AD.nlquote:‘Van Basten en Van 't Schip bondscoach'
Van onze verslaggevers
Marco van Basten en John van ‘t Schip zijn de belangrijkste kandidaten om als duo het Nederlands voetbalelftal te leiden, nu Johan Cruijff de KNVB heeft geadviseerd beiden te benoemen.
Nederlands beste voetballer aller tijden deed zijn aanbeveling gisteren in een gesprek met mr. Henk Kesler. De directeur betaald voetbal van de KNVB was speciaal hiervoor afgereisd naar Barcelona, waar Cruijff momenteel verblijft.
De volgende stap kan zijn dat Cruijff in de aanloop naar het WK van 2006 in Duitsland structureel verbonden blijft aan de KNVB, bijvoorbeeld als adviseur.
Bondsmanager Kesler maakte er al langer geen geheim van dat hij bij het invullen van de vacature ‘Advocaat' in belangrijke mate rekening zou houden met de visie van Cruijff. Als de KNVB overgaat tot de benoeming van het duo is Ajax de technische staf van het tweede elftal in één klap kwijt.
Van Basten (39) en Van 't Schip (40) hebben de leiding over dat team, waarmee ze vorig seizoen landskampioen werden én de beker voor beloftenteams wonnen.
Van Basten houdt er al langer rekening mee, dat hij de eerste kandidaat is in de opvolging van Advocaat, die vorige week zijn contract inleverde. De ex-international had daarover al een uitgebreid onderhoud met Cruijff.
Onlangs voerden Van Basten en Van 't Schip een gezamenlijk gesprek over de stand van zaken rond Oranje en hun mogelijke rol daarbij.
In beperkte kring toont Van Basten grote ambitie om als bondscoach aan de slag te gaan. In dat enthousiasme speelt het een kleine rol, dat Van Basten het bij Ajax minder goed naar zijn zin heeft sinds Louis van Gaal daar technisch directeur is.
Van Basten beseft dat beiden botsende karakters hebben.
Bij de KNVB is men bezig een geheel nieuwe staf in te richten rond het Nederlands elftal. In dat proces is ook Kees Jansma een belangrijke rol aangeboden.
De televisiemaker is gevraagd het klimaat rond Oranje op te frissen. De beoogd teammanager moet ervoor zorgen dat de communicatie met de internationals, de media, de coaches, het publiek en de sponsors wordt versoepeld.
Het is Kesler een doorn in het oog dat er in de afgelopen jaren een grote afstand is ontstaan tussen de achterban en 's lands belangrijkste sportploeg.
Daarom wil hij, gesteund door zijn Raad van Toezicht, dat er een grotendeels nieuwe wind gaat waaien rond Oranje. Ook om die reden is recentelijk het advies genegeerd van Dick Advocaat om Guus Hiddink op een of andere manier als zijn opvolger te benoemen.
Niet duidelijk is wie er rond het Nederlands elftal in hun functie gehandhaafd blijven en wie niet. Zo heeft Wim van Hanegem nog geen gesprek gehad over een eventuele verlenging van zijn per 1 augustus aflopende contract.
Ja, want stel je voor dat je een coach hebt die daadwerkelijk voetbalinzicht heeft..quote:Op dinsdag 13 juli 2004 08:24 schreef kasper het volgende:
Hiermee scharen we ons dus definitief bij de B-landen als bijvoorbeeld Oostenrijk en Polen.
Hoe durf je Dick Advocaat te noemen.. Oranje stond ondanks hem in de halve finale, niet dankzij hem..quote:Op dinsdag 13 juli 2004 08:50 schreef kasper het volgende:
Grappig hoe straks bijna heel Nederland Van Basten gaat binnenhalen als de (2e) Verlosser.
Een paar keer valt z'n naam als mogelijke opvolger van Dick Advocaat en onmiddellijk praat iedereen elkaar na als zou hij "the best man for the job" zijn.
Men vergeet gemakshalve even dat hij:
a. nog nooit een topclub onder z'n hoede gehad en
b. totaal geen internationale trainerservaring heeft.
Verjonging zou goed zijn voor het Nationale elftal. Maar wanneer je dan de 4 halve finalisten van het afgeloen EK in ogenschouw neemt dan valt 1 ding op: alle waren de 50 reeds ruim gepasseerd.
Koning Otto: 65 jaar
Karel Bruckner: 64 jaar
Dick Advocaat: 56 jaar
Felipe Scolari: 55 jaar
Mooi hoe je precies dat stukje van m'n post eruit pikt waar je een "zinvolle" opmerking over kunt maken.quote:Op dinsdag 13 juli 2004 08:52 schreef Dr.Daggla het volgende:
Hoe durf je Dick Advocaat te noemen.. Oranje stond ondanks hem in de halve finale, niet dankzij hem..
Omdat de rest nogal irrelevant is..quote:Op dinsdag 13 juli 2004 08:54 schreef kasper het volgende:
[..]
Mooi hoe je precies dat stukje van m'n post eruit pikt waar je een "zinvolle" opmerking over kunt maken.
Trouwens nu ik je toch even'"spreek" ff off-topic: waarom heb je nooit meer gereageerd op mijn topic over de sigaretten reclame van Cruijff.quote:Op dinsdag 13 juli 2004 08:52 schreef Dr.Daggla het volgende:
Hoe durf je Dick Advocaat te noemen.. Oranje stond ondanks hem in de halve finale, niet dankzij hem..
Van Basten lijkt mij ook niet zo slim, maar een buitenlander vind ik zo nep. Bij het het Nederlands elftal hoort een Nederlandse bondscoach. Als er een buitenlandse bondscoach vind ik het niet echt meer het nationaal elftal.quote:Op dinsdag 13 juli 2004 08:55 schreef RedGuy het volgende:
Ik heb niks tegen van Basten, maar ik denk dat het niet slim is hem bondscoach te maken. Doe dan een buitenlander zoals Olsen.
Hij heeft ook een anti rook campagne gedaan, wat is je punt?quote:Op dinsdag 13 juli 2004 08:58 schreef kasper het volgende:
[..]
Trouwens nu ik je toch even'"spreek" ff off-topic: waarom heb je nooit meer gereageerd op mijn topic over de sigaretten reclame van Cruijff.
zie: Johan Cruijff in sigaretten reclame
In eerste instantie zat je me uit te lachen omdat je dacht het beter te weten, en als je vervolgens ongelijk blijkt te hebben, laat je je niet meer zien.
Hier ben ik het volkomen mee eens!quote:Op dinsdag 13 juli 2004 08:59 schreef stame het volgende:
Bij het het Nederlands elftal hoort een Nederlandse bondscoach. Als er een buitenlandse bondscoach vind ik het niet echt meer het nationaal elftal.
Laat de objectieve lezers oordelen...quote:Op dinsdag 13 juli 2004 08:59 schreef Dr.Daggla het volgende:
Hij heeft ook een anti rook campagne gedaan, wat is je punt?.
.
Ik lees trouwens niet altijd alles terug, das niet zo vreemd als je zoveel post hoor,.
Hmmm.... wat zou je daar mee bedoeld hebben?quote:Op donderdag 1 juli 2004 09:33 schreef DrDaggla het volgende:
Dat was een anti-rookcampagne juist.
Dat moest wel aangezien het topic waar het in eerste instantie stond, door Just Me gesloten werd.quote:Op dinsdag 13 juli 2004 09:02 schreef Dr.Daggla het volgende:
Wat intens triest trouwens dat je daar een topic voor opent zeg,.
Ik heb dat hele topic niet eens gezien, maar goed.quote:Op dinsdag 13 juli 2004 09:05 schreef kasper het volgende:
[..]
Laat de objectieve lezers oordelen...
Op mijn post dat Cruyff ook reclame voor sigaretten had gemaakt postte jij dit:
[..]
Hmmm.... wat zou je daar mee bedoeld hebben?
En de kans dat je mijn topic reactie-topic niet gezien lijkt mij bijzonder klein. Het stond toch in een sub-forum waar je veel komt.
Dat lijkt me evident als ik zo'n opmerking maak,quote:Het zou je sieren wanneer je gewoon zou toegeven dat je het niet wist van die reclame.
quote:Op dinsdag 13 juli 2004 09:06 schreef kasper het volgende:
[..]
Dat moest wel aangezien het topic waar het in eerste instantie stond, door Just Me gesloten werd.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |