quote:Op zaterdag 31 juli 2004 01:20 schreef Toffe_Ellende het volgende:
Beetje laat maar ik heb em nu ook gezien...
Iemand zei een paar honderd posts geleden:
als er ook maar 10% waar is van wat Michael Moore wil zeggen dan is dat volgens mij genoeg om als bevolking van Amerika te zeggen: we kappen met die verdomde Bush. Maar het is erger. Ik denk dat 95% van de beweringen juist zijn. Het is eigenlijk om voor je kapot te schamen. Als wereldburger en als mens,dat gajes (de verpersoonlijking: Cheney, Rumsfeld, Bush, Bush, Wolfovitz, Baker, Ashcroft, Karzai...) beweren dat ze het beste met de Amerikaanse burger (en de rest van de wereld op afstand) voor hebben als je eigenlijk weet (en hoe verrassend is het eigenlijk?) dat het maar ordinaire dieven zijn. Het gaat om geld. Om macht. Om status.
Het is daarom frapant dat er figuren zijn die dit uit het oog verliezen en komen zeiken: 'het is propaganda!!', 'Alles is gelogen!!' 'Michael Moore haat Amerika!'. Tuurlijk is het propagana. Het woord moet hapklaar en op een overtuigende manier gebracht worden. Het gaat erom dat de onderste lagen van de bevolking het ook moeten begrijpen.
De mensen van die uitspraken zijn blind of hebben alzheimer. Ze zien het grote geheel in elk geval niet. Want dat is eigenlijk waar deze film over gaat. Het gaat niet alleen om die domme cowboy uit het Witte Huis te gooien. Het gaat erom hoe de rijke bovenlaag de rest van de mensheid schoffeert. En daar kun je gewoon niet omhoog. En voor de mensen die Bush en zijn boeven blijven verdedigen heb niet veel woorden over:
L a a t j e n a k i j k e n !
Sorry, als ik iemand napraat of dat het allemaal oude koek is...
Ik denk juist dat de onderste lagen van de samenleving Bush geweldig vinden.quote:Op zaterdag 31 juli 2004 17:51 schreef Johan_de_With het volgende:
Met kretologie als ''blind of Alzheimer'', ''Laat je nakijken'' en ''die domme cowboy'' staat in ieder geval wel vast dat ook de onderste lagen van de samenleving het zullen begrijpen.
Je vergeet nog een Bush, Jeb. En niet te vergeten Rice.quote:Op zaterdag 31 juli 2004 01:20 schreef Toffe_Ellende het volgende:
Beetje laat maar ik heb em nu ook gezien...
Iemand zei een paar honderd posts geleden:
Het is eigenlijk om voor je kapot te schamen. Als wereldburger en als mens,dat gajes (de verpersoonlijking: Cheney, Rumsfeld, Bush, Bush, Wolfovitz, Baker, Ashcroft, Karzai...)
En de bovenste lagen...nou ja...de rijkste lagen dan...quote:Op zaterdag 31 juli 2004 18:55 schreef gelly het volgende:
[..]
Ik denk juist dat de onderste lagen van de samenleving Bush geweldig vinden.
lees het topicquote:Op zaterdag 31 juli 2004 22:46 schreef Verbal het volgende:
...maar ondertussen is er na al die weken gesputter van tegenstanders nog niet echt een duidelijke, essentiële en concrete leugen aangewezen?
Ik heb het topic gelezen, en kennis genomen van je buitengewoon gebrekkige redeneertrant. Jij hebt ècht recht van spreken voor wat betreft 'het gemakkelijk slikken' van zakenquote:Op zaterdag 31 juli 2004 23:00 schreef Hayek het volgende:
[..]
lees het topic
maargoed als jij zo makkelijk propaganda slikt zal ik je niet tegenhouden
Een biertje?quote:Op zaterdag 31 juli 2004 23:09 schreef Verbal het volgende:
[..]
En nu?
Goed plan, maar ik heb al een kop theequote:Op zaterdag 31 juli 2004 23:15 schreef UnderWorld_ het volgende:
[..]
Een biertje?
Inderdaad, je hebt al mijn argumenten overtuigend kunnen weerleggenquote:Op zaterdag 31 juli 2004 23:09 schreef Verbal het volgende:
Ik heb het topic gelezen, en kennis genomen van je buitengewoon gebrekkige redeneertrant. Jij hebt ècht recht van spreken voor wat betreft 'het gemakkelijk slikken' van zaken
En nu?
V.
Dat vind ik het schokkende aan de film, dat laat hij vrij goed zien. Ik begrijp daar werkelijk geen snars van, hoe kan het nou toch dat die mensen zich juist opofferen in bv. deze oorlog?quote:Op zaterdag 31 juli 2004 18:55 schreef gelly het volgende:
[..]
Ik denk juist dat de onderste lagen van de samenleving Bush geweldig vinden.
Onkunde, mooie verhaaltjes voorhouden, opleidingen beloven etc.quote:Op zondag 1 augustus 2004 01:12 schreef SCH het volgende:
Dat vind ik het schokkende aan de film, dat laat hij vrij goed zien. Ik begrijp daar werkelijk geen snars van, hoe kan het nou toch dat die mensen zich juist opofferen in bv. deze oorlog?
Hoop op een betere toekomst; ze willen zich opofferen voor hun land voor vrijheid, voor hun patriotisme wat al in hun jeugd met de paplepel ingegoten wordt.quote:Op zondag 1 augustus 2004 01:12 schreef SCH het volgende:
[..]
Dat vind ik het schokkende aan de film, dat laat hij vrij goed zien. Ik begrijp daar werkelijk geen snars van, hoe kan het nou toch dat die mensen zich juist opofferen in bv. deze oorlog?
quote:Op vrijdag 30 juli 2004 00:39 schreef Hayek het volgende:
en ik zou niet weten in welke zin ik zou zijn voorgelogen, maar dat terzijde
Wat is dit voor onzin?quote:Op vrijdag 30 juli 2004 01:03 schreef Hayek het volgende:
[..]
je kan achteraf niet zeggen of hij ze wel of niet had, dus je kan dat geen leugen noemen
volgens mij begrijp jij er weinig van, maar dat was ook al aan je andere reactes gezienquote:Op zondag 1 augustus 2004 13:35 schreef Verbal het volgende:
[..]
Wat is dit voor onzin?
Er was 'keihard bewijs'. Ze 'wisten precies waar de wapens waren'.
En nu is er nog geen flintertje bewijs dat die dingen er waren. Nul. Nada. Niks.
Maar Moore is een leugenaar ...
Sjongejongejonge.
V.
Ik heb toch echt talloze keren ministers en Bush en Condoleeza horen zeggen dat die wapens er waren, no doubt it. Niks vermoedens maar stellige zekerheid.quote:Op zondag 1 augustus 2004 13:42 schreef Esc het volgende:
Geen hard bewijs, dat is ook nooit geclaimed.
die wapens waren er toch ook, alleen de vraag is of die er nog waren voordat bush binnenvielquote:Op zondag 1 augustus 2004 13:47 schreef SCH het volgende:
[..]
Ik heb toch echt talloze keren ministers en Bush en Condoleeza horen zeggen dat die wapens er waren, no doubt it. Niks vermoedens maar stellige zekerheid.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |