abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_20977350
quote:
Op zaterdag 31 juli 2004 01:20 schreef Toffe_Ellende het volgende:
Beetje laat maar ik heb em nu ook gezien...

Iemand zei een paar honderd posts geleden:

als er ook maar 10% waar is van wat Michael Moore wil zeggen dan is dat volgens mij genoeg om als bevolking van Amerika te zeggen: we kappen met die verdomde Bush. Maar het is erger. Ik denk dat 95% van de beweringen juist zijn. Het is eigenlijk om voor je kapot te schamen. Als wereldburger en als mens, dat gajes (de verpersoonlijking: Cheney, Rumsfeld, Bush, Bush, Wolfovitz, Baker, Ashcroft, Karzai...) beweren dat ze het beste met de Amerikaanse burger (en de rest van de wereld op afstand) voor hebben als je eigenlijk weet (en hoe verrassend is het eigenlijk?) dat het maar ordinaire dieven zijn. Het gaat om geld. Om macht. Om status.

Het is daarom frapant dat er figuren zijn die dit uit het oog verliezen en komen zeiken: 'het is propaganda!!', 'Alles is gelogen!!' 'Michael Moore haat Amerika!'. Tuurlijk is het propagana. Het woord moet hapklaar en op een overtuigende manier gebracht worden. Het gaat erom dat de onderste lagen van de bevolking het ook moeten begrijpen.

De mensen van die uitspraken zijn blind of hebben alzheimer. Ze zien het grote geheel in elk geval niet. Want dat is eigenlijk waar deze film over gaat. Het gaat niet alleen om die domme cowboy uit het Witte Huis te gooien. Het gaat erom hoe de rijke bovenlaag de rest van de mensheid schoffeert. En daar kun je gewoon niet omhoog. En voor de mensen die Bush en zijn boeven blijven verdedigen heb niet veel woorden over:

L a a t j e n a k i j k e n !

Sorry, als ik iemand napraat of dat het allemaal oude koek is...
quote:
Op zaterdag 31 juli 2004 17:51 schreef Johan_de_With het volgende:
Met kretologie als ''blind of Alzheimer'', ''Laat je nakijken'' en ''die domme cowboy'' staat in ieder geval wel vast dat ook de onderste lagen van de samenleving het zullen begrijpen.
Ik denk juist dat de onderste lagen van de samenleving Bush geweldig vinden.
  zaterdag 31 juli 2004 @ 19:00:11 #204
88981 Nood-kloon
(Genetisch wan-product.)
pi_20978914
quote:
Op zaterdag 31 juli 2004 01:20 schreef Toffe_Ellende het volgende:
Beetje laat maar ik heb em nu ook gezien...

Iemand zei een paar honderd posts geleden:

Het is eigenlijk om voor je kapot te schamen. Als wereldburger en als mens, dat gajes (de verpersoonlijking: Cheney, Rumsfeld, Bush, Bush, Wolfovitz, Baker, Ashcroft, Karzai...)
Je vergeet nog een Bush, Jeb. En niet te vergeten Rice.
Ik poep op AZ Alkmaar.
  zaterdag 31 juli 2004 @ 20:17:35 #205
42306 Vassili_Z
Low Man's Lyric
pi_20980280
quote:
Op zaterdag 31 juli 2004 18:55 schreef gelly het volgende:

[..]

En de bovenste lagen...nou ja...de rijkste lagen dan...
Era Vulgaris
pi_20980874
Maar de film is wel een goed voorbeeld dat propaganda best leuk kan zijn om naar te kijken. Dat is wel eens anders geweest.
Amerikalog.com - Voor al mijn dagelijks nieuws over de Amerikaanse verkiezingen.
  zaterdag 31 juli 2004 @ 22:46:51 #207
136 V.
Like tears in rain...
pi_20982795
...maar ondertussen is er na al die weken gesputter van tegenstanders nog niet echt een duidelijke, essentiële en concrete leugen aangewezen?

Het blijft bij 'hij was maar 32% op vakantie als je de weekenden niet meetelt' en dergelijke?

