abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_20622969
dat is voor de echte onder ons
pi_20623215
Met deze leuke schooltas ?
Ik krijg spam, dus ik besta.
pi_20625692
quote:
Op woensdag 14 juli 2004 17:41 schreef Egotripper het volgende:
Met deze leuke schooltas ?
[afbeelding]
rot op met Sponge Bob
pi_20627564
't is een beer, voor zover ik kan zien...
pi_20627850
Sponge Bear dan
  woensdag 14 juli 2004 @ 22:14:22 #6
67746 Baba-O-Riley
Out here in the fields
pi_20628689
Yogi Bear?
.
pi_20633426
ik bedoel die avatar !
pi_20633446
Ga je nu je boterhammen zelf smeren dan? .
“Everyone wants to live at the expense of the state. They forget that the state lives at the expense of everyone.” ― Frédéric Bastiat
pi_20636344
quote:
Op donderdag 15 juli 2004 01:17 schreef teknomist het volgende:
Ga je nu je boterhammen zelf smeren dan? .
pi_21008961
Zo te zien is dat nog te ver weggelegd voor jou, infantiele triangeljosti.
pi_21017774
Het is brother bear, nerds
Hoor ik die Griekse melodie...
pi_21099261
welke opleiding ga je dan doen??
pi_23194881
Check me profiel
pi_23294331
quote:
uit het profiel van the_legend_killer:
Opleiding: Gymnasium
Is dat jouw definitie van 'volwassen onderwijs'?
Wacht dan nog maar een jaartje of 6!
Heeft Fok! verlaten, jeweetoch.
pi_23319101
God, sinds wanneer is vwo volwassenen onderwijs? Wat een kutkneus, die the_legendkiller. .
  dinsdag 16 november 2004 @ 21:37:27 #16
75265 Intergalactrick
Ik ook Ik ook Ik ook Ik ook
pi_23362598
Je hebt het over de VAVO?
Ik ook_____Ik ook_____Ik ook_____Ik ook
____Ik ook_____Ik ook_____Ik ook_____
Ik ook_____Ik ook_____Ik ook_____Ik ook
pi_31236066
Ben je daar nu mee bezig ...de vavo?
Ik zit er namelijk ook aan te denken.

Ik weet het is een oud topic maar toch...
Travel 2014: Jan: Florida. Mei: Antwerpen en Trier
Juli: Rome + Athene en eilanden Greece Okt: Peru!
pi_31236152
Begin er nooit aan, heb het ook gedaan vorig jaar. Wasted time.
  Moderator donderdag 6 oktober 2005 @ 19:12:33 #19
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_31236845
quote:
Op donderdag 6 oktober 2005 18:35 schreef Walking_On_Sunshine het volgende:
Ben je daar nu mee bezig ...de vavo?
Ik zit er namelijk ook aan te denken.

Ik weet het is een oud topic maar toch...
Oe!
Da's een kick!

Maar het lijkt me logisch dat hij de VAVO niet doet eigenlijk,
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_31241485
oke maar iemand anders dan..?

ik bespeur er nu eentje,dit is niet bevallen zie ik?
Waarom dat dan?
  Moderator vrijdag 7 oktober 2005 @ 13:41:08 #21
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_31252670
Ik verander eventjes de topic titel voor je!
pi_31259032
Ik had gister een heel verhaal getypt maar drukte op de verkeerde knop.
Ok hier de beknopte versie.

Klote, de helft is tuig dat van alle andere scholen afgetrapt is, of doet geen hond en heeft gewerkt, maar de ouders hebben dan zoiets, ga naar school. Motivatie ver te zoeken dus. Ook een deel is buitenlands, asielzoekers die wat ouder zijn dus niet echt op midelbare scholen passen. Ook zijn er mensne die problemen hebben, die depressief zijn of zijn geweest, de ergste ziektes hebben of hebben gehad, etc.
Dan zijn er nog wel wat 'normale' mensen hoor. Maar wat ik vooral vond, is dat iedereen echt zo'n 'ieder voor zich' spirit had.
En dan de school. tja meestal is het toch het achtergestelde kindje, en krijgen ze weinig subsidie, dus een beetje paupere zooi. Ouder materiaal enzo ook. Kantine was bij ons omgebouwde gymzaal (met de lijnen nog op de vloer ) waar bolletjes kaas verkocht werden en een snoepkast stond. Verwarming was er nauwelijks.
Ook is het heel lastig om weer zulke middelbare sschool stof te krijgen, vooral als je wat ouder bent, ben je dat toch een beetje ontgroeid, het is ook heel iets anders dan een beroepsopleiding ofzo.
En wat ik deed, top-havo, dat houd in jaar 4+5 in één jaar, is helemaal moeilijk, in moordend tempo door de stof, en dan nog maar over de verslagen te zwijgen.
Ik heb wel examen gedaan, in twee vakken (de overige 4 was ik dus niet op tijd met allerlei dingen, eerlijk gezegd waren twee ervan, Duits en Frans, echt mn eigen slordigheid, heel stom.). Maar ik zag het niet zitten nog een jaar daar te zitten, dus nu doe ik International Business studies, heeft een goede aansluiting op het HBO.
pi_31259984
Mij is het juist wel goed bevallen... Het is idd een achtergesteld kindje over het algemeen, qua leraren dan...
Klasgenoten waren bij mij allemaal zo rond de 20, meeste waren het jaar daarvoor gezakt (incl ik), materiaal is gewoon hetzelfde als op de middelbare, alleen bij vakken zoals natuurkunde doe je geen proeven, het is veel meer gericht op het halen van je diploma... VAVO zat bij ons bij het ROC, een gebouw waar 4000 leerlingen zitten, dus faciliteiten zijn wel goed...
Bij mij werden de lessen overdag gegeven, zo'n 4 uur per vak per week gemiddeld... Bij sommige vakken had ik echt een heel gezellige klas, waarmee we ook buiten 'schooltijd' dingen deden... Mij is het dus wel goed bevallen...
[18:02:51] <Lynx666> Jij bent erg op je eigen speciale manier, MutZ :')
<gr8w8>bitch
pi_31260846
Bedankt voor de topictitel

Maar zie nu al dat de meningen verdeeld zijn.
Ik zou dit dan ook gaan doen op het ROC.
Maar heb een Vmbo diploma...dit betekent (geloof ik) dat ik het gehele havo moet doen...zo'n 11 vakken dus.
Per vak 4 uur zie ik...meer als 40 uur op school!!! dat zie ik niet echt zitten!!!

Of is dit anders geregeld?
pi_31261250
Ik had ook dagopleiding. Hou er rekening mee dat je GEEN studi en OV krijgt, wel tegemoetkoming.
Als je alleen VMBO diplima hebt, moet je havo jaar 4 en 5 doen. Alle vakken dus. Vrijstelling kan je alleen krijgen als je al wat van Havo gedaan hebt.
Ik had dagen vergelijkbaar met middelbare school, qua lengte.
pi_31270041
Hmm ik weet niet of 't eronder valt, maar ik deed dus staatsexamen met het cursusmateriaal van de LOI. Het internet-interactieve deel van de cursus was onwerkbaar (je huiswerk werd een halfjaar later nagekeken, nadat je er 6 keer over had geklaagd), maar de georganiseerde examenvoorbereidingslessen bevielen me erg goed.
pi_31275969
quote:
Op vrijdag 7 oktober 2005 18:31 schreef Syytön het volgende:
Ik had ook dagopleiding. Hou er rekening mee dat je GEEN studi en OV krijgt, wel tegemoetkoming.
Als je alleen VMBO diplima hebt, moet je havo jaar 4 en 5 doen. Alle vakken dus. Vrijstelling kan je alleen krijgen als je al wat van Havo gedaan hebt.
Ik had dagen vergelijkbaar met middelbare school, qua lengte.
Hmm klinkt niet echt goed.
Ik dacht dus dat er op die site van het ROC stond dat je wel studiefinanciering krijgt...maar nu zie ik het inderdaad: tegemoetkoming.
Nou dat kan ook niet veel zijn

En dagen vergelijkbaar met middelbare school oftewel zo'n 3 a 4 dagen tot 4 uur,en 1 tot uurtje of 2...

En huiswerk? veel tijd aan kwijt?

Vind het steeds minder klinken nu zo eigenlijk....
pi_31276260
Studietegemoetkoming is ong even veel hoor. Iets meer zelfs dacht ik. Ik kreeg als basis uitwonende beurs afgelopen jaar 220 euro. Maarja die OV.

Ik had 2x per week tot het 8e (waren les uren van 60 min. dus dat was tot half vijf ), 2x tot het zesde, en 1 x tot het vijfde.

Huiswerk is heel veel ja. Nouja, het is vergelijkbaar met middelbare school eigenlijk. Alleen in het 4e en 5e jaar moet je veel verslagen maken. ook een profielwerkstuk dus.
pi_31277053
De studiefinanciering is dus even veel zeg maar?
IK ga namelijk begin volgend jaar op mezelf wonen en als ik dan weer terug naar school ga...heb ik wel geld nodig.

Maar veel erbij werken zit er dus niet echt in zie ik?! veelal tot laat naar school...hmmm
pi_31284175
Je kan wel de avond school doen hoor. Dat is van 6 tot 10. Maar dat lijkt me eerlijk gezegd helemaal niet vol te houden. Op de IB groep site kan je bereken hoeveel je aan studietegemoetkoming kan krijgen. Mijn basisbeurs was 220 of het was 222 euro. (uitwonend)
  Moderator zaterdag 8 oktober 2005 @ 18:41:52 #31
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_31287865
Er zijn redelijk veel mensen bij mij op school van 22+ die nog beginnen met een 3 jarige opleiding gaan doen, daarbij 20 uur werken en even véééél huiswerk hebben als mij.
Veelal hebben deze mensen een baan op ( ) de vrije vrijdag, zaterdag en sommigen zondag. Ze hebben het érg druk en hebben ook een huishouden.
Het lijkt me érg moeilijk vol te houden, het vergt énorm veel van je vrije tijd maar als je het toch echt wil moet je er voor gaan!
Heb het nu wel over een normale opleiding, maar qua uren komt het aardig overeen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')