abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 17 juli 2004 @ 14:34:52 #76
90061 coz
laat een bericht achter na de
pi_20685719
n.a.v. dit topic kan het in dat topic wel eens leuk zijn hoe daar een discussie plaatsvind vanaf De Leugens van 11 September

ik werd uiteindelijk zelfs nog voor aapje uitgemaakt
quote:
de mainstream media die laten we nou even die ufo case nemen he .. dat is een mooi voorbeeld van een event die nauwelijks in het nieuws komt en vol staat van halve waarheden en iig niet het vertellen van het hele verhaal .. die mainstream media IS toch ook puur gericht op sensatie .. ik snap het niet .. echt zo veel moeite om dat te downloaden is het niet .. lekker pulp kijken .. veel plezier .. het zou eens waar zijn ...we zitten toch allemaal in de matrix en het toch allemaal maar film en het is niet boeiend en we gaan allemaal dood en daarom is het niet belangrijk dus wil ik het niet weten ...vandaar het handje...nou welterusten
quote:
Slaap lekker, met jou praat ik niet meer, je bent al te ver heen. Niet meer te redden. Aapje!
quote:
maar je wil niet eens kijken naar die film .. wie is dan het aapje ?
verder wat ik vind of denk van die ufo case staat er los van
en matrix bedoel ik idd niet zo als de film
die film was The road to tyranny
http://100777.com/media/911theroadtotyranny.asf
quote:
JIJ bent het AAPJE! Ik heb je al uitgelegd dat ik niet mijn tijd ga verdoen 2 uur kijken naar een flim die onzin bevat. De film van MM was al niet spectaculair en die had nog wel enige amusementswaarde. Alleen al dat hitler te zien was in de de intro is schandalig.
(het is niet een film die je echt wil zien idd .. iig wel MG12+)

[ Bericht 82% gewijzigd door coz op 17-07-2004 14:40:45 ]
Leesen verrry carefully, I weel zay zis only once
Ill quit thinking w my dick when u quit fucking with my head
  zaterdag 17 juli 2004 @ 14:42:08 #77
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_20685805
quote:
Op vrijdag 16 juli 2004 21:10 schreef BaajGuardian het volgende:
alicey , het is niet amerika itself , maar door middel van europa , die het zal doen
Dan zal Europa eerst een moeten worden. Europa klinkt mooi als geheel, maar in de praktijk zijn het nog steeds een stel lidstaatjes die elk een eigen mening hebben over alles.
  zaterdag 17 juli 2004 @ 14:43:54 #78
78859 MoonBaby
Mark it zero!!!
pi_20685832
Ik dacht wel dat je het er niet bij zou laten zitten coz!
Maar zoals je al zei, we hebben het geprobeerd. Als zij zich niet verder willen verdiepen, en Alex Jones zijn films niet willen gaan kijken omdat de film van MM hun niet aanstond waar hebben we het dan nog over?

Het is gewoon duidelijk dat ze NIET open staan voor de conspiracy op zich, waar het precies over gaat en waarom. Ik bedoel, een oordeel vellen over road to tyranny terwijl je de film nog geeneens gezien hebt! Ik heb er spijt van dat ik zo lang met die figuren in discussie ben gegaan, en moeite heb genomen om in mijn post uit te leggen hoe "onze" denkwijze in mekaar zit en hoe hun denkwijze hen ervan weerhoudt om zich verder te verdiepen.
Het wil gewoon niet, je confronteerd ze met hun gedrag, en dan toch stug volhouden heh? Vooral NIET kijken maar WEL oordelen. Ik denk dat ik mijn handen er niet meer aan vuil maak, je staat open of je staat niet open, en sommige mensen willen gewoon echt niet iets anders horen.
Leuk trouwens hoe het eindigde, schelden en tieren, grote letters hier en daar... typerend en erg jammer.
"... she kidnapped herself."
  zaterdag 17 juli 2004 @ 14:48:05 #79
78859 MoonBaby
Mark it zero!!!
pi_20685895
off topic again sorry, maar zij kunnen het ook niet hebben, ook last word freaks!

