abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_20659889
quote:
Op vrijdag 16 juli 2004 10:29 schreef SirBenniMiles het volgende:

[..]

Nederland heeft ALS ENIGE LAND sinds 10 jaar homohuwelijken gelegaliseerd. Dus niet alleen moslims zijn intolerant jegens homo's.
Intolerant zijn is iets andes dan een diepgaande haat.
quote:
[..]
Nooit in oost-europa geweest enzo...
Nope, het katholicisme is ook een antisemitisme bolwerk maar er moet tegen iets een statement gemaakt worden, dan doe je dat tegen diegene die het "actiefst" is.
quote:
[..]

Ze maken er maar al te goed gebruik van, dus hoe kunnen ze het niet verdragen?
Lees die teksten eens die ze "propageren" op de "nederlandse moslim oproep".
quote:
[..]

Cultureel bepaald bij lagere sociale klassen in landen als turkije en marokko....
Je vergeet de randstad.
Wat er ook gebeurd altijd blijven lachen. :P
pi_20661941
quote:
Op donderdag 15 juli 2004 20:02 schreef Internationalist het volgende:
Dominee's bijv. mogen wel homoseksualiteit afkeuren (geen haan die er naar kraait) maar als een imam dat doet moet het op alle voorpagina's, is het een schande etc. Het moet alleen breed uitgemeten worden als het moslims betreft.
Er is afkeuren en afkeuren. Ik neem het dominees die homoseksualiteit afkeuren trouwens net zo kwalijk, alleen claimen dat homo's "minder zijn dan varkens" en dat je ze van een hoog gebouw dient te gooien gaat wel een stap verder dan ze het huwelijksrecht willen onthouden.
quote:
Waarom dan wel de Islam in je onderschrift en niet Christendom? anti-islam zijn is stoerder ofzo?
Wat is de islam of het christendom nou helemaal... het gaat toch puur om de interpretaties van de aanhangers ervan? En wat dat laatste betreft wordt er de laatste tijd meer aggressie uit naam van de islam gepleegd dan uit naam van het christendom. Dat is beslist niet altijd zo geweest, wat dat betreft heeft het christendom minstens zulke foute aanhangers gehad. Alleen is het met de islam wat actueler.
Birthdays are good for you: the more you have, the longer you live.
  vrijdag 16 juli 2004 @ 12:29:25 #153
32050 Roadster
Heb jij cabrio ofzo?
pi_20662002
Haha, wat een topic zeg... vooral dat "knaapjes" staat leuk.

Ik ga inmiddels niet eens meer de moeite nemen uit te leggen waarom ik een hekel aan de islam heb, dat is voorheen genoeg gedaan.

De TS komt zichzelf ooit nog wel tegen.
If everything is under control, you're not going fast enough!!!
  vrijdag 16 juli 2004 @ 12:31:37 #154
99216 SirBenniMiles
Love it, or GET OUT!
pi_20662040
quote:
Op vrijdag 16 juli 2004 12:29 schreef Roadster het volgende:
Haha, wat een topic zeg... vooral dat "knaapjes" staat leuk.

Ik ga inmiddels niet eens meer de moeite nemen uit te leggen waarom ik een hekel aan de islam heb, dat is voorheen genoeg gedaan.

De TS komt zichzelf ooit nog wel tegen.
Vraagje: Hoeveel moslims ken je (goed)?
***God show me the way because the devil trying to break me down**
  vrijdag 16 juli 2004 @ 12:41:12 #155
32050 Roadster
Heb jij cabrio ofzo?
pi_20662216
quote:
Op vrijdag 16 juli 2004 12:31 schreef SirBenniMiles het volgende:

[..]

Vraagje: Hoeveel moslims ken je (goed)?
Een stuk of 10. Het vervelende is dat ik er 10x zoveel ken die de boel wel goed verzieken
If everything is under control, you're not going fast enough!!!
pi_20662319
Mensen die enkel zeggen moslim te zijn, maar hun daden het tegenovergestelde tonen, noem ik geen moslim. Net zoals bij veel gelegenheids christenen het geval is. Natuurlijk is het makkelijk om te zeggen, hij is een turk/marokkaan, dus zal hij wel een moslim zijn. Als ik een nederlander zie denk ik ook niet gelijk, kijk nog een christen.
pi_20662852
quote:
Op vrijdag 16 juli 2004 12:46 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
Mensen die enkel zeggen moslim te zijn, maar hun daden het tegenovergestelde tonen, noem ik geen moslim.
Het probleem bij al die geloven (christendom, islam, etc.) is dat iedereen dat zegt. Diezelfde mensen die zeggen een moslim te zijn maar waarvan jij dat niet vindt, zeggen misschien wel hetzelfde over jou. En wie heeft er dan gelijk?
pi_20662914
quote:
Op donderdag 15 juli 2004 20:02 schreef Internationalist het volgende:

[..]

Dominee's bijv. mogen wel homoseksualiteit afkeuren (geen haan die er naar kraait) maar als een imam dat doet moet het op alle voorpagina's, is het een schande etc. Het moet alleen breed uitgemeten worden als het moslims betreft.
Zowel een prelaat als een Kamerlid zijn hiervoor sterk bekritiseerd.
  vrijdag 16 juli 2004 @ 13:45:24 #159
99216 SirBenniMiles
Love it, or GET OUT!
pi_20662915
Iedereen interpreteert zijn religie anders. Iedereen heeft een andere kijk op het leven, de ene ziet Amerika als het grootste gevaar. De andere ziet het als de bevrijder. Hetzelfde met godsdiensten, hoewel de islam bij de meeste moslims in grote lijnen hetzelfde is zal de ene het toch anders opvatten dan de andere.

Hoe dan ook, de normen en waarden die binnen de islam gepreekt worden staan lijnrecht tegenover de normen en waarden in de Vrije Wereld.
pi_20663127
quote:
Op vrijdag 16 juli 2004 13:36 schreef gnomaat het volgende:

[..]

Het probleem bij al die geloven (christendom, islam, etc.) is dat iedereen dat zegt. Diezelfde mensen die zeggen een moslim te zijn maar waarvan jij dat niet vindt, zeggen misschien wel hetzelfde over jou. En wie heeft er dan gelijk?
Nee, iedereen kan dat wel zeggen of vinden van een ander. Bij een woordelijke confrontatie delven diegenen die zich crimineel en als uitschot gedragen, dus diegenen waar iedereen zo'n last van heeft en die zich toch moslim noemen, toch snel het onderspit. Dat onderscheid is makkelijk te maken.
pi_20663133
quote:
Op donderdag 15 juli 2004 02:32 schreef Internationalist het volgende:

[..]

Hallo Bush-reetlikkertje
[..]

Hoe useless om je daar druk over te maken dan. Heb je je wel eens afgevraagd hoeveel moslims in Nederland (daar gaat het in dit topic om) niet extremistisch zijn? Opzeker dat je dan op een overgrote meerderheid uitkomt
[..]

Ah, een nieuwe en rechtvaardige reden om hier moslims te haten.
WTF heeft dat met de hier wonende moslims te maken. Waarom rekenen jullie hen dat aan?
word wakker en hang jezelf op. :')
Als we maar gelukkig zijn...
pi_20663188
quote:
Op vrijdag 16 juli 2004 13:45 schreef SirBenniMiles het volgende:
....
Hoe dan ook, de normen en waarden die binnen de islam gepreekt worden staan lijnrecht tegenover de normen en waarden in de Vrije Wereld.
Aangezien jij zo goed weet wat de normen en waarden binnen de Islam zijn en die van de "Vrije Wereld, maar niet voor de moslims" zijn, kun je me ook vast en zeker vertellen welke normen en waarden nu zo lijnrecht tegenover elkaar staan?
  vrijdag 16 juli 2004 @ 14:08:14 #163
99216 SirBenniMiles
Love it, or GET OUT!
pi_20663279
quote:
Op vrijdag 16 juli 2004 14:03 schreef KirmiziBeyaz het volgende:

[..]

Aangezien jij zo goed weet wat de normen en waarden binnen de Islam zijn en die van de "Vrije Wereld, maar niet voor de moslims" zijn, kun je me ook vast en zeker vertellen welke normen en waarden nu zo lijnrecht tegenover elkaar staan?
Homofobie, repressie van andersdenkenden, vrouwen'haat', zeer vroom leven (niet drinken, niet feesten, niet dansen met meisjes die je niet goed kent , geen seks voor het huwelijk) etc. etc.
pi_20663520
quote:
Op vrijdag 16 juli 2004 14:08 schreef SirBenniMiles het volgende:

[..]

Homofobie, repressie van andersdenkenden, vrouwen'haat', zeer vroom leven (niet drinken, niet feesten, niet dansen met meisjes die je niet goed kent , geen seks voor het huwelijk) etc. etc.
- homofobie, niet correct. Moslims zijn niet bang voor homo's. Christenen en joden zijn hierbij gelijk aan de moslims
- repressie van andersdenkenden. Vooroordelen aan de hand van wat je van de media krijgt voorgeschoteld over Iran en SA, enz.
- vrouwenhaat. De Islam staat er juist om bekend het meest vrouwvriendelijke geloof te zijn. Mensen die de Islam in hun eigen straatje interpreteren zijn hierbij niet relevant voor de werkelijke Islam.
- niet drinken, niet feesten, niet dansen met meisjes die je niet kent, geen sex voor het huwelijk, enz, Ja, dat zijn inderdaad normen van de "Vrije Wereld" Je zou maar niet losbandig zijn in de "Vrije Wereld". Je lijkt dan net een alien lijkt het wel.

Maar is dat nu echt alles wat je weet van de Islam, ook al heb je 10 islamitische vrienden
pi_20663624
quote:
Op vrijdag 16 juli 2004 14:03 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
Persoonlijk ben ik helemaal niet zo goed op de hoogte van de normen en waarden van de islam. Kun jij me bijvoorbeeld eens vertellen: worden mannen en vrouwen, homo's en hetero's allemaal als gelijkwaardig beschouwd? Mogen ze met elkaar trouwen? Heeft ieder mens (ongeacht geslacht of seksuele geaardheid) recht op seksuele vrijheid en zelfbeschikking over z'n lichaam?

Verder neem ik aan dat waanzin als uithuwelijken en vrouwenbesnijdenis in de islam niet thuishoort?
pi_20663726
quote:
Op vrijdag 16 juli 2004 14:24 schreef gnomaat het volgende:

[..]

Persoonlijk ben ik helemaal niet zo goed op de hoogte van de normen en waarden van de islam. Kun jij me bijvoorbeeld eens vertellen: worden mannen en vrouwen, homo's en hetero's allemaal als gelijkwaardig beschouwd? Mogen ze met elkaar trouwen? Heeft ieder mens (ongeacht geslacht of seksuele geaardheid) recht op seksuele vrijheid en zelfbeschikking over z'n lichaam?

Verder neem ik aan dat waanzin als uithuwelijken en vrouwenbesnijdenis in de islam niet thuishoort?
Het antwoord op deze vraag kun je vinden in de wedervraag "hoe zit het bij joden en christenen als je kijkt naar hun ware fundamenten?". Dus niet de ongelovige joden en de gelegenheids-christenen. Bij de Islam is dat niet anders.

Verder is je laatste aanname correct, als ik ervan uitga dat je met uithuwelijken het gedwongen uithuwelijken van je dochter of zoon bedoelt.
pi_20663794
quote:
Op vrijdag 16 juli 2004 14:28 schreef KirmiziBeyaz het volgende:

[..]

Het antwoord op deze vraag kun je vinden in de wedervraag "hoe zit het bij joden en christenen als je kijkt naar hun ware fundamenten?". Dus niet de ongelovige joden en de gelegenheids-christenen. Bij de Islam is dat niet anders.

Verder is je laatste aanname correct, als ik ervan uitga dat je met uithuwelijken het gedwongen uithuwelijken van je dochter of zoon bedoelt.
Waarom beantwoord je z'n vraag niet gewoon, in plaats van appels met peren te vergelijken?
Big dick.
pi_20663962
quote:
Op vrijdag 16 juli 2004 14:28 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
Ehm, geen idee, ik heb niet zoveel op met het joden- of christendom. Maar we hadden het nu over de islam toch? Hoe zit dat met die paar punten die ik vroeg in de islam, weet jij daar meer over?
quote:
Ja, het huwelijk gebaseerd op wat de ouders goed uitkomt, ipv op wederzijdse liefde en vrije keuze.
pi_20664077
Mijn stelling:
Het moslim-geloof zal nooit leiden tot een maatschappij waarin zaken als vrije meningsuiting en tolerantie een grote plaats innemen. Ook niet-gelovige moslims blijven onderhorig aan hun eigen wortels, het is erg moeilijk om los te breken uit de moslimcultuur.

Je moet niet vergeten, dat de westerse cultuur, zoals die nu bestaat, vooral zijn wortels heeft in de Joods-christelijke levensbeschouwing. Termen als 'individuele ontwikkeling' en 'aandacht voor het individu' zijn christelijke en joodse (bijbelse) noties, die je in de Koran vergeefs zult zoeken.
Ook is het Christelijk geloof niet dwingend. 'Ja, maar, de kruistochten dan?' zal iemand vragen. Natuurlijk, en dat is ook niet goed te praten. Een groot stuk godsdienstactivisme, aangewakkerd door de machtswellust van enkelen, daar kan ik evenmin mee uit de voeten.
De Christelijke politieke partijen hebben ook (bijna) altijd naast hun seculiere collega's gestaan, wanneer het ging over de scheiding kerk en staat (na de reformatie).

Maar de islam? De islam lijkt op het eerste gezicht een politiek en maatschappelijk systeem, met een religieuze 'stoplap' als fundament.
De toename van islamieten in Nederland zal niet leiden tot een toleranter en opener samenleving. Dat is een illusie, die, zoals de geschiedenis uitwijst, niet bewaarheid zal worden.

Met dit stukje bepleit ik overigens noch het gelijk van het christendom noch het beperken van de immigratie van moslims, ik zet alleen een stelling neer; de politieke consequenties laat ik maar achterwege.
pi_20664144
quote:
Op vrijdag 16 juli 2004 14:31 schreef HassieBassie het volgende:

[..]

Waarom beantwoord je z'n vraag niet gewoon, in plaats van appels met peren te vergelijken?
Het jodendom en in mindere mate de huidige vorm van het christendom, mede door vertroebeling, hebben meer met de Islam gemeen dan jij zou willen. Het is wel degelijk zeer vergelijkbaar.
  vrijdag 16 juli 2004 @ 14:46:52 #171
99216 SirBenniMiles
Love it, or GET OUT!
pi_20664157
Je stuurt ons misschien wel steeds door naar 'joden en christenen' maar wij interpreteren onze godsdiensten heel anders. EU en de VS zijn misschien wel officieel christelijk en sommige regeringen vertonen christelijke trekjes, maar weinig daarvan komt terug in onze dagelijkse leven.

Zelfs in de VS komen er steeds meer goede geluiden rondom het homohuwelijk. En vergeet niet dat de politiek vaak conservatiever is dan de werkelijke mensen.

Terwijl de meeste moslimlanden homo's als geesteszieken zien en van homohuwelijk moeten ze al helemaal niks hebben.

Grappig dat je uitgaan en een vrijgezellenleven leiden bestempelt als 'losbandig'. 90% van de bevolking drinkt regelmatig. Een groot deel ging/gaat uit, het neemt af naarmate je ouder wordt. Een islamitische bekromenheid rondom maagdelijkheid vind ik al helemaal te dom voor woorden. Beetje triest...
pi_20664165
quote:
Op vrijdag 16 juli 2004 14:46 schreef KirmiziBeyaz het volgende:

[..]

Het jodendom en in mindere mate de huidige vorm van het christendom, mede door vertroebeling, hebben meer met de Islam gemeen dan jij zou willen. Het is wel degelijk zeer vergelijkbaar.
Het ligt eraan, op welk vlak je wilt vergelijken.
pi_20664201
quote:
Op vrijdag 16 juli 2004 14:43 schreef Henk-Jan het volgende:
Mijn stelling:
....

De toename van islamieten in Nederland zal niet leiden tot een toleranter en opener samenleving. Dat is een illusie, die, zoals de geschiedenis uitwijst, niet bewaarheid zal worden.

....
Ik denk ook niet dat het zal leiden tot een tolerantere en openere samenleving. Daar heb je denk ik gelijk in. Ik heb echter het vermoeden dat we afwijken van de vraag wie daar debet aan is.
pi_20664222
quote:
Op vrijdag 16 juli 2004 14:46 schreef SirBenniMiles het volgende:
Je stuurt ons misschien wel steeds door naar 'joden en christenen' maar wij interpreteren onze godsdiensten heel anders. EU en de VS zijn misschien wel officieel christelijk en sommige regeringen vertonen christelijke trekjes, maar weinig daarvan komt terug in onze dagelijkse leven.

Zelfs in de VS komen er steeds meer goede geluiden rondom het homohuwelijk. En vergeet niet dat de politiek vaak conservatiever is dan de werkelijke mensen.

Terwijl de meeste moslimlanden homo's als geesteszieken zien en van homohuwelijk moeten ze al helemaal niks hebben.

Grappig dat je uitgaan en een vrijgezellenleven leiden bestempelt als 'losbandig'. 90% van de bevolking drinkt regelmatig. Een groot deel ging/gaat uit, het neemt af naarmate je ouder wordt. Een islamitische bekromenheid rondom maagdelijkheid vind ik al helemaal te dom voor woorden. Beetje triest...
Dat mag je vinden, dat is jouw mening en daar heb je recht op.
pi_20664251
quote:
Op vrijdag 16 juli 2004 14:47 schreef Henk-Jan het volgende:

[..]

Het ligt eraan, op welk vlak je wilt vergelijken.
Op zeker 90% van de vlakken zullen ze overeenkomen. Maar dan heb ik het wel over de vlakken zoals het jodendom/christendom/islam volgens de fundamenten beleid zouden moeten worden. Niet volgens de interpretatie van een aantal mensen. Mensen zijn geneigd alles te interpreteren naar hun denkbeelden.
  vrijdag 16 juli 2004 @ 14:52:00 #176
91271 zemmer
sterf eens
pi_20664274
het komp er gewoon op neer dat....(even genieten van dit moment)
HET BETER ZOU ZIJN ALS ER GEWOON HELEMAAL GEEN GODSDIENST WAS!!!!!!!!!!!!!!

(en het is gewoon duidelijk dat de islam de slechtste is van het zooitje... en nou niet komen met van nee niet want het staat zus en zo ... en de bijbel is ook kut..... het gaat om het totale plaatje)
de onderstaande zin is waar
de bovenstaande zin is niet waar
pi_20664282
quote:
Op donderdag 15 juli 2004 20:03 schreef Dora_van_Crizadak het volgende:

[..]

Het IS ook een schande, of de dader nou een dominee is of een imam maakt me verder niets uit. Kamerlid Leen van Dijke werd ook aangeklaagd omdat hij homo's vergeleek met dieven.
Maar niet veroordeeld. En terecht.
pi_20664295
quote:
Op vrijdag 16 juli 2004 14:50 schreef KirmiziBeyaz het volgende:

[..]

Op zeker 90% van de vlakken zullen ze overeenkomen. Maar dan heb ik het wel over de vlakken zoals het jodendom/christendom/islam volgens de fundamenten beleid zouden moeten worden. Niet volgens de interpretatie van een aantal mensen. Mensen zijn geneigd alles te interpreteren naar hun denkbeelden.
Leuk om te roepen, maar waar baseer je dat dan op? Noem eens voorbeelden?
  vrijdag 16 juli 2004 @ 14:53:00 #179
99216 SirBenniMiles
Love it, or GET OUT!
pi_20664296
quote:
Op vrijdag 16 juli 2004 14:48 schreef KirmiziBeyaz het volgende:

[..]

Ik denk ook niet dat het zal leiden tot een tolerantere en openere samenleving. Daar heb je denk ik gelijk in. Ik heb echter het vermoeden dat we afwijken van de vraag wie daar debet aan is.
Serviė-kosovo enzo.. En Milosevich kwam niet uit de lucht vallen. De spanningen liepen al geruime tijd op tussen beide groepen. Het communisme wist een opstand te voorkomen, maar toen de pot van de ketel was ofzoiets? , was er geen houden meer aan.

Ik zie wel een patroon, overal waar grotere groepen moslims zijn in een niet islamitisch land vinden conflicten plaats. China, Rusland, Israėl, Frankrijk, Spanje, Balkan, Oekraļne... noem maar op.
pi_20664343
quote:
Op vrijdag 16 juli 2004 14:52 schreef Henk-Jan het volgende:

[..]

Leuk om te roepen, maar waar baseer je dat dan op? Noem eens voorbeelden?
Waarop baseer jij je mening dat dat niet zo is? Je beperkte kennis van de religies? Je 'kennis' die je opdoet via de media? Je vooroordelen?
pi_20664369
quote:
Op vrijdag 16 juli 2004 14:53 schreef SirBenniMiles het volgende:

[..]

Serviė-kosovo enzo.. En Milosevich kwam niet uit de lucht vallen. De spanningen liepen al geruime tijd op tussen beide groepen. Het communisme wist een opstand te voorkomen, maar toen de pot van de ketel was ofzoiets? , was er geen houden meer aan.

Ik zie wel een patroon, overal waar grotere groepen moslims zijn in een niet islamitisch land vinden conflicten plaats. China, Rusland, Israėl, Frankrijk, Spanje, Balkan, Oekraļne... noem maar op.
Selectieve retentie.
pi_20664375
quote:
Op vrijdag 16 juli 2004 14:54 schreef KirmiziBeyaz het volgende:

[..]

Waarop baseer jij je mening dat dat niet zo is? Je beperkte kennis van de religies? Je 'kennis' die je opdoet via de media? Je vooroordelen?
Ik heb helemaal geen mening gegeven. Ik vroeg aan jou, waar jij jouw boude stellingen op baseert.
  vrijdag 16 juli 2004 @ 14:57:07 #183
7352 kamagurka
psy-gothic
pi_20664388
quote:
Op donderdag 15 juli 2004 02:32 schreef Internationalist het volgende:

Ah, een nieuwe en rechtvaardige reden om hier moslims te haten.
WTF heeft dat met de hier wonende moslims te maken. Waarom rekenen jullie hen dat aan?
Slechts dat zij uit dit soort landen komen en nog steeds niet lijken te snappen dat ze in een (voor mannen EN vrouwen) gelijkwaardige en democratische samenleving zijn terechtgekomen...
Domheid is de geestelijk vader van arrogantie
  vrijdag 16 juli 2004 @ 14:57:47 #184
91271 zemmer
sterf eens
pi_20664409
islam is gewoon kut en je weet het
de onderstaande zin is waar
de bovenstaande zin is niet waar
pi_20664462
Geef nou gewoon eens in grote lijnen aan hoe het zit met de normen en waarden volgens de islam. Ik heb daar namelijk geen goed beeld van (en dat geldt voor meer mensen). En hoe valt er zonder duidelijkheid daarover, nou te discussiėren over de vraag of de islam lijnrecht tegenover de "vrije wereld" staat?

Nou is de "vrije wereld" natuurlijk ook maar een vaag begrip, laten we dat even samenvatten als:
  • Vrijheid van meningsuiting.
  • Gelijkwaardigheid, d.w.z gelijke behandeling en rechten, waaronder dat om te mogen trouwen met een partner naar keuze, voor iedereen. Ongeacht geslacht, geloof, seksuele geaardheid of huidskleur.
  • Geen staatsbemoeienis over de vraag met wie je voor of na je huwelijk naar bed mag. Dat bepaalt ieder voor zich (zolang de betrokken partners gelijkwaardig zijn, dus bijv. niet met kinderen of dieren).
  • Enzo.

Misschien dat als jij (of ieder andere 'echte' moslim die zich geroepen voelt) aangeeft in hoeverre de islamitische normen en waarden met deze voorbeelden overeen komen, dat we dan serieus kunnen discussiėren over hoe terecht het is dat men de islamisering van onze samenleving toejuicht, hekelt of vreest.
  • Birthdays are good for you: the more you have, the longer you live.
      vrijdag 16 juli 2004 @ 15:00:21 #186
    99216 SirBenniMiles
    Love it, or GET OUT!
    pi_20664471
    quote:
    Op vrijdag 16 juli 2004 14:57 schreef zemmer het volgende:
    islam is gewoon kut en je weet het
    Onderbouw je mening dan ook, of post helemaal niet van dit soort achterlijke opmerkingen.
    pi_20664574
    Gnomaat schrijft:
    "Geen staatsbemoeienis over de vraag met wie je voor of na je huwelijk naar bed mag. Dat bepaalt ieder voor zich (zolang de betrokken partners gelijkwaardig zijn, dus bijv. niet met kinderen of dieren)."

Mijjn reactie (gewoon verkennend): Wat is dan vrijheid? Hier wordt een dogma neergezet, namelijk 'betrokken partners moeten gelijkwaardig zijn'. Waar wordt dit dan op gebaseerd?
      vrijdag 16 juli 2004 @ 15:03:52 #188
    99216 SirBenniMiles
    Love it, or GET OUT!
    pi_20664581
    quote:
    Op vrijdag 16 juli 2004 14:56 schreef KirmiziBeyaz het volgende:

[..]

Selectieve retentie.
    Waar gaat het dan wel goed? Waar leven moslims in harmonie met andere volkeren die een ander godsdienst aanhangen?
      vrijdag 16 juli 2004 @ 15:05:09 #189
    99216 SirBenniMiles
    Love it, or GET OUT!
    pi_20664617
    quote:
    Op vrijdag 16 juli 2004 15:03 schreef Henk-Jan het volgende:
    Gnomaat schrijft:
    "Geen staatsbemoeienis over de vraag met wie je voor of na je huwelijk naar bed mag. Dat bepaalt ieder voor zich (zolang de betrokken partners gelijkwaardig zijn, dus bijv. niet met kinderen of dieren)."

Mijjn reactie (gewoon verkennend): Wat is dan vrijheid? Hier wordt een dogma neergezet, namelijk 'betrokken partners moeten gelijkwaardig zijn'. Waar wordt dit dan op gebaseerd?
    Op hun intellectueel niveau/ mate van volwassenheid.
    pi_20664642
    Ik wacht met smart op een antwoord op de post van gnomaat.
    As the officer took her away, she recalled that she asked,
    "Why do you push us around?"
    And she remembered him saying,
    "I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
    pi_20664677
    quote:
    Op vrijdag 16 juli 2004 15:05 schreef SirBenniMiles het volgende:

[..]

Op hun intellectueel niveau/ mate van volwassenheid.
    Nee, ik bedoel: wat beweegt hem ertoe te zeggen, dat je wel 'vrije seks' mag, maar alleen met een gelijkwaardige partner. Dan is het toch geen 'vrije seks,' de overheid beknopt namelijk mijn vrijheden.

Waar ik natuurlijk naartoe wil, is dat ook de 'moderne, vrije, open maatschappij' er wel degelijk dogma's op nahoudt, waar ook wel meer over te zeggen is.
      vrijdag 16 juli 2004 @ 15:07:43 #192
    62583 RigorMortis
    Ik ben een fokker.
    pi_20664679
    quote:
    Op donderdag 15 juli 2004 10:57 schreef du_ke het volgende:

[..]

Ik dacht even dat dit een satirisch stukje was maar je meent het echt?
    jij mag nooit meer raden...
      vrijdag 16 juli 2004 @ 15:11:04 #193
    99216 SirBenniMiles
    Love it, or GET OUT!
    pi_20664749
    quote:
    Waar ik natuurlijk naartoe wil, is dat ook de 'moderne, vrije, open maatschappij' er wel degelijk dogma's op nahoudt, waar ook wel meer over te zeggen is.
    Het beschermt slechts diegenen die geen (sterke) stem hebben. Het zou eens mooi worden als pedofilie legaal werd.
    pi_20664816
    quote:
    Op vrijdag 16 juli 2004 15:11 schreef SirBenniMiles het volgende:

[..]

Het beschermt slechts diegenen die geen (sterke) stem hebben. Het zou eens mooi worden als pedofilie legaal werd.
    En ongeboren kinderen dan? Mogen die geaborteerd worden, ookal hebben ze geen stem?

PS Dit is geen vraag om te 'pesten', ik vraag het mij werkelijk af.
    pi_20664908
    quote:
    Op vrijdag 16 juli 2004 15:00 schreef gnomaat het volgende:
    Geef nou gewoon eens in grote lijnen aan hoe het zit met de normen en waarden volgens de islam. Ik heb daar namelijk geen goed beeld van (en dat geldt voor meer mensen). En hoe valt er zonder duidelijkheid daarover, nou te discussiėren over de vraag of de islam lijnrecht tegenover de "vrije wereld" staat?
    Ik zeg dat ze voornamelijk overeenkomen. Wat valt er dan in grote lijnen aan te geven? Volgens jou waren er normen en waarden die niet overeenkwamen en daar heb ik ook antwoord op gegeven. Met een beetje gezond inlevingsvermogen is het helemaal niet moeilijk om te begrijpen wat in grote lijnen de normen en waarden volgens de Islam zijn.
    quote:
    Nou is de "vrije wereld" natuurlijk ook maar een vaag begrip, laten we dat even samenvatten als:
  • Vrijheid van meningsuiting. Heeft de Islam ook.
  • Gelijkwaardigheid, d.w.z gelijke behandeling en rechten, waaronder dat om te mogen trouwen met een partner naar keuze, voor iedereen. Ongeacht geslacht, geloof, seksuele geaardheid of huidskleur.Mensen zijn wel gelijk, maar niet gelijkwaardig. Een vrouw kan nu eenmaal niet de dingen die een man het beste kan en andersom. Over homo's laat ik me niet eens uit. Mijn mening daarover mag duidelijk zijn. Zolang het natuurlijk blijft, zie ik geen probleem in het trouwen met een partner naar keuze. Ook heeft iedereen in de Islam gelijke rechten.
  • Geen staatsbemoeienis over de vraag met wie je voor of na je huwelijk naar bed mag. Dat bepaalt ieder voor zich (zolang de betrokken partners gelijkwaardig zijn, dus bijv. niet met kinderen of dieren).De Islam is geen staat, dus kan er ook geen staatsbemoeienis zijn. Iedereen is zelf verantwoordelijk voor zijn/haar daden/zonden.
  • Enzo.Oke

Misschien dat als jij (of ieder andere 'echte' moslim die zich geroepen voelt) aangeeft in hoeverre de islamitische normen en waarden met deze voorbeelden overeen komen, dat we dan serieus kunnen discussiėren over hoe terecht het is dat men de islamisering van onze samenleving toejuicht, hekelt of vreest.
  • Totzover nog geen noemenswaardige verschillen gezien dus. Ik kan me voorstellen dat mensen bij een islamitische staat aan een Iran of een SA moeten denken, maar deze landen zijn niet bepaald goede voorbeelden. Een goed voorbeeld was wel het Ottomaanse Rijk. Dat bestaat niet meer, maar Turkije is hard op weg om de goede islamitische traditie op de juiste manier door te zetten.
      vrijdag 16 juli 2004 @ 15:18:47 #196
    99216 SirBenniMiles
    Love it, or GET OUT!
    pi_20664923
    quote:
    Op vrijdag 16 juli 2004 15:14 schreef Henk-Jan het volgende:

[..]

En ongeboren kinderen dan? Mogen die geaborteerd worden, ookal hebben ze geen stem?

PS Dit is geen vraag om te 'pesten', ik vraag het mij werkelijk af.
    Je stelt in je vraag al vast dat het 'kinderen' zijn. Maar je moet weten dat abortus tot een beperkt aantal weken na 'de daad' mogelijk is. Daarna is het illegaal, dus in feite zijn het 'maar' embryo's. Anders zou een morning-afterpill ook als 'moord' beschouwd moeten worden. Er is gewoon een grens gesteld, als het embryo tot een bepaald stadium ontwikkeld is mag het niet meer geaborteerd worden.
    pi_20664955
    quote:
    Op vrijdag 16 juli 2004 15:18 schreef SirBenniMiles het volgende:

[..]

Je stelt in je vraag al vast dat het 'kinderen' zijn. Maar je moet weten dat abortus tot een beperkt aantal weken na 'de daad' mogelijk is. Daarna is het illegaal, dus in feite zijn het 'maar' embryo's. Anders zou een morning-afterpill ook als 'moord' beschouwd moeten worden. Er is gewoon een grens gesteld, als het embryo tot een bepaald stadium ontwikkeld is mag het niet meer geaborteerd worden.
    OK, dus het komt er op aan, waar je die grens stelt. Het is dus niet gek, dat als bijv. christenen zeggen: het leven begint bij de conceptie, zij zeggen dat abortus verboden moet worden.
    Niet-christenen zeggen nl. ook: als het 'leven' begonnen is, is abortus illegaal. Zo gek is het dus eigenlijk niet.
    pi_20664968
    quote:
    Op vrijdag 16 juli 2004 15:03 schreef SirBenniMiles het volgende:

[..]

Waar gaat het dan wel goed? Waar leven moslims in harmonie met andere volkeren die een ander godsdienst aanhangen?
    Nergens in het bijzonder. Ook niet in puur niet-islamitische landen. Ik hoef maar een Ierland en een Amerika te noemen. Daar is de clinch meer tussen niet-gelovigen en streng-gelovige christenen.

Dat is jammer, maar dat is inderdaad een feit. Het enige goed voorbeeld dat ik kan geven waar mensen in harmonie met elkaar konden leven, was het Ottomaanse Rijk, maar deze bestaat niet meer.
      vrijdag 16 juli 2004 @ 15:21:34 #199
    99216 SirBenniMiles
    Love it, or GET OUT!
    pi_20664987
    [quote]Turkije is hard op weg om de goede islamitische traditie op de juiste manier door te zetten.[/quote

En fundi-erdogan draagt daar een steentje bij door moslims als zijn soldaten te beschouwen.
    pi_20665044
    Dat was een gedicht dat hij oplas wat elke basisschool leerling in zijn verplichte gedichtenboekjes kan terugvinden. Kunnen ze net zo goed heel Turkije het gevang in gooien. Daarom was Turkije destijds een schijndemocratie te noemen, met enkel vrijheid voor een beperkte groep mensen.

Overigens is er niets mis met fundi moslims. Het betekent enkel dat ze de Islam beleiden volgens de ware fundamentele waarden. Waarschijnlijk maak je de bekende fout dat je extremist verwart met een fundamentalist.
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')