bron: http://nlhiphop.nlquote:Tim (VSOP) heeft een nieuw nummer uitgebracht, onafhankelijk van VSOP. Het nummer "Vrijheid" schreef Tim om de discussie op gang te brengen over de 'rap' van DHC, waarin kamerlid Hirsi Ali door de mangel wordt gehaald. Download hem hier.
Daarin rapt hij verder ondermeer: “Als ik beroemd zou willen worden, zou ik zeggen dat ik Balkenende door zijn kop zou knallen en zou ik zeggen dat ik het hele kabinet op zou blazen”
“Ik voelde me geïrriteerd”, vertelt MC Tim over zijn beweegredenen om het nummer te schrijven.” Ik heb het gisteren geschreven en meteen opgenomen. Ik was het al veel eerder van plan nadat ik door minstens zes programmamakers gebeld werd, maar ik had eerder nog geen tijd gehad. Ik ben een beetje een ouwehoer, ik vind het leuk om overal tegenaan te trappen. Met het EK Voetbal schreef ik een nummer Kut Holland Kut, dan weet je zeker dat je tien miljoen Oranje-fans tegen je in het harnas kunt schoppen.”
“Als je een grote bek hebt, moet je ook incasseringsvermogen hebben”, vindt MC Tim over de DHC-affaire. “Hirsi Ali is zelf ook een sensatiezoeker nummer één, want je laat niet zomaar traangas afgaan in een restaurant. Ze moet niet zo kleinzerig doen. Kijk, ik kan ook zo twee mensen op laten pakken als je hoort wat ze in hiphop-battles over me gezegd hebben. ‘Ik steek je dood’, dat neem je toch niet serieus? Een killer gaat dat niet eerst roepen, die doet dat gewoon. Men is niet consequent in Nederland –pak ze dan allemaal op. Als een paar moslimjongeren een jaar geleden wat op het internet zetten, worden ze meteen opgepakt. Maar als Jan Mulder oproept Dick Advocaat te stenigen of als Hans Teeuwen het koningshuis beledigt, gebeurt dat niet.”
Tim is niet bang voor mogelijke vervolging. “Ik heb de tekst van Vrijheid eerst na laten lopen door een rechtsgeleerde. Ik rap ‘áls ik beroemd zou willen worden’, maar dat wil ik niet. Ik laat me niet drie weken opsluiten voor een liedje. Als ze me echt op willen pakken, vlucht ik wel naar België om daar politiek asiel te vragen!"
Vrijheid gaat vanavond in première in 3VOOR12XL tussen 22.00 uur en 24.00 uur op 3FM en vanaf morgen te beluisteren op de 3VOOR12-site.
Dissen doe je met iemand waar je het niet mee eens bent en/of een hekel aan hebt. Als DHC (of wie dan ook) een gegronde reden heeft om Hirshi Ali te dissen, dan moet dat kunnen. In de VS (censuur ten top!!!) wordt het wel geaccepteerd als iemand in een song (negatief) verwijst naar politici e.a. .quote:Op vrijdag 16 juli 2004 15:59 schreef Greyfox het volgende:
Prima als ze elkaar doodwensen in hun raps, maar dat moet je gewoon niet doen met een politicus.
Dan is het geen diss meer.
Maar:quote:Op vrijdag 16 juli 2004 16:05 schreef Mattt het volgende:
Dissen ok ,
Maar ga dan niet iemand doodverwensen
Die lopen toch ook nog vrij rond?quote:Maar als Jan Mulder oproept Dick Advocaat te stenigen of als Hans Teeuwen het koningshuis beledigt, gebeurt dat niet.”
Zeg dat maar eens tegen een politie agent die je net de huid hebt volgescholden.....quote:Op vrijdag 16 juli 2004 16:06 schreef J.J.McKay het volgende:
Heet vrijheid van meningsuiting.
Weer iemand die de vrijheid van meningsuiting misbruikt om te denken dat ie alles maar mag zeggen.quote:Op vrijdag 16 juli 2004 16:06 schreef J.J.McKay het volgende:
[..]
Dissen doe je met iemand waar je het niet mee eens bent en/of een hekel aan hebt. Als DHC (of wie dan ook) een gegronde reden heeft om Hirshi Ali te dissen, dan moet dat kunnen. In de VS (censuur ten top!!!) wordt het wel geaccepteerd als iemand in een song (negatief) verwijst naar politici e.a. .
Bovendien, Hirshi Ali zegt toch ook wat ze zelf wilt?!?! Dat mag iedereen, en dus ook DHC, dat ook doen.
*idiot*quote:Op vrijdag 16 juli 2004 16:06 schreef J.J.McKay het volgende:
[..]
Dissen doe je met iemand waar je het niet mee eens bent en/of een hekel aan hebt. Als DHC (of wie dan ook) een gegronde reden heeft om Hirshi Ali te dissen, dan moet dat kunnen. In de VS (censuur ten top!!!) wordt het wel geaccepteerd als iemand in een song (negatief) verwijst naar politici e.a. .
Bovendien, Hirshi Ali zegt toch ook wat ze zelf wilt?!?! Dat mag iedereen, en dus ook DHC, dat ook doen.
Je hebt gelijk ,quote:Op vrijdag 16 juli 2004 16:07 schreef Loedertje het volgende:
[..]
Maar:
[..]
Die lopen toch ook nog vrij rond?
Een persoon afrekenen op een feit dat hij/zij niet kan veranderen (huidskleur/sexuele geaardheid) is discriminatie. Dat is niet tegen een persoon gericht, maar tegen een groep personen. Dus wat betreft imams en dat soort onzin, ben ik met je eens.quote:Op vrijdag 16 juli 2004 16:10 schreef Greyfox het volgende:
[..]
Weer iemand die de vrijheid van meningsuiting misbruikt om te denken dat ie alles maar mag zeggen.
Dat is dus niet zo.
Je dient je wel te houden aan fatsoensnormen.
Als ik een donkere medelander zou uitmaken voor iets wat kwetsend is voor hem, kan ik echt geen beroep doen op de vrijheid van meningsuiting........en terrecht.
Daarom vind ik het ook zo absurd dat die imams wel mogen zeggen dat homo's lager zijn dan varkens op basis van vrijheid van godsdienst.
Die moeten ook om dezelfde reden in de bak.
Het gaat om het kwetsen van mensen, dat mag niet en gaat voor de vrijheid van meningsuiting.quote:Op vrijdag 16 juli 2004 16:18 schreef J.J.McKay het volgende:
[..]
Een persoon afrekenen op een feit dat hij/zij niet kan veranderen (huidskleur/sexuele geaardheid) is discriminatie. Dat is niet tegen een persoon gericht, maar tegen een groep personen. Dus wat betreft imams en dat soort onzin, ben ik met je eens.
Als iemand, en dus ook politici, opvallende uitspraken doen, kan je daar een reactie op verwachten. Dit soort teksten zijn tegen de mening van een persoon gericht en deze persoon krijgt ook de kans zich te verdedigen. Kan je niet tegen (dit soort) kritiek, dan moet je je mond houden en al zeker niet in de politiek gaan.
Enne, wat betreft de politie opmerking van Amersf00rt, als je slim bent zeg je dat jij VAN MENING bent dat de betreffende agent een ****** is, dan kunnen ze je niet opsluiten, op grond van vrijheid van meningsuiting. Zeg je iets in de zin van: Je bent een *****!, dan kan Oom agent je wel bekeuren oid. Is een kwestie van je zinnen goed formuleren.
De kwaliteit van de teksten van DHC staat hier niet ter discussie.quote:Op vrijdag 16 juli 2004 16:13 schreef Reco het volgende:
[..]
*idiot*
Dissen moet inderdaad kunnen ja. maar wel op een goede manier met goede teksten.
en rappen vereist toch wel een beetje intelligentie, iets wat DHC (of wie dan ook die zo'n nummer schrijft) duidelijk niet heeft. (luister maar naar de interviews en het nummer)
in Amerika gebeurd het ook ja. maar daar zijn de teksten als je de moeite neemt om de teksten te beluisteren, die zijn veel en veel beter dan deze meuk.
vrijheid van meningsuiting noem je dit.......
Hirshi Ali zegt ook wat ze wilt, ja en gelukkig maar. Maar ik heb mevr. Ali nog nooi iemand dood horen wensen. En ali geeft goeie (misschien niet altijd) argumenten om wat ze doet of wat ze zegt.
DHC duidelijk niet
De reactie van DHC verraad hun niveau, maar dat betekend niet dat ze niet thuishoren in een democratie. Als je dit soort dingen verbied, heet dat censuur en juist DAT is een van de kenmerken van een democratie.quote:Op vrijdag 16 juli 2004 16:21 schreef Greyfox het volgende:
[..]
Het gaat om het kwetsen van mensen, dat mag niet en gaat voor de vrijheid van meningsuiting.
Als een politicus een opvallende uitspraak doet, kun je daar ook inhoudelijk op reageren.
Als je dat doet met een doodsverwensing, ben je fout bezig en heb je niets te zoeken in een democratie.
Oh ja, heb je wel eens geprobeerd tegen een agent te zeggen 'Ik vind je een lul"?
10 tegen 1 dat je wel een bon krijgt hoor.
hier sta ik geheel achter.quote:Op vrijdag 16 juli 2004 16:21 schreef Greyfox het volgende:
[..]
Het gaat om het kwetsen van mensen, dat mag niet en gaat voor de vrijheid van meningsuiting.
Als een politicus een opvallende uitspraak doet, kun je daar ook inhoudelijk op reageren.
Als je dat doet met een doodsverwensing, ben je fout bezig en heb je niets te zoeken in een democratie.
Oh ja, heb je wel eens geprobeerd tegen een agent te zeggen 'Ik vind je een lul"?
10 tegen 1 dat je wel een bon krijgt hoor.
Je moet het niet verbieden, maar tegen optreden en dat gebeurd er nu ook.quote:Op vrijdag 16 juli 2004 16:24 schreef J.J.McKay het volgende:
[..]
De reactie van DHC verraad hun niveau, maar dat betekend niet dat ze niet thuishoren in een democratie. Als je dit soort dingen verbied, heet dat censuur en juist DAT is een van de kenmerken van een democratie.
En ik heb idd wel eens tegen Oom agent gezegd dat ik hem een lul vind. Als je zorgt voor bewijsvoering, in dit geval een audio opname, is er niet aan het handje. Je uit je mening.
Ben bekeurd, ben er tegen in beroep gegaan en heb het geding gewonnen.
De kwaliteit van de teksten van DHC staat hier niet ter discussie.quote:Op vrijdag 16 juli 2004 16:13 schreef Reco het volgende:
[..]
*idiot*
Dissen moet inderdaad kunnen ja. maar wel op een goede manier met goede teksten.
en rappen vereist toch wel een beetje intelligentie, iets wat DHC (of wie dan ook die zo'n nummer schrijft) duidelijk niet heeft. (luister maar naar de interviews en het nummer)
in Amerika gebeurd het ook ja. maar daar zijn de teksten als je de moeite neemt om de teksten te beluisteren, die zijn veel en veel beter dan deze meuk.
vrijheid van meningsuiting noem je dit.......
Hirshi Ali zegt ook wat ze wilt, ja en gelukkig maar. Maar ik heb mevr. Ali nog nooi iemand dood horen wensen. En ali geeft goeie (misschien niet altijd) argumenten om wat ze doet of wat ze zegt.
DHC duidelijk niet
Grenzen zijn te subjectief. Je kunt natuurlijk zeggen dat de meerderheid dan bepaald wat de goede grens is, maar het probleem is, dat de minderheid dan niet meer zichzelf kan uiten, en dat moet kunnen in een democratie.quote:Op vrijdag 16 juli 2004 16:27 schreef Reco het volgende:
De reactie van DHC verraad hun niveau, maar dat betekend niet dat ze niet thuishoren in een democratie. Als je dit soort dingen verbied, heet dat censuur en juist DAT is een van de kenmerken van een democratie.
maar vind je ook niet dat je ergens een grens moet trekken.
je hebt tegenwoordig geweldige fotocamera's met de functie om audio op te nemen. Camera stond op t dashboard en Oom agent hing met zn kop door t raampje. Ik werd gesommeerd om door/weg te rijden terwijl ik op een parkeerplaats stond (en ik had betaald!) en op iemand zat te wachten. Ik vertelde de betreffende persoon dat hij niet het recht had om mij weg te sturen aangezien t een legale parkeerplaats is en ik gewoon aan mn verplichtingen voldaan had. Discussie volgde en liep redelijk hoog op, meneer vond dat ik maar moest luisteren aangezien hij van de politie was. Dus heb ik hem gezegd dat ik m een een omhooggevallen lul vond. Hij schreef zijn bonnetje uit voor belediging van een ambtenaar in functie en ik heb hem om zn naam, bureau en personeelsnummer gevraagd. Alles stond op tape met zn eigen stem enz...Hij kon er niet onderuit en gaf toe dat hij het was. De rechter vond dat hij misbruik probeerde te maken van zijn functie en heeft hem 3 wkn geschorst! hehehehehequote:Op vrijdag 16 juli 2004 16:27 schreef Greyfox het volgende:
[..]
Je moet het niet verbieden, maar tegen optreden en dat gebeurd er nu ook.
Ik ben het daarmee eens.
Lache dat van Oom agent.
Hoe weet de rechter trouwens dat de opname autentiek is?
Staat Oom agent er zelf ook op?
En heb je dat openlijk opgenomen of wist ie er niets van af?
Het is zeker goed dat er meer intreresse is in de politiek daar zal iedereen het mee eens zijn, het gaat alleen over de manier waarop er mee wordt omgegaan door bepaalde groepen. Als je mee wilt praten met de politieke issues doe dat dan maar ga niet lopen schelden tieren en vloeken en iedereen met de dood bedreigen. Ik zie dat als een teken van zwakte!quote:Op vrijdag 16 juli 2004 16:36 schreef Flumina het volgende:
Eigenlijk moeten we heel gelukkig zijn dat rappers zich politiek betrokken voelen. Met de opkomst van Pim Fortuyn blijkt opeens de commerciële media geinteresseerd te zijn in de politiek; nu lijkt het zelfs uit te breiden naar de popmuziek.
Nogmaals, deze reactie geeft het niveau van de betrokken personen weer. Niet iedereen heeft de opleiding of het taalgebruik van een politicus. En hoe moeten ze zich anders uitten?? Niet iedereen heeft een mediateam tot zn beschikking....quote:Op vrijdag 16 juli 2004 16:40 schreef Amersf00rt het volgende:
[..]
Als je mee wilt praten met de politieke issues doe dat dan maar ga niet lopen schelden tieren en vloeken en iedereen met de dood bedreigen. Ik zie dat als een teken van zwakte!
Mee eens. Erger nog is dat er genoeg proletariaat rondloopt dat gelooft dat Hirsi Ali alleen maar in de kamer zit om moslims te 'dissen'.quote:Op vrijdag 16 juli 2004 16:40 schreef Amersf00rt het volgende:
[..]
Het is zeker goed dat er meer intreresse is in de politiek daar zal iedereen het mee eens zijn, het gaat alleen over de manier waarop er mee wordt omgegaan door bepaalde groepen. Als je mee wilt praten met de politieke issues doe dat dan maar ga niet lopen schelden tieren en vloeken en iedereen met de dood bedreigen. Ik zie dat als een teken van zwakte!
Nog even een kleine toevoeging. Je zegt hiermee dus eigenlijk ook dat je het goedkeurt wanneer iemand geweld gebruikt omdat ie iets communicatief niet kan winnen of duidelijk maken. Kan volgens mij niet de bedoeling zijn.quote:Op vrijdag 16 juli 2004 16:44 schreef J.J.McKay het volgende:
[..]
Nogmaals, deze reactie geeft het niveau van de betrokken personen weer. Niet iedereen heeft de opleiding of het taalgebruik van een politicus. En hoe moeten ze zich anders uitten?? Niet iedereen heeft een mediateam tot zn beschikking....
Dit is dus hun medium.
Geweld is uit den boze, tenzij Hirshi Ali begint met meppen natuurlijk.quote:Op vrijdag 16 juli 2004 16:57 schreef Amersf00rt het volgende:
[..]
Nog even een kleine toevoeging. Je zegt hiermee dus eigenlijk ook dat je het goedkeurt wanneer iemand geweld gebruikt omdat ie iets communicatief niet kan winnen of duidelijk maken. Kan volgens mij niet de bedoeling zijn.
quote:Op vrijdag 16 juli 2004 17:00 schreef J.J.McKay het volgende:
[..]
Geweld is uit den boze, tenzij Hirshi Ali begint met meppen natuurlijk. Dan is t zelfverdediging.Als de persoon in kwestie de discussie niet kan winnen, dat moet hij/zij zijn verlies erkennen.
Juist..... En op het moment dat er dus gescholden wordt en de doodverwensingen over de toonbank vliegen is er volgens mij al geen spraken meer van een discussie, dus is het "dissen" ook niet meer goed te keuren. Of zie ik het nu verkeerd?quote:Op vrijdag 16 juli 2004 17:00 schreef J.J.McKay het volgende:
[..]
Geweld is uit den boze, tenzij Hirshi Ali begint met meppen natuurlijk.Als de persoon in kwestie de discussie niet kan winnen, dat moet hij/zij zijn verlies erkennen.
Zij zit idd in de Kamer omdat ze het, grotendeels, niet eens is met de behandeling van vrouwen door Moslims. (ook andere dingen, maar daarmee komt zij niet/nauwelijks in het nieuws. Zij probeert via de wettelijke wegen verandering te brengen in wat zij fout vind. Als zij genoeg bijval krijgt zal haar dat ook lukken. Dat is de democratie...quote:Op vrijdag 16 juli 2004 16:55 schreef Flumina het volgende:
[..]
Mee eens. Erger nog is dat er genoeg proletariaat rondloopt dat gelooft dat Hirsi Ali alleen maar in de kamer zit om moslims te 'dissen'.
Schelden blijft een (lage) manier van communicatie. Het is de rapmuziek 'gewoon' dat het over sex, geweld en geld gaat. En in dit geval dus over geweld.quote:Op vrijdag 16 juli 2004 17:02 schreef Amersf00rt het volgende:
[..]
Juist..... En op het moment dat er dus gescholden wordt en de doodverwensingen over de toonbank vliegen is er volgens mij al geen spraken meer van een discussie, dus is het "dissen" ook niet meer goed te keuren. Of zie ik het nu verkeerd?
De cd-single van Maassen is getiteld 'Doodsbedreiging'.quote:Op vrijdag 16 juli 2004 17:04 schreef Byte_Me het volgende:
weet iemand toevallig hoe dit nummer van Theo Maassen heet?
Nogmaals, zo'n rap nummer waarin je iemand met de dood bedreigd is geen discussie meer.quote:Het is pas geen discussie meer als een discussierende partij de mond gesnoerd wordt....
Het word pas een echte discussie als je beiden partijen tegenover elkaar zet...quote:Op vrijdag 16 juli 2004 17:08 schreef Amersf00rt het volgende:
[..]
Nogmaals, zo'n rap nummer waarin je iemand met de dood bedreigd is geen discussie meer.
Het probleem is denk ik dat wanneer je dat doet, de tegenstanders van Hirsi geen dekkend weerwoord hebben en dus weer vervallen in woorden als discriminatie en noem maar op. Einde Discussie dus weer.quote:Op vrijdag 16 juli 2004 17:10 schreef J.J.McKay het volgende:
[..]
Het word pas een echte discussie als je beiden partijen tegenover elkaar zet...
*Ideetje voor NOVA??*
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |