ja, ze laten het ook maar los denk ik. Het is te hopen dat ze toch nog eens gaan nadenken, we hebben het iig geprobeerd.
Ik zit er eigenlijk nooit zo mee als een skeptici (om mensen dan maar in een hokje te stoppen) mij belachelijk gaat maken ofzo. Ik bedoel, ze hebben geen poot om op te staan, en zouden ze dat wel hebben dan is hun mening echt niet sceptisch meer. Was het maar zo, ik wil wel graag geloven dat het in de wereld hardstikke goed gaat en dat er geen NWO of iets dergelijks bestaat. Ik wil HEEL graag geloven dat 911 echt gedaan was door terroristen zonder hulp van buitenaf, maar op een gegeven moment kun je aan dat idee toch niet meer vasthouden?
Toen ik dat aan mijn vader vertelde werd hij ook aardig kwaad. "Ik weiger te geloven dat Amerika er iets mee te maken heeft!!!" Ben er ook maar over opgehouden, wat dat betreft is mijn vader heel erg stug en ik wil met mijn vader ook geen ruzie. Dat vind ik wel heel erg jammer, want mijn vader komt altijd erg slim over en ik denk ook dat als hij de moeite zou nemen om zich erin te verdiepen dat hij ook overtuigd zal raken. Hij heeft het gewoon, net zoals veel andere mensen, razend druk met werken. Daarnaast is het idd heel erg makkelijk om zo'n absurd verhaal weg te wuiven, daar steek je je tijd toch niet in als je het heel erg druk hebt?
Sommige mensen zijn gewoon heel bewust bezig hun kop in het zand te steken, en dat is prima hoor, maar ga dan ook niet door met het roepen dat het onzin is als je niet eens weet waarover het precies gaat en alles ook verder wegwuift als onzin. Als je niet eens de moeite wilt nemen om een film te kijken. maar ik vind alles best, ik zeg altijd maar zo: zodra het alleen ook maar LIJKT alsof de meerderheid toch wel in conspiracies "gelooft" om het zo maar even te zeggen, dan willen ze er allemaal WEL het fijne van weten. Mij best hoor, maar geef dan iig wel toe dat je in eerste instantie heel schijnheilig bezig bent geweest, daar hoef je je toch niet voor te schamen?
Niet om mezelf te prijzen, maar ik heb het zelf ook: Vaak nog bij verhalen over reptillians, shapeshiften en zoveel zoveel voor christus denk ik ook van "ja ja, hoe kun je dat nou allemaal weten man..." maar ik ga verder ook niet lopen klieren of zeggen dat ik er geen fuck van geloof ofzo. Ik weet het gewoon niet, en moet tijd hebben om een goeie site of boek of wat dan ook op te snorren. Tot die tijd reageer ik of niet, of reageer ik met een vraag over een goeie duidelijke bron. Heb ik die, dan reageer ik nog steeds niet, omdat het tijd kost om te begrijpen waarom iemand in bepaalde ideeen geloofd.
Veel mensen reageren ergens op, en dat is hun goed recht. Wat niet recht is maar krom is dat ze hun oordeel HEEL duidelijk door aan het drammen zijn, zonder echt te weten waarover iemand anders "brabbelt". Ze krijgen een link, of een film, of een bron, en nog geen 30 minuten later komt er een post: "Ja ik heb de bron bekeken maar bla bla bla wat een bullshit en bla bla bla zelfde als Michael Moore en bla bla bla", wordt meteen afgefakkeld, terwijl je die bron echt niet in een half uurtje kan bekijken en kan begrijpen.
Ignorance is bliss, maar ik zou het niet anders willen hebben. Misschien ben ik vaak chagrijnig en kan ik me er erg druk om maken, om "niks", maar ik weet iig wie ik zelf ben, en ik weet min of meer wat er echt gebeurd om me heen. Ik weet wanneer ik "nee" zeg en waarom, dat begint al bij het wiegeren van een 100 euro briefje door winkelpersoneel, en dat ik maar moet pinnen omdat 100 euro niet geaccepteerd wordt. Dan koop ik die shit toch niet, doei!
Zit er een chip in die jas? Waar zittie? Hamer!!! *Klap!* en nu wil ik afrekenen!
Lekker triest dat gegal en raar gedrag denken mensen dan over mij. Hebben zij effe pech dat ik me niet beledigd voel door iemand waar ik geen respect voor heb. Wat dat betreft is het ook heerlijk om egoistisch te zijn, je niet laten beïnvloeden door wat mensen van je zullen denken in het openbaar.
Sjonge jonge, het lijkt wel of ik in Klaagbaak zit, sorry hoor! Maar inderdaad, die ignorance kun je jezelf zo kwaad om maken, maar ze leren het wel hoor, geduld is een schone zaak.
"... she kidnapped herself."