abonnement Unibet Coolblue
  maandag 12 juli 2004 @ 18:41:35 #1
30919 mitt
Michael Corleone
pi_20579033


Taekwondo was in 1988 en 1992 demonstratiesport. Pas in Sydney 2000 stond het officieel op het Olympisch programma. Nederland vaardigde twee sterke troeven af, maar de hoop op medailles werd niet waar gemaakt. Virginia Lourens eindigde als 4e in de klasse tot 57 kg, terwijl Mirjam Müskens verzwakt door het griepvirus in de halve finales van de klasse tot 67 kg bleef steken.

De taekwondoka's kenden twee kwalificatie-evenementen voor Athene. In beide gevallen moest een plaats bij de eerste drie worden behaald. Twee taekwondoka's voldeden aan die eis bij het Europees kwalificatietoernooi van februari: Charmie Sobers en Thijs Oude Luttikhuis. Zij zullen Nederland bij de Olympische Spelen vertegenwoordigen.

programma
De taekwondoka's komen pas op de laatste vier dagen van de Olympische Spelen in actie. Van donderdag 26 tot en met zondag 29 augustus wordt er in het Faliro Sports Pavilion in acht klassen om de medailles gestreden.

Gekwalificeerde sporters

Thijs Oude Luttikhuis - -80 kg
Charmie Sobers - -67 kg
Op dinsdag 9 september 2003 13:57 schreef Dr.Daggla het volgende:
[13:57:43] <@Daggla> ik weet ei'k ook niet wie corleone is.. Uit ER ofzo?
  Trouwste user 2022 maandag 12 juli 2004 @ 18:42:39 #2
7889 tong80
Spleenheup
pi_20579055
Deze sport zegt me dus helemaal niks. Is ooit op de agenda gezet omdat ze in Seoul de spelen hielden.


Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_20579254
quote:
Op maandag 12 juli 2004 18:42 schreef tong80 het volgende:
Deze sport zegt me dus helemaal niks. Is ooit op de agenda gezet omdat ze in Seoul de spelen hielden.


Bij de volgende OS in China komt Wushu erbij.
-------Practice Mindfulness-------
pi_21558305
Met wat hulp toch het goede topic gevonden!
Herhaling van mijn vraag aan mogelijke experts:

Hoe zijn de kansen van de Nederlanders in dit Taekwando/Taekwondo/Taekwanda ?
Medaillemogelijkheden???
pi_21607244
quote:
Op maandag 12 juli 2004 18:41 schreef mitt het volgende:
Gekwalificeerde sporters

Thijs Oude Luttikhuis - -80 kg
Charmie Sobers - -67 kg
Helaas doet Thijs niet mee vanwege zijn knie, dus dat is er weer eentje minder.
Datgene wat mee deed is al in de voorrondes uitgeschakeld.
pi_21607380
Sobers in de kwartfinale van een 16-jarige klop gekregen. Taekwondo is geen aantrekkelijke sport hoor.
pi_21609423
Ik vind echt niets aan TK. Je gaat elkaar toch niet voor de kop schoppen?
pi_21614817
Wat een suffe sport zeg. Dit mogen ze meteen schrappen.
pi_21616264
Het topic met de minste reacties
Tenminste van de specifice sporttopics
pi_21618816
Wat een ongelooflijke saaie kijksport is dat Taekwando, had ik meer van verwacht. Twee eikeltjes die om elkaar heen huppelen en vervolgens op onverklaarbare wijze een punt krijgen.
I'm Blue da ba dee da ba daa
I'm Blue da ba dee da ba daa
  zondag 29 augustus 2004 @ 16:30:31 #11
12323 red-dragon
beware of the dragon
pi_21620126
Het is totaal niet aantrekkelijk om naar te kijken. Het feit dat ze geen dekking hebben ziet er heel "appart" uit.
fair fight.... I'll take survival over chivalry any day !
pi_21622336
quote:
Op zondag 29 augustus 2004 13:08 schreef Remzz het volgende:
Het topic met de minste reacties
Tenminste van de specifice sporttopics
Helemaal aan het eind van de Spelen en dan ook nog zo'n sport. dan heb je het ook niet mee als topic
pi_21629233
quote:
Op zondag 29 augustus 2004 16:30 schreef red-dragon het volgende:
Het is totaal niet aantrekkelijk om naar te kijken. Het feit dat ze geen dekking hebben ziet er heel "appart" uit.
Als je niet aan taekwondo doet dan niet nee, voor de leek is het inderdaad weinig wat aan.
Hoewel die finale van die Chinese vs die Griekse wel aardig tof was.

Maar goed, punt blijft dat ze te lang staan te aarzelen. Wat je dan moet hebben is een ongeduldige hoofdscheids, was zo bij iig 1 van de wedstrijden. Was wel tof want die gaf continu aan dat ze moesten vechten ("you have to fight"), deden ze dat nog niet kregen ze een waarschuwing.
Andere wedstrijd gezien waarbij ze heel netjes het commando van de scheids opvolgden, als hij zei dat ze moesten vechten kwamen juist net de acties.

Sommige wedstrijden waren geen ruk aan, beetje simpel schoppen, puur puntjes scoren en zorgen dat je voor bleef staan, meer niet. Andere daarentegen hadden aardige afwisseling van schoptechnieken, met name in een aantal wedstrijden werd er veel gebruik gemaakt van dubbele trappen e.d.
pi_21629300
Vechtsporten met een dikke pil aan regeltjes zijn sowieso niet echt interessant. Ik ben ervoor om de K1 Olympisch te maken, dan wel zonder die lullige helmpjes
pi_21634521
Ik snap niet waarom ze Pancrase (soort van Freefight) niet olympisch maken ipv TKD. "Pankration" was in de oudheid een olympische sport zonder regels waarbij 2 vechters elkaar compleet verrot mochten maken, tegenwoordig is er met het Pancrase een wat meer menslievende vorm
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')