quote:Ben er wel een voorstander van. Als je dan wel door kunt rijden ben je sneller op de plaats van bestemming. De capaciteit van de weg neemt dan ook toe.
Netelenbos: maximum snelheid in spits naar 70 km/uUitgegeven: 20-8-2001 16:05
AMSTERDAM - De maximum snelheid moet tijdens de spits worden teruggebracht naar zeventig kilometer per uur. Dit zei minister Netelenbos (Verkeer) maandag op een mini-symposium ter gelegenheid van de bijna afgeronde werkzaamheden aan de A10-West in Amsterdam.
Volgens de minister heeft de aanpak van de A10-West bewezen dat met een lagere snelheid de doorstroming van het verkeer beter verloopt. Bovendien is het veel veiliger.
Op de A10-West gebeurden tijdens de werkzaamheden zestig procent minder ongelukken als gevolg van de lagere snelheid, aldus de minister. Netelenbos toonde zich er een voorstander van de maximum snelheid in de spits in elk geval rond steden, te verlagen tot zeventig kilometer per uur.
quote:Binnenkort mogen we weer stemmen.
Op maandag 20 augustus 2001 16:30 schreef Ringo het volgende:
Regeltjes, regeltjes, regeltjes. Anders houdt Netelenbos haar muil eens. Zou de wereld (en het verkeer) een stuk rustiger van worden.
quote:Als ze een goed alternatief hebben dan ben ik voor.
Op maandag 20 augustus 2001 16:29 schreef Chandler het volgende:
waarom verbieden ze gewoon niet alle auto's en regelen ze snel genoeg ander vervoer, dat scheelt veel geouhoer en ergenissen en 'tis beter voor het milieu
quote:Jippie, wow. Ik stem niet.
Op maandag 20 augustus 2001 16:33 schreef Sniper het volgende:
Binnenkort mogen we weer stemmen.
quote:altijd overal op lopen kankeren en als je dan zelf een heel klein beetje invloed kan uitoefenen blijf je lekker thuis...
Op maandag 20 augustus 2001 16:38 schreef Ringo het volgende:[..]
Jippie, wow. Ik stem niet.
"...is bewezen dat..." Waar is dat bewijs? Het zal wel weer zo'n fijne scheve Netelenbos-conclusie zijn.
Het grote probleem met de file-problematiek is dat men maar wat probeert, omdat men gewoon niet weet hoe het opgelost moet worden. Laat het probleem eerst maar eens grondig wetenschappelijk onderzoeken.
Bah...Vieze smaak in mijn mond..
Dentist
quote:Alsof je je invloed niet beter zelf kan laten gelden. Wat is nou "jouw" invloed bij het stemmen? Je geeft iemand anders in jouw naam de volmacht bepaalde zaken te regelen. Tjonge jonge. Probeer liever zelf de handen uit de mouwen steken in plaats van "de politiek" (wat voor lelijke onzin dat ook mag betekenen) aan anderen over te laten.
Op maandag 20 augustus 2001 16:39 schreef waspman het volgende:
altijd overal op lopen kankeren en als je dan zelf een heel klein beetje invloed kan uitoefenen blijf je lekker thuis...
Dus, nog een keer: ik stem niet.
quote:Ja, zeker lekker allemaal met dat fijne openbaar vervoer.
Op maandag 20 augustus 2001 16:29 schreef Chandler het volgende:
waarom verbieden ze gewoon niet alle auto's en regelen ze snel genoeg ander vervoer, dat scheelt veel geouhoer en ergenissen en 'tis beter voor het milieu
Tineke naar huis, samen met zo'n 90% van die nutteloze figuren. wat mij betreft met behoud van salaris, zijn we uiteindelijk toch goedkoper uit: geen kantoren die onderhouden hoeven worden, geen proefprojecten van miljoenen die uitgevoerd moeten worden omdat anders een of andere topambtenaar jeuk krijgt dat zijn 'brein' (
) niet gewaardeerd wordt etc. etc.
Eigenlijk geldt dit dan niet alleen voor het Ministerie van V&W, maar voor alle ministeries.
weet je wat t' mooiste is ? als het allebei kan he
quote:Rite, hier spreekt de echte expert weer eens. Wel eens in de spits in Duitsland gereden? Kennelijk niet.
Op maandag 20 augustus 2001 16:27 schreef Sniper het volgende:
10 km/u is nog veiliger.In Duitsland stroomt het ook lekker door bij 180 per uur.
De essentie van het idee van Netelenbos klopt wel, een lagere maximumsnelheid leidt tot kleinere verschillen in snelheid en dus op kleinere kans van het harmonica effect waardoor files ontstaan. Soms mocht je willen op de wegen in de Randstad dat je 70 kon halen in de spits. Alleen vraag ik me wel af hoe ze gaan handhaven. De meerderheid van de automobilisten begrijpt nu al niet dat die matrixborden boven de weg geen adviessnelheden meer weergeven.
quote:Ringo heeft wel een klein beetje gelijk. Ik heb na de verkiezingen toch iedere keer weer het idee dat ik een beetje genaaid ben, omdat alle beloftes van de regering weer zwaar door de plee gaan (excusez les mots). Voor mij geen reden om niet te gaan stemmen, maar je vraagt je wel eens af waarom je het doet. 3 jaar geleden Bolkestein gestemd, en wat doet die hufter direct na de verkiezingen???.... juist ja. Dat is nou politiek.
Op maandag 20 augustus 2001 16:39 schreef waspman het volgende:[..]
altijd overal op lopen kankeren en als je dan zelf een heel klein beetje invloed kan uitoefenen blijf je lekker thuis...
quote:Owja, Hiz: konden we maar eens 70 in de spits ja. De gemiddelde snelheid in de spits is in grote delen van het land niet hoger dan 40 km/h (uit gegevens van CBS en eigen ervaring). Dus waar ze die 30 extra km's vandaan wil gaan halen? Beats me.
Ooit schreef HiZ het volgende:
Soms mocht je willen op de wegen in de Randstad dat je 70 kon halen in de spits.
quote:Juist! En als Netelenbos mij dat kan garanderen ben ik voor!
Op maandag 20 augustus 2001 17:16 schreef HiZ het volgende:
Soms mocht je willen op de wegen in de Randstad dat je 70 kon halen in de spits.
Als Netelenbos nou eens eerlijk ervoor uitkomt dat het haar te doen is om zoveel mogelijk geld uit autorijdend Nederland te kloppen, dan waren we al een stukje op de goede weg. Maar ja, Nederlanders laten zich naaien waar ze bij staan en stemmen de eerstvolgende keer weer voor zo'n nitwit: degene met de mooiste beloften. Dat die beloften de dag na de verkiezingen (of erger: één minuut na het sluiten van de stemlokalen) ineens "vergeten" zijn, herinnert niemand zich meer.
Ach, laat ook maar; ik kan net zo goed tegen de muur praten!
quote:Nee hoor, u heeft mijn volledige aandacht.
Op maandag 20 augustus 2001 19:10 schreef Daffodil31LE het volgende:
Ach, laat ook maar; ik kan net zo goed tegen de muur praten!
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |