Wat zou voor een legermacht als het Amerikaanse/Engelse dan geoorloofd zijn? In principe kunnen die het hele land met de grond gelijkmaken.quote:Northern Star zei: Maar het hoofddoel is het bestrijden en ondermijnen van de Amerikaanse inspanningen en daar moet blijkbaar alles voor wijken en is alles geoorloofd.
Ach laat ook maar, jij snapt waarschijnlijk toch niet wat er mis is met het oog om oog principe.quote:Op zaterdag 25 september 2004 16:49 schreef Gia het volgende:
Och, och wat een goede discussiepartner toch weer. Meteen gaan schelden als je het ergens niet mee eens bent.
Als er een moskee de lucht invliegt in Irak is dat ook niet te voorkomen schade. Als die terroristen zich daar verschuilen, gaat dat pand de lucht in, jammer maar helaas.
En vanwege het feit dat die burgers daar gaan werken vanwege het hoge gevarengeld, geef ik de regeringen groot gelijk om niet op de eisen van die terroristen in te gaan.
Westerse burgers die daar nu naar toe gaan, doen het zichzelf aan. Maar alsnog mag het westen deze doden wel wreken.
Het bombarderen dan wel bestormen van moskees laten de Amerikanen echt wel uit hun hoofd hoor. Zij beseffen zich dondersgoed dat ze daarmee de woede op de hals halen van vele moslims. In Najaf werd de klus dan ook overgelaten aan Iraakse troepen.quote:Op zaterdag 25 september 2004 16:49 schreef Gia het volgende:
[..]
Als er een moskee de lucht invliegt in Irak is dat ook niet te voorkomen schade. Als die terroristen zich daar verschuilen, gaat dat pand de lucht in, jammer maar helaas.
Nou en? Alles is geoorloofd om de wraakzuchtige gevoelens van wat gefrustreerde kaaskoppen te bevredigen.quote:Op zaterdag 25 september 2004 17:48 schreef schatje het volgende:
Zij beseffen zich dondersgoed dat ze daarmee de woede op de hals halen van vele moslims.
gisteren zijn er 14 irakezen gedood bij vs aanvallen op alfallujah...volgens jouw principe geldt er: er moeten 14 amerikanen of hun bondgenoten onthoofd worden..quote:Op zaterdag 25 september 2004 00:04 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Oog om oog, tand om tand.
Het wordt tijd dat de Britten en Amerikanen zich terug trekken uit Irak zodat we alleen nog satelliet beelden hebben van moslims die elkaar onthoofden. Gasten als monidique en zurich een enkeltje midden oosten krijgen zodat ze niet alleen laf hun woordje kunnen doen vanuit de polders maar actief kunnen deel nemen aan de wederopbouw van Irak, Iran, Afghanistan, Palestina en de rest van de duivelse landen. De soennieten en sjiieten hebben een bloedige hekel aan elkaar dus laat ze elkaar afmaken.quote:Op zaterdag 25 september 2004 17:50 schreef Monidique het volgende:
[..]
Nou en? Alles is geoorloofd om de wraakzuchtige gevoelens van wat gefrustreerde kaaskoppen te bevredigen.
Dat lijkt mij geen goed idee. Hoewel ik het nu geen goed idee vind dat ze de oorlog op deze manier begonnen zijn, ben ik wel van mening dat ze nu moeten blijven, het liefst met wat meer landen, hoe onwerkelijk dat ook is. Het terugtrekken van de coalitie zal er voor zorgen dat het land belandt in een burgeroorlog die wellicht het Balkandrama zal overschaduwen. Met grote stelligheid durf ik ook wel te beweren dat buurlanden hun legers in Irak zullen positioneren, vanwege allerlei verschillende redenen. Bush en kornuiten hebben gelijk, het succes van Irak is belangrijk voor de gehele wereld.quote:Op zondag 26 september 2004 12:27 schreef stormW het volgende:
Het wordt tijd dat de Britten en Amerikanen zich terug trekken uit Irak zodat we alleen nog satelliet beelden hebben van moslims die elkaar onthoofden.
Het doet mij goed dat ik kennelijk een indruk achterlaat. Alleen, het lijkt wel alsof die indruk in jouw ogen niet al te positief is. Ik ben geenszins van plan naar het Midden-Oosten af te reizen om daar te helpen met de wederopbouw van “duivelse landen”. Overigens, Afghanistan ligt niet in het Midden-Oosten.quote:Gasten als monidique en zurich een enkeltje midden oosten krijgen zodat ze niet alleen laf hun woordje kunnen doen vanuit de polders maar actief kunnen deel nemen aan de wederopbouw van Irak, Iran, Afghanistan, Palestina en de rest van de duivelse landen
Nu, ik was mij er niet van bewust dat ik moslim ben. Natuurlijk verwacht ik ook dat jij mij uitlegt waarom ik in jouw ogen moslim ben, dat is niet al te onredelijk, me dunkt. Tevens haat ik het Westen niet, integendeel, en ook hier verwacht ik wederom een uitleg, want ik kan niet bevatten hoe ik zo’n indruk heb kunnen achterlaten. Over de laatste twee onzinnige vragen zal ik maar geen woorden vuilmaken.quote:Overigens mondidique en zurich zijn jullie soenniet, sjiiet of aleviet? Waarom haten jullie het westen zo? Wordt je gedwongen hier te blijven ? zit er iets in je achterste vast ?
word ik opeens beschuldig van het 'haten van het westen' omdat ik vind dat de irakezen recht hebben op weerstand tegen de amerikanen!? Goed dan, zo'n beschuldiging zal mijn mening niet veranderen. Er dwalen veel gemene termen rond op de media: o.a 'deelnemers aan de wederopbouw van irak', 'terrorisme/terroristen', 'vrijheid','democratie' ect.. het zijn begrippen die helaas worden misbruikt door de politici om persoonljike of nietpersoonelijke belangen te bereiken.quote:Op zondag 26 september 2004 12:27 schreef stormW het volgende:
[..]
Het wordt tijd dat de Britten en Amerikanen zich terug trekken uit Irak zodat we alleen nog satelliet beelden hebben van moslims die elkaar onthoofden. Gasten als monidique en zurich een enkeltje midden oosten krijgen zodat ze niet alleen laf hun woordje kunnen doen vanuit de polders maar actief kunnen deel nemen aan de wederopbouw van Irak, Iran, Afghanistan, Palestina en de rest van de duivelse landen. De soennieten en sjiieten hebben een bloedige hekel aan elkaar dus laat ze elkaar afmaken.
Overigens mondidique en zurich zijn jullie soenniet, sjiiet of aleviet? Waarom haten jullie het westen zo? Wordt je gedwongen hier te blijven ? zit er iets in je achterste vast ?
StormW, geloof mij, ik vind het echt leuk dat jij mijn postgeschiedenis bijhoudt. Zelfs ík doe dat niet echt, dus dat iemand anders het doet, is wel handig. Maar, en nu komt het, ik kan uit die geschiedenis niet iets halen waar uit zou blijken dat ik het Westen haat of, laten we gek doen, moslim ben. Uiteraard, Monidiquespostgeschiedenisobservator als je bent, weet je mij wel te wijzen op de posts die duidelijk maken dat ik ben zoals jij mij, in mijn ogen verkeerd, plaatst.quote:Op zondag 26 september 2004 23:13 schreef stormW het volgende:
misschien een idee jullie eigen posts nog eens terug te lezen stelletje neppers. ik denk dat jullie het op het moment best ineteressant vinden nu zaken als onthoofdingen plaats vinden. barbaren.
Overigens, veel van deze zogenaamde opstandelingen zijn helemaal geen Irakezen, maar andere Arabieren die graag Amerika swars zitten. Dat heeft niets te maken met soevereiniteit of rechtvaardigheid, maar slechts alles met pure haat voor Amerika en de installatie van meer Talibanachtige regimes.quote:Op zondag 26 september 2004 18:37 schreef zurich het volgende:
word ik opeens beschuldig van het 'haten van het westen' omdat ik vind dat de irakezen recht hebben op weerstand tegen de amerikanen!?
quote:Op maandag 27 september 2004 00:01 schreef Monidique het volgende:
[..]
Overigens, veel van deze zogenaamde opstandelingen zijn helemaal geen Irakezen, maar andere Arabieren die graag Amerika swars zitten. Dat heeft niets te maken met soevereiniteit of rechtvaardigheid, maar slechts alles met pure haat voor Amerika en de installatie van meer Talibanachtige regimes.
Ik denk dat het later begint, zo de artikels lezend, maar het kan net zo goed eerder beginnen. Maar jij stelt het je wel al te gemakkelijk voor, vind ik. Natuurlijk, technisch gezien zijn de Amerikanen veruit superieur, maar de vernietiging van een stad en de vele honderden dode vrouwen en kinderen zullen er voor zorgen dat meer en meer Irakezen zich aansluiten bij het verzet. Wellicht doden ze alle opstandelingen in Fallujha, waarom niet, maar de chaos in Irak wordt er slechts groter door.quote:Op maandag 27 september 2004 01:53 schreef DrWolffenstein het volgende:
Het offensief tegen Falluhjah, waar verwacht mag worden dat de meeste ontvoerden daar naartoe worden gebracht, begint op 1 november. Gezien te tegenstand, simpele domme mensen die met AK74's op moderne tanks afrennen, zal het niet al te lang moeten duren. Wat wel de vraag met zich meebrengt hoe ze zo lang stand hebben gehouden. Nou ja, het zal het fanatisme wel zijn.
Optimisme kan je iig niet onzegt worden. Imho zullen ze eerst alle Irakezen tot de laatste man moeten uitroeien (op enkele verraders zoals Al Yawar na) willen ze het verzet breken. Kunnen de laatste 25 Irakezen dan eindelijk democratische verkiezingen houden.quote:Op maandag 27 september 2004 01:53 schreef DrWolffenstein het volgende:
Het offensief tegen Falluhjah...
Irak is een land van clans en eer (de islam speelt wat dat betreft een veel mindere rol als je zou denken) en ze hebben allemaal een goed geheugen. Er is een hele grote groep die zich nu afzijdig houdt, die niet het lef of de wanhoop heeft om zich nu al met een AK-47 op de Amerikanen te storten, maar wel wachten op het moment om in actie te komen.quote:Op maandag 27 september 2004 02:14 schreef DrWolffenstein het volgende:
Verwacht werd dat nadat de beschadiging van de heilige moskee in Najaf een totale burgeroorlog, zowel tegen de amerikanen als de irakezen onderling zou ontstaan. Dat is niet gebeurd. Wellicht hebben de Amerikanen dit geluk een tweede keer.
Wat een koekenbakker zeg. Zelfs voor een afgekeurde aflevering van nova doe je het slecht. Wat een geneuzel over de tweede wereld oorlog. Toch maar een enkeltje pakken naar Irak met een hele grote gum om de landsgrenzen daar uit te gummen. Voor een groot islamitisch rijk.quote:Op maandag 27 september 2004 01:28 schreef zurich het volgende:![]()
daar heb je gelijk in, er zjin veel 'niet-iraakse' opstandelingen, maar de irakezen vormen steeds de meerderheid, zo'n weerstand kan immers niet zo lang en zo 'krachtig' doorzetten zonder de hulp van de irakezen en de irakezen allen kunnen ook niet vechten tegen de vs, ze hebben gebrek aan stimulanten, ervaring van dit soort oorlogen ect..
Nederland heeft dat ook gedaan. De vs hielpen nederland, frankrijk, england ect. om tegen de duitsers te vechten. Zou nederland het alleen redden? ik denk het niet.. en de vs zou ook niet ingrijpen als de regering niet samenwerkend was. Dus met het argument over 'niet iraakse opstandelingen' kun je verschillende kanten op..wat je maar ook wilt.
Ook zijn er zowel irakezen als niet irakeze die claimen dat ze bij de weerstand behoren om hun eigen belangen te bereiken...misschien zitten er cia agenten tussen...
Vanuit een islamistische visie horen er geen 'grenzen' te bestaan tussen al meer dan 60 islamistische landen, het zijn immers door de 'ongelovige' kolonisten getekend. Er gingen ook moslims vanuit alle landen naar afghanistan om daar tegen de russen te vechten. Toch blijven de afghanen de meerderheid..
veel van wat nu al zien, is al lang 'voorgespeld' door osama zelf, hij zei al heel lang in een audiobericht dat iedereen die de vs meehelpt in deze oorlog kan gedood worden: vs-soldaten, andere coalitiesoldaten, 'hulp'organisaties, politie,leger,moslimse of nietmoslims die werken bij de coalitietroepen ect.., zodra ze de amerikanen helpen behoren ze tot de groep 'afvalligen' die de doodstraf kunnen krijgen.
Maar haat voor de amerikanen in zo'n regio is begrijpelijk en liefde voor de vs is juist de uitzondering. De lange grenzen aan iran,turkije,syrie en jordanie maken het moeilijk om ze te controleren en indringers tegen te houden.
Stel dat nederland in indonesie ingreep, niet nu, maar zo'n 100 jr gelden. Het beeld van nederland was toen heel erg zwart en naar mijn mening, zou het logisch zijn als de indonesiers hadden gevocht tegen de nederlanders...
Ga je het nog beargumenteren, of blijft het bij ongefundeerd gescheld en gevloek?quote:Op maandag 27 september 2004 11:42 schreef stormW het volgende:
Jij en monidique zijn waardeloze Marokkanen die hun afkomst verloochen en zich als christen voor doen om zo hun pro onthoofdingen ideologie goed te praten. Huichelaars onder de paraplu van de VS.
Overigens, ik ben geen Marokkaan, geen christen, geen aanhanger van een pro-onthoofdingsideologie en ook geen huichelaar. Dus ik wil graag het volgende weten:quote:Op maandag 27 september 2004 11:42 schreef stormW het volgende:
Jij en monidique zijn waardeloze Marokkanen die hun afkomst verloochen en zich als christen voor doen om zo hun pro onthoofdingen ideologie goed te praten. Huichelaars onder de paraplu van de VS.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |