Ik had gister een heel verhaal getypt maar drukte op de verkeerde knop.
Ok hier de beknopte versie.
Klote, de helft is tuig dat van alle andere scholen afgetrapt is, of doet geen hond en heeft gewerkt, maar de ouders hebben dan zoiets, ga naar school. Motivatie ver te zoeken dus. Ook een deel is buitenlands, asielzoekers die wat ouder zijn dus niet echt op midelbare scholen passen. Ook zijn er mensne die problemen hebben, die depressief zijn of zijn geweest, de ergste ziektes hebben of hebben gehad, etc.
Dan zijn er nog wel wat 'normale' mensen hoor. Maar wat ik vooral vond, is dat iedereen echt zo'n 'ieder voor zich' spirit had.
En dan de school. tja meestal is het toch het achtergestelde kindje, en krijgen ze weinig subsidie, dus een beetje paupere zooi. Ouder materiaal enzo ook. Kantine was bij ons omgebouwde gymzaal (met de lijnen nog op de vloer
![]()
) waar bolletjes kaas verkocht werden en een snoepkast stond. Verwarming was er nauwelijks.
Ook is het heel lastig om weer zulke middelbare sschool stof te krijgen, vooral als je wat ouder bent, ben je dat toch een beetje ontgroeid, het is ook heel iets anders dan een beroepsopleiding ofzo.
En wat ik deed, top-havo, dat houd in jaar 4+5 in één jaar, is helemaal moeilijk, in moordend tempo door de stof, en dan nog maar over de verslagen te zwijgen.
Ik heb wel examen gedaan, in twee vakken (de overige 4 was ik dus niet op tijd met allerlei dingen, eerlijk gezegd waren twee ervan, Duits en Frans, echt mn eigen slordigheid, heel stom.). Maar ik zag het niet zitten nog een jaar daar te zitten, dus nu doe ik International Business studies, heeft een goede aansluiting op het HBO.