abonnement Unibet Coolblue
  vrijdag 27 augustus 2004 @ 14:15:06 #51
73305 Stpan
Zullen wij laten hoo-ooren...
pi_21578505
Spartaan Nascimento ziet einde loopbaan naderen

Door Mikos Gouka

Rotterdam - Een persoonlijke afspraak met een neurochirurg bleek op korte termijn onmogelijk, maar de foto's van zijn nek werden deze week wél aan een nauwkeurige blik onderworpen. David Nascimento is momenteel koortsachtig bezig om te kijken of zijn voetballoopbaan nog niet definitief voorbij is.

De artsen constateerden slechts één ding wat al duidelijk was. Een nekhernia tussen de vijfde en de zesde wervel. Slechts met langdurige rust te genezen. ,,Drie maanden niets doen,'' zucht Nascimento op het moment dat zijn medespelers aanschuiven voor de lunch. ,,Als dat klopt, is het over met mijn voetballoopbaan.''

De Kaapverdiër wil zo snel mogelijk een persoonlijke ontmoeting met een neurochirurg arrangeren. Het auto-ongeluk eind mei heeft hoe dan ook diepe sporen achtergelaten. ,,Ik wil uit de mond van een expert horen hoe snel ik weer op de been ben. En niet van slechts één persoon. Ook van een andere neurochirurg. Als beide dezelfde mening hebben, dan moet ik dat accepteren en heb ik de eerste competitiewedstrijd tegen Helmond Sport mijn laatste duel als profvoetballer gespeeld.''

Inmiddels houdt hij rekening met het ergste. Voorzichtig oriënteert hij zich op de nabije toekomst. ,,De voetballerij laat me nooit meer los,'' zegt hij stellig. ,,Ik wil betrokken blijven. Deze periode knaagt aan me. Je hoort oudere spelers vaak zeggen dat ze moeite hebben om te blijven trainen. Dat geldt absoluut niet voor mij. Ik geniet van de activiteiten op het veld. Het is een straf om niet mee te kunnen doen.'' Als het doek valt, wil hij jeugdtrainer worden. Zijn diploma's twee en drie heeft hij al in zijn bezit. ,,Oefenmeester één is het volgende doel. Misschien kan ik wel iets bij Sparta gaan doen. Ik speel slechts één seizoen bij deze club, maar voel me hier echt thuis. De band met het publiek was vanaf de eerste minuut geweldig. Als Sparta me straks nog wil hebben in wat voor functie dan ook, dan sta ik klaar.''


Potverdikkeme. Wat een aderlating......
  zondag 29 augustus 2004 @ 19:36:11 #52
34110 CG1888
www.itwm.nl
pi_21623555
2 uitwedstrijden, 4 punten en dat tegen de kampioenskandidaten van vorig seizoen: we liggen denk ik op koers. Vrijdag wacht het immens lastige Emmen.
www.itwm.nl
  donderdag 2 september 2004 @ 16:06:17 #53
73305 Stpan
Zullen wij laten hoo-ooren...
pi_21707791
Mike Snoei teleurgesteld in clubleiding

Sparta heeft met 4,2 miljoen euro de hoogste begroting van de Gouden Gids Divisie. Het bestuur eist dan ook dat de Rotterdammers terugkeren op het hoogste niveau. Trainer Mike Snoei wil ook niets liever dan promoveren, maar houdt tevens zijn hart vast. ‘Het is ronduit teleurstellend en onterecht dat deze selectie nu al met een immense druk wordt opgezadeld.’