Zou dat wellicht misschien eventueel kunnen inhouden dat er een minuscuul kansje bestaat dat meneer Moore mogelijk op een ietsiepietsie klein aantal punten toch wel enigszins een heel klein beetje hele kleine vingers op uiterst miniem zere plekjes heeft gelegd?

Ik vraag het maar...

V.
Ja inderdaad, V. ja.
pi_20982999
quote:
Op zaterdag 31 juli 2004 22:46 schreef Verbal het volgende:
...maar ondertussen is er na al die weken gesputter van tegenstanders nog niet echt een duidelijke, essentiële en concrete leugen aangewezen?
lees het topic

maargoed als jij zo makkelijk propaganda slikt zal ik je niet tegenhouden
Je IP-adres is 127.0.0.1 Bij misbruik van dit forum kunnen we je provider op de hoogte stellen.
In geval van illegale praktijken verlenen wij volledige medewerking aan justitie.
  zaterdag 31 juli 2004 @ 23:09:11 #209
136 V.
Like tears in rain...
pi_20983109
quote:
Op zaterdag 31 juli 2004 23:00 schreef Hayek het volgende:

[..]

lees het topic

maargoed als jij zo makkelijk propaganda slikt zal ik je niet tegenhouden
Ik heb het topic gelezen, en kennis genomen van je buitengewoon gebrekkige redeneertrant. Jij hebt ècht recht van spreken voor wat betreft 'het gemakkelijk slikken' van zaken

En nu?

V.
Ja inderdaad, V. ja.
pi_20983202
quote:
Op zaterdag 31 juli 2004 23:09 schreef Verbal het volgende:

[..]

En nu?
Een biertje?
Those who know do not speak
Those who speak do not know
  zaterdag 31 juli 2004 @ 23:18:52 #211
136 V.
Like tears in rain...
pi_20983242
quote:
Op zaterdag 31 juli 2004 23:15 schreef UnderWorld_ het volgende:

[..]

Een biertje?
Goed plan, maar ik heb al een kop thee

V.
Ja inderdaad, V. ja.
pi_20983618
quote:
Op zaterdag 31 juli 2004 23:09 schreef Verbal het volgende:

Ik heb het topic gelezen, en kennis genomen van je buitengewoon gebrekkige redeneertrant. Jij hebt ècht recht van spreken voor wat betreft 'het gemakkelijk slikken' van zaken

En nu?

V.
Inderdaad, je hebt al mijn argumenten overtuigend kunnen weerleggen ik ben om. Hail Moore
Je IP-adres is 127.0.0.1 Bij misbruik van dit forum kunnen we je provider op de hoogte stellen.
In geval van illegale praktijken verlenen wij volledige medewerking aan justitie.
pi_20984841
Hij was veel beter dan ik dacht - in veel recensies werd het een propagandafilm genoemd, nou dat valt behoorlijk mee. Het is een schokkend document, behoorlijk goed gedocumenteerd en het ligt de vinger op een paar behoorlijk zere plekken. Vooral waar het de legitimiteit en de noodzaak van de Irak oorlog aangaat.

Ik ben niet zo'n Moore-fan, Bowling vond ik maar matig maar dit is echt een sterke film.
pi_20984863
quote:
Op zaterdag 31 juli 2004 18:55 schreef gelly het volgende:

[..]

Dat vind ik het schokkende aan de film, dat laat hij vrij goed zien. Ik begrijp daar werkelijk geen snars van, hoe kan het nou toch dat die mensen zich juist opofferen in bv. deze oorlog?
pi_20984898
quote:
Op zondag 1 augustus 2004 01:12 schreef SCH het volgende:

Dat vind ik het schokkende aan de film, dat laat hij vrij goed zien. Ik begrijp daar werkelijk geen snars van, hoe kan het nou toch dat die mensen zich juist opofferen in bv. deze oorlog?
Onkunde, mooie verhaaltjes voorhouden, opleidingen beloven etc.

Kijk maar eens hoe de soldaten gerecruteerd werden. Toen was het nog leuk, maar nadat ze in Irak de eerste slag hadden geleverd, was het toch niet meer zo leuk.
  zondag 1 augustus 2004 @ 01:33:53 #216
42306 Vassili_Z
Low Man's Lyric
pi_20985073
quote:
Op zondag 1 augustus 2004 01:12 schreef SCH het volgende:

[..]

Hoop op een betere toekomst; ze willen zich opofferen voor hun land voor vrijheid, voor hun patriotisme wat al in hun jeugd met de paplepel ingegoten wordt.

Maar ook veel meer voor de sensatie; geld om hun studie te kunnen betalen en voor de illusie die Bush hen voorhoudt.

[ Bericht 10% gewijzigd door Vassili_Z op 01-08-2004 02:10:06 ]
Era Vulgaris
pi_20985300
Weet je wat?! Ik ben bezopen en toch sta ik nog voor 100% achter de lariekoek die een dag geleden schreef! is dat niet even mooi meegenomen! .

Michael Moore for President..

ENZO.

T.E.

om maar even met Verbal's taal te kloten
pi_20989299
quote:
Op vrijdag 30 juli 2004 00:39 schreef Hayek het volgende:
en ik zou niet weten in welke zin ik zou zijn voorgelogen, maar dat terzijde
  zondag 1 augustus 2004 @ 13:35:35 #219
136 V.
Like tears in rain...
pi_20989407
quote:
Op vrijdag 30 juli 2004 01:03 schreef Hayek het volgende:

[..]

je kan achteraf niet zeggen of hij ze wel of niet had, dus je kan dat geen leugen noemen
Wat is dit voor onzin?

Er was 'keihard bewijs'. Ze 'wisten precies waar de wapens waren'.

En nu is er nog geen flintertje bewijs dat die dingen er waren. Nul. Nada. Niks.

Maar Moore is een leugenaar ...

Sjongejongejonge.

V.
Ja inderdaad, V. ja.
pi_20989525
quote:
Op zondag 1 augustus 2004 13:35 schreef Verbal het volgende:

[..]

Wat is dit voor onzin?

Er was 'keihard bewijs'. Ze 'wisten precies waar de wapens waren'.

En nu is er nog geen flintertje bewijs dat die dingen er waren. Nul. Nada. Niks.

Maar Moore is een leugenaar ...

Sjongejongejonge.

V.
volgens mij begrijp jij er weinig van, maar dat was ook al aan je andere reactes gezien

vantevoren waren er alleen inlichtingen, onderschepte conversaties, foto's, etc. Geen hard bewijs, dat is ook nooit geclaimed. De rede dat er geen hard bewijs was kwam omdat Irak weigerde inspecteurs toe te laten die overal konden komen.

jammer dat je tegenwoordig eerst met de bush-bash-mode mee moet doen voordat je een gesprek kunt voeren
pi_20989615
quote:
Op zondag 1 augustus 2004 13:42 schreef Esc het volgende:
Geen hard bewijs, dat is ook nooit geclaimed.
Ik heb toch echt talloze keren ministers en Bush en Condoleeza horen zeggen dat die wapens er waren, no doubt it. Niks vermoedens maar stellige zekerheid.
  zondag 1 augustus 2004 @ 13:51:18 #222
26251 Eilanden
Bright Mirror Still Water
pi_20989684
Zoals iemand hiervoor duidelijk maakte .. ook al zou Moore maar 10% of 25% de waarheid spreken, dan is het nog schokkend. Bovendien spreken een behoorlijk aantal gedeeltes in de film voor zichzelf
pi_20989860
quote:
Op zondag 1 augustus 2004 13:47 schreef SCH het volgende:

[..]

Ik heb toch echt talloze keren ministers en Bush en Condoleeza horen zeggen dat die wapens er waren, no doubt it. Niks vermoedens maar stellige zekerheid.
die wapens waren er toch ook, alleen de vraag is of die er nog waren voordat bush binnenviel
pi_20990134
quote:
Op zondag 1 augustus 2004 14:00 schreef Esc het volgende:

[..]

die wapens waren er toch ook
  zondag 1 augustus 2004 @ 14:16:29 #225
136 V.
Like tears in rain...
pi_20990144
quote:
Op zondag 1 augustus 2004 14:00 schreef Esc het volgende:

[..]

die wapens waren er toch ook, alleen de vraag is of die er nog waren voordat bush binnenviel

Wie snapt er nou niets van

V.
Ja inderdaad, V. ja.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')