Bron: de Posthoorn (Gratis krant hier in Den Haag.)quote:DEN HAAG - Vandaag is hij begraven in zijn geboortedorp in Turkije: de 18-jarige Güven Tosun die vrijdag op de Leyweg om het leven kwam na een achtervolging door een motoragent. Samen met een vriend probeerde hij op een opgevoerde scooter over de stoep aan de politie te ontsnappen. Logisch? "Dat ding reed 130", zegt een treurende kennis van het slachtoffer, "dat is een motorfiets, die ben je kwijt als de politie je pakt. Nee, ze droegen geen helm." De scooter ramde de tramhalte tegenover het Leyenburg. Güven overleed ter plaatse, zijn vriend raakte gewond. De Oorden, de buurtwaar Güven woonde, huilt om hem. Dat zegt supermarkt-eigenaar Sezgin Celik: "Güven was een rustige jongen, hij zorgde nooit voor problemen." Buurtbewoner Tarik el Kabouni is er kapot van: "Güven was een super goeie jongen. Wij zijn samen opgegroeid". De Rijksrecherche onderzoekt het ongeval. Maandag is in de moskee een herdenkingsdienst gehouden, in de tramhalte liggen bloemen.
Aangezien ze de stoep aan het opmeten zijn, verwacht ik binnenkort akties als: "Als de gemeente de stoeptegels beter had onderhouden was deze lieve jongen nooit gevallen en had hij nu nog geleefd!". Compleet met bedreigingen aan het adres van de gemeente Den Haag natuurlijk.quote:Op woensdag 14 juli 2004 16:00 schreef spearor het volgende:
Zouden er nog rellen tegen de politie komen, wegens deze 'racistische moord'?
In dat geval stel ik voor alvast een fonds op te richten in het kader van een 'politie heeft toch gelijk' actie.
quote:Op woensdag 14 juli 2004 16:05 schreef Dr_Weird het volgende:
zucht, eigen schuld dikke bult.
Tis cru hij had beter moet weten of stond zijn eer op het spel?
Welke idioot voert zijn brommer op tot 130 km/h.
Datgene dat onmogelijke wordt geacht blijkt wederom mogelijk te zijn.
Tragisch dat zo'n door zo'n bevlieging in combinatie met nalatigheid en roekloosheid om het leven komt.
Jongeren doen wel eens vaker dingen zonder na te denken en dit is een uitschieter.
Mijn gedachten zijn bij zijn familie. Moge hij niet geleden hebben alvorens hij loodje legde.
Pardon?quote:Deze jongen reed 130 op een opgevoerde scooter
Volgens mij zijn ze trouwens afstanden aan het meten voor het technisch onderzoek, om te bepalen hoe hard hij reed bijv.quote:Op woensdag 14 juli 2004 15:54 schreef Toeps het volgende:
[..]
En wat zijn die agenten nou weer aan het doen? Kijken of er ergens een tegeltje uitstak, zodat we straks de gemeente de schuld kunnen geven, en niet de 130-rijdende, helmloze tiener?
Dat klopt.quote:Op woensdag 14 juli 2004 16:09 schreef Redmer het volgende:
Kennelijk is de nederlandse bodem voor Turken goed genoeg om op te wonen maar te min om in te worden begraven!
Niet dan?quote:Op woensdag 14 juli 2004 16:09 schreef robh het volgende:
[..]
Pardon?
Verder is het erg sneu natuurlijk voor de familie.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |