abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 29 juli 2004 @ 12:32:13 #176
75702 Lay_D_Indo
SELAMAT TAHUN BARU 2004!!!
pi_20930067
Een aanslag? Ik denk dat we er toch rekening mee moeten houden. De Spanjaarden wilden ze ook uit irak hebben, dat is ze ook gelukt met al die aanslagen daar.

Daar wij ook honderden nederlandse militairen op diverse plekken in irak hebben zitten, neem ik de dreiging toch wel serieus. Maar het is niet zo dat ik mijn dagelijks leven erdoor laat beïnvloeden.

Ik kan alleen maar hopen dat alles goed gaat.

Greetz
  donderdag 29 juli 2004 @ 23:31:25 #177
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_20943419
quote:
Op donderdag 29 juli 2004 02:20 schreef Drugshond het volgende:
Bron : 'Europa kan een bloedige oorlog verwachten'
[..]
fijn bericht. weer een reden om als moslim mondiaal afstand te doen van die haatzaaiers.
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
pi_21314327
tvp
  zondag 15 augustus 2004 @ 23:48:53 #179
88523 BadDay
The One I Love
pi_21314372
quote:
Terreurgroep dreigt Nederland met aanslagen

Uitgegeven: 15 augustus 2004 22:51
Laatst gewijzigd: 15 augustus 2004 23:13

DEN HAAG/DUBAI - De islamitische terreurgroep al-Tawhid wa al-Jihad dreigt Nederland met aanslagen als het zijn troepen niet terugtrekt uit Irak. Op een Arabische internetpagina staat sinds zondag een verklaring die speciaal is gericht aan de Nederlandse regering. "Dit is een laatste, simpele waarschuwing. Haal de Nederlandse militairen terug uit Irak", luidt de boodschap.

Het ministerie van Defensie is op de hoogte van de verklaring. Een woordvoerder van het ministerie van Buitenlandse Zaken zei zondagavond dat Nederland elke dreiging serieus neemt.

"U zult verrast zijn door de islamitische aardbeving die uw land zal opschrikken. U heeft geen lessen geleerd van Spanje en andere landen. U verstaat alleen de taal van bloed en autobommen."

Al-Tawhid wa al-Jihad is de groepering van Abu Musab al-Zarqawi, die wordt beschouwd als de leider van het terroristennetwerk al-Qaeda in Irak. De groep van al-Zarqawi geldt als een drijvende kracht achter het geweld tegen buitenlandse troepen. Zijn groepering is verantwoordelijk voor tal van onthoofdingen in Irak.

bron: www.nu.nl
Birds, Happiness & Still Not Worried
pi_21314625
quote:
Op zondag 15 augustus 2004 23:48 schreef BadDay het volgende:

[..]
Ja leuk, zal deze bedreiging ook weer van een 17-jarige moslim afkomen die ergens een een achteraf flatje woont of zal dit echt OBL zijn en zijn 40 struikrovers. Ik vraag het me af.

Ik denk dat we pas zullen weten op het moment dat de eerste autobom ontploft.
pi_21314663
Vooralsnog ben ik niet erg onder de indruk van die dreigementen.
Een paar aanslagen in 3 jaar kan ik niet echt een succes noemen voor Al Quaida.
normen en waarden politiek http://www.pphwn.nl/
pi_21314823
Al-Tawhid wa al-Jihad is volgens mij een groepering van de Jordaanse terroristenleider Abu Musab.

Niet dat ik dit dreigement serieus neem, maar 't is toch een vermelding waard. .
Hoi.
pi_21314866
Ja, die claimden ook de stroomstoring in de VS. Lekker geloofwaardig.
pi_21314893
quote:
Op maandag 16 augustus 2004 00:14 schreef gelly het volgende:
Ja, die claimden ook de stroomstoring in de VS. Lekker geloofwaardig.
Nou ja, Abu Musab zat wel achter de onthoofdingen en andere "aanslagen" tegen buitenlanders in Irak.
En ik lees op rtlnieuws.nl dattie wordt beschouwd als leider van ene Al-Queda ( ).

