abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_20685020
De Nijmeegse zomerfeesten zouden ook een leuk doelwit kunnen zijn..
I'm celebrating my love for you, with a pint of beer and a new tattoo
pi_20694120
quote:
Op zaterdag 17 juli 2004 18:42 schreef mrcool het volgende:

[..]

[afbeelding]
ja zielug ze zijn nu die gastjes aan het verhoren
wat zullen ze voor strafje geven
Arme soldatenknullen maar sjouwen met blaren op hun zweetpoten en
ziekelingen die ze dood willen maken..
//Jij bent een user waar er meer van zouden moeten zijn, zhe devilll // Ik dacht dat je schreef Hitler ofzo//Huillie is mine!
pi_20694668
Ik denk dat Brussel, als belangrijkste stad van de benelux + hoofdkwartier van EU en NATO, meer te vrezen heeft dan eender welke Nederlandse stad. En uitgerekend de Belgische staatsveiligheid "neemt geen specifieke maatregelen"..... typisch

Hier kan je wel een paar vliegtuigen inknallen
  zaterdag 17 juli 2004 @ 22:52:01 #129
8898 Darklight
The Truth Will Set You Free
pi_20694718
Die zogenaamde brief die bij de VN zou zijn binnen gekomen, blijkt helemaal niet te bestaan
pi_20695464
quote:
Op zaterdag 17 juli 2004 22:49 schreef Frederic het volgende:
Ik denk dat Brussel, als belangrijkste stad van de benelux + hoofdkwartier van EU en NATO, meer te vrezen heeft dan eender welke Nederlandse stad. En uitgerekend de Belgische staatsveiligheid "neemt geen specifieke maatregelen"..... typisch

[afbeelding]

Hier kan je wel een paar vliegtuigen inknallen
tis net simcity 2000
//Jij bent een user waar er meer van zouden moeten zijn, zhe devilll // Ik dacht dat je schreef Hitler ofzo//Huillie is mine!
pi_20695921
quote:
Op zaterdag 17 juli 2004 23:32 schreef zhe-devilll het volgende:

[..]

tis net simcity 2000
Tja... 't Is de Brusselse noordwijk (met staatsveiligheid er middenin)(maar hou het stil)

zondag 18 juli 2004 @ 01:58:26 #132
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_20697940
Bron : Al-Qaida dreigt in Italië met "bloedbad"
quote:
Al-Qaida dreigt in Italië met "bloedbad"
Gepost door Frank (Sc0rPi0n) - Bron: Gazet van Antwerpen
Gepubliceerd: zaterdag 17 juli 2004 @ 23:42
"Een bloedbad in Italië dat gelijkwaardig is aan dat van 11 september 2001 in de VS", deze mededeling verscheen op een islamische website waarvan vermoed wordt dat het al-Qaida netwerk erachter zit.

Als de Italianen hun premier Silvio Berlusconi niet uit zijn functie zetten, dan zal het dreigement worden uitgevoerd. Er staat ondermeer:"Of jullie ontdoen je van de incompetente Berlusconi, of we zullen Italië effectief afbranden. Verderop staat er: "Een bloedbad gelijkaardig aan dat van 11 september staat jullie te wachten". De teksten zijn afkomstig van de zogenaamde "Brigades van Aboe Hafs al-Masri".

Aboe Hafs al-Masri was de voormalige chef militaire operaties van al-Qaida. Tijdens de operaties van het Amerikaanse leger in Afghanistan in 2001 werd hij gedood. De groepering met zijn naam, heeft in mededelingen gericht aan een in Londen verschijnende Arabische krant verschillende aanslagen opgeëist, waaronder die van eerder dit jaar in Madrid, de aanslagen van november 2003 tegen twee synagogen in Istanboel en die van augustus vorig jaar tegen het VN-hoofdkwartier in de Irakese hoofdstad Bagdad.
pi_20697982
quote:
Op zondag 18 juli 2004 01:58 schreef Drugshond het volgende:
Bron : Al-Qaida dreigt in Italië met "bloedbad"
[..]
"Brigades van Aboe Hafs al-Masri"

Dat zou ik niet al te serieus nemen.
  zondag 18 juli 2004 @ 02:12:24 #134
89730 Drugshond
pi_20698063
Waarom niet Monidique.... ?
Bij de aankondigingen van de aanslagen van Madrid stond Italie ook al op het lijstje.
Het feit dat nu 5 mnd later weer italie wordt aangesproken, zou ik deze melding niet terzijde schuiven.
Bron : Het Laatste nieuws : Belgie
quote:
Italiaanse poltie arresteert verdachten van aanslagen in Madrid
Italiaanse speurders hebben in Milaan drie of vier verdachten opgepakt. De arrestanten zouden banden hebben met de Morakkaanse terreurcel die de bloedige aanslagen van 11 maart pleegden in een Madrileens station.

Het zou gaan om drie of vier Noord-Afrikanen. Ze beraamden ook aanslagen in Italië. Bij de aanslagen in Madrid kwamen meer dan 190 mensen om het leven. Volgens de Milanese krant "Corriere della Sera" zou één van de gearresteerden één van de leiders zijn van de aanslagen in Madrid. Volgens de Italiaanse geheime dienst bestaat er een islamitische terreurcel in Milaan. (belga)

[ Bericht 19% gewijzigd door Drugshond op 18-07-2004 02:20:17 ]
  zondag 18 juli 2004 @ 02:18:04 #135
19018 Brennie
CCU nurse
pi_20698122
Ik stond eergister in de file voor de coentunnel.
Zag ik daar aan de kant toch een blauwe sporttas liggen ( vluchtstrook)
Ik dacht toch even....
Maar blijkbaar was ik de enige.
“A good life is when you assume nothing, do more, need less, smile often, dream big, laugh a lot and realize how blessed you are for what you have”
pi_20698127
quote:
Op zondag 18 juli 2004 02:12 schreef Drugshond het volgende:
Waarom niet Monidique.... ?
Bij de aankondigingen van de aanslagen van Madrid stond Italie ook al op het lijstje.
Het feit dat nu 5 mnd later weer italie wordt aangesproken, zou ik deze melding niet terzijde schuiven.

ik zal wel eens kijken of ik die link nog ergens kan vinden.
Omdat deze 'brigade' zo'n beetje alles claimt. Zelfs de balck-out in noord-oost-Amerika.
  zondag 18 juli 2004 @ 02:21:46 #137
89730 Drugshond
pi_20698151
quote:
Op zondag 18 juli 2004 02:18 schreef Monidique het volgende:
Omdat deze 'brigade' zo'n beetje alles claimt. Zelfs de black-out in noord-oost-Amerika.
, owke... dat weten we dan ook weer.
  zondag 18 juli 2004 @ 02:21:52 #138
19018 Brennie
CCU nurse
pi_20698152
quote:
Op donderdag 15 juli 2004 19:31 schreef schatje het volgende:

[..]
Ow
Mijn ouders wonen in R'dam en ik in Noord-Holland, mijn schoonouders bij schiphol.
How swell
“A good life is when you assume nothing, do more, need less, smile often, dream big, laugh a lot and realize how blessed you are for what you have”
  zondag 18 juli 2004 @ 02:23:57 #139
89730 Drugshond
pi_20698171
quote:
Op zondag 18 juli 2004 02:18 schreef Brennie het volgende:
Ik stond eergister in de file voor de coentunnel.
Zag ik daar aan de kant toch een blauwe sporttas liggen ( vluchtstrook)
Ik dacht toch even....
Maar blijkbaar was ik de enige.
Wellicht was het een goed gevulde sporttas vol met geld.....nah. laat maar liggen.
  zondag 18 juli 2004 @ 02:31:35 #141
89730 Drugshond
pi_20698251
quote:
Op zondag 18 juli 2004 02:24 schreef Monidique het volgende:
http://edition.cnn.com/20(...)pain.blasts.alqaeda/
Daar zit wel een kern van waarheid in. Het hoeft natuurlijk niet zo te zijn dat alle cellen met elkaar in verband staan. Of zelfs gelieerd aan Al Quida. Ik kan me best indenken dat sommige cellen op eigen houtje aan de slag willen gaan (zonder enige vorm van training of kennis).
Maar dit artikel zegt dus eigenlijk dat de "Abu Hafs al-Masri Brigade" een soort van hoax is.
  zondag 18 juli 2004 @ 16:56:06 #142
20919 Kugari-Ken
Scandal Beauty
pi_20702827
Roze Maandag morgen op de Tilburgse Kermis...

als je het hebt over een doelwit voor Moslims.
There Is No Gravity.
The Earth Sucks.
--Brett Easton Ellis
  zondag 18 juli 2004 @ 17:54:34 #143
16715 Mylene
*schatje*
pi_20704036
quote:
Militairen stoïcijns over terreurdreiging

NIJMEGEN - "Terreurdreiging?" Een Duitse soldaat weet zondag op kamp Heumensoord in Nijmegen nog van niets. Na het aanhoren van het nieuws over de dreiging met geweld tegen militaire deelnemers aan de Vierdaagse, haalt de Duitser zijn schouders op. Een Zweedse militair reageert op precies dezelfde manier.

Kamp Heumensoord, in de bossen van Nijmegen, stroomt langzaam vol met militairen uit negentien verschillende landen. Vrijwel alle buitenlandse deelnemers zijn zondag al binnen. De Nederlanders volgen maandag. In totaal biedt Heumensoord tijdens de Vierdaagse onderdak aan meer dan 5000 militairen. Zij slapen in grote tenten. Dinsdag gaan zij op pad voor de eerste vijftig kilometer.

Het verkeer dat Heumensoord op wil rijden, wordt nauwgezet gecontroleerd. Toch is er volgens een woordvoerder van het kamp geen sprake van verscherpte veiligheidsmaatregelen. Het provisorische hek rond het kamp wordt zoals ieder jaar gecontroleerd door patrouilles.

De meeste buitenlandse militairen zijn nog niet op de hoogte van de terreurdreiging en de aanhouding van twee verdachten. "Ze krijgen het nieuws tijdens een briefing te horen", zegt de woordvoerder. "We willen toch dat ze alert zijn."

Volgens geruchten was de dreiging echter niet gericht tegen het kamp zelf, maar op een specifieke plaats langs de route van de Vierdaagse. Het Openbaar Ministerie doet daarover geen mededelingen.

Het Britse leger stuurt 1164 militairen naar de Vierdaagse en heeft daarmee, na Nederland, de grootste afvaardiging. Ook de Britten zijn niet onder de indruk van het nieuws over het dreigement. "Die zijn wel wat gewend" , is het veelgehoorde commentaar. De sfeer op Heumensoord heeft volgens veel deelnemers absoluut niet te lijden onder het dreigement.

De opbouw van het tentenkamp begon in juni. Tijdens de Vierdaagse week geldt het als een officiële kazerne van het Nederlandse leger.

In de grote restauratietent worden in twee uur tijd meer dan 4500 maaltijden geserveerd. In de eerste hulptent staan 42 bedden klaar voor verzorging van blaren. De biertent staat er nog leeg bij. "Maar daar wordt het vrijdag na de laatste etappe flink gezellig", klinkt het van alle kanten.
bron
  † In Memoriam † maandag 19 juli 2004 @ 11:34:46 #144
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_20717916
quote:
Brief Al Qa'ida aan VN bestaat niet

AMSTERDAM/DEN HAAG - Minister Remkes van Binnenlandse Zaken heeft onjuiste informatie gegeven over een dreigbrief van terreurorganisatie Al Qa'ida. Die brief blijkt niet te bestaan. Desondanks verklaarde Remkes donderdag na een bericht van RTL-Nieuws dat de inlichtingendienst AIVD het schrijven in onderzoek had.

Verklaring van minister Remkes over dreiging onjuist

Een bron binnen een van de betrokken opsporingsdiensten spreekt van een beschamende vertoning. 'Het is onbestaanbaar dat de minister van Binnenlandse Zaken over dit soort zaken uitlatingen doet, terwijl niet goed is uitgezocht wat er aan de hand is.' De zaak ligt extra gevoelig, omdat Nederland op dit moment voorzitter is van de Europese Unie.

Remkes bevestigde afgelopen donderdag na een persconferentie over de terreurdreiging in Nederland dat de Verenigde Naties een brief van Al Qa'ida hadden ontvangen. Daarin werd gedreigd met aanslagen op doelen in Brussel en Nederland. Een woordvoerder van het ministerie bevestigt dat die brief niet bestaat. 'Er is een fout gemaakt. De zaak was op dat moment nog in onderzoek.'

Sinds vrijdag 9 juli geldt in Nederland een verhoogde staat van paraatheid in verband met aanwijzingen van de AIVD dat moslimradicalen aanslagen in Nederland beramen. 'Die dreiging bestaat nog steeds', verklaarde Remkes zaterdag. Een groot aantal concrete doelen wordt extra bewaakt, bijvoorbeeld de luchthaven Schiphol, overheidsgebouwen en ambassades. Ook wordt gevreesd voor aanslagen op locaties waar grote groepen mensen bijeen komen.

De fout rond de dreigbrief is opmerkelijk, omdat de aanpak van het internationale terrorisme topprioriteit is sinds de aanslagen van 11 september 2001 in de Verenigde Staten en de aanslagen van 11 maart dit jaar in Madrid. Na 'Madrid' is de druk op de Europese inlichtingen- en opsporingsdiensten om samen te werken groot. De Europese Unie benoemde nadien de Nederlander Gijs de Vries tot Europese anti-terreurcoördinator.

De samenwerking tussen Europese inlichtingen- en politiediensten ligt gevoelig. Vorig jaar verklaarde topman Willy Bruggeman van de Europese politiedienst Europol in de Volkskrant dat een Europol-onderzoek naar radicale moslims in Europa vlak voor de aanslagen in Amerika bijna was stopgezet, omdat de Europese diensten niet wilden meewerken.

Na de aanslagen is de politieke druk om samen te werken vergroot, maar dat verloopt nog moeizaam. 'Een fout zoals Remkes afgelopen donderdag maakte, leidt in de internationale opsporingsgemeenschap tot grote commotie', zegt een ingewijde.
  maandag 19 juli 2004 @ 11:39:14 #145
89730 Drugshond
pi_20718010
quote:
Op maandag 19 juli 2004 11:34 schreef Loedertje het volgende:
[..]
Typisch gevalletje van incidenten politiek....Zoals wel vaker de laatste tijd. Geen fatsoenlijk beleid maken en anticiperen op incidenten.
pi_20721891
Wat een blunder weer

Lijkt wel opzet
pi_20722086
quote:
Op maandag 19 juli 2004 14:49 schreef Chadi het volgende:
Wat een blunder weer

Lijkt wel opzet
Nederland en terreur is zoiets als Balki en hip.
Het gaat gewoon niet samen.
Yeah baby Yeah!
  maandag 19 juli 2004 @ 15:07:29 #148
97537 Dr_Weird
Let the mating begin!!!!!
pi_20722260
we zullen zien wat er gebeurt.

de essentie van veiligheidsmaatregelen is het voorkomen van ongelukken of aanvallen.
dus als er niks gebeurt wil niet direct zeggen dat er niets was.
het zou best eens in de kiem gesmoord kunnen zijn en dan krijgen wij slecht flarden informatie via het nieuws maar nooit het gehele plaatje.
More corn!!!
pi_20722581
Het enige wat terroristen willen is angst zaaien en onzekerheid die daarmee gepaard gaat en op deze manier speel je ze gewoon in de kaart zonder dat zij zich hoeven in te spannen.
pi_20722724
quote:
Op maandag 19 juli 2004 15:24 schreef Chadi het volgende:
Het enige wat terroristen willen is angst zaaien en onzekerheid die daarmee gepaard gaat en op deze manier speel je ze gewoon in de kaart zonder dat zij zich hoeven in te spannen.
Inderdaad vertel dat de nederlandse regering eens.
Het lijkt wel of ze een scriptie moeten maken over ruimtevaarttechniek, maar op dit moment in VMBO 1 zitten.
Ze hebben de klok horen luiden, maar...
Yeah baby Yeah!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')