaatjes!"
pi_20692832

komt dat uit een prive-collectie??
pi_20692916
naaaahhh.... die is wel erg flauw hoor

Maar wat een vreselijke site haha!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')