Najah, waarschuwing zoveel is een feit.
Hoi.
pi_21314983
volgens mij is de boodschap heel duidelijk, laat de irakezen hun leven leven en genieten van de 2e oliereservoire ter wereld, volg de vs niet in de strijd tegen de islamistische beweginen want dat is een eindeloze strijd met 11/9 en 11/3 als eerst schokkende resultaten.
laat ons vreedzaam en in veiligheid leven in nederland door de troepen uit irak en afghanistan terug te trekken..zo niet.. dan moeten we ook niet zeuren.
pi_21315008
abu mussab een alqaeda leider?! sinds wanneer!?
pi_21315066
quote:
Op maandag 16 augustus 2004 00:22 schreef justleave het volgende:
abu mussab een alqaeda leider?! sinds wanneer!?
Hij wordt beschouwd als Al-Queda leider in Irak dan, volgens RTL Nieuws.
Hoi.
  † In Memoriam † maandag 16 augustus 2004 @ 00:27:37 #188
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_21315110
quote:
Op maandag 16 augustus 2004 00:16 schreef pekel het volgende:

Nou ja, Abu Musab zat wel achter de onthoofdingen en andere "aanslagen" tegen buitenlanders in Irak.
En ik lees op rtlnieuws.nl dattie wordt beschouwd als leider van ene Al-Queda ( ).
Vorig jaar meldde de CIA nog dat hij een been verloren was en even later dat hij dood was, dus zo lang ik hem niet ergens levend rond zie huppelen hou ik even een slag om de arm wat betreft de slagkracht van deze al-Zarqaw.
  maandag 16 augustus 2004 @ 00:32:28 #189
94405 Tarak
Follow the white rabbit...
pi_21315199
quote:
Op maandag 16 augustus 2004 00:21 schreef justleave het volgende:
volgens mij is de boodschap heel duidelijk, laat de irakezen hun leven leven en genieten van de 2e oliereservoire ter wereld, volg de vs niet in de strijd tegen de islamistische beweginen want dat is een eindeloze strijd met 11/9 en 11/3 als eerst schokkende resultaten.
laat ons vreedzaam en in veiligheid leven in nederland door de troepen uit irak en afghanistan terug te trekken..zo niet.. dan moeten we ook niet zeuren.
If I had a world of my own, everything would be nonsense. Nothing would be what it is, because everything would be what it isn't. And contrary wise, what is, it wouldn't be. And what it wouldn't be, it would. You see?
pi_21315216
quote:
Teveel bier op? .
Of een kloontje van Osama?
Zo ja, mail me ff
Hoi.
pi_21315239
toch heeft hij dat nog nooit bevestigd, in een brief van hem aan binladen 'door de amerikaanse media vertaald en gepbuliceerd!!', kun je uit de toon en de taal waarop hij obl toesprak afleiden dat ze toch redelijk van elkaar onafhankelijk zijn.
quote:
6. What About You?

You, gracious brothers, are the leaders, guides, and symbolic figures of jihad and battle. We do not see ourselves as fit to challenge you, and we have never striven to achieve glory for ourselves. All that we hope is that we will be the spearhead, the enabling vanguard, and the bridge on which the [Islamic] nation crosses over to the victory that is promised and the tomorrow to which we aspire. This is our vision, and we have explained it. This is our path, and we have made it clear. If you agree with us on it, if you adopt it as a program and road, and if you are convinced of the idea of fighting the sects of apostasy, we will be your readied soldiers, working under your banner, complying with your orders, and indeed swearing fealty to you publicly and in the news media, vexing the infidels and gladdening those who preach the oneness of God. On that day, the believers will rejoice in God’s victory. If things appear otherwise to you, we are brothers, and the disagreement will not spoil [our] friendship. [This is} a cause [in which] we are cooperating for the good and supporting jihad. Awaiting your response, may God preserve you as keys to good and reserves for Islam and its people. Amen, amen.
  maandag 16 augustus 2004 @ 00:35:05 #192
51671 hellmondunited
Mountainbike Junk
pi_21315243
wat denken jullie, zou nederland nu serieus last krijgen van terreur of valt het wel mee?
OJAAJOH?
pi_21315254
quote:
De aanvallen op 9/11 waren beslist niet uitgelokt.
quote:

Zwichten voor de druk van een paar pubertjes die een onzinbericht op internet zetten Als het geen grappenmakers zijn laat ze dan maar komen Met aanslagen c.q. terreur tegen de bevolking bereik je bijna altijd het tegenovergestelde. Zie daarvoor 9/11 en de palestijnse terreur in Israël.
pi_21315255
Die koekenbakkers van al-Tawhid wa al-Jihad hebben groot gelijk. Wij moeten opbokken uit Irak.
GIRO 800800
pi_21315297
quote:
Op maandag 16 augustus 2004 00:35 schreef hellmondunited het volgende:
wat denken jullie, zou nederland nu serieus last krijgen van terreur of valt het wel mee?
Ik zeg dat de baas van die terroristische organisatie weer een goede brief heeft getypt. .
Oftewel, let it be deze dreiging...
Hoi.
pi_21315400
quote:
Op maandag 16 augustus 2004 00:35 schreef hellmondunited het volgende:
Alle voorgaande dreigingen bleken onzin te zijn. Geschreven door anti-westerse en sociaal geïsoleerde moslimjongeren of mensen met een overdaad aan grootheidswaanzin. Het zal wel loslopen. De meeste mensen in de wereld weten niet eens waar Nederland ligt. Dus ...
pi_21315555
quote:
Wijze woorden, maar de club krankzinnigen in D-Haag ziet onze jongens liever doodgaan en vervolgens in eigen land nog wat winkelcentra de lucht in vliegen. Dat zit er natuurlijk dik aan te komen....."eigen schuld dikke bult" zeg ik dan.
GIRO 800800
pi_21315572
Van mij mogen ze zich terugtrekken uit Irak hoor?
Wat een ellende daar zeg? Bedoel ze blijven maar doorvechten tot het eindje
Nou en dan?
Schiet niet op daar laat ze het lekker zelf uit gaan zoeken ofzo?
En de dreiging neem ik zeer zeker serieus, waarom zou je dat niet doen?
Dat Nederland er misschien zit om straks wat goedkoper olie te kunnen kopen van Amerika
ach ja?
Dat er doden bij vallen?
Nou en? Kan de regering dat iets schelen behalve een zg
Oh ik ben zo geschokt verhaal?
Wat koop je daarvoor?
Regering zou zeggen : Olie
Als burger zeg je dan: Niks
dus haal die gasten daar weg en so be it...
//Jij bent een user waar er meer van zouden moeten zijn, zhe devilll // Ik dacht dat je schreef Hitler ofzo//Huillie is mine!
pi_21316151
Tja, je zit daar in een oorlogsgebied een vredesmissie uit te voeren voor een persoon die het nodig vindt zijn rijk uit te breiden. En dan mag je nog niet eens terugschieten in alle gevallen. Terughalen, of op een andere manier daar opereren.
Inderdaad gaat de waarde die wij aan de mening van anderen hechten (...) in de regel bijna elke redelijke bedoeling te boven, zodat het als een soort algemeen verbreide of veeleer aangeboren manie kan worden beschouwd - Schopenhauer
pi_21316436
quote:
Op zondag 15 augustus 2004 23:48 schreef BadDay het volgende:

Op een Arabische internetpagina [..]
Waar komen dit soort berichten eigenlijk vandaan?

Op een Arabische internetpagina is zo vaag.
Vanwaar komen wij dan, dat wij ergens heen willen?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')