abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 20 augustus 2001 @ 14:55:46 #1
6317 Antikal
God is een ramptourist
pi_1450151
LONDEN - British Airways wil in september vijf vluchten met de Concorde uitvoeren waarbij werknemers van de Britse luchtvaartmaatschappij als proefpassagiers meereizen. Dat heeft het bedrijf zondag bekendgemaakt.

British Airways staakte de vluchten met het vliegtuig, nadat een Concorde van Air France vorig jaar zomer bij Parijs was neergestort. Een Concorde van de Britse maatschappij maakte vorige maand de eerste testvlucht sinds de toestellen aan de grond werden gehouden. Het toestel vloog vanaf de Londense luchthaven Heathrow naar IJsland en terug.

Wie met het supersonische vliegtuig mag vliegen, bepaalt British Airways via een loting. Vier van de vijf vluchten gaan naar IJsland en terug naar Groot-Brittanniė. De vijfde is naar New York. De passagiers zijn nodig om het inchecken en de service aan boord te testen, aldus de luchtvaartmaatschappij.

Loting?!?

LOTING?!?!?

Ook een manier om van je personeel af te komen.

"That's what Britney Spears said before he died.."
  maandag 20 augustus 2001 @ 14:57:35 #2
12891 nomis
There can be only one
pi_1450164
Dat denk ik ook
Welcome, to the desert, of the real
pi_1450174
Die toestellen zijn zo veilig als 't maar zijn kan. Iets wat al 40 jaar betrouwbaar in de running zit stort niet zomaar zonder reden neer. Er is dus ook nog nooit een Concorde neergestort door een fout aan het toestel zelf. Dat incident in Frankrijk was gewoon botte pech.
daarna schilderde ik mijn schaduw
deed het licht uit
en genoot bij de gedachte dat ik de enige mens ter wereld ben met een schaduw in volstrekte duisternis
  maandag 20 augustus 2001 @ 15:02:03 #4
14921 Morbus
Leader of the dark-tribe
pi_1450214
Kan wel botte pech zijn, maar iemand moet daar toch de verantwoording voor dragen? Daar draait het in de wereld van vandaag de dag toch allemaal om? Maar vind het wel een beetje vreemd dat het personeel dat meevliegt wordt geloot. Alsof ze anders helemaal niet mee zouden willen. Geeft te denken...?
But the earth is green!?!
pi_1450241
Wie heeft de verantwoordig voor een klapband?
daarna schilderde ik mijn schaduw
deed het licht uit
en genoot bij de gedachte dat ik de enige mens ter wereld ben met een schaduw in volstrekte duisternis
  maandag 20 augustus 2001 @ 15:04:53 #6
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_1450249
quote:
Op maandag 20 augustus 2001 15:02 schreef Morbus het volgende:
Kan wel botte pech zijn, maar iemand moet daar toch de verantwoording voor dragen? Daar draait het in de wereld van vandaag de dag toch allemaal om?
Ben jij het daarmee eens, met die instelling? Stel, dat het Concorde-ongeluk een kwestie van botte pech is. Hoe kan je het dan nog moreel verdedigen dat je op grond van een stelling als "zo gaat het nu eenmaal tegenwoordig" iemand persoonlijk voor het drama verantwoordelijk houdt?
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_1450281
quote:
Op maandag 20 augustus 2001 14:55 schreef Antikal het volgende:
Loting?!?
Buiten het feit dat ik de nieuwswaarde niet echt in zie is een loting natuurlijk wel de eerlijkste manier. Iedere piloot wil natuurlijk graag op de Concorde vliegen alleen zijn er niet zo veel van. Dat alle Concorde's belachelijk lang aan de grond zijn gehouden is pas nieuws! Er storten regelmatig 737's e.d. neer; er is geen idioot die alle 737's zo'n lange tijd aan de grond houdt. Zou veel te veel geld kosten.
pi_1450303
quote:
Op maandag 20 augustus 2001 15:02 schreef Morbus het volgende:
Alsof ze anders helemaal niet mee zouden willen.
Andersom: ze willen allemaal juist wel!
  maandag 20 augustus 2001 @ 15:16:52 #9
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_1450382
quote:
Op maandag 20 augustus 2001 14:58 schreef Oosthoek het volgende:
Die toestellen zijn zo veilig als 't maar zijn kan. Iets wat al 40 jaar betrouwbaar in de running zit stort niet zomaar zonder reden neer. Er is dus ook nog nooit een Concorde neergestort door een fout aan het toestel zelf. Dat incident in Frankrijk was gewoon botte pech.
vergeet niet dat er maar een stuk of 10 van zijn gebouwd.
Van de 727's zijn er veel meer gebouwd (honderden in elk geval, zo niet duizenden) dus de kans dat je met een 727 neerstort is uiteraard veel groter.
  maandag 20 augustus 2001 @ 15:21:07 #10
10188 links234
Bill Cooper dude from hell
pi_1450426
Topic: Britse Concorde vliegt met proefpassagiers

Het was pas nieuws geweest als ze een proefbemanning hadden gekozen.

Hell hath no fury like a hippo with a machine gun! | Pim Fortuyn was een kale nicht, en ontken dat maar eens! | Thorazine: More addictive than heroin, more fun than crack. | I'm more punk than you and i'll kick your ass!
pi_1450447
quote:
Op maandag 20 augustus 2001 15:16 schreef SiGNe het volgende:
dus de kans dat je met een 727 neerstort is uiteraard veel groter.
Jah, en dan alles minimaal een jaar aan de grond houden...
Dat zou dus het failliet van diverse luchtvaartmaatschappijen betekenen...vooral in de ontwikkelingslanden waar ze vrijwel uitsluitend met oud materiaal vliegen..
Meten met 2 maten!
  dinsdag 21 augustus 2001 @ 00:17:11 #12
14712 JBravo
Gooi je haar los!
pi_1454514
Hulde aan de Concorde. Dat zij nog maar lang mag vliegen.

Het moet maar eens afgelopen zijn met dat gezeur dat die kist onveilig is. Als je in een vliegtuigtype wilt reizen dat nooit is neergestort, kom je nergens. De beroemde 747 komt ook wel eens spontaan uit de lucht vallen... (TWA800!!! Bij New York) Is die aan de grond gehouden? Nee. Net als de 737. Na 10 jaar zijn ze er eindelijk achter waarom er twee uit de lucht zijn komen mieteren. Zijn ze aan de grond gehouden in de tussentijd?!? Ook niet. En ik kan nog wel meer types op gaan noemen, maar dan blijf ik bezig.

De Concorde heeft zich nu wel bewezen. En het werd weer eens tijd dat ze weer gingen vliegen. Ik zou zo instappen als ik het geld er voor had!

Maak me gek!
  dinsdag 21 augustus 2001 @ 00:19:04 #13
5673 heijx
Qui que boue
pi_1454528
Dat zijn Test Kezen.
Als bagage mogen ze ieder een Test-Case meenemen.
Security isn't a dirty word, Blackadder!
Crevice is... but security isn't.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')