abonnement Unibet Coolblue
  zondag 15 augustus 2004 @ 22:44:05 #126
17275 Mr_Brownstone
Believe it... or not.
pi_21312848
Ik zag tijdens de samenvatting iets dat ik misschien niet helemaal snapte.

Er stond een nederlander op het tweede honk, en een andere nederlander was aan slag. Deze sloeg de bal buiten de lijnen (werd buiten de lijnen gevangen door een griek). Dan is de slagman toch uitgegeven? Mag de persoon op het tweede honk dan nog gewoon doorrennen? Volgens de wedstrijd van vanmiddag wel. Maar ik dacht dat dat niet zo was

Honkbal, best nog wel een ingewikkeld spelletje
Yes, that sequence of words I just said made perfect sense.
I've got my propaganda, I've got revisionism. I've got my violence in hi-def ultra-realism. All a part of this great nation. I've got my fist, I've got my plan, I've got survivalism.
pi_21313016
quote:
Op zondag 15 augustus 2004 22:42 schreef okee6 het volgende:
Is een klein veldje trouwens, 98 meter aan de zijkanten
Hma dat is vrij normaal hoor, een gemiddeld Major league veld is niet groter.
Gemiddeld staan de foutpalen op zo'n 100 meter en het midveldhek op 120 meter.

[ Bericht 12% gewijzigd door Kapt.Ruigbaard op 15-08-2004 23:00:34 ]
Knapen die varen willen moeten mannen met baarden zijn.
  maandag 16 augustus 2004 @ 00:28:55 #128
83417 MeneerGiraffe
Het is Menéér Giraffe voor jou
pi_21315135
Waarom zenden ze dit niet live uit, in plaats van zwemwedstrijden en huldigingen (!) van niet nederlanders. Ik vind dit zo debiel, echt achterlijk.
  Trouwste user 2022 maandag 16 augustus 2004 @ 00:41:16 #129
7889 tong80
Spleenheup
pi_21315359
Zwemwedstrijden begrijp ik nog als het finales zijn. Maar die ellenlange series zoals vanavond terwijl Nederland bezig is gaat er bij mij niet in.

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_21315363
quote:
Op zondag 15 augustus 2004 22:49 schreef Kapt.Ruigbaard het volgende:

[..]

Hma dat is vrij normaal hoor, een gemiddeld Major league veld is niet groter.
Gemiddeld staan de foutpalen op zo'n 100 meter en het midveldhek op 120 meter.
Heb je de fence bekeken, stuit de bal ook zo overheen
pi_21315593
Ik heb de samenvatting gemist, zouden ze die morgenochtend nog ergens uitzenden?
Atje zeggen is adje doen!
pi_21315595
Het is echt ongekend dat we deze laatste wedstrijd niet kunnen zien.
pi_21315703
Ik vind echt dat honkbal onderbelicht word bij de NOS ... Volgens mij heeft dit team best wel een kans om ver te komen dit toernooi!!

Die ene gast die die homerun sloeg lijkt mij echt goed!! Wat een knal zeg .. vast iemand die ze uit amerika opgepikt hebben en die nog nooit in nederland is geweest
pi_21315783
jammer dat ik het gemist heb
  Trouwste user 2022 maandag 16 augustus 2004 @ 01:06:59 #135
7889 tong80
Spleenheup
pi_21315818
quote:
Op maandag 16 augustus 2004 01:00 schreef kavu het volgende:
Ik vind echt dat honkbal onderbelicht word bij de NOS ... Volgens mij heeft dit team best wel een kans om ver te komen dit toernooi!!

Die ene gast die die homerun sloeg lijkt mij echt goed!! Wat een knal zeg .. vast iemand die ze uit amerika opgepikt hebben en die nog nooit in nederland is geweest
Valt nog wel mee, er waren maar 4 Grieken die Grieks spraken in hun hele selectie.


Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  maandag 16 augustus 2004 @ 01:11:56 #136
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_21315912
quote:
Op zondag 15 augustus 2004 22:44 schreef Mr_Brownstone het volgende:
Ik zag tijdens de samenvatting iets dat ik misschien niet helemaal snapte.

Er stond een nederlander op het tweede honk, en een andere nederlander was aan slag. Deze sloeg de bal buiten de lijnen (werd buiten de lijnen gevangen door een griek). Dan is de slagman toch uitgegeven? Mag de persoon op het tweede honk dan nog gewoon doorrennen? Volgens de wedstrijd van vanmiddag wel. Maar ik dacht dat dat niet zo was

Honkbal, best nog wel een ingewikkeld spelletje
Pas nadat de bal is gevangen mag de loper op de honken verder rennen.
Slagman uit, loper mag proberen volgende honk te halen.

En door foute aangooi van honk 1 naar honk drie kon Nederland zelfs scoren uit die situatie.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  Trouwste user 2022 maandag 16 augustus 2004 @ 01:15:11 #137
7889 tong80
Spleenheup
pi_21315951
Wat lief de spelregels worden uitgelegd. Dat zie je nooit in een voetbaltopic.


Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  maandag 16 augustus 2004 @ 01:26:18 #138
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_21316117
quote:
Op maandag 16 augustus 2004 01:15 schreef tong80 het volgende:
Wat lief de spelregels worden uitgelegd. Dat zie je nooit in een voetbaltopic.
Tja, als sportfanaat blijf ik proberen jullie op te voeden.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  Trouwste user 2022 maandag 16 augustus 2004 @ 01:28:17 #139
7889 tong80
Spleenheup
pi_21316154
quote:
Op maandag 16 augustus 2004 01:26 schreef golfer het volgende:

[..]

Tja, als sportfanaat blijf ik proberen jullie op te voeden.
Leg de driedubbele Rietberger eens uit dan


Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_21316171
quote:
Op maandag 16 augustus 2004 01:11 schreef golfer het volgende:

[..]

Pas nadat de bal is gevangen mag de loper op de honken verder rennen.
Slagman uit, loper mag proberen volgende honk te halen.

En door foute aangooi van honk 1 naar honk drie kon Nederland zelfs scoren uit die situatie.
Blijkbaar heeft bij deze actie degene die de score bijhoudt de statistiek GWRBI meegegeven aan De Caster. RBI staat voor Run(s) Batted In, maar waar staat die GW voor?
Atje zeggen is adje doen!
  maandag 16 augustus 2004 @ 01:30:38 #141
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_21316201
quote:
Op maandag 16 augustus 2004 01:28 schreef tong80 het volgende:


Leg de driedubbele Rietberger eens uit dan
Kan ik doen, maar heeft weinig met honkbal te maken.

Dat bewaren we voor Sjoukje en Joan bij de winterspelen.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  maandag 16 augustus 2004 @ 01:33:31 #142
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_21316261
quote:
Op maandag 16 augustus 2004 01:28 schreef At_Fundum het volgende:

[..]

Blijkbaar heeft bij deze actie degene die de score bijhoudt de statistiek GWRBI meegegeven aan De Caster. RBI staat voor Run(s) Batted In, maar waar staat die GW voor?
GW ken ik ook niet.
Rest van de termen:

1B - First Base
2B - Doubles/2nd base
3B - Triples/3rd base
A - Assists
AB - At Bats
BB - Bases on Balls
C - Catcher
CF - Center Field
CS - Caught Stealing
DP - Double Plays / Designated Player
E - Errors
ER - Earned Runs
GDP - Grounded into Double Play
H - Hits
HBP - Hit by Pitch
HP - Home Plate
HR - Home Runs
IBB - Intentional Bases on Balls
ILP - Illegal Pitch
I/O - Reached Base on Interference or Obstruction
IP - Innings Pitched
L - Losses
LF - Left Field
LOB - Left on Base
P - Pitcher
PB - Passed Balls
PO - Putouts
R - Runs
RBI - Runs Batted In
RF - Right Fielder
S - Saves
SB - Stolen Bases
SF - Sacrifice Flies
SH - Sacrifice Hits
SO - Strikeouts
SS - Shortstop
TP - Triple Plays
W - Wins
WP - Wild Pitches

There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_21316390
Die wist ik ook wel/ kon ik nog bedenken. Even gegoogled en het het is
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
te zijn, dus toch een andere situatie. Voor de gokkers maar even het in een spoilertje gezet
Overigens dank voor de moeite Golfer(dè honkbal-vraagbaak)
Atje zeggen is adje doen!
pi_21317247
quote:
Op zondag 15 augustus 2004 18:06 schreef Kapt.Ruigbaard het volgende:

[..]


En nog een paar
Ja. En nog een paar.
pi_21322807
11 punten in 2 innings.
While we're living, the dreams we have as children fade away
AFC Ajax | Borussia Mönchengladbach] | Kansas City Chiefs | Alabama Crimson Tide
pi_21322912
Game Winning RBI werd eind vorige eeuw uit de boxscore gegooid omdat men het een waardeloze stat vond. En dat voor Amerikanen! Zoals ik al zei over het Griekse scorebord, ze hebben hun huiswerk gedaan
pi_21324220
Italie lijkt me inmiddels al uitgespeeld.
2de verlies partij op rij, deze keer tegen Canada.
quote:
Italië wacht na twee wedstrijden nog altijd op een overwinning. De Europese ploeg was na de afstraffing tegen Japan vandaag ook niet opgewassen tegen Canada. Opnieuw ging de Italiaanse ploeg te vaak in de fout. Italië laat hierdoor tot dusver in Athene geen goede indruk achter. Chinese Taipei deed eerder op de dag goede zaken door Australië met 0-3 te verslaan. Het was al de vierde opeenvolgende shutout van dit toernooi.

Vier jaar geleden ging de gouden medaille op de Olympische Spelen naar de Verenigde Staten. Brons was er voor Zuid-Korea. Beide ploegen wisten zich niet te plaatsen voor de Zomer Spelen van 2004. Dit kwam mede doordat drie van de acht toegangsbewijzen beschikbaar waren voor Europese ploegen. Dit vooral tot groot ongenoegen van de Amerikanen, die zich hardop afvroegen waarom Europa, dat in kwaliteit achterloopt op de rest van de wereld, de meeste toegangsbewijzen had gekregen.

Tot dusver heeft Italië nog niet het tegendeel kunnen bewijzen. Na de afstraffing van gisteren tegen Japan was de ploeg ook kansloos tegen Canada, vorige week nog winnaar van het pré-Olympisch toernooi. Italië kwam na een tweehonkslag van James Buccheri gevolgd door een honkslag van Jairo Ramos Gizzi in de openingsslagbeurt nog wel op voorsprong, maar hierna nam Canada het initiatief volledig over.
Opnieuw verspeelde Italië door veldfouten knullig de wedstrijd. In de gelijkmakende eerste inning bereikte openingsslagman Peter Orr met vier wijd het eerste honk. Een veldfout van tweede honkman Davide Dallospedale bracht vervolgens ook Richard Clapp op de honken. Beide lopers schoven op na een wilde worp van de Italiaanse startend werper David Rollandini. Op een grondbal van Danny Klassen kon Canada vervolgens de stand gelijktrekken. De tweede grondbal, ditmaal van Pierre-Luc Laforest bracht even later ook het tweede Canadese punt over de thuisplaat.

Canadese slaggeweld

Een inning later werd alle Italiaanse hoop op een goed eindresultaat vermorzeld. Twee Italiaanse veldfouten, hits van Ryan Radmanovich, Adam Stern en een driehonkslag van Richard Clapp zorgden in deze slagbeurt voor nog eens vier punten. Na vier wijd voor Danny Klassen kwam een einde aan de wedstrijd voor startend werper Rollandini. Daarmee was echter nog geen einde gekomen aan het Canadese slaggeweld. Reliever Fabio Milano werd door Pierre-Luc Laforest verwelkomd met een driepunten homerun, waarmee Canada op een riante 9-1 voorsprong kwam.

In de vierde inning kon Italië iets aan de achterstand doen. Vier wijd voor Claudio Liverziani en een honkslag van Luca Bischeri brachten lopers op het eerste en het tweede honk. Op een grondbal van Seth la Fera, die zelf sneuvelde op het eerste honk, konden beide lopers een honk opschuiven. Een wilde worp van de Australische pitcher Jason Dickson stelde hierna Liverziani in staat het tweede punt voor Italië te scoren.
Dickson, die tijdens het pré-Olympisch toernooi ook vijf inningen gooide in de gewonnen wedstrijd tegen Nederland, werd in de zevende inning vervangen voor Chris Begg. In de laatste inning bracht Italië de eindstand op 9-2. Closer John Ogiltree kreeg met één uit een tweehonkslag tegen van pinch-hitter Francesco Casolari. Een honkslag van Seth la Fera en een opofferingsslag van Giuseppe Mazzanti brachten hierna Casolari over de thuisplaat.


Foto: IBAF© 2004 (Patty Ortín)
De 9-3 eindstand betekende de tweede overwinning voor Canada op deze Olympische Spelen. Gisteren werd ook al met 7-0 van Chinese Taipei gewonnen. Vandaag profiteerde de ploeg vooral van de Italiaanse veldfouten. De homerun van Pierre-Luc Laforest maakte hierna het verschil. Aan slag was Italië namelijk sterker dan zijn tegenstanders. De Italianen kwamen tot negen hits. Canada kwam op het werpen van vier Italiaanse pitchers niet verder dan zes honkslagen.
Italië heeft nu twee van de sterkste tegenstanders gehad. De komende dagen staan wedstrijden tegen Australië, Nederland. Chinese Taipei en Griekenland op het programma. Tegen deze, wat meer gelijkwaardige, tegenstanders moet Italië proberen zijn slechte start op de Olympische Spelen goed te maken.

Belangrijke overwinning

Chinese Taipei boekte vandaag een belangrijke overwinning. De Aziatische ploeg moest het opnemen tegen Australië. Beide teams verloren hun eerste duel. Een overwinning was noodzakelijk om uitzicht te houden op een plaats in de halve finale.
Het duel bleef twee inningen puntloos alvorens de Taiwanese ploeg toesloeg. Twee honkslagen brachten lopers op het eerste en het derde honk. Na een Australische veldfout kon Chinese Taipei vervolgens eenvoudig de score openen. De derde honkslag uit deze slagbeurt bracht Chinese Taipei vervolgens ook nog op een 0-2 voorsprong. In de achtste inning voegde Chinese Taipei hier nog één punt aan toe. Eén honkslag en één tweehonkslag brachten de 0-3 op het scorebord.

Australië kwam op het werpen van twee Taiwanese werpers niet verder dan vijf hits. Chien-Ming Wang gooide zeven puntloze inningen (1-0-3-2). Zijn opvolger maakte hierna de wedstrijd af. Chin-Hui Tsao (1-0-2-0) kreeg in twee inningen nog twee honkslagen tegen.
Knapen die varen willen moeten mannen met baarden zijn.
pi_21324254
En met een beetje geluk kunnen we een uurtje genieten van Honkbal om 17:30 vandaag
Knapen die varen willen moeten mannen met baarden zijn.
  maandag 16 augustus 2004 @ 14:58:37 #149
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_21324454
quote:
Op maandag 16 augustus 2004 14:48 schreef Kapt.Ruigbaard het volgende:
En met een beetje geluk kunnen we een uurtje genieten van Honkbal om 17:30 vandaag
Shit, dan zit ik nog hier op mijn werk
***
pi_21324489
Ik heb jarenlang gehonkbalt en niet eens op zo´n laag niveau, en ben nog steeds een enorme fan , maar


Honkbal hoort niet thuis op de Olympische spelen.

Naar wat ik heb gehoord wordt Honkbal dan ook geschrapt.
IK hoop dat alle Teamwedstrijden , die met spelregels zijn voorzien worden geschrapt.

Dus
HOnkbal
Basketbal
Voetbal
Hockey
Volleybal
Handbal
Waterpolo
Beach Volleybal ( The horror)
Softbal (dat is niet eens een sport)
en eigenlijk ook tennis


Allemaal van de kalender. Heeft niets de olympische gedachte te maken

[ Bericht 0% gewijzigd door CANARIS op 16-08-2004 15:08:10 ]
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')