De zelfverzekerde blik en het korte gebaar naar de bank zijn veelzeggend, alsof Danny Koevermans tegen Mike Snoei wil zeggen: Maak je geen zorgen trainer, het komt allemaal goed. De aanvaller van Sparta heeft in de vermakelijke stadsderby tegen Excelsior zojuist zijn klasse nog maar eens geëtaleerd.
Ongeveer vijftien meter over de helft van de tegenstander blijft de bal na een botsing liggen. Koevermans komt inlopen, ziet keeper Cor Varkevisser te ver voor zijn doel staan en met een fantastisch afgemeten lob schildert hij de bal hoog in het doel. Sparta wint het duel met 2-3 en het doelpunt van Koef is het gesprek van de avond.
Hoe belangrijk is de spits voor dit nieuwe Sparta, cijfers geven het belang van een enkele speler vaak het beste weer. Door een blessure kwam Koevermans vorig seizoen slechts tot twintig wedstrijden, maar daarin scoorde hij wel vijftien keer. ‘Twee jaar geleden maakte hij 25 doelpunten in 34 duels. Niemand schijnt onmisbaar te zijn, Koevermans is dat op dit moment wél voor Sparta.
‘Ik hoop dat dat inmiddels duidelijk is’, zegt Snoei. ‘We zijn vorig seizoen toen Danny wegviel door een blessure als een kaartenhuis in elkaar gezakt, als hij fit was gebleven hadden we langer om het kampioenschap mee kunnen doen. Hij wordt er nu zelf alweer gek van dat elk pijntje van hem wordt uitvergroot. We hebben heel talentvolle, creatieve spelers, maar achter Koevermans hebben we niet echt een productieve man. Er is nu al belangstelling voor hem van goede Engelse en eredivisieclubs. Als hij zou gaan, zou ik hem dat niet eens kwalijk nemen en hem een hand geven, maar voor ons is het echt te hopen dat hij nog even blijft.’
De angst van Snoei is niet onlogisch gezien de loodzware taak die hij dit seizoen heeft meegekregen. Sparta móét na dit seizoen terug naar de eredivisie, daarvoor heeft de sponsorgroep een aantal seizoenen fors geïnvesteerd. En omdat er over de ambities geen misverstanden mogen bestaan, brachten de directie en de raad van commissarissen de verlangens nadrukkelijk naar buiten. ‘Sparta hoort in de eredivisie, maar het is ronduit teleurstellend en onterecht dat deze selectie nu al met een immense druk wordt opgezadeld’, reageert Snoei verbeten. ‘Dat heb ik onze algemeen directeur Peter Bonthuis ook gezegd. Ik snap ook niet goed waarom en op welke gronden dat is gebeurd, gelukkig zien de media in Rotterdam het ook anders. Als elke week geschreven zou worden dat Sparta moet promoveren valt er niet te werken. Ik vind de gedane uitspraken niet realistisch, maar ze maken mijn werk wel een stuk moeilijker. Bovendien zijn we veel spelers kwijtgeraakt die een schat aan ervaring hadden, daar is als directe versterking alleen Jan Michels voor teruggekomen. Het zit niet in ons karakter om ons te verstoppen, Alfons Groenendijk, Nico Jalink en ik zijn allemaal winnaars, maar we blijven tevens realistisch. Ik vind ons echt niet veel beter dan vier, vijf andere teams die voor het kampioenschap kunnen spelen. Ik praat met respect over deze ploegen.
Snoei denkt nog twee directe versterkingen nodig te hebben om wel echt voor het kampioenschap en promotie te kunnen spelen. De Rotterdammer diende een lijstje met namen in op Het Kasteel, maar kreeg een heel duidelijk nee te horen. De club ging dit seizoen in begroting terug van 4,5 naar 4,2 miljoen euro, maar dat is nog altijd 700 duizend euro meer dan FC Zwolle, dat de tweede begroting heeft van de Gouden Gids Divisie. Snoei zoekt voor zijn defensie een linksbenige verdediger, een type Sjaak Polak met wie hij nagenoeg rond was. En verder had Snoei graag Eddy Putter naar Sparta gehaald. ‘Eddy wilde graag en hij is een prima stand-in voor Koevermans zegt Snoei. ‘Maar het is echt onbespreekbaar. De sponsorgroep heeft een fantastische financiële inspanning geleverd om Sparta weer gezond te maken, daar zijn ze nu zelf toch een beetje van geschrokken. Ik heb diep respect voor het werk dat is verzet, maar wij hebben ook onze bijdrage geleverd door voor het eerste jaar voor een minimaal salaris de kar te trekken. Zij willen dat wij de volgende stap zetten, maar hun doelen zijn gebaseerd op opportunisme. Ik heb er veel contact over met de technische man in de raad van commissarissen (Cees van Cuilenborg, red.), maar hij heeft aangegeven dat het een moeilijk verhaal is. Ik wil zo graag dat de mensen die mij in de gelegenheid hebben gesteld zo’n goede start te maken, nog één keer met mij meedenken en een inspanning doen. En dan mag van mij ook het mes op de keel en mogen er echt prestaties worden geëist.’
Het duel met Excelsior maakte duidelijk dat Snoei voor de Gouden Gids Divisie een zeer goede basis heeft en dat er een aantal uitstekende talenten op de bank zit. Door een ribblessure van Jan Michels werd rechtsback Davy de Fauw middenvelder, zijn plek werd prima overgenomen door Marciano Bruma. En aanvaller Moussa Kalisse liet met goede gevaarlijke acties zien dat hij dicht tegen de basis aan zit. ‘Maar ik moet er toch niet aan denken dat ik na het wegvallen van boegbeeld David Nascimento ook Jan nog eens vier weken kwijt zou zijn. We hebben inderdaad een uitstekende groep jonge talenten, maar dat is meer voor de lange termijn. Ik heb me met heel veel dingen zoals de opleiding intensief bemoeid en ik zie nu het echte Sparta-gevoel dat toch een beetje weg was weer langzaam terug komen. We hebben allemaal frisse gasten die weten wat erbij Sparta wordt gevraagd, het zou daarom jammer zijn als de kloof tot ons doel weer groter wordt als de boel op deze manier op scherp wordt gezet.
  vrijdag 17 september 2004 @ 10:37:01 #54
25957 Reddiablo
Football Manager Researcher NL
pi_22012435
weet overigens iemand de geboortedatum van Marciano Bruma?
Don't ask me, I only use my brains to keep my ears apart!
www.3voor12denhaag.nl
http://www.last.fm/user/Reddiablo
  vrijdag 17 september 2004 @ 11:51:26 #55
73305 Stpan
Zullen wij laten hoo-ooren...
pi_22014000
Nope, helaas......die jongen is als laatste bij de selectie gekomen. Hij is een rechtsback, hiervoor in de jeugd van Fey. en Exc. gespeeld.
  vrijdag 17 september 2004 @ 12:48:07 #56
73305 Stpan
Zullen wij laten hoo-ooren...
pi_22015227
Kleine nieuwsfiltsjes:

David Nascimento is trainer van Sparta C1 geworden. Hij hoopt nog op het veld terug te keren als voetbaler, maar de kans daarop is erg klein. Sparta zal het seizoen zonder een ervaren centrale verdediger moeten afmaken.

De spelersgroep ligt met de leiding van Sparta overhoop over de spelerspremies. Sparta wil een andere structuur invoeren. Minder premie per gewonnen wedstrijd, maar meer premie bij promotie of periodetitels. Gedoemd te mislukken, de spelersgroep zal gelijk krijgen.

Algemeen directeur Bonthuis is bij de nieuwe voorzitter van PSV (oud-Spartaan) op bezoek geweest om te spreken over een eventueel samenwerkingsverband. (lees: Sparta wil goedkoop wat spelertjes lenen van PSV). Verder niks meer over gehoord.
pi_22015593
quote:
Op vrijdag 17 september 2004 12:48 schreef Stpan het volgende:
Kleine nieuwsfiltsjes:

David Nascimento is trainer van Sparta C1 geworden. Hij hoopt nog op het veld terug te keren als voetbaler, maar de kans daarop is erg klein. Sparta zal het seizoen zonder een ervaren centrale verdediger moeten afmaken.

De spelersgroep ligt met de leiding van Sparta overhoop over de spelerspremies. Sparta wil een andere structuur invoeren. Minder premie per gewonnen wedstrijd, maar meer premie bij promotie of periodetitels. Gedoemd te mislukken, de spelersgroep zal gelijk krijgen.

Algemeen directeur Bonthuis is bij de nieuwe voorzitter van PSV (oud-Spartaan) op bezoek geweest om te spreken over een eventueel samenwerkingsverband. (lees: Sparta wil goedkoop wat spelertjes lenen van PSV). Verder niks meer over gehoord.
Zo begint het bij iedereen
Oud-Beijerland/Hilversum dus!
  vrijdag 17 september 2004 @ 14:15:58 #58
73305 Stpan
Zullen wij laten hoo-ooren...
pi_22017171
Hehehe ja. Wel mooi om te zien sommige Spartanen gelijk happen op het idee dat er wel even wat goede PSV-ers naar Sparta zouden kunnen komen.
Dat ze niet naar GA Eagles willen, de spelers van jong-PSV, en dat huren niet structureel is vergeten ze voor het gemak maar even.
Excelsior heeft nog het meeste baat bij samenwerkingsverbanden gehad. Dat heeft ze 1 jaar eredivisie opgeleverd. Haarlem, Veendam, Eindhoven.....need I say more?

Nee, wat mij betreft nog altijd liever failliet dan satelliet. En in dit geval niet eens uit principe, maar omdat ik niet geloof dat een samenwerkingsverband met PSV ons naar een hoger niveau kan tillen.
pi_22017711
Stopt Jan Michels na dit seizoen bij Sparta? Hij gaat namelijk bij ons (Excelsior'31 Rijssen) de jeugd trainen. Of woont hij nog in Overijssel en combineert hij dit met Sparta?
That's all folks!
  vrijdag 17 september 2004 @ 14:45:06 #60
73305 Stpan
Zullen wij laten hoo-ooren...
pi_22017852
Ik heb geen idee! Lijkt me dat hij dat nog makkelijk kan combineren. Maar ik heb nergens gelezen dat hij na dit seizoen stopt.
pi_22017959
Ik denk haast dat hij ergens in de buurt van Deventer woont, omdat Go Ahead hem dit seizoen graag wilde hebben omdat hij dan weer 'thuis' zou komen. Hij had daar zelf ook wel oren naar totdat Sparta met een beter aanbod kwam. Van mij mag hij wel gelijk bij ons komen spelen.
That's all folks!
pi_22018001
Jantje moet terug naar Deventer! kur-rijssen
pi_22018067
That's all folks!
  zaterdag 18 september 2004 @ 20:18:07 #64
73305 Stpan
Zullen wij laten hoo-ooren...
pi_22043859
Van mij mag hij ook gelijk naar GA Eagles verhuizen. Prutser.
pi_22062337
quote:
Op vrijdag 17 september 2004 14:15 schreef Stpan het volgende:

Nee, wat mij betreft nog altijd liever failliet dan satelliet. En in dit geval niet eens uit principe, maar omdat ik niet geloof dat een samenwerkingsverband met PSV ons naar een hoger niveau kan tillen.
Dat denk ik ook niet. Spelers als Lucius, v/d Schaaf en Takak krijg je toch niet. Je krijgt van die figuren waar AGOVV het nu mee moet doen en da's niet echt een doorslaand succes.
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
  zondag 19 september 2004 @ 20:06:46 #66
73305 Stpan
Zullen wij laten hoo-ooren...
pi_22064924
Sja, 1 K-J Huntelaar maakt nog geen zomer? Hoeveel spelers leent AGOVV eigenlijk van PSV dan?
pi_22212956
Jan Michels op de Excelsior'31 site:
quote:
Michels: 'Ik ben ondertussen 34 jaar 'jong', maar topfit. Ik heb het gevoel dat ik nog zeker drie tot vier seizoenen meekan, op het hoogste niveau. Mits ik fit blijf, natuurlijk. Afkloppen! Vroeg of laat houdt het immers voor mij ook op.
Hij blijft dus nog wel even bij jullie denk ik. (Maar ik hoop dat ie snel bij ons af gaat bouwen)
quote:
Het is de bedoeling dat Jan vóór de winterstop 10 trainingen op de dinsdagmiddag gaat verzorgen, en vanaf maart nog 8 keer.
Een 18-tal trainingen bij onze jeugd, meer is het niet.
That's all folks!
  dinsdag 5 oktober 2004 @ 21:16:16 #68
73305 Stpan
Zullen wij laten hoo-ooren...
pi_22428472
Sparta tekent beroep aan tegen publieke waarschuwing KNVB
De KNVB heeft Sparta Rotterdam op 4 oktober per brief laten weten dat zij de door Sparta per 15 september 2004 ingestuurde financiele tussenrapportage heeft beoordeeld. De KNVB heeft vastgesteld dat Sparta Rotterdam niet heeft voldaan aan de gestelde norm en dat de begrote personeelskosten zijn overschreden.

Hiervoor geeft de KNVB Sparta Rotterdam een publieke waarschuwing terzake het voor de eerste maal niet voldoen aan een norm. Publicatie zal plaatsvinden in het Bulletin Betaald Voetbal d.d. 3 oktober 2004. Sparta heeft de mogelijkheid beroep aan te tekenen.


De directie van Sparta heeft kennis genomen van deze brief en zal tegen de sanctie beroep aantekenen. Overigens betreft het hier een kostenoverschrijding die met toestemming van de Raad van Commissarissen is gedaan en waarvoor de benodigde dekking beschikbaar is. Sparta is van mening dat het van belang is dat er geen tekorten zullen onstaan en dat zij niet gestraft zouden moeten worden.


-------------
Gister op de supportersavond liet de directie van Sparta al weten dat dit morgen in het nieuws zou komen, en wat de reactie is. Ik zou het ook een overdreven publiekelijke bestraffing van de KNVB vinden als wat Sparta beweert waar is. Een gele kaart is voor als je schulden maakt. Niet voor als je de begroting oprekt met nieuwe inkomsten om de boel af te dekken.
(plus dom van Sparta dat ze niet zo zorgvuldig waren de KNVB in te lichten)
  zaterdag 30 oktober 2004 @ 16:06:05 #69
73305 Stpan
Zullen wij laten hoo-ooren...
pi_22955415
Na de winterstop wordt de smalle selectie (precies 1 diepe blessuregevoelige centrumspits genaamd Koevermans) misschien aangevuld met de 'rising star' van Dordt: Maceo Rigters.

Sparta volgt Maceo Rigters
Sparta heeft de naam van FC-Dordrecht spits Maceo Rigters hoog op het verlanglijstje staan. Volgens oefenmeester Mike Snoei is de spits een welkome versterking voor de Rotterdammers. Snoei ontkende overigens dat de spits, die aan de Krommedijk niet wil tekenen, al officieel is benaderd. Er is oriënterend gesproken met zijn zaakwaarnemer Frank Schouten, die ook de zaken van Ricky van der Bergh behartigt. Snoei: “Rigters zou goed bij ons passen, maar er staan meer namen op het lijstje. De sponsorgroep denkt mee en de kans bestaat dat er tijdens de winterstop een nieuwe speler wordt aangetrokken."

Bron: Rotterdams Dagblad d.d. 30-10-2004

Als ze dan ook gelijk Arjen van der Laan als centrale middenvelder terug zouden halen. Die prutser van een Michels gaat z'n niveau nooit meer halen denk ik. Opzouten met dat kleine Brabantse dictatortje die geen bal fatsoenlijk raakt.
  zaterdag 6 november 2004 @ 13:16:12 #70
73305 Stpan
Zullen wij laten hoo-ooren...
pi_23118598
Sparta op het punt om stadion terug te kopen
09:22 06/11/2004

De geruchten zoemden al langer rond, maar nu heeft Algemeen Directeur Peter Bonthuis het dan toch bekendgemaakt via Radio Rijnmond; een van Sparta's meest voorname geldschieters is met de gemeente Rotterdam in vergaande onderhandelingen om het stadion terug te kopen. De naam van de sponsor, zo werd gemeld, wordt volgende week bekend gemaakt, maar het laat zich niet moeilijk raden welke sponsor dat is.
De reden dat het stadion teruggekocht wordt (mochten de onderhandelingen positief afgerond worden) is dat de club dan verlost is van de zware huurlasten. Deze bedragen rond de 600.000 euro per jaar.

Ohw wee als die sponsor het stadion naar zichzelf gaat noemen. Krijg je het Hans Textiel stadion.....
Maar verder hulde voor de sponsorgroep. Sparta lekker weer schuldenvrij.
  zaterdag 6 november 2004 @ 13:22:56 #71
50936 The_Hives
Is nu tripple oom Hives O+ !!!
pi_23118719
Hoe zit het dan met de onderhoud van het stadion? Was die al op rekening van Sparta, of draaide de gemeente daar ook voor op?
AFC AJAX Kampioen 2012-2013
Fok! Federatie
1918,1919,1931,1932,1934,1937,1939,1947,1957,1960,1966,1967,1968,1970,1972,1973,1977,1979,1980 1982,1983,1985,1990,1994,1995,1996,1998,2002,2004,2011,2012,2013
  zondag 7 november 2004 @ 13:33:13 #72
73305 Stpan
Zullen wij laten hoo-ooren...
pi_23139680
quote:
Op zaterdag 6 november 2004 13:22 schreef The_Hives het volgende:
Hoe zit het dan met de onderhoud van het stadion? Was die al op rekening van Sparta, of draaide de gemeente daar ook voor op?
Ik moet eerlijk zeggen dat ik dat niet precies weet. Sparta kreeg 6.500.000 euro voor de aandelen van het stadion (precies de schuldenlast van dat moment, de nieuwbouwwaarde van het stadion was ongeveer 9 miljoen euro).
Sparta betaalt naar verluidt 700.000 euro huur. Of naar u wilt rente. En dan begint het grote schimmenspel. De directeur van de Stadion CV staat voor de helft op de loonlijst van Sparta en de helft op die van de gemeente. Hoe het met bijv. de materiaalman zit weet ik zo 1,2,3 niet. De publieksmanager die zorgt voor de organisatie rondom wedstrijddagen valt (of viel) organisatorisch gezien onder de Stadion CV maar wordt wel weer 100% door Sparta betaald.
En de materiaalkosten (stoeltjes, grasmaaiers etc.) worden volgens mij nog steeds afgeschreven door de BV Sparta.

Het hangt ervan hoeveel het de gemeente kost om 6.500.000 neer te tellen voor het stadion (misgelopen rente en/of de kosten van het geld lenen door de gemeente) om te zeggen of zij er geld op toeleggen ja dan nee. En je zou dan weer inzicht moeten krijgen in het huurbedrag welk bedrag moet worden gezien als rente, en welk bedrag een tegemoedkoming is in de loonkosten.
Pas als ik dat allemaal zou weten had ik antwoord kunnen geven op je vraag.
pi_23246802
Morgen maar eens een keer kijken bij Sparta.. ben benieuwd of ze thuis nu eens echt punten gaan pakken want dat wil nog niet echt vlotten i.t.t. uitwedstrijden.
Winnaar Fok Europacup toto 2003/2004
http://home.wanadoo.nl/fside/geluiden/superjoden.mp3
  donderdag 11 november 2004 @ 17:47:50 #74
43763 DutchGooner
naar het andere forum!
pi_23246830
quote:
Op donderdag 11 november 2004 17:46 schreef superjoden het volgende:
Morgen maar eens een keer kijken bij Sparta.. ben benieuwd of ze thuis nu eens echt punten gaan pakken want dat wil nog niet echt vlotten i.t.t. uitwedstrijden.
Was mijn gedachte eik ook,weet niet hoe de vvk geregeld is trouwens
NAAR HET ANDERE FORUM!
pi_23246874
quote:
Op donderdag 11 november 2004 17:47 schreef DutchGooner het volgende:

[..]

Was mijn gedachte eik ook,weet niet hoe de vvk geregeld is trouwens
je kunt zonder CC kaartjes halen.. je kunt zelfs een gratis CC krijgen die volgens mij 5 jaar geldig is.

Voorverkoop loopt via Ticketbox en vanaf 15 november via de administratie. Er is geen ClubCard-verplichting voor deze wedstrijd en op de wedstrijddag zelf zijn de kassa's vanaf 18:30 uur geopend.

Bij aankoop van een toegangsbewijs via de administratie is er de mogelijkheid tot het aanvragen van een gratis Sparta ClubCard. (Legitimatie verplicht)

mijn ouweheer heeft ze vanmorgen bij de ticketbox gehaald.

[ Bericht 17% gewijzigd door superjoden op 11-11-2004 17:58:27 ]
Winnaar Fok Europacup toto 2003/2004
http://home.wanadoo.nl/fside/geluiden/superjoden.mp3
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')