Ja, ik zat zelf ook al te denken aan een stamppot.quote:Op zaterdag 17 juli 2004 10:42 schreef UncleFunk het volgende:
Volgens mij zijn alle stamppotten al typisch Nederlands, met een kuiltje jus uiteraard.![]()
Weer een goede tip. Die kruiden. THANKS!quote:Op zaterdag 17 juli 2004 11:00 schreef Natalie het volgende:
Mayonaise moet natuurlijk ook mee.
Maarre, 'typisch Nederlands'? 't Is dan wel oorsponkelijk geen Nederlands voedsel, maar zo ingeburgerd dat ik 't toch maar ga opperen: neem nasi- en bamikruiden mee. (als je er tenminste van houdt) Want dat we hier van de leuke gemenge kruiden hebben, betekent niet dat ze die in 't buitenland ook hebben.
Dat komt oorspronkelijk van Menorca, dus lijkt me dat ze het daar (waar je ook heen gaat) ook wel hebben...quote:Op zaterdag 17 juli 2004 11:00 schreef Natalie het volgende:
Mayonaise moet natuurlijk ook mee.
Ik heb inderdaad satesaus, satemarinade en nassi kruiden gekocht. Koop ik daar nog wat verse groenten en hebben ze een heerlijke nassi.quote:Op zaterdag 17 juli 2004 19:08 schreef Tinkepink het volgende:
Weet je wat ook typisch Nederlands is (maar helaas niet zo lekker naar mijn idee)? Die Knorrwereldgerechten. Dat soort spul zie je in het buitenland niet.
Verder: stroopwafels, drop en pindakaas/satehsaus.
Als ik jou was zou ik gewoon lekker nasi of bami met satehsaus maken. Makkelijk en smaakt goed.
De kaas ligt uiteraard al klaar.quote:Op zaterdag 17 juli 2004 20:01 schreef vrouwtjetrouw het volgende:
Lekker Hollandse KAAS!!
Kroketten kun je ook vrij eenvoudig zelf maken (maar vooraf een keer thuis oefenen kan natuurlijk geen kwaad...)quote:Op zaterdag 17 juli 2004 21:37 schreef Angeles het volgende:
... kroketten (hoewel, lijkt me best moeilijk meenemen in een vliegtuig)...
In België hebben ze die ook, maar dan heet het een curryworstquote:Op zondag 18 juli 2004 00:17 schreef DAMH het volgende:
een frikandel daarintegen heb ik idd nog nooit ergens anders gezien...
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |