abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  † In Memoriam † vrijdag 16 juli 2004 @ 15:54:09 #1
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_20665829

HILVERSUM - Cabaretier Theo Maassen heeft een rapnummer opgenomen tegen het arresteren van rappers die verdacht worden van het aanzetten tot haat. Zo pakte justitie onlangs de hiphoppers van DHC (Den Haag Connection) op, omdat zij in een rap een doodsbedreiging uitten aan het adres van VVD-politica Hirsi Ali.

In Nederland is volgens Maassen een hetze gaande tegen de zogenoemde 'diss mentaliteit' van hiphoppers en daardoor komt volgens hem ook de vrijheid van meningsuiting in het gedrang. Hij geeft in de cd-single 'Doodsbedreiging' zijn visie op de zaak in een felle 'diss' (aanval met woorden) tegen de Nederlandse maatschappij.

Het nummer is vrijdagmiddag voor het eerst op de radio te beluisteren. Vanaf 26 juli ligt het in de winkels.

Ik heb het nummer zelf nog niet mogen horen maar ik heb wel begrip voor deze actie .

pi_20665969
is dat niet diezelfde gast die zichzelf de beste cabaretier van nederland noemde
pi_20665989
Prima als ze elkaar doodwensen in hun raps, maar dat moet je gewoon niet doen met een politicus.
Dan is het geen diss meer.
  vrijdag 16 juli 2004 @ 16:01:57 #4
49096 cosmick
Les Yeux Orange
pi_20666037
Gehoord ja, Claudia de Breij draaide 'm twee keer vanmiddag.

Wel komisch.
pi_20666071
ik ben het dus niet eens met deze aktie (al kan het me weinig schelen)

juist omdat het helemaal niets te maken heeft met een "Dis mentaliteit"
dit zijn gewoon een groepje (slechte) "Rappers" met een te kleine woordenschat om een goed rap nummer te schrijven.
Dit nummer en de reden van de makers om dit nummer te schrijven was en is helemaal fout.
Dit is dus geen rap.......

en dankzij alle commotie hierom krijgen we inderdaad dit:

qoute:
Het nummer is vrijdagmiddag voor het eerst op de radio te beluisteren. Vanaf 26 juli ligt het in de winkels.
/qoute

en dit is nog het trieste van alles
Do no Kill Do not rape Do not steal, these are princables that every men of every faith can embrace
  vrijdag 16 juli 2004 @ 16:04:39 #6
28498 smoking2000
dpkg-reconfigure reality
pi_20666107
Theo Maasen is niet de enige die zijn woordje doet:
quote:
Tim (VSOP) heeft een nieuw nummer uitgebracht, onafhankelijk van VSOP. Het nummer "Vrijheid" schreef Tim om de discussie op gang te brengen over de 'rap' van DHC, waarin kamerlid Hirsi Ali door de mangel wordt gehaald. Download hem hier.

Daarin rapt hij verder ondermeer: “Als ik beroemd zou willen worden, zou ik zeggen dat ik Balkenende door zijn kop zou knallen en zou ik zeggen dat ik het hele kabinet op zou blazen”

“Ik voelde me geïrriteerd”, vertelt MC Tim over zijn beweegredenen om het nummer te schrijven.” Ik heb het gisteren geschreven en meteen opgenomen. Ik was het al veel eerder van plan nadat ik door minstens zes programmamakers gebeld werd, maar ik had eerder nog geen tijd gehad. Ik ben een beetje een ouwehoer, ik vind het leuk om overal tegenaan te trappen. Met het EK Voetbal schreef ik een nummer Kut Holland Kut, dan weet je zeker dat je tien miljoen Oranje-fans tegen je in het harnas kunt schoppen.”

“Als je een grote bek hebt, moet je ook incasseringsvermogen hebben”, vindt MC Tim over de DHC-affaire. “Hirsi Ali is zelf ook een sensatiezoeker nummer één, want je laat niet zomaar traangas afgaan in een restaurant. Ze moet niet zo kleinzerig doen. Kijk, ik kan ook zo twee mensen op laten pakken als je hoort wat ze in hiphop-battles over me gezegd hebben. ‘Ik steek je dood’, dat neem je toch niet serieus? Een killer gaat dat niet eerst roepen, die doet dat gewoon. Men is niet consequent in Nederland –pak ze dan allemaal op. Als een paar moslimjongeren een jaar geleden wat op het internet zetten, worden ze meteen opgepakt. Maar als Jan Mulder oproept Dick Advocaat te stenigen of als Hans Teeuwen het koningshuis beledigt, gebeurt dat niet.”

Tim is niet bang voor mogelijke vervolging. “Ik heb de tekst van Vrijheid eerst na laten lopen door een rechtsgeleerde. Ik rap ‘áls ik beroemd zou willen worden’, maar dat wil ik niet. Ik laat me niet drie weken opsluiten voor een liedje. Als ze me echt op willen pakken, vlucht ik wel naar België om daar politiek asiel te vragen!"

Vrijheid gaat vanavond in première in 3VOOR12XL tussen 22.00 uur en 24.00 uur op 3FM en vanaf morgen te beluisteren op de 3VOOR12-site.
bron: http://nlhiphop.nl
  vrijdag 16 juli 2004 @ 16:04:40 #7
66847 Mxyzptlk
nu met echte kleurkorrels
pi_20666108
Iemand met de dood bedreigen is zielig, krankzinnig en bepaald ook misdadig.

Maakt niet uit of je het in een rijmpje stopt, een gedicht, een diss, of een brief.

Zowel Maassen als die hiphoppers, willen alleen opvallen om het opvallen, een zielige vertoning.
hoewel het dus eigenlijk precies andersom is
  vrijdag 16 juli 2004 @ 16:05:26 #8
96007 Amersf00rt
Hold your head up high!!
pi_20666123
Ik heb er geen begrip voor. I dooie politikus is wel voldoende dacht ik zo. Je kan ook op andere manieren duidelijk maken dat je het niet met iemand eens bent, hoef je geen dood verwensingen voor te gebruiken.
You don't have to agree with me, but it's quicker.
Fotoboek
  vrijdag 16 juli 2004 @ 16:05:34 #9
85998 Mattt
No Americans in Bagdad !
pi_20666126
Dissen ok ,
Maar ga dan niet iemand doodverwensen
And there are still no americans in Bagdad !!
  vrijdag 16 juli 2004 @ 16:06:17 #10
54932 J.J.McKay
............................
pi_20666149
quote:
Op vrijdag 16 juli 2004 15:59 schreef Greyfox het volgende:
Prima als ze elkaar doodwensen in hun raps, maar dat moet je gewoon niet doen met een politicus.
Dan is het geen diss meer.
Dissen doe je met iemand waar je het niet mee eens bent en/of een hekel aan hebt. Als DHC (of wie dan ook) een gegronde reden heeft om Hirshi Ali te dissen, dan moet dat kunnen. In de VS (censuur ten top!!!) wordt het wel geaccepteerd als iemand in een song (negatief) verwijst naar politici e.a. .

Bovendien, Hirshi Ali zegt toch ook wat ze zelf wilt?!?! Dat mag iedereen, en dus ook DHC, dat ook doen.

Heet vrijheid van meningsuiting.
het leuke en gezellige broertje van Sanger :D
  vrijdag 16 juli 2004 @ 16:07:26 #11
43968 RedWind
Long live the new flesh...
pi_20666176
Ik heb het nummer nog nooit gehoord, maar hoe heeft Theo het bedoeld? Het blijft een cabaretier.
Er is een tunnel aan het eind van het licht.
-- I wanna be alone. I'm a doughnut, in a pack of twelve --
  † In Memoriam † vrijdag 16 juli 2004 @ 16:07:26 #12
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_20666177
quote:
Op vrijdag 16 juli 2004 16:05 schreef Mattt het volgende:
Dissen ok ,
Maar ga dan niet iemand doodverwensen
Maar:
quote:
Maar als Jan Mulder oproept Dick Advocaat te stenigen of als Hans Teeuwen het koningshuis beledigt, gebeurt dat niet.”
Die lopen toch ook nog vrij rond?
  vrijdag 16 juli 2004 @ 16:07:27 #13
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_20666180
Het nummer is zwaar over the top en wat dat betreft wel grappig maar ik denk dat het zijn doel voorbij zal schieten eerlijk gezegd.
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
  vrijdag 16 juli 2004 @ 16:10:11 #14
96007 Amersf00rt
Hold your head up high!!
pi_20666272
quote:
Op vrijdag 16 juli 2004 16:06 schreef J.J.McKay het volgende:

Zeg dat maar eens tegen een politie agent die je net de huid hebt volgescholden.....

Er zijn nu eenmaal grenzen!!
You don't have to agree with me, but it's quicker.
Fotoboek
  vrijdag 16 juli 2004 @ 16:10:17 #15
272 R@b
No-nonsens
pi_20666278
Misschien tijd dat Maassen eens zelf langdurig en heving bedreigd moet worden??. Kijken of hij dan nog zo kan lachen om een haat-diss.

Overigens mag Maassen wel uitkijken. Zo populair zal hij bij radicale moslims niet zijn met zijn anti-islam grappen in zijn shows

....We zijn niet racistisch. We hebben niets tegen al die buitenlanders...... zolang ze in het buitenland blijven...
R@b is inderdaad één van de verschrikkelijkste personen die ik ken.
pi_20666279
quote:

[..]

Dissen doe je met iemand waar je het niet mee eens bent en/of een hekel aan hebt. Als DHC (of wie dan ook) een gegronde reden heeft om Hirshi Ali te dissen, dan moet dat kunnen. In de VS (censuur ten top!!!) wordt het wel geaccepteerd als iemand in een song (negatief) verwijst naar politici e.a. .

Bovendien, Hirshi Ali zegt toch ook wat ze zelf wilt?!?! Dat mag iedereen, en dus ook DHC, dat ook doen.

Weer iemand die de vrijheid van meningsuiting misbruikt om te denken dat ie alles maar mag zeggen.
Dat is dus niet zo.
Je dient je wel te houden aan fatsoensnormen.
Als ik een donkere medelander zou uitmaken voor iets wat kwetsend is voor hem, kan ik echt geen beroep doen op de vrijheid van meningsuiting........en terrecht.
Daarom vind ik het ook zo absurd dat die imams wel mogen zeggen dat homo's lager zijn dan varkens op basis van vrijheid van godsdienst.
Die moeten ook om dezelfde reden in de bak.
pi_20666354
oops

[ Bericht 97% gewijzigd door cultheld op 16-07-2004 16:13:16 (verkeerde topic) ]
God gaf de mens vrijheid en we kunnen dus al met al aannemen dat hij niet verantwoordelijk is voor menselijke misdaden. Alleen hij die de mens heeft geschapen draagt echter de volle verantwoordelijkheid voor de stront.
pi_20666375
quote:

[..]

*idiot*

Dissen moet inderdaad kunnen ja. maar wel op een goede manier met goede teksten.
en rappen vereist toch wel een beetje intelligentie, iets wat DHC (of wie dan ook die zo'n nummer schrijft) duidelijk niet heeft. (luister maar naar de interviews en het nummer)

in Amerika gebeurd het ook ja. maar daar zijn de teksten als je de moeite neemt om de teksten te beluisteren, die zijn veel en veel beter dan deze meuk.

vrijheid van meningsuiting noem je dit.......

Hirshi Ali zegt ook wat ze wilt, ja en gelukkig maar. Maar ik heb mevr. Ali nog nooi iemand dood horen wensen. En ali geeft goeie (misschien niet altijd) argumenten om wat ze doet of wat ze zegt.

DHC duidelijk niet
Do no Kill Do not rape Do not steal, these are princables that every men of every faith can embrace
  vrijdag 16 juli 2004 @ 16:13:32 #19
85998 Mattt
No Americans in Bagdad !
pi_20666376
quote:
Op vrijdag 16 juli 2004 16:07 schreef Loedertje het volgende:

[..]

Maar:
[..]

Die lopen toch ook nog vrij rond?
Je hebt gelijk ,
Maar in Nederland is het hier gewoon een zooitje met die regels.
And there are still no americans in Bagdad !!
  vrijdag 16 juli 2004 @ 16:16:58 #20
5636 Vamos
Vamos Vidi Vici!
pi_20666474
Ik heb 'm een paar keer langs horen komen. Hij is echt leuk
Religie maakt meer kapot dan je lief is
  vrijdag 16 juli 2004 @ 16:18:03 #21
54932 J.J.McKay
pi_20666504
quote:
Op vrijdag 16 juli 2004 16:10 schreef Greyfox het volgende:

[..]

Weer iemand die de vrijheid van meningsuiting misbruikt om te denken dat ie alles maar mag zeggen.
Dat is dus niet zo.
Je dient je wel te houden aan fatsoensnormen.
Als ik een donkere medelander zou uitmaken voor iets wat kwetsend is voor hem, kan ik echt geen beroep doen op de vrijheid van meningsuiting........en terrecht.
Daarom vind ik het ook zo absurd dat die imams wel mogen zeggen dat homo's lager zijn dan varkens op basis van vrijheid van godsdienst.
Die moeten ook om dezelfde reden in de bak.
Een persoon afrekenen op een feit dat hij/zij niet kan veranderen (huidskleur/sexuele geaardheid) is discriminatie. Dat is niet tegen een persoon gericht, maar tegen een groep personen. Dus wat betreft imams en dat soort onzin, ben ik met je eens.

Als iemand, en dus ook politici, opvallende uitspraken doen, kan je daar een reactie op verwachten. Dit soort teksten zijn tegen de mening van een persoon gericht en deze persoon krijgt ook de kans zich te verdedigen. Kan je niet tegen (dit soort) kritiek, dan moet je je mond houden en al zeker niet in de politiek gaan.

Enne, wat betreft de politie opmerking van Amersf00rt, als je slim bent zeg je dat jij VAN MENING bent dat de betreffende agent een ****** is, dan kunnen ze je niet opsluiten, op grond van vrijheid van meningsuiting. Zeg je iets in de zin van: Je bent een *****!, dan kan Oom agent je wel bekeuren oid. Is een kwestie van je zinnen goed formuleren.
  vrijdag 16 juli 2004 @ 16:18:05 #22
78509 Harry_Sack
bidibidibidibidi
pi_20666505
dit kabinet vraagt om verzet
Ingenieur in de ornithologische huisvesting <- Urbanus :P
Good ol' Buck : http://youtube.com/watch?v=VmxXIS2ot8w <- Fun
N.W.O : http://www.youtube.com/watch?v=WOeCpMwZo6o <- Pol
pi_20666593
quote:
Op vrijdag 16 juli 2004 16:18 schreef J.J.McKay het volgende:

[..]

Een persoon afrekenen op een feit dat hij/zij niet kan veranderen (huidskleur/sexuele geaardheid) is discriminatie. Dat is niet tegen een persoon gericht, maar tegen een groep personen. Dus wat betreft imams en dat soort onzin, ben ik met je eens.

Als iemand, en dus ook politici, opvallende uitspraken doen, kan je daar een reactie op verwachten. Dit soort teksten zijn tegen de mening van een persoon gericht en deze persoon krijgt ook de kans zich te verdedigen. Kan je niet tegen (dit soort) kritiek, dan moet je je mond houden en al zeker niet in de politiek gaan.

Enne, wat betreft de politie opmerking van Amersf00rt, als je slim bent zeg je dat jij VAN MENING bent dat de betreffende agent een ****** is, dan kunnen ze je niet opsluiten, op grond van vrijheid van meningsuiting. Zeg je iets in de zin van: Je bent een *****!, dan kan Oom agent je wel bekeuren oid. Is een kwestie van je zinnen goed formuleren.
Het gaat om het kwetsen van mensen, dat mag niet en gaat voor de vrijheid van meningsuiting.
Als een politicus een opvallende uitspraak doet, kun je daar ook inhoudelijk op reageren.
Als je dat doet met een doodsverwensing, ben je fout bezig en heb je niets te zoeken in een democratie.

Oh ja, heb je wel eens geprobeerd tegen een agent te zeggen 'Ik vind je een lul"?
10 tegen 1 dat je wel een bon krijgt hoor.
  vrijdag 16 juli 2004 @ 16:21:24 #24
54932 J.J.McKay
pi_20666597
quote:
Op vrijdag 16 juli 2004 16:13 schreef Reco het volgende:

[..]

*idiot*

Dissen moet inderdaad kunnen ja. maar wel op een goede manier met goede teksten.
en rappen vereist toch wel een beetje intelligentie, iets wat DHC (of wie dan ook die zo'n nummer schrijft) duidelijk niet heeft. (luister maar naar de interviews en het nummer)

in Amerika gebeurd het ook ja. maar daar zijn de teksten als je de moeite neemt om de teksten te beluisteren, die zijn veel en veel beter dan deze meuk.

vrijheid van meningsuiting noem je dit.......

Hirshi Ali zegt ook wat ze wilt, ja en gelukkig maar. Maar ik heb mevr. Ali nog nooi iemand dood horen wensen. En ali geeft goeie (misschien niet altijd) argumenten om wat ze doet of wat ze zegt.

DHC duidelijk niet
De kwaliteit van de teksten van DHC staat hier niet ter discussie.

Hirshi Ali heeft idd nog nooit iemand (op tv en in interviews) doodgewenst, maar dat komt ook omdat ze een voorbeeldfunctie heeft. Wat betreft de argumenten, of die goed of slecht zijn, is een subjectieve mening. Ik kan volledig achter de mening van DHC staan (wat overigens niet t geval is) omdat mijn referentiekader verschilt met die van jou, Hirshi Ali of wie dan ook.
  vrijdag 16 juli 2004 @ 16:23:09 #25
36192 kingmob
Nice 'n Smooth
pi_20666641
Ik vind dat alles gezegd moet kunnen worden. Mensen kunnen zelf wel bepalen of ze iets serieus nemen of niet.
Al bereik je met doodsbedreigingen wel een grens, want bv. een kogelbrief vind ik dan weer een ernstige overtreding. Maar in een liedjes zou je in principe alles moeten kunnen zeggen, zeker als je een waardeloos rapgroepje bent wat aandacht wil...
Verdwaald in mijn eigen belevingswereld.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')