[POL Borrelpraat #384]Lief zijn!
  zaterdag 17 juli 2004 @ 14:58:04 #80
90061 coz
pi_20686022
kijk en nou komen we pas echt op een goed punt
de mensen die zich er mee bezig houden, of laat ik iig zeggen open staan ervoor worden dus zo behandeld.. is het ethisch verantwoord om te denken de wereld kan in dit tempo naar de klote gaan en jullie willen het niet inzien. maak je ze er op attent dan word het genegeerd en ontkend.dus laat ze toch allemaal .... ?

blijft leuk vragen stellen waarop je het antwoord al weet

[ Bericht 0% gewijzigd door coz op 17-07-2004 15:07:56 ]
  zaterdag 17 juli 2004 @ 15:13:47 #81
90061 coz
pi_20686247
quote:
Op zaterdag 17 juli 2004 14:48 schreef MoonBaby het volgende:
off topic again sorry, maar zij kunnen het ook niet hebben, ook last word freaks!

[POL Borrelpraat #384]Lief zijn!
tis al 10 minuten stil daar [POL Borrelpraat #384]Lief zijn!
  zaterdag 17 juli 2004 @ 15:21:13 #82
13804 MouseOver
Cabdriver from Hell
pi_20686380
quote:
Op zaterdag 17 juli 2004 14:43 schreef MoonBaby het volgende:
fsdgdf.... wijzij fsd...fsda.... wijzij..adfsd..a.df..wijzij...fasdfsdf
8x in 1 bericht spreken over wij/zij vind ik nu niet echt een teken van openminded zijnen dat is iets wat imho 1:1 met kritisch verbonden is .

Daarnaast staan "jullie" ook niet echt open voor het idee dat die hele conspiracy wel eens niet waar zou kunnen zijn.

Doei
Vampire Romance O+
  zaterdag 17 juli 2004 @ 15:32:01 #83
90061 coz
pi_20686559
tuurlijk staan "we" er voor open dat ook juist dat weleens niet waar kan zijn...
maar zeg nou zelf als je de theorie ontleed en het komt erop neer dat de supermacht in de wereld enkel meer macht wil dan is dat toch reeel .. het word tegen je gebruikt als je zegt maar kunnen we dan niet in een utopie leven en het wordt ontkent als je aankomt met de theorie in die laatste film

[ Bericht 0% gewijzigd door coz op 17-07-2004 15:37:34 ]
  zaterdag 17 juli 2004 @ 15:49:03 #84
78859 MoonBaby
Mark it zero!!!
pi_20686795
ja, ze laten het ook maar los denk ik. Het is te hopen dat ze toch nog eens gaan nadenken, we hebben het iig geprobeerd.
Ik zit er eigenlijk nooit zo mee als een skeptici (om mensen dan maar in een hokje te stoppen) mij belachelijk gaat maken ofzo. Ik bedoel, ze hebben geen poot om op te staan, en zouden ze dat wel hebben dan is hun mening echt niet sceptisch meer. Was het maar zo, ik wil wel graag geloven dat het in de wereld hardstikke goed gaat en dat er geen NWO of iets dergelijks bestaat. Ik wil HEEL graag geloven dat 911 echt gedaan was door terroristen zonder hulp van buitenaf, maar op een gegeven moment kun je aan dat idee toch niet meer vasthouden?

Toen ik dat aan mijn vader vertelde werd hij ook aardig kwaad. "Ik weiger te geloven dat Amerika er iets mee te maken heeft!!!" Ben er ook maar over opgehouden, wat dat betreft is mijn vader heel erg stug en ik wil met mijn vader ook geen ruzie. Dat vind ik wel heel erg jammer, want mijn vader komt altijd erg slim over en ik denk ook dat als hij de moeite zou nemen om zich erin te verdiepen dat hij ook overtuigd zal raken. Hij heeft het gewoon, net zoals veel andere mensen, razend druk met werken. Daarnaast is het idd heel erg makkelijk om zo'n absurd verhaal weg te wuiven, daar steek je je tijd toch niet in als je het heel erg druk hebt?

Sommige mensen zijn gewoon heel bewust bezig hun kop in het zand te steken, en dat is prima hoor, maar ga dan ook niet door met het roepen dat het onzin is als je niet eens weet waarover het precies gaat en alles ook verder wegwuift als onzin. Als je niet eens de moeite wilt nemen om een film te kijken. maar ik vind alles best, ik zeg altijd maar zo: zodra het alleen ook maar LIJKT alsof de meerderheid toch wel in conspiracies "gelooft" om het zo maar even te zeggen, dan willen ze er allemaal WEL het fijne van weten. Mij best hoor, maar geef dan iig wel toe dat je in eerste instantie heel schijnheilig bezig bent geweest, daar hoef je je toch niet voor te schamen?

Niet om mezelf te prijzen, maar ik heb het zelf ook: Vaak nog bij verhalen over reptillians, shapeshiften en zoveel zoveel voor christus denk ik ook van "ja ja, hoe kun je dat nou allemaal weten man..." maar ik ga verder ook niet lopen klieren of zeggen dat ik er geen fuck van geloof ofzo. Ik weet het gewoon niet, en moet tijd hebben om een goeie site of boek of wat dan ook op te snorren. Tot die tijd reageer ik of niet, of reageer ik met een vraag over een goeie duidelijke bron. Heb ik die, dan reageer ik nog steeds niet, omdat het tijd kost om te begrijpen waarom iemand in bepaalde ideeen geloofd.

Veel mensen reageren ergens op, en dat is hun goed recht. Wat niet recht is maar krom is dat ze hun oordeel HEEL duidelijk door aan het drammen zijn, zonder echt te weten waarover iemand anders "brabbelt". Ze krijgen een link, of een film, of een bron, en nog geen 30 minuten later komt er een post: "Ja ik heb de bron bekeken maar bla bla bla wat een bullshit en bla bla bla zelfde als Michael Moore en bla bla bla", wordt meteen afgefakkeld, terwijl je die bron echt niet in een half uurtje kan bekijken en kan begrijpen.

Ignorance is bliss, maar ik zou het niet anders willen hebben. Misschien ben ik vaak chagrijnig en kan ik me er erg druk om maken, om "niks", maar ik weet iig wie ik zelf ben, en ik weet min of meer wat er echt gebeurd om me heen. Ik weet wanneer ik "nee" zeg en waarom, dat begint al bij het wiegeren van een 100 euro briefje door winkelpersoneel, en dat ik maar moet pinnen omdat 100 euro niet geaccepteerd wordt. Dan koop ik die shit toch niet, doei!

Zit er een chip in die jas? Waar zittie? Hamer!!! *Klap!* en nu wil ik afrekenen!

Lekker triest dat gegal en raar gedrag denken mensen dan over mij. Hebben zij effe pech dat ik me niet beledigd voel door iemand waar ik geen respect voor heb. Wat dat betreft is het ook heerlijk om egoistisch te zijn, je niet laten beïnvloeden door wat mensen van je zullen denken in het openbaar.

Sjonge jonge, het lijkt wel of ik in Klaagbaak zit, sorry hoor! Maar inderdaad, die ignorance kun je jezelf zo kwaad om maken, maar ze leren het wel hoor, geduld is een schone zaak.
  zaterdag 17 juli 2004 @ 15:52:17 #85
78859 MoonBaby
Mark it zero!!!
pi_20686830
quote:
Op zaterdag 17 juli 2004 15:21 schreef MouseOver het volgende:

[..]

8x in 1 bericht spreken over wij/zij vind ik nu niet echt een teken van openminded zijnen dat is iets wat imho 1:1 met kritisch verbonden is .

Daarnaast staan "jullie" ook niet echt open voor het idee dat die hele conspiracy wel eens niet waar zou kunnen zijn.

Doei
Klopt, maar als ik in elke post moet zeggen "de conspiracy theorists en de skeptici" en mezelf op die manier op de vlakte moet houden is dat niet leesbaar meer.
Ik sta er zeker voor open dat het hele conspiracy idee niet waar zou kunnen zijn, maar het begint bij mij al bij 11 september, en niemand heeft die conspiracy voor mij in mekaar weten te trappen. Als iemand dat wel kan is dat mijn persoonlijke nieuwe held, en dan zal ik mezelf ook fel inzetten tegen die conspiracies die daaruit voortvloeien.
doei!
  zaterdag 17 juli 2004 @ 15:58:10 #86
78859 MoonBaby
Mark it zero!!!
pi_20686929
plus, plus, jij weet helemaal niks van mij om te zeggen hoe openminded ik wel of niet ben. Hoelang ik mensen de kans heb gegeven om mij te overtuigen van het tegendeel, dat doe ik nog steeds. Maar alle mensen die mij proberen te overtuigen haken af, omdat ik "niet meer te redden ben"... terwijl die mensen mijn bronnen nog geeneens gezien of bekeken hebben! Moet ik het woord van die mensen dan aannemen? Daar kan ik jou ook onder rekenen, nu we toch mensen in hokjes aan het plaatsen zijn. Je velt een oordeel over mij, terwijl dit de eerste keer is dat je op een post van mij reageert, en zwaait dan al in je eerste post af.
  zaterdag 17 juli 2004 @ 16:39:22 #87
94421 IceHeat
Spiritually bankrupt
pi_20687439
Ignorance is de Status Quo. En van die Status Quo wordt een kleine groep beter van. Wij worden allemaal opgevoed met prestatiedrang zodat wij met zn alle in het bedrijfleven kunnen gaan en daar het kapitalisme uit kunnen oefenen. Zo blijft de geldmolen rollen en ontstaan er conflicten over bijvoorbeeld olie. In deze wereld van hebberigheid en het krijgen van macht is ignorance HET apparaat. Zo kan de kleine groep (Bilderbergers? NWO? Military/Industrial complex?) ons vanalles doen geloven en dat in hun voordeel werkt.

Maar, dat is een geloof. Dit is informatie die ik van ANDERE mensen op het internet heb. Ik ben zelf niet getuige geweest van deze gebeurtenissen. Ik heb geleerd dat je voor ALLES open moet staan. Probleem is, dat zowel mainstream media, alternatieve media en conspiracy altijd informatie is van ANDERE mensen. En mensen zijn altijd subjectief. Je moet niks blind aannemen, niet van mainstream media en ook niet van conspiracy getuigen. Als een ex-CIA agent zegt dat de VS contact heeft met buitenaardse wezens is hetzelfde als Blair zegt dat irak WMD heeft. Je denkt dat het betrouwbaar is omdat het van een "betrouwbare" bron komt. Als wat er gezegd wordt overeen komt met wat jij WIL geloven neem je het blind aan.

Geloven is het slechtste wat je kan doen, geloven is iets aannemen zonder dat je de waarheid weet. Geloof je aliens? Dan ben je net zo dom als de mensen die in god geloven. Waarom? Omdat je de waarheid niet weet en daarom maar iets wat jij leuk vindt als de waarheid gaat zien.

Alles en iedereen kan meedoen aan de campagne van misinformatie. Er zijn een heleboel groepen met allen hun eigen geloof en agenda, elk groepje heeft "bewijs" zodat hun geloof/theorie voor hun de "waarheid" wordt. Elk groepje wil natuurlijk zoveel mogelijk volgers.

Moraal van dit verhaal: TRUSTNO1

Soortgelijke post van mij op ATS: http://www.abovetopsecret.com/forum/thread52766/pg1
  zaterdag 17 juli 2004 @ 16:50:28 #88
90061 coz
pi_20687617
hoezeer ik het ook daarmee eens ben is het dus wel zo dat als je gaat graven, niet alleen nu maar ook in het verleden de mensen met macht dit ook maar graag weten en toepassen. nu _hebben_ we de media ook zelf en zouden we ook alles kunnen analyseren. zo ook zouden alle conspiracy theoristen stiekem de macht willen overnemen mogelijkerwijs. als zij doen aan opzettelijke misinformatie. maar het interessante is _dat_ we nu ook met zijn allen hier iets mee kunnen doen.
En ondertussen zien we dat er alleen maar meer misinformatie komt. En idd veel mensen er al zo in vastgeroest zitten dat ze het niet willen zien.
  zaterdag 17 juli 2004 @ 17:01:04 #89
94421 IceHeat
Spiritually bankrupt
pi_20687777
Je moet voor ALLES openstaan, om maar meteen het extreme te nemen: tijdreizen. Tegelijkertijd moet je ook NIKS geloven, want er zijn zoveel leugens de wereld ingeholpen door zoveel partijen (religeuze, conspiracy, regeringen, geheime genootschappen) dat je niet kan zien welke beweringen nou wel waar zijn en welke niet.

Maar omdat je een heel klein wezentje bent in een heel groot universum is het beste om voor alles open te staan, dan heb je het meeste grip op wat er mogelijk is.
  zaterdag 17 juli 2004 @ 17:05:25 #90
94421 IceHeat
Spiritually bankrupt
pi_20687861
Natuurlijk is het in deze information age wel een hele verbetering tegenover vroeger toen we nog dachten dat de aarde plat was en we niet naar de maan konden. Nu kunnen we andere "waarheden" opzoeken op het internet. En er over nadenken.
  zaterdag 17 juli 2004 @ 17:06:56 #91
90061 coz
pi_20687894
pcies, en ik dacht. ik open er een topic over, komen meer mensen daar eens achter

