abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  † In Memoriam † vrijdag 16 juli 2004 @ 15:54:09 #1
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_20665829

HILVERSUM - Cabaretier Theo Maassen heeft een rapnummer opgenomen tegen het arresteren van rappers die verdacht worden van het aanzetten tot haat. Zo pakte justitie onlangs de hiphoppers van DHC (Den Haag Connection) op, omdat zij in een rap een doodsbedreiging uitten aan het adres van VVD-politica Hirsi Ali.

In Nederland is volgens Maassen een hetze gaande tegen de zogenoemde 'diss mentaliteit' van hiphoppers en daardoor komt volgens hem ook de vrijheid van meningsuiting in het gedrang. Hij geeft in de cd-single 'Doodsbedreiging' zijn visie op de zaak in een felle 'diss' (aanval met woorden) tegen de Nederlandse maatschappij.

Het nummer is vrijdagmiddag voor het eerst op de radio te beluisteren. Vanaf 26 juli ligt het in de winkels.

Ik heb het nummer zelf nog niet mogen horen maar ik heb wel begrip voor deze actie .

pi_20665969
is dat niet diezelfde gast die zichzelf de beste cabaretier van nederland noemde
pi_20665989
Prima als ze elkaar doodwensen in hun raps, maar dat moet je gewoon niet doen met een politicus.
Dan is het geen diss meer.
  vrijdag 16 juli 2004 @ 16:01:57 #4
49096 cosmick
Les Yeux Orange
pi_20666037
Gehoord ja, Claudia de Breij draaide 'm twee keer vanmiddag.

Wel komisch.
pi_20666071
ik ben het dus niet eens met deze aktie (al kan het me weinig schelen)

juist omdat het helemaal niets te maken heeft met een "Dis mentaliteit"
dit zijn gewoon een groepje (slechte) "Rappers" met een te kleine woordenschat om een goed rap nummer te schrijven.
Dit nummer en de reden van de makers om dit nummer te schrijven was en is helemaal fout.
Dit is dus geen rap.......

en dankzij alle commotie hierom krijgen we inderdaad dit:

qoute:
Het nummer is vrijdagmiddag voor het eerst op de radio te beluisteren. Vanaf 26 juli ligt het in de winkels.
/qoute

en dit is nog het trieste van alles
Do no Kill Do not rape Do not steal, these are princables that every men of every faith can embrace
  vrijdag 16 juli 2004 @ 16:04:39 #6
28498 smoking2000
dpkg-reconfigure reality
pi_20666107
Theo Maasen is niet de enige die zijn woordje doet:
quote:
Tim (VSOP) heeft een nieuw nummer uitgebracht, onafhankelijk van VSOP. Het nummer "Vrijheid" schreef Tim om de discussie op gang te brengen over de 'rap' van DHC, waarin kamerlid Hirsi Ali door de mangel wordt gehaald. Download hem hier.

Daarin rapt hij verder ondermeer: “Als ik beroemd zou willen worden, zou ik zeggen dat ik Balkenende door zijn kop zou knallen en zou ik zeggen dat ik het hele kabinet op zou blazen”

“Ik voelde me geïrriteerd”, vertelt MC Tim over zijn beweegredenen om het nummer te schrijven.” Ik heb het gisteren geschreven en meteen opgenomen. Ik was het al veel eerder van plan nadat ik door minstens zes programmamakers gebeld werd, maar ik had eerder nog geen tijd gehad. Ik ben een beetje een ouwehoer, ik vind het leuk om overal tegenaan te trappen. Met het EK Voetbal schreef ik een nummer Kut Holland Kut, dan weet je zeker dat je tien miljoen Oranje-fans tegen je in het harnas kunt schoppen.”

“Als je een grote bek hebt, moet je ook incasseringsvermogen hebben”, vindt MC Tim over de DHC-affaire. “Hirsi Ali is zelf ook een sensatiezoeker nummer één, want je laat niet zomaar traangas afgaan in een restaurant. Ze moet niet zo kleinzerig doen. Kijk, ik kan ook zo twee mensen op laten pakken als je hoort wat ze in hiphop-battles over me gezegd hebben. ‘Ik steek je dood’, dat neem je toch niet serieus? Een killer gaat dat niet eerst roepen, die doet dat gewoon. Men is niet consequent in Nederland –pak ze dan allemaal op. Als een paar moslimjongeren een jaar geleden wat op het internet zetten, worden ze meteen opgepakt. Maar als Jan Mulder oproept Dick Advocaat te stenigen of als Hans Teeuwen het koningshuis beledigt, gebeurt dat niet.”

Tim is niet bang voor mogelijke vervolging. “Ik heb de tekst van Vrijheid eerst na laten lopen door een rechtsgeleerde. Ik rap ‘áls ik beroemd zou willen worden’, maar dat wil ik niet. Ik laat me niet drie weken opsluiten voor een liedje. Als ze me echt op willen pakken, vlucht ik wel naar België om daar politiek asiel te vragen!"

Vrijheid gaat vanavond in première in 3VOOR12XL tussen 22.00 uur en 24.00 uur op 3FM en vanaf morgen te beluisteren op de 3VOOR12-site.
bron: http://nlhiphop.nl
  vrijdag 16 juli 2004 @ 16:04:40 #7
66847 Mxyzptlk
nu met echte kleurkorrels
pi_20666108
Iemand met de dood bedreigen is zielig, krankzinnig en bepaald ook misdadig.

Maakt niet uit of je het in een rijmpje stopt, een gedicht, een diss, of een brief.

Zowel Maassen als die hiphoppers, willen alleen opvallen om het opvallen, een zielige vertoning.
hoewel het dus eigenlijk precies andersom is
  vrijdag 16 juli 2004 @ 16:05:26 #8
96007 Amersf00rt
Hold your head up high!!
pi_20666123
Ik heb er geen begrip voor. I dooie politikus is wel voldoende dacht ik zo. Je kan ook op andere manieren duidelijk maken dat je het niet met iemand eens bent, hoef je geen dood verwensingen voor te gebruiken.
You don't have to agree with me, but it's quicker.
Fotoboek
  vrijdag 16 juli 2004 @ 16:05:34 #9
85998 Mattt
No Americans in Bagdad !
pi_20666126
Dissen ok ,
Maar ga dan niet iemand doodverwensen
And there are still no americans in Bagdad !!
  vrijdag 16 juli 2004 @ 16:06:17 #10
54932 J.J.McKay
............................
pi_20666149
quote:
Op vrijdag 16 juli 2004 15:59 schreef Greyfox het volgende:
Prima als ze elkaar doodwensen in hun raps, maar dat moet je gewoon niet doen met een politicus.
Dan is het geen diss meer.
Dissen doe je met iemand waar je het niet mee eens bent en/of een hekel aan hebt. Als DHC (of wie dan ook) een gegronde reden heeft om Hirshi Ali te dissen, dan moet dat kunnen. In de VS (censuur ten top!!!) wordt het wel geaccepteerd als iemand in een song (negatief) verwijst naar politici e.a. .

Bovendien, Hirshi Ali zegt toch ook wat ze zelf wilt?!?! Dat mag iedereen, en dus ook DHC, dat ook doen.

Heet vrijheid van meningsuiting.
het leuke en gezellige broertje van Sanger :D
  vrijdag 16 juli 2004 @ 16:07:26 #11
43968 RedWind
Long live the new flesh...
pi_20666176
Ik heb het nummer nog nooit gehoord, maar hoe heeft Theo het bedoeld? Het blijft een cabaretier.
Er is een tunnel aan het eind van het licht.
-- I wanna be alone. I'm a doughnut, in a pack of twelve --
  † In Memoriam † vrijdag 16 juli 2004 @ 16:07:26 #12
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_20666177
quote:
Op vrijdag 16 juli 2004 16:05 schreef Mattt het volgende:
Dissen ok ,
Maar ga dan niet iemand doodverwensen
Maar:
quote:
Maar als Jan Mulder oproept Dick Advocaat te stenigen of als Hans Teeuwen het koningshuis beledigt, gebeurt dat niet.”
Die lopen toch ook nog vrij rond?
  vrijdag 16 juli 2004 @ 16:07:27 #13
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_20666180
Het nummer is zwaar over the top en wat dat betreft wel grappig maar ik denk dat het zijn doel voorbij zal schieten eerlijk gezegd.
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
  vrijdag 16 juli 2004 @ 16:10:11 #14
96007 Amersf00rt
Hold your head up high!!
pi_20666272
quote:
Op vrijdag 16 juli 2004 16:06 schreef J.J.McKay het volgende:

Zeg dat maar eens tegen een politie agent die je net de huid hebt volgescholden.....

Er zijn nu eenmaal grenzen!!
Fotoboek
  vrijdag 16 juli 2004 @ 16:10:17 #15
272 R@b
No-nonsens
pi_20666278
Misschien tijd dat Maassen eens zelf langdurig en heving bedreigd moet worden??. Kijken of hij dan nog zo kan lachen om een haat-diss.

Overigens mag Maassen wel uitkijken. Zo populair zal hij bij radicale moslims niet zijn met zijn anti-islam grappen in zijn shows

....We zijn niet racistisch. We hebben niets tegen al die buitenlanders...... zolang ze in het buitenland blijven...
R@b is inderdaad één van de verschrikkelijkste personen die ik ken.
pi_20666279
quote:

[..]

Dissen doe je met iemand waar je het niet mee eens bent en/of een hekel aan hebt. Als DHC (of wie dan ook) een gegronde reden heeft om Hirshi Ali te dissen, dan moet dat kunnen. In de VS (censuur ten top!!!) wordt het wel geaccepteerd als iemand in een song (negatief) verwijst naar politici e.a. .

Bovendien, Hirshi Ali zegt toch ook wat ze zelf wilt?!?! Dat mag iedereen, en dus ook DHC, dat ook doen.

Weer iemand die de vrijheid van meningsuiting misbruikt om te denken dat ie alles maar mag zeggen.
Dat is dus niet zo.
Je dient je wel te houden aan fatsoensnormen.
Als ik een donkere medelander zou uitmaken voor iets wat kwetsend is voor hem, kan ik echt geen beroep doen op de vrijheid van meningsuiting........en terrecht.
Daarom vind ik het ook zo absurd dat die imams wel mogen zeggen dat homo's lager zijn dan varkens op basis van vrijheid van godsdienst.
Die moeten ook om dezelfde reden in de bak.
pi_20666354
oops

[ Bericht 97% gewijzigd door cultheld op 16-07-2004 16:13:16 (verkeerde topic) ]
God gaf de mens vrijheid en we kunnen dus al met al aannemen dat hij niet verantwoordelijk is voor menselijke misdaden. Alleen hij die de mens heeft geschapen draagt echter de volle verantwoordelijkheid voor de stront.
pi_20666375
quote:

[..]

*idiot*

Dissen moet inderdaad kunnen ja. maar wel op een goede manier met goede teksten.
en rappen vereist toch wel een beetje intelligentie, iets wat DHC (of wie dan ook die zo'n nummer schrijft) duidelijk niet heeft. (luister maar naar de interviews en het nummer)

in Amerika gebeurd het ook ja. maar daar zijn de teksten als je de moeite neemt om de teksten te beluisteren, die zijn veel en veel beter dan deze meuk.

vrijheid van meningsuiting noem je dit.......

Hirshi Ali zegt ook wat ze wilt, ja en gelukkig maar. Maar ik heb mevr. Ali nog nooi iemand dood horen wensen. En ali geeft goeie (misschien niet altijd) argumenten om wat ze doet of wat ze zegt.

DHC duidelijk niet
Do no Kill Do not rape Do not steal, these are princables that every men of every faith can embrace
  vrijdag 16 juli 2004 @ 16:13:32 #19
85998 Mattt
No Americans in Bagdad !
pi_20666376
quote:
Op vrijdag 16 juli 2004 16:07 schreef Loedertje het volgende:

[..]

Maar:
[..]

Die lopen toch ook nog vrij rond?
Je hebt gelijk ,
Maar in Nederland is het hier gewoon een zooitje met die regels.
And there are still no americans in Bagdad !!
  vrijdag 16 juli 2004 @ 16:16:58 #20
5636 Vamos
Vamos Vidi Vici!
pi_20666474
Ik heb 'm een paar keer langs horen komen. Hij is echt leuk
Religie maakt meer kapot dan je lief is
  vrijdag 16 juli 2004 @ 16:18:03 #21
54932 J.J.McKay
pi_20666504
quote:
Op vrijdag 16 juli 2004 16:10 schreef Greyfox het volgende:

[..]

Weer iemand die de vrijheid van meningsuiting misbruikt om te denken dat ie alles maar mag zeggen.
Dat is dus niet zo.
Je dient je wel te houden aan fatsoensnormen.
Als ik een donkere medelander zou uitmaken voor iets wat kwetsend is voor hem, kan ik echt geen beroep doen op de vrijheid van meningsuiting........en terrecht.
Daarom vind ik het ook zo absurd dat die imams wel mogen zeggen dat homo's lager zijn dan varkens op basis van vrijheid van godsdienst.
Die moeten ook om dezelfde reden in de bak.
Een persoon afrekenen op een feit dat hij/zij niet kan veranderen (huidskleur/sexuele geaardheid) is discriminatie. Dat is niet tegen een persoon gericht, maar tegen een groep personen. Dus wat betreft imams en dat soort onzin, ben ik met je eens.

Als iemand, en dus ook politici, opvallende uitspraken doen, kan je daar een reactie op verwachten. Dit soort teksten zijn tegen de mening van een persoon gericht en deze persoon krijgt ook de kans zich te verdedigen. Kan je niet tegen (dit soort) kritiek, dan moet je je mond houden en al zeker niet in de politiek gaan.

Enne, wat betreft de politie opmerking van Amersf00rt, als je slim bent zeg je dat jij VAN MENING bent dat de betreffende agent een ****** is, dan kunnen ze je niet opsluiten, op grond van vrijheid van meningsuiting. Zeg je iets in de zin van: Je bent een *****!, dan kan Oom agent je wel bekeuren oid. Is een kwestie van je zinnen goed formuleren.
  vrijdag 16 juli 2004 @ 16:18:05 #22
78509 Harry_Sack
bidibidibidibidi
pi_20666505
dit kabinet vraagt om verzet
Ingenieur in de ornithologische huisvesting <- Urbanus :P
Good ol' Buck : http://youtube.com/watch?v=VmxXIS2ot8w <- Fun
N.W.O : http://www.youtube.com/watch?v=WOeCpMwZo6o <- Pol
pi_20666593
quote:
Op vrijdag 16 juli 2004 16:18 schreef J.J.McKay het volgende:

[..]

Een persoon afrekenen op een feit dat hij/zij niet kan veranderen (huidskleur/sexuele geaardheid) is discriminatie. Dat is niet tegen een persoon gericht, maar tegen een groep personen. Dus wat betreft imams en dat soort onzin, ben ik met je eens.

Als iemand, en dus ook politici, opvallende uitspraken doen, kan je daar een reactie op verwachten. Dit soort teksten zijn tegen de mening van een persoon gericht en deze persoon krijgt ook de kans zich te verdedigen. Kan je niet tegen (dit soort) kritiek, dan moet je je mond houden en al zeker niet in de politiek gaan.

Enne, wat betreft de politie opmerking van Amersf00rt, als je slim bent zeg je dat jij VAN MENING bent dat de betreffende agent een ****** is, dan kunnen ze je niet opsluiten, op grond van vrijheid van meningsuiting. Zeg je iets in de zin van: Je bent een *****!, dan kan Oom agent je wel bekeuren oid. Is een kwestie van je zinnen goed formuleren.
Het gaat om het kwetsen van mensen, dat mag niet en gaat voor de vrijheid van meningsuiting.
Als een politicus een opvallende uitspraak doet, kun je daar ook inhoudelijk op reageren.
Als je dat doet met een doodsverwensing, ben je fout bezig en heb je niets te zoeken in een democratie.

Oh ja, heb je wel eens geprobeerd tegen een agent te zeggen 'Ik vind je een lul"?
10 tegen 1 dat je wel een bon krijgt hoor.
  vrijdag 16 juli 2004 @ 16:21:24 #24
54932 J.J.McKay
pi_20666597
quote:
Op vrijdag 16 juli 2004 16:13 schreef Reco het volgende:

[..]

*idiot*

Dissen moet inderdaad kunnen ja. maar wel op een goede manier met goede teksten.
en rappen vereist toch wel een beetje intelligentie, iets wat DHC (of wie dan ook die zo'n nummer schrijft) duidelijk niet heeft. (luister maar naar de interviews en het nummer)

in Amerika gebeurd het ook ja. maar daar zijn de teksten als je de moeite neemt om de teksten te beluisteren, die zijn veel en veel beter dan deze meuk.

Hirshi Ali zegt ook wat ze wilt, ja en gelukkig maar. Maar ik heb mevr. Ali nog nooi iemand dood horen wensen. En ali geeft goeie (misschien niet altijd) argumenten om wat ze doet of wat ze zegt.

DHC duidelijk niet
De kwaliteit van de teksten van DHC staat hier niet ter discussie.

Hirshi Ali heeft idd nog nooit iemand (op tv en in interviews) doodgewenst, maar dat komt ook omdat ze een voorbeeldfunctie heeft. Wat betreft de argumenten, of die goed of slecht zijn, is een subjectieve mening. Ik kan volledig achter de mening van DHC staan (wat overigens niet t geval is) omdat mijn referentiekader verschilt met die van jou, Hirshi Ali of wie dan ook.
  vrijdag 16 juli 2004 @ 16:23:09 #25
36192 kingmob
Nice 'n Smooth
pi_20666641
Ik vind dat alles gezegd moet kunnen worden. Mensen kunnen zelf wel bepalen of ze iets serieus nemen of niet.
Al bereik je met doodsbedreigingen wel een grens, want bv. een kogelbrief vind ik dan weer een ernstige overtreding. Maar in een liedjes zou je in principe alles moeten kunnen zeggen, zeker als je een waardeloos rapgroepje bent wat aandacht wil...
Verdwaald in mijn eigen belevingswereld.
  vrijdag 16 juli 2004 @ 16:24:28 #26
54932 J.J.McKay
pi_20666682
quote:
Op vrijdag 16 juli 2004 16:21 schreef Greyfox het volgende:

[..]

Het gaat om het kwetsen van mensen, dat mag niet en gaat voor de vrijheid van meningsuiting.
Als een politicus een opvallende uitspraak doet, kun je daar ook inhoudelijk op reageren.
Als je dat doet met een doodsverwensing, ben je fout bezig en heb je niets te zoeken in een democratie.

Oh ja, heb je wel eens geprobeerd tegen een agent te zeggen 'Ik vind je een lul"?
De reactie van DHC verraad hun niveau, maar dat betekend niet dat ze niet thuishoren in een democratie. Als je dit soort dingen verbied, heet dat censuur en juist DAT is een van de kenmerken van een democratie.

En ik heb idd wel eens tegen Oom agent gezegd dat ik hem een lul vind. Als je zorgt voor bewijsvoering, in dit geval een audio opname, is er niet aan het handje. Je uit je mening.
Ben bekeurd, ben er tegen in beroep gegaan en heb het geding gewonnen.
pi_20666713
quote:
Op vrijdag 16 juli 2004 16:21 schreef Greyfox het volgende:

[..]

hier sta ik geheel achter.

dit is vermoeiend..
pi_20666767
De reactie van DHC verraad hun niveau, maar dat betekend niet dat ze niet thuishoren in een democratie. Als je dit soort dingen verbied, heet dat censuur en juist DAT is een van de kenmerken van een democratie.

maar vind je ook niet dat je ergens een grens moet trekken.
pi_20666786
quote:
Op vrijdag 16 juli 2004 16:24 schreef J.J.McKay het volgende:

[..]

En ik heb idd wel eens tegen Oom agent gezegd dat ik hem een lul vind. Als je zorgt voor bewijsvoering, in dit geval een audio opname, is er niet aan het handje. Je uit je mening.
Ben bekeurd, ben er tegen in beroep gegaan en heb het geding gewonnen.
Je moet het niet verbieden, maar tegen optreden en dat gebeurd er nu ook.
Ik ben het daarmee eens.

Lache dat van Oom agent.
Hoe weet de rechter trouwens dat de opname autentiek is?
Staat Oom agent er zelf ook op?
En heb je dat openlijk opgenomen of wist ie er niets van af?
  vrijdag 16 juli 2004 @ 16:29:14 #30
96007 Amersf00rt
Hold your head up high!!
pi_20666830
Mensen alles draait hier om respect.... Wanneer dat er niet meer is is het einde zoek...
Fotoboek
  vrijdag 16 juli 2004 @ 16:32:34 #31
54932 J.J.McKay
pi_20666923
quote:
Op vrijdag 16 juli 2004 16:13 schreef Reco het volgende:

[..]

*idiot*

DHC duidelijk niet
De kwaliteit van de teksten van DHC staat hier niet ter discussie.

Hirshi Ali heeft idd nog nooit iemand (op tv en in interviews) doodgewenst, maar dat komt ook omdat ze een voorbeeldfunctie heeft. Wat betreft de argumenten, of die goed of slecht zijn, is een subjectieve mening. Ik kan volledig achter de mening van DHC staan (wat overigens niet t geval is) omdat mijn referenitekader verschil met die van jou, Hirshi Ali of wie dan ook.
  vrijdag 16 juli 2004 @ 16:33:01 #32
36192 kingmob
Nice 'n Smooth
pi_20666935
quote:
Op vrijdag 16 juli 2004 16:27 schreef Reco het volgende:

maar vind je ook niet dat je ergens een grens moet trekken.
Grenzen zijn te subjectief. Je kunt natuurlijk zeggen dat de meerderheid dan bepaald wat de goede grens is, maar het probleem is, dat de minderheid dan niet meer zichzelf kan uiten, en dat moet kunnen in een democratie.
Nu moet je wel wat grenzen leggen natuurlijk, maar met name op het gebied van meningsuiting vind ik dat je dat zoveel mogelijk moet beperken.

Maw, het is goed dat je niemand mag vermoorden, maar het moet in principe mogelijk zijn dat in de verre toekomst een beweging ontstaat die moorden aanvaardbaar vindt. Die moeten dus kunnen zeggen dat zij het normaal vinden om iemand te vermoorden, zolang ze zich maar aan de huidige regels huiden en het dus (nog niet) daadwerkelijk doen. Hetzelfde principe wordt toch bij extreem rechts toegepast?
Verdwaald in mijn eigen belevingswereld.
  vrijdag 16 juli 2004 @ 16:35:22 #33
54932 J.J.McKay
pi_20667004
quote:
Op vrijdag 16 juli 2004 16:27 schreef Greyfox het volgende:

[..]

Je moet het niet verbieden, maar tegen optreden en dat gebeurd er nu ook.
Ik ben het daarmee eens.

Lache dat van Oom agent.
Hoe weet de rechter trouwens dat de opname autentiek is?
Staat Oom agent er zelf ook op?
En heb je dat openlijk opgenomen of wist ie er niets van af?
je hebt tegenwoordig geweldige fotocamera's met de functie om audio op te nemen. Camera stond op t dashboard en Oom agent hing met zn kop door t raampje. Ik werd gesommeerd om door/weg te rijden terwijl ik op een parkeerplaats stond (en ik had betaald!) en op iemand zat te wachten. Ik vertelde de betreffende persoon dat hij niet het recht had om mij weg te sturen aangezien t een legale parkeerplaats is en ik gewoon aan mn verplichtingen voldaan had. Discussie volgde en liep redelijk hoog op, meneer vond dat ik maar moest luisteren aangezien hij van de politie was. Dus heb ik hem gezegd dat ik m een een omhooggevallen lul vond. Hij schreef zijn bonnetje uit voor belediging van een ambtenaar in functie en ik heb hem om zn naam, bureau en personeelsnummer gevraagd. Alles stond op tape met zn eigen stem enz...Hij kon er niet onderuit en gaf toe dat hij het was. De rechter vond dat hij misbruik probeerde te maken van zijn functie en heeft hem 3 wkn geschorst! hehehehehe
  vrijdag 16 juli 2004 @ 16:36:29 #34
46464 Flumina
Lekker ruig heien!
pi_20667037
Eigenlijk moeten we heel gelukkig zijn dat rappers zich politiek betrokken voelen. Met de opkomst van Pim Fortuyn blijkt opeens de commerciële media geinteresseerd te zijn in de politiek; nu lijkt het zelfs uit te breiden naar de popmuziek.
we hebben een reëel probleem, dus we zoeken naar reële oplossingen
in dit specifieke geval maken twee helften één
  vrijdag 16 juli 2004 @ 16:40:53 #35
96007 Amersf00rt
Hold your head up high!!
pi_20667167
quote:
Op vrijdag 16 juli 2004 16:36 schreef Flumina het volgende:
Eigenlijk moeten we heel gelukkig zijn dat rappers zich politiek betrokken voelen. Met de opkomst van Pim Fortuyn blijkt opeens de commerciële media geinteresseerd te zijn in de politiek; nu lijkt het zelfs uit te breiden naar de popmuziek.
Het is zeker goed dat er meer intreresse is in de politiek daar zal iedereen het mee eens zijn, het gaat alleen over de manier waarop er mee wordt omgegaan door bepaalde groepen. Als je mee wilt praten met de politieke issues doe dat dan maar ga niet lopen schelden tieren en vloeken en iedereen met de dood bedreigen. Ik zie dat als een teken van zwakte!
Fotoboek
  vrijdag 16 juli 2004 @ 16:44:03 #36
54932 J.J.McKay
pi_20667255
quote:
Op vrijdag 16 juli 2004 16:40 schreef Amersf00rt het volgende:

[..]

Als je mee wilt praten met de politieke issues doe dat dan maar ga niet lopen schelden tieren en vloeken en iedereen met de dood bedreigen. Ik zie dat als een teken van zwakte!
Nogmaals, deze reactie geeft het niveau van de betrokken personen weer. Niet iedereen heeft de opleiding of het taalgebruik van een politicus. En hoe moeten ze zich anders uitten?? Niet iedereen heeft een mediateam tot zn beschikking....
Dit is dus hun medium.
  vrijdag 16 juli 2004 @ 16:47:40 #37
96007 Amersf00rt
Hold your head up high!!
pi_20667361
Ik begrijp wel wat je bedoeld maar het is nog geen reden om die aanpak goed te keuren. Het is opruiend en met een beetje pech loopt er een of andere debiel rond die de daad bij het woord voegt. Het is vervelend maar in zo'n samenleving leven we nu eenmaal. En als we dat een halt toe willen roepen zullen we ergens moeten beginnen. En dat zal dan ten kosten gaan van de tollerantie..
Fotoboek
  vrijdag 16 juli 2004 @ 16:55:08 #38
46464 Flumina
Lekker ruig heien!
pi_20667611
quote:
Op vrijdag 16 juli 2004 16:40 schreef Amersf00rt het volgende:

[..]

Het is zeker goed dat er meer intreresse is in de politiek daar zal iedereen het mee eens zijn, het gaat alleen over de manier waarop er mee wordt omgegaan door bepaalde groepen. Als je mee wilt praten met de politieke issues doe dat dan maar ga niet lopen schelden tieren en vloeken en iedereen met de dood bedreigen. Ik zie dat als een teken van zwakte!
Mee eens. Erger nog is dat er genoeg proletariaat rondloopt dat gelooft dat Hirsi Ali alleen maar in de kamer zit om moslims te 'dissen'.
we hebben een reëel probleem, dus we zoeken naar reële oplossingen
in dit specifieke geval maken twee helften één
  vrijdag 16 juli 2004 @ 16:56:25 #39
54932 J.J.McKay
pi_20667645
ik keur hun werkwijze ook niet goed, maar vind wel dat je ergens tegen kan en mag ageren. Dr zijn idd idioten die daad bij woord voegen, maar ik geloof nooit dat Vokert van der G naar aanleiding van een song Pim Fortuyn heeft afgeschoten.
  vrijdag 16 juli 2004 @ 16:57:29 #40
96007 Amersf00rt
Hold your head up high!!
pi_20667685
quote:
Op vrijdag 16 juli 2004 16:44 schreef J.J.McKay het volgende:

[..]

Nogmaals, deze reactie geeft het niveau van de betrokken personen weer. Niet iedereen heeft de opleiding of het taalgebruik van een politicus. En hoe moeten ze zich anders uitten?? Niet iedereen heeft een mediateam tot zn beschikking....
Dit is dus hun medium.
Nog even een kleine toevoeging. Je zegt hiermee dus eigenlijk ook dat je het goedkeurt wanneer iemand geweld gebruikt omdat ie iets communicatief niet kan winnen of duidelijk maken. Kan volgens mij niet de bedoeling zijn.
Fotoboek
  vrijdag 16 juli 2004 @ 17:00:20 #41
54932 J.J.McKay
pi_20667765
quote:
Op vrijdag 16 juli 2004 16:57 schreef Amersf00rt het volgende:

[..]

Nog even een kleine toevoeging. Je zegt hiermee dus eigenlijk ook dat je het goedkeurt wanneer iemand geweld gebruikt omdat ie iets communicatief niet kan winnen of duidelijk maken. Kan volgens mij niet de bedoeling zijn.
Geweld is uit den boze, tenzij Hirshi Ali begint met meppen natuurlijk. Als de persoon in kwestie de discussie niet kan winnen, dat moet hij/zij zijn verlies erkennen.
  vrijdag 16 juli 2004 @ 17:00:54 #42
54932 J.J.McKay
pi_20667779
quote:
Op vrijdag 16 juli 2004 17:00 schreef J.J.McKay het volgende:

[..]

Geweld is uit den boze, tenzij Hirshi Ali begint met meppen natuurlijk. Dan is t zelfverdediging. Als de persoon in kwestie de discussie niet kan winnen, dat moet hij/zij zijn verlies erkennen.
  vrijdag 16 juli 2004 @ 17:02:23 #43
96007 Amersf00rt
Hold your head up high!!
pi_20667827
quote:
Op vrijdag 16 juli 2004 17:00 schreef J.J.McKay het volgende:

[..]

Geweld is uit den boze, tenzij Hirshi Ali begint met meppen natuurlijk. Als de persoon in kwestie de discussie niet kan winnen, dat moet hij/zij zijn verlies erkennen.
Juist..... En op het moment dat er dus gescholden wordt en de doodverwensingen over de toonbank vliegen is er volgens mij al geen spraken meer van een discussie, dus is het "dissen" ook niet meer goed te keuren. Of zie ik het nu verkeerd?
Fotoboek
  vrijdag 16 juli 2004 @ 17:03:41 #44
54932 J.J.McKay
pi_20667859
quote:
Op vrijdag 16 juli 2004 16:55 schreef Flumina het volgende:

[..]

Mee eens. Erger nog is dat er genoeg proletariaat rondloopt dat gelooft dat Hirsi Ali alleen maar in de kamer zit om moslims te 'dissen'.
Zij zit idd in de Kamer omdat ze het, grotendeels, niet eens is met de behandeling van vrouwen door Moslims. (ook andere dingen, maar daarmee komt zij niet/nauwelijks in het nieuws. Zij probeert via de wettelijke wegen verandering te brengen in wat zij fout vind. Als zij genoeg bijval krijgt zal haar dat ook lukken. Dat is de democratie...
pi_20667888
weet iemand toevallig hoe dit nummer van Theo Maassen heet?
  vrijdag 16 juli 2004 @ 17:05:52 #46
54932 J.J.McKay
pi_20667916
quote:
Op vrijdag 16 juli 2004 17:02 schreef Amersf00rt het volgende:

[..]

Juist..... En op het moment dat er dus gescholden wordt en de doodverwensingen over de toonbank vliegen is er volgens mij al geen spraken meer van een discussie, dus is het "dissen" ook niet meer goed te keuren. Of zie ik het nu verkeerd?
Schelden blijft een (lage) manier van communicatie. Het is de rapmuziek 'gewoon' dat het over sex, geweld en geld gaat. En in dit geval dus over geweld.

Het is pas geen discussie meer als een discussierende partij de mond gesnoerd wordt....
  vrijdag 16 juli 2004 @ 17:08:27 #47
54932 J.J.McKay
pi_20667973
quote:
Op vrijdag 16 juli 2004 17:04 schreef Byte_Me het volgende:
weet iemand toevallig hoe dit nummer van Theo Maassen heet?
De cd-single van Maassen is getiteld 'Doodsbedreiging'.
  vrijdag 16 juli 2004 @ 17:08:55 #48
96007 Amersf00rt
Hold your head up high!!
pi_20667991
quote:
Het is pas geen discussie meer als een discussierende partij de mond gesnoerd wordt....
Nogmaals, zo'n rap nummer waarin je iemand met de dood bedreigd is geen discussie meer.
Fotoboek
  vrijdag 16 juli 2004 @ 17:10:30 #49
54932 J.J.McKay
pi_20668039
quote:
Op vrijdag 16 juli 2004 17:08 schreef Amersf00rt het volgende:

[..]

Nogmaals, zo'n rap nummer waarin je iemand met de dood bedreigd is geen discussie meer.
Het word pas een echte discussie als je beiden partijen tegenover elkaar zet...

*Ideetje voor NOVA??*
  vrijdag 16 juli 2004 @ 17:14:10 #50
96007 Amersf00rt
Hold your head up high!!
pi_20668124
quote:
Op vrijdag 16 juli 2004 17:10 schreef J.J.McKay het volgende:

[..]

Het word pas een echte discussie als je beiden partijen tegenover elkaar zet...

*Ideetje voor NOVA??*
Het probleem is denk ik dat wanneer je dat doet, de tegenstanders van Hirsi geen dekkend weerwoord hebben en dus weer vervallen in woorden als discriminatie en noem maar op. Einde Discussie dus weer.
Fotoboek
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')