je zou er bijna sarcastisch van worden Goede (matige) grap, bonobo aapjes
ik vind het gewoon niet aardig als mensen dan zeggen dat je een aapje bent
  zaterdag 17 juli 2004 @ 17:13:16 #92
94421 IceHeat
Spiritually bankrupt
pi_20688022
Maar die mensen moeten dan wel met verstand die informatie tot zich nemen. Dus dan moeten die mensen wat ze lezen niet blind aannemen net zoals ze vroeger bij het nieuws deden. Want dan ben je nog geen haar wijzer.
  zaterdag 17 juli 2004 @ 17:19:15 #93
90061 coz
pi_20688137
true idd maar de reactie is gewoon bij velen als je het er over hebt dat het niet zo is
de macht zegt dat je het er niet over mag hebben. en dingen die het publiek zich afvraagt niet onderzocht mogen worden. en het allemaal niet meewerkt
  zaterdag 17 juli 2004 @ 17:25:46 #94
94421 IceHeat
Spiritually bankrupt
pi_20688272
Je hebt de massa onder controle door de media. Daarnaast heb je van die vervelende nerds die zich moeten distancieren van de massa en zeggen dat het niet zo is. Wat doe je dan? Je helpt wat nieuwe leugens in de wereld wat de nerds leuk vinden om te geloven en voila, je hebt de nerds ook onder de duim. Zo zal niemand ooit achter de waarheid komen.

Dus je distancieren van de kortzichtige massa is niet genoeg.

Het is moeilijk.
pi_20688417
Veel mensen kunnen bepaalde waarheden gewoon niet aan, en de meeste mensen WILLEN het gewoon niet geloven en zorgeloos verderleven in de massa hallucinatie die voor ze in het leven is geroepen..

Meeste mensen interesseerd het gewoon geen ene reet... Zolang ze elke dag lekker na hun werk hun soaps kunnen kijken en hun biertje kunnen drinkenn, niks aan de hand.
Senatus Populus Que Romanus
  zaterdag 17 juli 2004 @ 17:37:51 #96
94421 IceHeat
Spiritually bankrupt
pi_20688520
quote:
Op zaterdag 17 juli 2004 17:32 schreef Nynex het volgende:
Meeste mensen interesseerd het gewoon geen ene reet... Zolang ze elke dag lekker na hun werk hun soaps kunnen kijken en hun biertje kunnen drinkenn, niks aan de hand.
En wat is daar mis mee? Omdat wij denken dat het niet zo is en achter alles een massa-complot bedenken gaan wij mensen die een ander denkbeeld hebben afschilderen als dom en ignorant. Op die manier zijn wij geen haar beter als de "gewone" mens.
  zaterdag 17 juli 2004 @ 17:40:25 #97
90061 coz
pi_20688569
komt allemaal in iedergeval niet als dat ignorantie in dit tempo doorbroken wordt, de bitterzoete ironie is dat als je er allemaal achter komt en je ook idd maar gewoon beter je bek kan houden en meedraaien uiteraard met pilsje in den handen omdat het toch allemaal maar goed of fout kan gaan. [/napraat modes]

nog zo'n ethische vraag. als je toch ziet dat het zo gaat en zal blijven, kun je dan niet beter aan de kant van de macht gaan staan.. hou ze ook allemaal maar dom, ze willen het per slot van rekening niet weten
  zaterdag 17 juli 2004 @ 17:52:54 #98
94421 IceHeat
Spiritually bankrupt
pi_20688794
Wie zegt dat ze het niet willen willen weten? Maybe hebben ze de alternatieve bronnen bekeken en hun eigen mening gevormd op de info wat ze gezien hebben. Die mening staat ons niet aan we noemen die mensen nu dom en ignorant zodat ons eigen geloof/waarheid waar wordt.

Alternatieve denkwijzen bereiken het grote publiek toch wel. Micheal Moore en The X-Files zijn immers overbekend.
pi_20688804
quote:
Op zaterdag 17 juli 2004 17:37 schreef IceHeat het volgende:

[..]

En wat is daar mis mee? Omdat wij denken dat het niet zo is en achter alles een massa-complot bedenken gaan wij mensen die een ander denkbeeld hebben afschilderen als dom en ignorant. Op die manier zijn wij geen haar beter als de "gewone" mens.
Ik wil absoluut geenzins impliceren dat hier ook maar iets mis mee is hoor, dat heb je mij niet horen zeggen. Ik denk ook allang niet meer aan die onzin en hou me gewoon met m'n eigen leven bezig
Senatus Populus Que Romanus
  zaterdag 17 juli 2004 @ 18:02:50 #100
90061 coz
pi_20689011
quote:
Op zaterdag 17 juli 2004 17:52 schreef IceHeat het volgende:
Wie zegt dat ze het niet willen willen weten?
sorry ik had het ook over de mensen die al ignorant zijn, de mensen die het wel willen weten kijken af en toe blijkbaar al een keer in de alternatieve media
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')